Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hei te jotka joudutte hakemaan työpaikkoja työkkärin velvoitteesta....

Vierailija
26.07.2023 |

Kun joudutte hakemaan paikkaa jota oikeasti ette halua.
Missään nimessä ei kannata - perseillä haastattelussa- tai -tehdä huono työhakemus- tai muutakaan idioottimaisuuutta jotta paikka jäisi saamatta.

Maailma on todella pieni ja sana kulkee. Ei koskaan voi tietää mihin tie vie. Ja kenen luokse...

Sen sijaan kirjoittakaa heti hakemukseen nätisti että haen tätä paikkaa työkkärin velvoitteesta.
Sitten normaali lyhyt työhakemus.
Tästä on myös suuri apu rekryäjille.

Jos kuitenkin tulee kutsu haastatteluun, kerrotte siellä asiallisesti että ette ehkä olisi kyseiseen paikkaan sopiva.

Kommentit (106)

Vierailija
41/106 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi työttömät katsovat, että työnhaku on perustuslainvastainen asia? Työssäkäyvillä ei ole mitään ongelmaa hakea töitä ja vaihtaa vaikka paikkakunnalta toiselle, mutta työttömät tekevät kaikkensa, jotta töihin ei pääsisi.

Jos ei ole mitään ongelmaa, miksi sinä et hae esim. puhelinmyyjäksi tai 30h/kk tunneilla henkilökohtaiseksi avustajaksi? 

Minä en ainakaan olisi pätevä kumpaankaan. Saati sopiva.

Miksi luulet, että työttömät olisivat?

Vierailija
42/106 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi työttömät katsovat, että työnhaku on perustuslainvastainen asia? Työssäkäyvillä ei ole mitään ongelmaa hakea töitä ja vaihtaa vaikka paikkakunnalta toiselle, mutta työttömät tekevät kaikkensa, jotta töihin ei pääsisi.

Jos ei ole mitään ongelmaa, miksi sinä et hae esim. puhelinmyyjäksi tai 30h/kk tunneilla henkilökohtaiseksi avustajaksi? 

Kumpaankaan ei ole minkäänlaisia pätevyysvaatimuksia. Kuka tahansa pääsee töihin, jos vain hakee paikkaa. Eli mikä olikaan se todellinen tekosyysi? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/106 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla auttanut yhtään työnsaantiin tulottomuus vuonna 2010. Sain kutsuja vain oman alan haastatteluihin vaikka hain kaikkea mitänvähänkin uskoin osaavani Sitten kun sain työn, on jatko ollut helppoa.

Tyypitvjotka on etunenässä huutamassa tukien poistamista, ovat itse työttömäksi jäätyään pahimpia huutamaan kuinka pieniä ne ovat, vaikka heillä on ihan ok. ansiosidonnainen. Eivätkä ymmärrä ettei työttömyys olekaan peruste muihin tukiin.

Vierailija
44/106 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukityöllistettyjä on ollut työkkärissäkin töissä. Itsekin olin. Tosin toimiston puolella. Mutta silloin neuvoista, mikä oli sen ajan nimike. 20-25% oli työllistettyjä. Oli itse asiassa ihan kiva työ. Lähdin sieltä opiskelemaan.

Vierailija
45/106 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvojista siis

Vierailija
46/106 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kumpaankaan ei ole minkäänlaisia pätevyysvaatimuksia. Kuka tahansa pääsee töihin, jos vain hakee paikkaa. Eli mikä olikaan se todellinen tekosyysi? 

Ottaisitko myyjäksi henkilön, joka ei osaa myydä? En minäkään. Eikä kukaan ota kaltaistani avustajaksi kun ei tule toimeen mun kanssa.

Vierailija
47/106 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on velvoitettu hakemaan esim. neljää työpaikkaa kuussa, täytyy joskus laittaa hakemus myös paikkoihin, joihin ei ole mitään mahdollisuutta työllistyä. Eli tietää etukäteen tekevänsä turhaa työtä ja hävettää laittaa koko hakemus. Tästä oletettavasti ap:lla kyse.

