Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Poikaystävän käyttäytyminen ruokaa ja rahaa kohtaan

Vierailija
25.07.2023 |

Ensimmäisiltä treffeiltä alkaen olemme maksaneet kumpikin omat syömisemme ja juomisemme. Nyt kun vietämme suurimman osan ajasta yhdessä, käymme ruokakaupassa yhdessä ja kokkaamme yhteisen aterian. Oleilemme lähes aina hänen luonaan, sillä itse asun pienessä yksiössä, niin tilaa ei ole kovinkaan paljon.

Meillä on poikaystävän ehdotuksesta käytössä Splitwise sovellus, eli sinne pistetään kaikki kustannukset ja sovellus laskee kulut tasan. Tämä on minulle ok, mutta jotenkin minua häiritsee ja vähän loukkaakin se, että poikaystävä pistää sinne ihan kaikki kulut, auton polttoaineen ja kondomitkin. Olen usein ostanut omasta rahapussista hänen luokseen vessapaperia, tai leiponut herkkuja vietäväksi, ym eikä tulisi mieleenkään pistää niitä kuluja tuonne sovellukseen. Tykkään myös silloin tällöin tarjota vaikka juoman tai jäätelön hänelle ulkona, mutta vastaavaa anteliaisuutta en ikinä saa häneltä takaisin tai sitten huomaan, että jälkikäteen ostos on merkitty sovellukseen ja maksan oman osuuteni.

Ja sitten se, että kun ostamme yhteisiä ruokia, niin poikaystävä tuntuu oikein vauhdilla syövän kaksin käsin, etten vain ehdi syödä yhtäkään palasta enemmän kuin hän. Esim. jäätelöpurkki tai pakastekakku, mies syö niistä 2/3 osaa ja minä 1/3. Meillä oli kerran oliiveja kupissa, joita söimme kun katsoimme elokuvaa. Mies veti kauhealla vauhdilla niitä oliiveita ja viimeisenkin oliivin veti naamaansa. Ei siis edes tarjoa viimeistä muruakaan minulle.
Huomautin, että olipas hieman töykeää ottaa se viimeinenkin oliivi, eikä tarjota kohteliaisuutta naiselle. Hänen puolustuksekseen muka söimme oliiveja vuorotellen niin, että ne oliivit menivät täysin tasan. Eivät menneet, kun katsoin vieressä ihmetellen sitä sen paniikissa suuhun lappamista, ettei vaan jää jostain paitsi.

Miten joku voi olla noin nuuka? Johtuuko siitä, että on vanhempiensa ainoa lapsi, kun taas minä olen tottunut jakamaan asioita sisarusteni kanssa.
Mulla on todella epänaisellinen olo, kun kaikki pistetään noin tarkkaan puoliksi, kaiken huippuna ne kondomitkin.

Ellei mies olisi muuten ihana ja rakastava, en varmaan jaksaisi katsoa tämmöistä nuukailua :/ Mutta alkaahan tässä hieman katkeroitumaan, kieltämättä. Nykyaikaahan se on, että kulut jaetaan, mutta mun luonteeseen kuuluu anteliaisuus rakkauden eleenä. Ei ole siitäkään kyse, että mies olisi köyhä. Tienaa minua enemmän ja on vieläpä hyväpalkkaisella alalla ja yliopistokoulutus.

Kommentit (1406)

Vierailija
1341/1406 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on mennyt takaisin suhteeseen, siksi luulen ettei päivitä tänne mitään, koska häntä ehkä hieman nolottaa palaaminen tuohon alistavaan suhteeseen. Se on toki ymmärrettävää, mutta olisi silti kiva ap kuulla kuulumisiasi, oli tilanne sitten mikä tahansa. Ei se ole aina helppoa lähteä suhteesta, vaikka järki niin sanoisikin.

Ehkä ei ole mitään ap:tä eikä mitään suhdetta, on vain sepitetty tarina (ties mihin tarkoitukseen). Ihan mielenkiintoinen ketju sinänsä ja asia on herättänyt paljon keskustelua 😀

Vierailija
1342/1406 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellainen taitaa nykyään olla lähinnä taruolento.

