Miksi jotkut onnittelee ensin yksityisviestillä ja sitten vielä julkisesti facebookissa?
Mikä logiikka? Jos on hyvä ystävä ja laittaa viestin suoraan luuriin, miksi pitää laittaa onnittelut vielä julkisesti muiden näkyville? Onko se jonkinlaista itsetehostusta?
Kommentit (53)
Joskus "järkytti" kun serkku kirjoitti jollekin Onnea Ponnea. Mikä ihmeen Ponnea? Mikä ponnahtaa nyt.
En kehtaa olla onnittelematta, kun on niin monta yhteistä kaveria.
Jokin onnittelupainostus johtaa tähän. Pakko minunkin, kun muutkin.
Jos muutkin onnittelee, niin sitten minäkin mukana.
Minä olen piilottanut syntymäpäiväni somessa, koska nuo onnittelut ovat typeriä ihmisiltä joiden kanssa en oikeasti ole juuri tekemisissä.
En vaan kehtaa olla onnittelematta vaikka mieli tekisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisiko asiaa kysyä tuolla tavalla onnittelevalta?
Nythän kysyn. Kai täällä joku sellainenkin on kuka laittaa tuplaonnitteluja.
Laittaako se joku sinullekin?
Jonkinlainen ryhmäpaine laittaa tekemään noin.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen piilottanut syntymäpäiväni somessa, koska nuo onnittelut ovat typeriä ihmisiltä joiden kanssa en oikeasti ole juuri tekemisissä.
Miksi ne ovat sitten sun kaverilistalla?
Kuka tässä on typerä?
En halua, että yhteiset kaverit miettivät, että miksi en onnittele.
Olet laittanut syntymäpäivän esille, joten pakkohan se on onnitella. Ota pois se syntymäpäivä, niin ei harmita sitten ensi kerralla kahdet onnittelut.
Koska sinä haluat niitä onnitteluita myös somessa.
Teen niin kuin muutkin. Laitan vaan paljon onnea jokaiseen syntymäpäiväilmoitukseen.
Tulee ilmoitus syntymäpäivästä ja automaattisesti onnittelen tarkemmin katsomatta, että kuka se nyt olikaan.
Vierailija kirjoitti:
En vaan kehtaa olla onnittelematta vaikka mieli tekisi.
Minä kehtaan olla, en käytä somea niin usein joten toisten synttärit menee ohi, en onnittele ketään.
Ihan vaan velvollisuuden tunteesta. Paljon onnea, paljon onnea ja paljon onnea, kun kolmella kaverilla on samana päivänä syntymäpäivä. Yhdelle noista laitan myös yksityisviestin, mutta facebookissa tulee laitettua onnitteluita ihan automaattisesti.
Olet laittanut syntymäpäivän julkiseksi, joten haluat onnitteluita.
Minusta on kiva saada onnitteluita syntymäpäivänäni, ihan sama mitä kautta. Se, että ihminen ajattelee minua edes sen ohikiitävän hetken, kun laittaa onnittelut, on mukava ajatus.
Vierailija kirjoitti:
Huomionhakua
Ap tässä on huomionhakuinen, kun pitää syntymäpäivän nähtävillä. Ei sitä pitäisi, jos ei onnitteluita haluaisi. Kerjää vaan huomiota.
Ihan vaan sen takia, ettei muut ihmettele miksi en onnittele hyvää ystävääni facebookissa.