Aina ei vain löydy niin montaa sellaista paikkaa haettavaksi, johon olisi mahdollista päästä.

Jos mielestäsi pitää muuttaa työn perässä vaikka Sodankylään työttömäksi jouduttuaan, muuttaisitko itse?

Kaikkea on helppo vaatia nimenomaan toisen tehtäväksi niin kauan kun ei tule omalle kohdalle.

Konkurssia pukkaa koko ajan lisää ja entiset "varmat" työpaikat loppuvat ykskaks yllättäen.

Työnhakijoita on todella paljon ja oikeita vapaita työpaikkoja vähän. Nekin menevät usein työpaikan vaihtajille.

Jos pääset myymään lehtiä provikkapalkalla, joudut silti turvautumaan tukiin, koska "palkka" on olematon. Sinne siivoamaan ja lähihoitajaksi tarvitaan alan koulutus, kuka tahansa entinen paperimies ei kelpaa.

Kaikki halukkaat vain kokeilemaan sitä kuuluisaa "sohvalla makaamista" ja sen iloja, ilman rahaa, ilman tulevaisuuden näkymiä. Pois lukien henkilöt, jotka turhaan ovat työtön- kirjoilla ilman haluakaan työllistyä, ne kaikki muut kyllä etsivät rystyset verillä uutta työpaikkaa.

Vierailija
48/106 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ottaisitko myyjäksi henkilön, joka ei osaa myydä? En minäkään. Eikä kukaan ota kaltaistani avustajaksi kun ei tule toimeen mun kanssa.

Miksi sitten työttömän pitäisi mennä mihin tahansa työhön riippumatta siitä, onko hän sopiva ko. hommaan vai ei? 

Vierailija
49/106 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite heitin ihan leikiksi ja työkkäri ei voi syyttää millään tavalla kun puhuin täysin totta.

"Heippa :) haluisin teille töihin. Mulla on paljon osastojaksoja ollut ja 5 mt diagnoosia mutta oon tosi reipas ja iloinen nyt kun taas maanisempi vaihe menossa ja kaikki hyvin silleen nii ois kyl kiva jutsku , palataan :)!

No en tietenkään saanut paikkaa. Mutta täytin työnhaku velvollisuuden.

Vierailija
50/106 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ite heitin ihan leikiksi ja työkkäri ei voi syyttää millään tavalla kun puhuin täysin totta.

"Heippa :) haluisin teille töihin. Mulla on paljon osastojaksoja ollut ja 5 mt diagnoosia mutta oon tosi reipas ja iloinen nyt kun taas maanisempi vaihe menossa ja kaikki hyvin silleen nii ois kyl kiva jutsku , palataan :)!

No en tietenkään saanut paikkaa. Mutta täytin työnhaku velvollisuuden.

Minulla riittää tämä: "Olen 55-vuotias..." Ei kukaan palaa asiaan, kun tuon lukee. Ja on 100% totta. 

Vierailija
51/106 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Maailma on todella pieni ja sana kulkee. Ei koskaan voi tietää mihin tie vie. Ja kenen luokse..."

Sama pätee työnantajiin. Älähän vain uskottele, että kaikkea pitäisi työnhakijan tai tekijän niellä. Hyvinvointivaltio perustuu nimenomaan sille, että kaikki kantavat vastuunsa - myös omistajat ja yrittäjät.

Jos yritys ei kykene tarjoamaan työntekijälle sitä, minkä vuoksi hän käy töissä ja yritystoiminta ei ole vakaalla pohjalla, yritys menee kannattamattomana konkurssiin.

Valtio hallinnoi kansalaisilta perittyä omaisuutta ja tukee sillä myös yrityksiä. Yritykset taas säästävät tekemällä osa-, määräaika- ja nollatunti soppareita, koska olettavat että valtio maksaa myös osan heidän saamastaan työvoimasta. Nyt se valtion osuus pienenee hallituksen leikkausten ansiosta, joten yritysten täytyy tulevaisuudessa maksaa työntekijälle hänelle kuuluva palkka tehdystä työstä yrityksen hyväksi.