Kiva kuulla olevansa taruolento

Eli sinä aikuisten oikeasti väität perheessä tai parisuhteessa maksavasi kaiken. Enkeli kirjoitti juuri isoon kirjaan: "Valehteli!" Ihan jo siltä pohjalta, ettei tässä maassa ole juurikaan täysin tulotonta ihmistä, ei voi myöskään olla ihmistä, joka ei koskaan maksa mitään mistään.

Aivan, onhan vaimolla tietysti lapsilisät jotka maksetaan äidille. Muita tuloja ei ole. Ehkä hän sitten kuitenkin maksaa tai sinä olet melkoisen huono ennustaja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1343/1406 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan, onhan vaimolla tietysti lapsilisät jotka maksetaan äidille. Muita tuloja ei ole. Ehkä hän sitten kuitenkin maksaa tai sinä olet melkoisen huono ennustaja

Tällä palstalla on tapana olettaa asioita, ennustaa, nähdä rivienvälistä asioita joita siellä ei ole ja muutenkin kaikenlainen "en tunne ketään = ei voi olla olemassa" on voimissaan.

Vierailija
1344/1406 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhut poikaystävällesi asiasta ja sanot että kulut jaetaan puoliksi vasta sitten kun sinä saat yhtä paljon palkkaa kuin hän.

Vierailija
1345/1406 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästäväisyys on hyve, saituus on sairaus. 

Vierailija
1346/1406 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallisia perhekuvioita on tullut  nähtyä. Esimerkiksi avioliitossa yhteiset biologiset lapset on nimetty vanhemmille siten, että isä maksaa lapsi A:n kulut ja äiti lapsi B:n kulut.  Ikävää tietysti, jos toinen lapsi vaikkapa  sairastuu ja  vain toinen vanhemmista joutuu maksamaan lääkkeitä ja sairaalalaskuja ja toinen pääsee kuin koira veräjästä.  Ravintolassa syödessä isä siis maksaa omansa ja lapsi A:n annokset ja äiti loput. Sellaista perhe-elämää.

Vierailija
1347/1406 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni seurustelu on sitä varten, että nähdän johtaako se vakavampaan parisuhteeseen, avoliittoon ja avioliittoon eikä kämppissuhteeseen. Suhteen tarkoitus ei ole laittaa kaikkia kuluja puoliksi vaan olla yhdessä, arvostaa toista, rakastaa ja haluta toiselle hyvää ja toteuttaa yhteisiä haaveita, tukea ja rakastaa. Ei tuo vaikuta enää parisuhteeta vaan olet jakamassa miehen kuluja vessapaperista lähtien.

Vierailija
1348/1406 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on miesystävä, joka maksaa kaiken. Ja yritän itse välillä laittaa hänelle jotain kivaa, koska hän haluaa maksaa ruoat, asumisen, reissut ym. Harvinainen mies, se täytyy todeta. Toki itse makselen omia nettiostoksiani, tilaan hänellekin vaatetta tms. mutta pääsääntöisesti kulut hoitaa mies

Ap:n tapauksessa en jaksaisi tuollaista menoa.

Ap:n mies kirjoittaisi juuri tuollaisen viestin kuin sinä kirjoitit. Sinä elät miehen rahoilla, samoin kuin ap:n mies elää ap:n rahoilla.

Vierailija
1349/1406 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on miesystävä, joka maksaa kaiken. Ja yritän itse välillä laittaa hänelle jotain kivaa, koska hän haluaa maksaa ruoat, asumisen, reissut ym. Harvinainen mies, se täytyy todeta. Toki itse makselen omia nettiostoksiani, tilaan hänellekin vaatetta tms. mutta pääsääntöisesti kulut hoitaa mies

Ap:n mies kirjoittaisi juuri tuollaisen viestin kuin sinä kirjoitit. Sinä elät miehen rahoilla, samoin kuin ap:n mies elää ap:n rahoilla.

Tää nykyajan ajatusmalli on jännä. Ihan kuin tuo "joku elää jonkun rahoilla" olisi joku maailman hirvittävin vääryys ja uhriutuminen, väärin ainakin. Joskus se voi ollakin vääryys, mut surullista miten rahakeskeisiä nykykolmekymppiset ovat.

