Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä voin tehdä kun asun yksin ja pelkään että saan yksin ollessani sairaskohtauksen??

Vierailija
25.07.2023 |

Olen siis 32v nainen ja kärsin ahdistuksesta ja hypokondriasta(sairauksien pelko) Mutta eniten pelkään että saan yksin ollessani saiaskohtauksen enkä kerkeä soittaa apua. Miten te muut yksineläjät selviätte tämän pelon kanssa vai ettekö vain ajattele asiaa lainkaan?

Kommentit (93)

Vierailija
61/93 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Walhalla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harvan elämä on niin ihmeellinen että kuolema olisi jotenkin huono vaihtoehto.

Ei se kuolema ollenkaan pelottava, vaan se mitä mahdollisesti tapahtuu ennen kuolemaa. Esim. hidas kituminen, jos ei pääse ylös lattialta eikä saa liikuteltua itseään olisi kamalaa. 

Millä tavalla? Siinähän sitä on aikaa ja juurikin oikea hetki alkaa kelailla elämän nauhaa läpi.

Sulla on kovin harhainen käsitys siitä, miten ihmisen mieli oikesti toimii. 

Ja milläköhän eväillä sinäkin turakainen kuvittelet olevasi jotenkin enemmän oikeassa? Kaikki eivät ole kaikesta ripuloivia paskahousuja kuten sinä.

Elämä tulee vielä sinuakin opettamaan, pikkuinen. Opit ehkä ennen sitä myös keskustelemaan asiallisesti. 

Sinähän tuossa tungit paksun ahterisi väkisin tukkeeksi ja ylimielisenä vielä esitit jotain tietäjää. Tosielämässä saisit potkun perseelle ja kehotuksen suksia sinne mistä tulitkin.

Oma tapakouluttajani kehotti olemaan kuin Mustanaamio, eli hyvä hyville ja paha pahoille. Ylimielisten känttyjen horinat eivät kiinnosta horsmiakaan.

Hyvää yötä, pikkuinen. Kauniita unia ja oman äitikullan kuvia <3

Vierailija
62/93 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kumppanistakaan aina apua. Minulle tuli joku kuumehorkka, missä kehonlämpö romahti ennenkuin nousi korkea kuume. Huuleni olivat siniset enkä kyennyt edes peittoon tarttumaan saadakseni sen päälleni. Tärisin niin että hampaat kalisi. En pystynyt puhumaan. Puoliso vaan katsoi hädissään. Jos olisin kyennyt, olisin sanonut että soita ambulanssi. Päivystykseen jouduinkin, mutta vasta kun itse kykenin soittamaan.

Lataa 112-sovellus.

Pelottavan avuton puoliso sinulla. Onko hän 13v vai miten ei tullut omatoimisesti mieleen sottaa ambulanssia? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/93 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös ihan noissa Apple watch kelloissa ole se ominaisuus. Jos kaatuu, niin hälyttää apua.

Vierailija
64/93 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tullut vanhemmiten sellainen huoli, että mitä jos menehdyn yksin asunnossa, eikä huomata kovin pian. Olen lukenut, että ruumis alkaa haista todella nopeasti ja silloin koko asunto menee pilalle ja samoin irtaimisto. Lapseni ei voisi saada mitään huonekaluja tai tauluja tai valokuvia tai mitään irtaimistoa perinnöksi silloin ja asuntokin pitäisi purkaa rakenteisiin asti. Pitäisi olla joku systeemi, joka hälyttää johonkin nopeasti, jos menehtyy asuntoonsa.

Vierailija
65/93 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun lähiössä. Ei tässä talossa kiinnosta ketään naapurien asiat. Kukaan ei auta ketään.

Vierailija
66/93 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on tullut vanhemmiten sellainen huoli, että mitä jos menehdyn yksin asunnossa, eikä huomata kovin pian. Olen lukenut, että ruumis alkaa haista todella nopeasti ja silloin koko asunto menee pilalle ja samoin irtaimisto. Lapseni ei voisi saada mitään huonekaluja tai tauluja tai valokuvia tai mitään irtaimistoa perinnöksi silloin ja asuntokin pitäisi purkaa rakenteisiin asti. Pitäisi olla joku systeemi, joka hälyttää johonkin nopeasti, jos menehtyy asuntoonsa.