Terveisin se työntekijä, joka teki lähes mitä työtä tahansa saatavilla olevilla minimipalkoilla. Osa- ja määräaikaiset kun eivät nauti samoista eduista kuin perus työntekijä. En ikinä, enkä suosittele kenellekään muullekaan, menettämään terveyttään näille nykyajan sairaille työmarkkinoille, koska se työnantaja ei niitä sairauksia maksa vaan joudut sitten sairaana, kelatukiloukussa ja yhteiskunnan hylkiönä kituuttamaan tarvitsemasi hoitoa, mikä on aika tiukassa julkisessa terveydenhuollossa, jotta pääsisit takaisin työelämään.

Ilmeisesti Suomi hyvävelitukiverkostoineen on yrittämässä luoda Suomeen kahdenlaisia ihmisiä - niitä, jotka hyötyvät ja rikastuvat ja niitä, jotka köyhtyvät, kituuttavat ja ottavat niskaansa raskaammat työt, huonoimmat palkat, valtion leikkaukset, yritysten riskit, syytökset ja keppiä.

Ehdotukseni on, että osa-aikaisuudesta maksetaan esim. 20% enemmän palkkaa riippuen työtuntien tai projektien vajeesta. Määräaikaisille aloitus bonus, 0-tuntisoppareille vakio peruspalkka esim. 30% TESin mukaisesta palkasta riippumatta siitä, saako työtunteja vai ei. Tämä lisäisi varmasti yritysten halukkuutta palkata kokoaikaisia työntekijöitä ja vakiinnuttamaan heidät työelämään, maksamaan veroja ja pyörittämään yhteiskuntaa.

Nyt asia on niin, että työelämä pyörittää yritysten riskit, vastuut ja kulut valtiolle ja työntekijöille ja hallitus antaa sitten keppiä mm. osa-aikatyöllisille kun eivät tule palkallaan toimeen.

Mitä työkkärin sivustoon tulee: hyvät vuokratyöfirmat, vanhusten huijaaja myyntifirmat, julkista rahoitusta nauttivat verenimijä yhdistykset ja yritykset;

Haistakaa vaan p*ska

Vierailija
52/106 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun pitää kehittää itseäsi. Kyllä ihmisten kanssa oppii toimeen tulemaan. Jopa myymään voi oppia!

Vierailija
53/106 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi niitä työpaikkoja ette hae siksi, että haluaisitte työllistyä?

Haluaisitko sinä työhön, joka ei esimerkiksi vastaa koulutustasi, työkokemustasi tai palkka on niin huono, että sillä ei elä. Tässä muutamia syitä.

Miten palkka voi olla huonompi kuin työmarkkinatuki? Vaikka asumistukea leikataankin, niin eikös tt-tuki korvaa sen, jos ei laskennallisesti tule palkallaan toimeen ja pysty vuokraansa maksamaan?

Yleinen sanonta kuuluu, että "ei kannata mennä töihin, kun kotona makaamalla saa saman summan", mutta tuskin kukaan paljon vähemmän saa käteen töistä, kuin että olisi työttömänä? En usko että näin voi olla.

Millä "siivoojat, Hesen työntekijät, kaupan kassat" sun muut minimipalkkaiset sitten elää?

Vierailija
54/106 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä voin kirjoittaa mielestäni hyvänkin hakemuksen enkä pääse haastatteluun.

Tämä se kummallisuus onkin. Koulutukseni ja kokemukseni vastaa hyvin hakemiani paikkoja. Nyt 3 kk hakenut töitä ja ikä alkaa 4:lla. Noin 25-30 hakemusta lähettänyt, kahteen haastatteluun päässyt. Räätälöin hakemukset vielä hyvin.

Vierailija
55/106 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluaisitko sinä työhön, joka ei esimerkiksi vastaa koulutustasi, työkokemustasi tai palkka on niin huono, että sillä ei elä. Tässä muutamia syitä.

Miten palkka voi olla huonompi kuin työmarkkinatuki? Vaikka asumistukea leikataankin, niin eikös tt-tuki korvaa sen, jos ei laskennallisesti tule palkallaan toimeen ja pysty vuokraansa maksamaan?

