Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä ruokakaupan perustyö on kivointa?

Vierailija
25.07.2023 |

Jos olet ollut (isossa) ruokakaupassa (tyyliin CM) töissä, niin minkälaiset perustyötehtävät ovat sinusta olleet mukavimpia? Tyyliin kassa, lihatiski, hyllytys, info, itsepalvelukassa, tauottaja tms.

Saitko itse toivoa, mitä tehtäviä vuoroosi kuului?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyllyttäminen! Kaipaan tuota aivot narikkaan työtä.

Vierailija
2/8 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cittarissa on kaksi työnantajaa, kauppiasyrittäjä ruokakaupan puolella ja Kesko käyttötavarassa. Ruokakaupan puolella ei ole mahdollisuutta toivoa kivoja työtehtäviä, vaan kaikki vastuualueen hommat kuuluvat siihen. Alueelta toiselle ei yleensä helposti hypitä, koska esim. lihatiskillä työskentely vaatii erilaista osaamista, kuin muut. 

Keskon hommissa ollaan pääasiallisesti joko kassalla, tai osastolla. Hiljaisina aikoina kassat saattavat avustaa osastolla, ja ruuhkaisina aikoina osastolaiset kassalla. Sielläkään ei voi valita tehtäviä. Henkilökunnan määrä on vedetty niin minimiin, kuin voidaan.

Vastaus menee vähän ohi kysymyksen, mutta sellaiseksi on kaupan työ mennyt, että luetaan listalta, mitä kaikkea pitää vuoron aikana ehtiä tehdä. Lista ei ole lyhyt, joten tossua saa pistää toisen eteen ripeästi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikista kivointa on hyllyttäminen aamulla silloin kun kauppa ei ole vielä auennut asiakkaille. Laulan ääneen työkaverin kanssa ja vitsaillaan kaikkea niin sekoa että se täytyy lopettaa heti kun asiakkat tulee sisään.

Vierailija
4/8 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin CM siellä varaston puolella. Oli lepposaa hommaa eikä tarvinut nähdä asiakkaita ikinä. Sai olla siellä takana rauhassa jne. Sitten vaihdoin toiseen firmaan. Olen vähän kaivannut sitä cittarin duunia.

Vierailija
5/8 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin CM siellä varaston puolella. Oli lepposaa hommaa eikä tarvinut nähdä asiakkaita ikinä. Sai olla siellä takana rauhassa jne. Sitten vaihdoin toiseen firmaan. Olen vähän kaivannut sitä cittarin duunia.

Mä taas rykkäsin erityisesti kassalla olosta. Aika meni nopeasti erityisesti ykköskassalla, jossa aina jonoa.

Vaihtelevat vuorot oli paraita. Eka pari tuntia kiiirehyllytystä aamulla, sitten kassalle ja tauotusta. Vuoro meni hetkessä.

Vierailija
6/8 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni on töissä K-Supermarketissa ja tykkää työssä eniten kassasta. Siinä on monenlaista (veikkaus, matkahuollon ja postin palvelut perushommien lisäksi) ja hänen mielestään on mukava jutella asiakkaaiden kanssa. 

Vierailija
7/8 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tykkäisin siitä, että kerätään nettitilausten ostoksia. 

Vierailija
8/8 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä tykkäisin siitä, että kerätään nettitilausten ostoksia. 

Olitko kaupan työntekijä vai tehtiinkö tuo työ toisen firman kautta? (Täällä keräilijät eivät ole kaupan työntekijöitä ja heillä paljon huonommat edut.)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yksi