Anteeksi suoruuteni, mutta luulenpa, että lapsesi ei kovinkaan montaa sinun tavaraasi edes halua. Ne, jotka hän haluaa kannattaa antaa perinnöksi sinun elinaikanasi. Säästyvät kalman hajulta, jos pahin tapahtuu. 

Vierailija
67/93 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän nykyisiin (kalleimpiin) älykelloihin jo saa ominaisuuden, että soittavat hätänumeroon, jos sydämen syke ei tunnu X sekunnin ajan. 

Vierailija
68/93 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä meinasin tukehtua lihanpalaan. Asun yksin. Jotenkin sain köhittyä niin, että pala lähti alas. Hirveä tunne, kun en saanut henkeä, eikä ollut ketään auttamassa. En olisi pystynyt soittamaan apua, koska en saanut henkeä. Tämä pelästytti niin, että pureksin ruokani todella huolella nykyään.

Vierailija
69/93 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae kännykkääsi Google Play kaupasta ilmainen

ICE vahtikoira.

Hälyttää apua jos et käytä puhelinta määrittämääsi aikaan.

Vierailija
70/93 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ICE vahtikoira.

Tuo on huono, koska tulee paljon turhia hälyytyksiä, jos esim. nukkuu tavallista pidempään tai muuten vaan ei muista näprätä puhelinta tarpeeksi usein. 

Vierailija
71/93 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En juurikaan ajattele asiaa, vaikka kerran oli jo käydä huonosti.

Jos olen sairaana tms. laitan yleensä jollekulle tutulle viestiä ja pyydän ottamaan muhun yhteyttä x ajan sisällä ja jos en vastaa takaisin, sitten yhteyttä viranomaisiin.

Viisaudenhampaiden poistojen jälkeen pelkäsin olla yksin, koska halusin nukkua kipulääke- ja puudutuspöllyt pois, mutta pelotti nukkua niin pöllyssä. Kerroin kaverille, että aion nukkua ja että soittaa muutaman tunnin sisään, ja tein tyynyistä sellaisen linnoituksen, jossa pysyin kyljellään nukkuessa.

Vierailija
72/93 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

112- sovellus syö akkua tuhottomasti.

Vierailija
73/93 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitko sopia vanhempasi, sisaruksen tms kanssa, että laitat joka päivä esim klo 10 wa-viestin, ja jos sitä ei kuulu, alkavat tavoitella sinua. Et ainakaan jäisi kitumaan päiviksi lattialle.

Vierailija
74/93 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä meinasin tukehtua lihanpalaan. Asun yksin. Jotenkin sain köhittyä niin, että pala lähti alas. Hirveä tunne, kun en saanut henkeä, eikä ollut ketään auttamassa. En olisi pystynyt soittamaan apua, koska en saanut henkeä. Tämä pelästytti niin, että pureksin ruokani todella huolella nykyään.

Pystyy soittamaan apua, jos puhelinta saa käytettyä. Linja auki hätäkeskukseen. Kyllä sieltä apua lähetään, jos edes jotain saat vinguttua että kuulevat sinulla olevan hätä. Usein myös silloin lähtevät tarkistamaan tilannetta, jos linja vain on auki eikä mitään kuulu. 

Vierailija
75/93 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se käy, mitä käy. Sitten se on niin.

Vierailija
76/93 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ICE vahtikoira.

Mihin paikkaan se tekee hälyytyksen ja mitä se sinne paikkaan kertoo? 

Vierailija
77/93 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ICE vahtikoira.

Tuo on huono, koska tulee paljon turhia hälyytyksiä, jos esim. nukkuu tavallista pidempään tai muuten vaan ei muista näprätä puhelinta tarpeeksi usein. 

Hälytysviiveen voi itse määrätä.

Vierailija
78/93 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

112- sovellus syö akkua tuhottomasti.

Ei kiinnosta pätkään, kun miettii miksi se sovellus on olemassa. 

Vierailija
79/93 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä pelkää sellaista mille et voi mitään. Voi hyvin olla ettei sellaista tapahdu sinulle mutta murehtimalla lisäät riskiä sairastua.

Vierailija
80/93 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ICE vahtikoira.

Hälytysviiveen voi itse määrätä.

Ei se mitään auta, jos unohtaa että pitikin esim. 5 tunnin välein hilpata puhelinta. Ja aikaväli pitää laittaa kovin pitkäksi, jos aikoo nukkua kunnon yöunet. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kahdeksan