IL : Maailma palaa, ja sinä olet syypää
Tunnustatko syyllisyytesi?
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/1eaf3809-19ce-45f1-9c9a-d331d89cad21
Kommentit (169)
Niin miksi kukaan haluais päästötöntä maailmaa. Ehkä meidän lapset ja tulevaisuus.
Vierailija kirjoitti:
Kaksinaismoralismi kukoistaa näinä päivinä.
Nämä syyllistäjät elävät enemmän kuluttavasti kuin suurin osa maapallon ihmisistä
Joo, nää viherkommari seikkailijat ovat todella oiva esimerkki tämän päivän oksettavasta kaksinaismoraalista ja keskarin osottelusta kansalle.
Älkää ainakaan katsoko sitä sarjaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaksinaismoralismi kukoistaa näinä päivinä.
Nämä syyllistäjät elävät enemmän kuluttavasti kuin suurin osa maapallon ihmisistäJoo, nää viherkommari seikkailijat ovat todella oiva esimerkki tämän päivän oksettavasta kaksinaismoraalista ja keskarin osottelusta kansalle.
Älkää ainakaan katsoko sitä sarjaa!
En ole vassari vaan nyt entinen persu.
Tälläinen syyttely sataa suoraan öljy-yhtiöiden laariin. Voidaan syyttää ilmastonmuutoksesta tavallisia ihmisiä, ja öljy-yhtiöt voivat jatkaa kuten ennenkin sillä välin kun ihmiset kuvittelevat että heidän valinnoillaan pelastetaan maailma.
Mä en oo syyllinen, mut voin ottaa teidän syyllisyytenne kontolleni sopivaa korvausta vastaan.
Olisko vaikka 1% bruttotuloistanne liikaa? 100€ minimi/nuppi?
Voin sitten tehdä teille diplomin, jossa syntinne ovat anteeksiannetut.
Vierailija kirjoitti:
Oletteko panneet merkille että Turkin puolella ei ole metsäpaloja.
Turkki on Venäjän kanssa hyvää pataa joten "vahinkosytkät" ei ole mahdollisia Turkin maaperällä, lisäksi se auttaa Turkin taloutta kun ihmiset matkustaa sinne eikä esin Kreikkaan ; )
No ei matkusta. Kukaan normaalilla järjellä varustettu ei matkusta Turkkiin. Sama kuin Venäjälle lähtisi lomalle. Njet.
Vierailija kirjoitti:
Mä en oo syyllinen, mut voin ottaa teidän syyllisyytenne kontolleni sopivaa korvausta vastaan.
Olisko vaikka 1% bruttotuloistanne liikaa? 100€ minimi/nuppi?
Voin sitten tehdä teille diplomin, jossa syntinne ovat anteeksiannetut.
Antero Vartia, oletko se sinä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, kaikki ja varsinkin länsimaalaiset ihmiset ovat tähän syyllisiä. Tätä tosi asiaa on aika hankala kieltää.
Nimenomaan kehitysmaan kaverit tämän maapallon pilaavat lisääntymisellään. Mokomat mulkerot.
Kuinka paljon nämä kehitysmaan kaverit shoppaavat vuodessa, lentelevät, ajelevat autolla yms? He käyttävät länsimaista tulleita vaatteenriepuja, hoitavat vuohia ja yrittävät saada kuivasta maatilkustaan edes jotain syötävää. Tällaisesta elämäntyylistä ei päästöjä aiheudu. Kaikki päästöt aiheuttavat pieni osa maapallon rikkaista. Eli tavallisista keskiluokkaisista länsimaalaisista.
Vierailija kirjoitti:
Tälläinen syyttely sataa suoraan öljy-yhtiöiden laariin. Voidaan syyttää ilmastonmuutoksesta tavallisia ihmisiä, ja öljy-yhtiöt voivat jatkaa kuten ennenkin sillä välin kun ihmiset kuvittelevat että heidän valinnoillaan pelastetaan maailma.