Minulle ja miehelleni raha on vain väline, ei minkäänlainen itseisarvo. Ollaan vuosikymmenien avioliiton aikana vuoroin tienattu enemmän ja vähemmän, työttömyysjaksoakin ollut,  molemmat ollaan saatu pienehköjä perintöjä vuoroin, ja ajatellaan 100%, että meillä on yhteiset rahat. 

Miksi se on niin hirveää, jos rakkausliitossa rahat on yhteisiä, tulotasosta riippumatta? Se on helppoa ja mukavaa, kun ei tartte riidellä ja pitää kynsin hampain kiinni "minun rahoistani". Ihmiset palvoo materiaa aivan liikaa, SE on hirveää!

Vierailija
1350/1406 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää nykyajan ajatusmalli on jännä. Ihan kuin tuo "joku elää jonkun rahoilla" olisi joku maailman hirvittävin vääryys ja uhriutuminen, väärin ainakin. Joskus se voi ollakin vääryys, mut surullista miten rahakeskeisiä nykykolmekymppiset ovat.

Minulle ja miehelleni raha on vain väline, ei minkäänlainen itseisarvo. Ollaan vuosikymmenien avioliiton aikana vuoroin tienattu enemmän ja vähemmän, työttömyysjaksoakin ollut,  molemmat ollaan saatu pienehköjä perintöjä vuoroin, ja ajatellaan 100%, että meillä on yhteiset rahat. 

Miksi se on niin hirveää, jos rakkausliitossa rahat on yhteisiä, tulotasosta riippumatta? Se on helppoa ja mukavaa, kun ei tartte riidellä ja pitää kynsin hampain kiinni "minun rahoistani". Ihmiset palvoo materiaa aivan liikaa, SE on hirveää!

Ei kaikki joilla on erilliset rahat koe tarvetta tapella niistä. Ja toisinpäin, ei yhteiset rahat suojele rahariidoilta, päinvastoin. Jotkut kokee niin päin, että etenkin kovin erilaisilla kulutustottumuksilla varustetuilla pareilla suhde sujuu paljon sopuisammin kun rahat on omia.

Vierailija
1351/1406 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselleni seurustelu on sitä varten, että nähdän johtaako se vakavampaan parisuhteeseen, avoliittoon ja avioliittoon eikä kämppissuhteeseen. Suhteen tarkoitus ei ole laittaa kaikkia kuluja puoliksi vaan olla yhdessä, arvostaa toista, rakastaa ja haluta toiselle hyvää ja toteuttaa yhteisiä haaveita, tukea ja rakastaa. Ei tuo vaikuta enää parisuhteeta vaan olet jakamassa miehen kuluja vessapaperista lähtien.

Erilliset rahat ei estä mitään mainitsemiasi asioita. Minusta on taas todella surullista, jos koko rakkauden olemus kutistuu siihen miten kulut jaetaan - oli se oma ideaali sitten yhteiset rahat tai erilliset. Tunnen oikein toimivia pareja kummallakin järjestelyllä ja onnettomia pareja niinikään kummastakin ääripäästä. Kun se raha ei hyvässä suhteessa ole se joka loppupeleissä ratkaisee.

Vierailija
1352/1406 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteinen tili onnistuu vain, jos molemmilla on

a) samanlainen raha-arvo (miten arvostaa rahaa, miten suhtautuu siihen)

b) samanlaiset kulutustottumukset

c) kumpikaan ei ole ahne tai pihi, vaan omaa terveen rahankäytön

Jos yhteinen tili onnistuu ongelmitta, onneksi olkoon! Teillä on samanlainen rahan arvo, samanlaiset kulutustottumukset ja kummallakin on terve suhtautuminen ja terve kulutustottumus.

AP:n miehen kohdalla näin ei ole, koska mies on lokki.

Vierailija
1353/1406 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos yhteinen tili onnistuu ongelmitta, onneksi olkoon! Teillä on samanlainen rahan arvo, samanlaiset kulutustottumukset ja kummallakin on terve suhtautuminen ja terve kulutustottumus.

yhteinen tili ainoana tilinä ei ole juridisesti mikään kovin fiksu ratkaisu. Omat tilit säännöllisille tuloille kummallakin erikseen ja vaikka joku s-tili yhteiseksi taloustiliksi, johon siirretään x-määrä rahaa ja josta maksetaan yhteiset kulut.

