Mitä voin tehdä kun asun yksin ja pelkään että saan yksin ollessani sairaskohtauksen??
Olen siis 32v nainen ja kärsin ahdistuksesta ja hypokondriasta(sairauksien pelko) Mutta eniten pelkään että saan yksin ollessani saiaskohtauksen enkä kerkeä soittaa apua. Miten te muut yksineläjät selviätte tämän pelon kanssa vai ettekö vain ajattele asiaa lainkaan?
Kommentit (93)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hae kännykkääsi Google Play kaupasta ilmainen
ICE vahtikoira.
Hälyttää apua jos et käytä puhelinta määrittämääsi aikaan.
Mihin paikkaan se tekee hälyytyksen ja mitä se sinne paikkaan kertoo?
Haluamaasi numeroihin
Vierailija kirjoitti:
Voitko sopia vanhempasi, sisaruksen tms kanssa, että laitat joka päivä esim klo 10 wa-viestin, ja jos sitä ei kuulu, alkavat tavoitella sinua. Et ainakaan jäisi kitumaan päiviksi lattialle.
Kauhee stressi tuollaisesta. Mitä jos joskus nukkuukin vähän pitempään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hae kännykkääsi Google Play kaupasta ilmainen
ICE vahtikoira.
Hälyttää apua jos et käytä puhelinta määrittämääsi aikaan.
Mihin paikkaan se tekee hälyytyksen ja mitä se sinne paikkaan kertoo?
Haluamaasi numeroihin
Eli täysin turha sovellus. Helpompaa on sopia jonkun kanssa, että laitetaan viestiä joka päivä.
Jos sinulla ei ole yhteyttä Jumalaan pelkäät. Jeesus antaa vasta sinulle rauhan ja pelko voitetaan vain Hänen avulla. Rukoile tätä. Pimeässä laasossa kulkeva ei pelkää enää mitään pahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voitko sopia vanhempasi, sisaruksen tms kanssa, että laitat joka päivä esim klo 10 wa-viestin, ja jos sitä ei kuulu, alkavat tavoitella sinua. Et ainakaan jäisi kitumaan päiviksi lattialle.
Kauhee stressi tuollaisesta. Mitä jos joskus nukkuukin vähän pitempään.
No voihan se olla vaikka klo 17 se sovittu aika, jos on aamu-uninen ihminen. Ja mitäkö sitten... no ehkä klo 18 siskosi laittaisi sinulle wa-viestin "kaikki ok?" Ehkä klo 19 hän soittaisi, ja klo 20 soittaisi uudelleen. Jos hän asuu lähellä, niin ehkä klo 21 hän soittaisi ovikelloa ja sitten tulisi sisään avaimilla, jotka olet antanut hänelle. Klo 21.10 keittäisit hänelle kahvia, jos et vain olisi muistanut että teillä oli tämä viestijuttu sovittuna.
Ap kuulostaa niin ahdistuneelta uhkaavan sairauskohtauksensa takia, että eiköhän joku tällainen kuvio olisi hänelle vähemmän stressaava. Itse olen vuosia ottanut tiettyyn aikaan e-pillerin, miksei joku toinen ihminen muistaisi laittaa viestiä aina samaan aikaan.
Itse asiassa olen sopinut äitini kanssa, että hän viestittää minulle aina kun on mökillä, hän voi olla siellä yksin kuukaudenkin. Tämä järjestely alkoi sen jälkeen, kun naapuri oli tullut sattumalta kylään äidin tädille ja löytänyt tämän lattialta, jossa tämä oli maannut pari päivää. Täti toipui vielä tuosta.
Minäkin vähän pelkään. Sairastan epilepsiaa ja asun yksin. On täysin mahdollista, että saan kohtauksen ja kuolen. Kuolema ei oikeastaan pelota, koen että se voisi olla jopa helppo, koska en muista aiemmista kohtauksistakaan mitään. Se pelottaa, että ruumista ei löydy pitkään aikaan ja aiheuttaa sitten lopulta ongelmia muille. En ole töissä tällä hetkellä, niin eipä osaisi kukaan kaivata.
Jokaisen meistä maallista vaellusta ohjaa kohtalo, sille emme voi itse yhtään mitään. On siis aivan turha pelätä yksin elämistäkään. Lähtö tai sairaskohtaus voi tulla kollektiivissakin eläjälle silloin kun hän on yksin, jos näin on kerran hänen kohtalokseen määrätty. Olkaamme siis aivan huoletta.
Googlella löysin tähän ketjuun ja voin suositella tuota ICE vahtikoira sovellusta, ollut parisen vuotta yksineläjänä käytössä ja tänään ekan kerran lähetti ilmoituksen yhteystiedoille kun akku pääsi loppumaan puhelimesta ja hyvin toimi.
Soveltuu imo käyttöön vain jos tapana on plärätä säännöllisesti kännykkää, itse määritin hälytysajan 24 tuntiin, linkin sivuilla on hyvät asetukset ainakin omaan käyttöön.
https://www.sammynsivut.top/2021/10/ice-vahtikoira-android-puhelin-sove…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monesti pelkään, että nielaisen kieleni, enkä saa naapurista apua:( Välillä on pelottavaa asua yksin.
Miten tuo on mahdollista? Mä olen pelännyt tukehtumista ruokaan kun olen yksin. Olen kyllä lukenut, että pitäisi heittäytyä sohvan selkänojaa tai lattiaa vasten, mutta epäilyttää että onnistuisiko se. Vai pitäiskö vaan sitten mennä rappuun huutamaan naapureille, en sentään korvessa asu.
Jos olet tukehtumassa ruokaan, et kyllä pysty naapureita apuun huutamaan,.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monesti pelkään, että nielaisen kieleni, enkä saa naapurista apua:( Välillä on pelottavaa asua yksin.
Miten tuo on mahdollista? Mä olen pelännyt tukehtumista ruokaan kun olen yksin. Olen kyllä lukenut, että pitäisi heittäytyä sohvan selkänojaa tai lattiaa vasten, mutta epäilyttää että onnistuisiko se. Vai pitäiskö vaan sitten mennä rappuun huutamaan naapureille, en sentään korvessa asu.
Jos olet tukehtumassa ruokaan, et kyllä pysty naapureita apuun huutamaan,.
Juuri näin, ja jos ajattelee että koittaisi hakata seinää hädissään niin tuskin naapuri siitä ymmärtäisi että hätä on, siinä on parempi mennä ulos asunnosta, pitää meteliä ja jotenkin saada hengitys kulkemaan.
Erakkomaisuuteen taipuvaisena tuo on tietysti käynyt mielessä todennäköisenä skenaariona. Mutta eipä tuollaisia auta miettiä, jokaiselle tulee lähtö joskus eikä siitä kannata sen kummemmin hermostua.
Ainoa vaan se, että toivottavasti poikani ei ole se joka löytää minut. Vaikka toivottavasti onkin aikamies siinä vaiheessa jos niin käy.
Mua eniten pelottaa mitä mun kissalle tapahtuu, jos mä lojun pitkän ajan täällä kuolleena.
Aina kun kiipeän taloustikkaille, muistan etäisen tutun tapauksen, kun yksinasuvana samassa kohtaa horjahti, putosi, tukehtui oksennukseensa. AINA muistan kun esim.verhot irrotin pesuun ja nipsuilka kiinnitin takasin.