Tässähän nimenomaan syytetään nyt niitä, jotka yleensä syyttelevät muita. Siksi tilanne on herkullinen, kun niiden öljy-yhtiöiden pussiin pelaavien vihervasemmistolaisten syyttelijöiden tekopyhyys ja kaksoismoraali tulee päivänvaloon.
Minä en ainakaan ole syypää, en ikinäni ole lentokoneessa ollut. Ihan muut ovat lennelleet päättömästi sinne ja tänne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, kaikki ja varsinkin länsimaalaiset ihmiset ovat tähän syyllisiä. Tätä tosi asiaa on aika hankala kieltää.
Nimenomaan kehitysmaan kaverit tämän maapallon pilaavat lisääntymisellään. Mokomat mulkerot.
Itse asiassa kaikenväriset katolilaiset ympäri maailmaa. Paavi ei ole vieläkään suostunut ehkäisyn puolelle ja aborttikieltoa vastaan.
Miksei kielletä lentämistä ja kaikkea kuluttamista, hä? Ei, syypää ei ole kuluttaja vaan hallitseva eliitti jonka mielestä kriisi ei selvästikään ole kuitenkaan tarpeeksi paha että näitä mukavuuksia tarvitsisi kieltää.
Syypäitä ovat ahneet monikansalliset yritykset, Usa, Kiina, öljy-yhtiöt, venäläiset tehtaat, valtameriin roskia ym. dumppaavat laivayhtiöt, kaikki järjettömät formula- ym. kisat, pikamuoti jne. Kuka laskisi muuten noiden miljardöörien, poliitikkojen ja öljysheikkien hiilihalanjäljet? Voisi olla kiintoisaa. Omilla valinnoillamme voimne vaikuttaa vähän, mutta on älyllisesti epärehellistä väittää että suomalaiset ovat henkilökohtaisesti vastuussa globaalista ilmastonmuutoksesta ja pallon saastumisesta. Suomi on lusäksi kylmä maa, tarvitsemme energiaa lämmittämiseenkin esim. gambialaisia enemmän.
Itse en ole lentänyt ulkomaille vuosiin, syön kasvispainotteisesti, en omista lemmikkiä, en osta pikamuotia enkä Ikeaa ym. En roskaa ja kierrätän. Katson että teen parhaani, ei ole yhtään syyllinen olo. Kolumnin kirjoittajan hiilijalanjälki kiinnostaa myös, onkohan itse sen parempi kuin me muutkaan..tokkopa.
Persut ja ihmiset jotka katselee maailmaa laput silmillä on syyllisiä.
En ole syypää.
Minulla ei ole yhtään lasta, joten voin elellä aivan kuinka haluan.
Juuri kun ajankohtaisohjelmassa ehdittiin taas mainita turhan lentoliikenteen vaikutus ilmastonmuutokseen ja kertakäyttö muodin haitallisuus niin Eikös tämä yksi valopää , nimittäin Hinkki-saara syöppö, ahtaudu taas pari numeroa liian kiireisiin halpis muoti vaatteisiin ja rehentele lähtevänsä reissuun.
Jos mä olen siihen kaikkeen syypää, niin antaa palaa poroksi vaan. Evvk.
Suomessa on talvi ja energian tuotto tuottaa eniten CO2 päästöjä. Pitäisi olla jo rakenteilla uusi ydinvoimala, niin saataisiin puhdasta sähköä ja kun sähköautot yleistyvät, niin riittäisi myös sähköautoille sähköä. Uusiutuvilla energian lähteillä on mahdollisuus tuottaa osa sähköautojen tarvitsemasta energiasta, jos ydinvoiman rinnalla lisätään merkittävästi myös tuuli- ja aurinkovoimaa. Valtiota pitää syyttää CO2 päästöistä, koska uutta ydinvoimalaa ei olla jo rakentamassa.
jos vertailet päästöjä per kuljetettu tonni, niin kyllähän lentoliikenteestä koituu päästöjä. Mutta ei niin paljoa, että sillä maapallon ilmastoa muutettaisiin. Tarkoituksena on vaikuttaa meidän jokaisen kulutuskäytökseen