Yleinen sanonta kuuluu, että "ei kannata mennä töihin, kun kotona makaamalla saa saman summan", mutta tuskin kukaan paljon vähemmän saa käteen töistä, kuin että olisi työttömänä? En usko että näin voi olla.

Millä "siivoojat, Hesen työntekijät, kaupan kassat" sun muut minimipalkkaiset sitten elää?

Näistä käytännössä kaikki on opiskelijoita, jotka saa opintotukea, mahdollisesti lainaa ja vanhemmiltakin ehkä avustusta. Eli hakevat noista töistä vaan lisätuloa osa-aikaisesti. Eihän niillä palkoilla kukaan eläisi ainakaan pk-seudulla, jos perhettäkin.

Vierailija
56/106 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näistä käytännössä kaikki on opiskelijoita, jotka saa opintotukea, mahdollisesti lainaa ja vanhemmiltakin ehkä avustusta. Eli hakevat noista töistä vaan lisätuloa osa-aikaisesti. Eihän niillä palkoilla kukaan eläisi ainakaan pk-seudulla, jos perhettäkin.

Kyllä noissa ammateissa on ihan jo melkein eläkeikää hätyyttelevää porukkaakin. Kaupan kassoina ja grillillä yli viisikymppistä. Ja mitä olen nähnyt, niin siivoojissa varsinkin, nuoria on yleensä vain kesätöissä. Kokemuksena oman työpaikkani siivoojat.

Olen ollut aikoinaan myös myyjänä/kassana, ja vakituiset työkaverit olivat kaikki minua vanhempia. Itse menin miettimään opiskeluja, kun en ollut varma minne haen.

Kassoille jää aika usein välivuodeksi sinne menneitä, jos on ison firman hyvät edut. Yksi tuntemani yleni kassalta juuri "konttorihommiin" eli vastuulliseen työhön. Yo-pohjalta vain.

Vierailija
57/106 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tarjottiin työpaikkaa. En mennyt kun ansiosidonnainen oli parempi kuin palkka.

Vierailija
58/106 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjoittaa vaan niin huonon hakemuksen, ettei pääse haastettaluun. Velvoite suoritettu ja homma ok.

Onneksi ei nyt tarvi hakea yhtään paikkaa ennen marraskuuta. Olen kyllä jokaiseen kiinnostavaan paikkaan laittanut hakemuksen. Onhan niitä ollut peräti kaksi auki viimeisen puolen vuoden aikana.

Lisäksi voi hakea semmoisia työpaikkoja, joista tietää etukäteen että niihin tulee semmoiset 50 hakemusta ja osa hakijoista soveltuu kyseiseen hommaan itseään paremmin.

Vierailija
59/106 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä työttömät hakevat töitä ja noni niitä saakin. Jos näin yksinkertaista asiaa ei ymmärrä, miten voi ymmärrys riittää mihinkään työhönkään. Jos nyt vielä ajattelet, että minä olisinn työtön, metsään meni taas. Minulla on kaksi työtä, joista toinen kokopäivätyö.

Tässähän on ollut jo monta viestiä siitä, että nimenomaan työttömänä EI haluta töitä ja kysellään neuvoja, miten tulee toimia. Jos työttömät haluaisi töihin, ei tätä ketjua edes olisi!

Tuuppa tänne porvarisika niin pätkäsen turpaan. Minä en sinun orjatehtaaseen tule töihin.

Pätkäiset riistäjäsikaa niin kovaa takasuoralla tumauttaen että jakaus pöllähtää vasemalle, koska vasemmalla on hyvä olla.

Vierailija
60/106 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomatkaa myös että työkkärin velvoitteen täyttyminen edellyttää riittävää määrää sellaisia hakemuksia, joissa olette tosissanne. Määrään ei lasketa noita aloittajan ehdottamia hakemuksia ja työnantajat aina välillä näistä hakijoita käräyttää karenssin arvoisesti.

Rakennusliikkeessä yksi mäntti mestari ilmoitti työkkäriin hakijasta, joka ei ollut kiinnostunut.

Kannattaa harjoittaa teatteria.