Matkustustyötä tekevien puolisot - tiedättekö aina missä puolisonne on?
Juttelin siskoni kanssa. Sekä hän että hänen pulisonsa matkustavat paljon töissä. Siskoni ei muistanut, missä puolisonsa on vaan joutui tarkistamaan jostakin, että Berliinissä näköjään. Hän ei myöskään itse muista omia tulevia reissujaan kuin ehkä kuukauden eteenpäin. Jos kysyn vaikkapa marraskuussa jotakin viikkoa, hän joutuu tsekkaamaan kalenterista ja kappas, silloin onkin kahden päivän reissu Etelä-Afrikkaan.
Trivialisoituuko matkustaminen töissä näin paljon, jos
Sitä joutuu tekemään valtavasti?
Kommentit (34)
En muista aina missä mieheni milloinkin menee. Kertoo ne kyllä, mutta on ihan sama onko sen pari päivää Lontoossa, Tampereella vai Pihtiputaalla, joten unohdan usein missä menee. Toki asiasta keskustellaan puhelimitse kun soitellaan, mutta siihen tosiaan tottuu että paikka vaihtuu, niin etten hetken päästä välttämättä muista mikä paikkakunta se olikaan.
Pitemmillä reissuilla laitan kalenteriin ylös paikat, muuten ei pysy mielessä.
Tokihan sen muistaa helpommin, jos toinen on kaksi viikkoa Japanissa, muttei niissä parin päivän pyrähdyksissä aina pysy kärryillä. Miksi pitäisikään?
Kyllä, noin siinä voi käydä. Kuulostaa omasta elämästä hyvin tutulta 😬
Ei omakaan miestä muista kuin että olen *jossain päin USAa*
Silloin kun puoliso oli poissa yli 200 vrk/vuodessa, kysyin vain paluupäivän. Ihan sama muuten missä oli, poissa oli kuitenkin.
Tuttua on. Reissuputken ollessa pahimmillaan heräsin ulkomailla hotellissa, enkä tiennyt aamulla hotellihuoneen ulkopuolella käytävällä seistessäni, että mihin suuntaan minun pitää mennä tai edes, että missä maassa olen. Kyllä masensi. Onneksi korona lopetti reissaamisen joksikin aikaa.
Aina on TIEDOSSA missä puoliso on. Ihan siksi, että jos jotain yllättävää tapahtuu!joku 9/11 kaltainen juttu tai tulipalo tai tulva tai muu katastrofi, niin on tieto.
MUISTISSA se ei sitten tosiaankaan pysy. Ei edes matkustajan omassa muistissa. Kun matkustaa paljon, se todiaan trivialisoituu ja sitäpaitsi työmatkoilla on usein niin kiire, että se on ihan sama, minkå maaiman maan j kaupungin hotellihuoneessa ja citytoimistossa kulloinkin olet. Kaikki ne näyttää samalta ja muuta et ehdi.
Kun se on osa sitä arkea siihen ei juurikaan kiinnitä huomiota.
Minä matkustan paljon. Yleensä tiedän seuraavan viikon matkat, siitä eteenpäin ei edes kiinnosta tietää, ihan sama mihin lähdetään.
En tiedä, on ihan normaalia. Itsekin reissaan paljon, joten en aina ulkoa muista paikkojen järjestystä. Siinä menee Pariisit, Genevet ja Milanot sekaisin.
Tiedän mihin on lentänyt mutta se miten liikkuu ko maassa en tiedä. Yleensä soitellaan päivittäin ja siinähän sitä tulee kerrottua missä on oltu.
Sama toisinpäin, mun matkat on usein monikohteisia ja saattaa mennä päivä pari etten ehdi soittamaan ollenkaan mutta laitan aina viestiä
En mä muista puolison reissuja. Kyllä hän aina kertoo minulle minne on menossa ja kuinka kauan on, mutta ei se jää minulle mieleen.
Joskus ennen pyysin laittamaan hätätilanteita varten mulle viestinä hotellin nimen ja lennot, mutta tuokin on unohtunut. Yleensä laittaa viestiä kentältä, kun on lähdössä kotiin, niin tiedän suunnilleen mikä päivä on tulossa Suomeen.
Yleistä tuntuu olevan, ettei muista. En muista minäkään, ja nykyisin, kun olen itse mukana, en itsekään muista missä kaupungissa olemme, kun se voi vaihtua päivittäin.
Itsekin matkustin töihini liittyen, mutta se oli sen verran vähäistä, että muistin kyllä missä olen jo senkin vuoksi, että autoa piti useimmiten ajaa. Joko vuokra-autoa tai omaa.
Mä matkustan tällä hetkellä enää noin kerran kuukaudessa, joten muistan kyllä sovitut reissut pari kuukautta eteenpäin.
Puolison reissut muistan noin mantereen tarkkuudella.. Lukee ne kalenterissa jos tarvitsee tarkastaa.
Onneksi digitalisaatio lopettaa näitten Reissu-Lissujen ja Reiskojen hommat pikkuhiljaa 😀
Vierailija kirjoitti:
Onneksi digitalisaatio lopettaa näitten Reissu-Lissujen ja Reiskojen hommat pikkuhiljaa 😀
Niin minäkin luulin ja toivoin kun koronan aikana kaikki sujui etänä ihan mainiosti. No, nyt matkataankin entistä enemmän "kun on niin paljon kivempi ja tehokkaampi livenä".
Vierailija kirjoitti:
Monien lopettaa, mutta esim mun miehen hommia ei lopeta. Paikan päällä pitää olla ja käydä, samoin oli omassa työssäni. Mutta onneksi jäämme molemmat pian eläkkeelle. Matkatyö on todella kuluttavaa. Kaukana luksuksesta, vaikka kuinka lentää business-luokassa.
Teoriassa tiedän missä puolisoni on, mutta käytännössä en muista koska työmatkoja on niin paljon.
En muista myöskään omia työvuorojani kuin pari päivää eteenpäin. Johtuu varmaan siitä että vuorot ja vapaapäivät menee ihan miten sattuu vailla mitään järjestystä. Samasta syystä tuntuu viikonlopulta jos itsellä on esim ke-to vapaata.
Tiesin. Minulla oli matkaohjelma, lentojen tiedot ja numerot, hotellien tiedot ja myös asiakkaiden nimet ja kontaktit.
Yleensä tiedän ja muistan, mutta on ollut aikoja, jolloin mies matkusti niin paljon ja eri puolille maailmaa, etten aina välttämättä muistanut, oliko hän sillä hetkellä Brasiliassa vai oliko se vuorossa vasta seuraavana.