Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko oikein, että etävanhempi vaatii hankkimaan lapselle todella kalliin harrastuksen?

Vierailija
10.09.2024 |

En ole elareita edes hakenut ja pärjätään hyvin lapsen kanssa ja saa harrastaa, mutta nyt on etävanhempi keksinyt erään harrastuksen, joka ehdottomasti pitäisi aloittaa. Hinta 750€. Haukkuu kun kerroin, että tähän ei nyt ole varaa. 

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos hankkii niin myös maksaa.

Vierailija
2/30 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etävanhempi varmaan voi maksaa sen harrastuksen, jos välttämättä haluaa lapsen sitä harrastavan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etävanhempi voi ihan itse maksaa. Kaikenlaisten kanssa te kyllä teettekin lapsia.

Vierailija
4/30 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etävanhempi voi ihan itse maksaa. Kaikenlaisten kanssa te kyllä teettekin lapsia.

Kuule, älä muuta sano! En olisi ikipäivänä uskonut, mitä tästä kaverista lopulta kuoriutui

t.ap

Vierailija
5/30 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etä maksaa tietenkin. Älä korvaas lotkauta muuten. Miksi et oo hakenut elareita? Lapselle ne tulee ei sulle. Säästät vaikka lapsen tilille. ei sillä ole väliä että pärjäätte ilmankin elareita vaan sillä, että lapsella on oikeus etävanhemman antamaan elatukseen.

Vierailija
6/30 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuule, älä muuta sano! En olisi ikipäivänä uskonut, mitä tästä kaverista lopulta kuoriutui

t.ap

Sama. Täysin kypsymätön ja kykenee ajattelemaan vain itseään. 

Vierailija
7/30 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä takia et ole jämäkkä exän suuntaan vaan valitat täällä?

Elatus on sitä paitsi lapsen oikeus. Se, ettei toinen vanhempi maksa elatusta on lapselta pois. Minkä ihmeen takia suostut siihen ja vielä kuuntelet exän epäasiallisia kommentteja?

Vierailija
8/30 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elatus on sitä paitsi lapsen oikeus. Se, ettei toinen vanhempi maksa elatusta on lapselta pois. Minkä ihmeen takia suostut siihen ja vielä kuuntelet exän epäasiallisia kommentteja?

Mistä sinä tiedät mitä minä olen exälle vastannut? Otsikossa on kysymys, ei valitusta. Ja lapsella on enemmän kuin mitä tarvitsee, ainoastaan tällaiset ihmeelliset väännöt, joissa minun pitäisi yhtäkkiä alkaa makselemaan asioita hänen mielen mukaan ihmetyttää ja ottaa päähän

Vierailija
9/30 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex vaati minua hankkimaan ties mitä kallista ja sellaista, ettei lapsi olisi edes kiinnostunut. Jokaiseen sanoin vain että senkus hankkii jos kokee että lapsen pitää sellainen saada. Kummasti mitään ei koskaan ostanut vaan väänsi asian niin että minä olen se pska vanhempi joka ei lapsesta välitä.

Hänkin vaikutti ihan normaalilta ihmiseltä kunnes lapsi syntyi. Lasta en kadu, hän on ihana.

Vierailija
10/30 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sinut pakottaa hankkimaan sen mitä exä sattuu vaatimaan?

Vierailija
11/30 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä sinut pakottaa hankkimaan sen mitä exä sattuu vaatimaan?

En ole hankkimassakaan, lähinnä olisi ollut mielenkiintoista kuulla, onko muilla eronneilla tällaista

t.ap

Vierailija
12/30 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopikaa keskenänne, ei me päätetä mikä teille on oikein tai väärin. Vai meinasitko sanoa että vauviksella sanottiin että se on epistä? :D 

Vierailija
13/30 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sopikaa keskenänne, ei me päätetä mikä teille on oikein tai väärin. Vai meinasitko sanoa että vauviksella sanottiin että se on epistä? :D 

No, kyllä täällä jauhetaan tyhmemmistäkin asioista :D

Vierailija
14/30 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Ex ei ole edes kiinnostunut lapsesta ja silti määrää mihin kouluun ja joukkueeseen yms . Ei edes maksa elareita, ei harrastuksia, ei kuljeta yms. Vaatimuksia ja mielipiteitä löytyy, mutta ei muuta. Ja tuli yllätyksenä. Hän halusi lapsen, itse emmin. Kun lapsi tuli, hän ei halunnut lapsiarkea, mutta itse rakastuin lapseen ja arkeen. 

Vierailija
15/30 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö jokainen halua vertaistukea, sperspektiibiä, erilaisia näkökulmia asioihin? Mielestäni se on normaalia. Ja anonyymisti, koska ystävät voivat olla kallellaan johonkin suuntaan jo ennestään. 

Ja mielestäni tämä aloitus on vauvapalstan ydintä. Sitä alkuperäistä tarkoitusta. 😁

Vierailija
16/30 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä sinä tiedät mitä minä olen exälle vastannut? Otsikossa on kysymys, ei valitusta. Ja lapsella on enemmän kuin mitä tarvitsee, ainoastaan tällaiset ihmeelliset väännöt, joissa minun pitäisi yhtäkkiä alkaa makselemaan asioita hänen mielen mukaan ihmetyttää ja ottaa päähän

Eli annat miehen esittää ala-arvoisia kommentteja? Sinunhan ei tuollaista tarvitse kuunnella. Sen lisäksi se elatusvelvollisuudesta luistaminen on sinun lapsesi laiminlyöntiä. Se, että te "pärjäätte" ei ole mikään tekosyy jättää huolehtimatta siitä.

Sitä paitsi itse sanoit, ettei teillä edes olisi varaa kalliiseen harrastukseen. Se on samantekevää, haluaako lapsi nyt harrastaa kalliisti vai ei, hänellä pitää olla elatus kummaltakin elatusvelvolliselta vanhemmaltaan.

Mikä se syy on, ettei asiaa hoideta kuntoon? Liika kiltteys?

Vierailija
17/30 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elarit ovat lapsen oikeus. Voit viranomaisten silmissä syyllistyä emotionaaliseen laiminlyöntiin, kun et ole lapsen edunvalvojana etuutta vaatinut. 

Vierailija
18/30 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot sille exälle, että aha, sepä kivaa, onhan Aapon kanssa juteltu, että hänkin haluaa harrastaa asiaa X. Ai että on, no ilmoittele aikataulut, niin tiedän laittaa pojalle lappua, että on sovittuun aikaan valmiina, kun tulet hakemaan.

Meillä jokainen exän ehdottama harrastus on jäänyt tuohon, ei ole tullut ilmoitusta aikatauluista. Pojalle riittää ihan hyvin jalkapallo lähikentällä, ei ole halunnut tenniskentälle, padeliin, parkouriin tai sirkuskouluun, vaikka isänsä on ilmoittanut, että poika haluaa ko. asioita harrastaa.

Vierailija
19/30 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö jokainen halua vertaistukea, sperspektiibiä, erilaisia näkökulmia asioihin? Mielestäni se on normaalia. Ja anonyymisti, koska ystävät voivat olla kallellaan johonkin suuntaan jo ennestään. 

Ja mielestäni tämä aloitus on vauvapalstan ydintä. Sitä alkuperäistä tarkoitusta. 😁

sperspektiibiä???

Vierailija
20/30 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etä saa hankkia ja maksaa harrastuksen. Eihän se nin mene, että lähivanhempi hoitaa ja maksaa kaiken.

Lapsi ei siis itse halua edes harrastusta?! 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän viisi