Vierailija
1354/1406 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma eksäni hyväksikäytti rahallisesti ihan 6-0. Otin itsekin kunnia-asiakseni sen, että minuahan ei modernina naisena voi ikinä kutsua gold diggeriksi, ja lopputulos oli se, että maksoin kaikki kotitalouden juoksevat kulut yksin, kävin aina kaupassa ja hoidin kaikki kotityöt ja rempat sekä rahallisesti että suorittavasti. Omistin auton, jota ex lainaili ilmaiseksi ja oletti että pääsen aina hakemaan ja viemään jos tarvitsee. Ex maksoi kyllä vuokrasta ja myöhemmin lainanlyhennyksestä puolet sekä laskuista puolet, myös esim isoista hankinnoista kuten telkkarista maksoi puolet, mutta ei ikinä ruokaostoksista, lemmikkien kuluista, pesuaineista yms penniäkään. Myös muita ihan käsittämättömän itsekkäitä juttuja esim. haki usein kotimatkalla itselleen noutoruokaa mutta ei tuonut mulle mitään. Pummi mun tupakoista aina tyyliin puolet mutta ei ostanut itse ikinä, koska "Ei hän polta".

Kyllä mä hoksasin jo hyvin aikaisessa vaiheessa ettei mene ihan reilusti kun itse nostin opintolainat tappiin ihan vaan ruokaa varten ja toisella oli aina kesätöiden jälkeen varaa ostaa uusi moottoripyörä tai -kelkka ja opiskelijanakin varaa lasketella Alpeilla 4 kertaa vuodessa, mutta en nuorena ensimmäisessä suhteessa osannut sanoa asiasta mitään. Jotenkin oletin, että kyllä hän jossain kohtaa huomaa itsekin ja alkaa oma-alotteisesti ottaa taloudellista vastuuta. No ei alkanut ottaa minkäänlaista vastuuta yhtään mistään, ja 7 vuoden kohdalla eli ihan liian myöhään laitoin suhteen poikki. Jälkeenpäin ajateltuna uskon hänen olevan autismin kirjolla, sillä toiminta oli aina niin uskomattoman ymmärtämätöntä ja ajattelematonta että ei kukaan pysty edes tahallaan toimimaan niin epäjohdonmukaisesti joka tilanteessa. Ja hän ei siis todellakaan ollut edes pihi luonteeltaan tai tahallaan ja aktiivisesti nyhtänyt rahaa ja etuja kuten AP:n mies näyttää tekevän. AP:lle en voi sanoa muuta kuin että JUOKSE ja juokse kovaa ja juokse kauas. Tilanne paranee vain sillä että alat puolustaa itseäsi verissäpäin joka ikisessä tilanteessa, mutta se ei ole mukava parisuhde kenellekään.

Voisin kirjoittaa hyvin samanlaisen kommentin omasta ex-miehestäni.

Jotain nepsy-problematiikkaa hänelläkin ja samanlaista ymmärtämättömyyttä ja ajattelemattomuutta.

Loppujen lopuksi sellainen käytös ei rajoitu rahaan ja/tai ruokaan, vaan koskee ihan jokaista elämänaluetta. Läheisyyttä, keskustelua, päätöksien tekemistä, seksiä, kotitöitä, ihan kaikkea.

Kaiken pitäisi mennä 'tasan', ja mittari on sellainen päiväkotilapsen käsitys reiluudesta. Puettuna teinin ulosantiin, eli 'ei oo reilua'. Reilua ja tasanmenevää piti kaiken olla häntä kohtaan, mutta se ei sitten haitannutkaan, kun hän kolhi mun autoa, söi jääkaapin tyhjäksi käymättä ikinä kaupassa, mun rahat oli meidän ja hänen oli hänen, mä tein kotona kaiken ja miehen olisi pitänyt saada erityismaininta jos täytti tiskikoneen jos jouluna ja you name it.

Läheisyyttä halusi vain omilla ehdoillaan, eli tuli ja halasi, halusin tai en. Jos toivoin joskus enemmän keskustelua saattoi sanoa aivan ihmeissään, että eilenhän me puhuttiin auton huollosta.

Päätöksiä ei osannut tai halunnut tehdä. Auto hajosi, ja mä tein päätöksen, että korjauttaminen niin vanhalle ja jo useita korjaamokäyntejä nähneelle romulle ei kannata, vaan ostin uuden. Mies kyllä iloissaan autolla ajeli mutta ripitti minua holtittomuudesta kun ostin niin uuden ja kalliin auton. No itsehän sitä maksan.

Sama tapahtui minkä tahansa päätöksen kohdalla.

Lopulta puolustinkin itseäni ja tarpeitani, mutta siitä mies oli vain sitä mieltä, että olen ihan hullu. Hänhän on kiltti ja kunnollinen ja reilu mies, miten niin en saa tarpeitani täytettyä, miten niin on epäreilua, kun hän on tarkka ja jämpti järkimies.

Aivan liian pitkään minäkin tuota miehenkuvatusta katselin. Suhteen lopussa olin aivan loppu. Täysin loppuun ajettu.

Toivottavasti Ap ottaa palstan klassisen neuvon nyt käyttöönsä, sanon tämän sydämeni pohjasta toivoen, että olisin itse tehnyt näin jo vuosia sitten. Tässä tulee: jätä se sika!

Vierailija
1355/1406 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap on mennyt takaisin suhteeseen, siksi luulen ettei päivitä tänne mitään, koska häntä ehkä hieman nolottaa palaaminen tuohon alistavaan suhteeseen. Se on toki ymmärrettävää, mutta olisi silti kiva ap kuulla kuulumisiasi, oli tilanne sitten mikä tahansa. Ei se ole aina helppoa lähteä suhteesta, vaikka järki niin sanoisikin.

Niin minäkin uskon. Mies varmaan luvannut muuttua.

Parin vuoden päästä tulee uusi kirjoitus jossa tilanne että heillä on lapsi ja mies ei maksa mitään. Siitä pari vuotta on  eronnut ja neuvoo muita samassa tilanteessa olevia eroamaan.

Todennäköisesti juuri näin. AP tietää miten tarina tulee jatkumaan, muttei vielä välitä siitä.

Tähän me monet menemme. Ei auta aina kokemukset ja neuvot. Ei tieto, ei mikään. Valinta on aina itsellä. Siksi, koska hyvin moni meistä tekee nämä samat virheet, raportoi virheen, painaa sen villasella vaikka tietää lopputuloksen, kiinnostaisi tietää APn ajatuksia asiasta. Se voisi tukea niitä, jotka haluaisivat ymmärtää tai välttää toimimasta itselleen vahingollisesti. Häpeä on monesti se mikä vie. Ihan turhaan, ihmisyyttä tämä kaikki.  

Niin harva kuuntelee muiden varoituksia. Ullanlinnan uhriakin varoitettiin muttei kuunnellut.

Vierailija
1356/1406 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, näin se meillä menee. Minä olen alkuaikoina yrittänyt monestikin sanoa, että voisin maksaa jotain mutta hän on todennut, että haluaa maksaa. Tappelemaanko tästä olisi pitänyt ruveta?

1357/1406 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

!

Vierailija
1358/1406 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain ja ainostaan nainen voi saada tälläisestäkin asiasta käännettyä oman virheensä miehen viaksi ja vauvapalstan miesvihokit lähtee mukaan innoissaan määkymään.

Ihan oikeesti hemmetti.

1. Rupeat itsekkin laittamaan IHAN KAIKKI kulut sinne sovellukseen. On niin huvittavaa, kun eka itse mainitset, että olet rento ja antelias ja sinua ei haittaa, kun välillä ostat ylimääräistä etkä laita kaikkia kuluja sinne sovellukseen mutta sitten kuitenkin itket täällä sitä, kun poika ystävä laittaa kaikki kulut sinne kondoomeja myöten. Eli ei ihan vastaa tuo kuvauksesi itsestäsi, kun se sitten haittaakin kun kulut ei oikeesti mene tasan. Eli laita sinäkin jatkossa ne kaikki kulut sinne. Toinen, poika ystävä syö enemmän, kuin sinä vaikka olette maksaneet tasan. Eli taas tämä sama, että olet huoleton ja antavainen? Missä kohtaa olet sitä, kun kuitenkin valitat sitten, kun miesystävä syö enemmän, kuin sinä ja oikein viellä vauhdilla ottaa. Tähänkin on vastaus. Eli seuraava kohta.

2. Jakakaa oliivit, sipsit ja syömiset täysin tasan kippoihin/astioihin niin ei tarvitse sitten valittaa, kun toinen syö enemmän.

Meillä esim on puolison kanssa erilainen tapa syödä eri asioita. Minä syön 1 popkornin kerrallaan kiposta ja puoliso ottaa kourallisen ja työntää sen suuhunsa. Sen vuoksi meillä on kaksi erillistä kippoa missä on molemmille jaettu popkornit silmämääräisesti puoliksi.

Toiseksi kuka käyttää tuollaisia sovelluksia :O Ehkä jotkut kaveriporukat, kun menee jonnekkin mökille, mut mitä hittoa :O Pariskunta käyttää sovellusta mihin tulee kondoomeja myöten ostokset :O

Vierailija
1359/1406 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

yhteinen tili ainoana tilinä ei ole juridisesti mikään kovin fiksu ratkaisu. Omat tilit säännöllisille tuloille kummallakin erikseen ja vaikka joku s-tili yhteiseksi taloustiliksi, johon siirretään x-määrä rahaa ja josta maksetaan yhteiset kulut.

Niinhän ne aina sanoo. Jos tämän esimerkin mukaan menee niin kuitenkin se on niin, että vaimon lompakko on oma ja miehen lompakko on vaimon.

Vierailija
1360/1406 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain ja ainostaan nainen voi saada tälläisestäkin asiasta käännettyä oman virheensä miehen viaksi ja vauvapalstan miesvihokit lähtee mukaan innoissaan määkymään.

Ihan oikeesti hemmetti.

1. Rupeat itsekkin laittamaan IHAN KAIKKI kulut sinne sovellukseen. On niin huvittavaa, kun eka itse mainitset, että olet rento ja antelias ja sinua ei haittaa, kun välillä ostat ylimääräistä etkä laita kaikkia kuluja sinne sovellukseen mutta sitten kuitenkin itket täällä sitä, kun poika ystävä laittaa kaikki kulut sinne kondoomeja myöten. Eli ei ihan vastaa tuo kuvauksesi itsestäsi, kun se sitten haittaakin kun kulut ei oikeesti mene tasan. Eli laita sinäkin jatkossa ne kaikki kulut sinne. Toinen, poika ystävä syö enemmän, kuin sinä vaikka olette maksaneet tasan. Eli taas tämä sama, että olet huoleton ja antavainen? Missä kohtaa olet sitä, kun kuitenkin valitat sitten, kun miesystävä syö enemmän, kuin sinä ja oikein viellä vauhdilla ottaa. Tähänkin on vastaus. Eli seuraava kohta.

2. Jakakaa oliivit, sipsit ja syömiset täysin tasan kippoihin/astioihin niin ei tarvitse sitten valittaa, kun toinen syö enemmän.

Meillä esim on puolison kanssa erilainen tapa syödä eri asioita. Minä syön 1 popkornin kerrallaan kiposta ja puoliso ottaa kourallisen ja työntää sen suuhunsa. Sen vuoksi meillä on kaksi erillistä kippoa missä on molemmille jaettu popkornit silmämääräisesti puoliksi.

Toiseksi kuka käyttää tuollaisia sovelluksia :O Ehkä jotkut kaveriporukat, kun menee jonnekkin mökille, mut mitä hittoa :O Pariskunta käyttää sovellusta mihin tulee kondoomeja myöten ostokset :O

Nainen todennäköisesti syö sitten paljon yli oman tarpeen ja miten sitten käykään? Tässä tapauksessa ei auta vaikka nainen laittaa ihan kaiken sovellukseen. Mies on niin tuhlaavainen, että naisen kulut kasvavat reilusti sinkkuaikojen kuluihin verrattuna. Minusta paras vaihtoehto on ero, muuten nainen vain velkaantuu tuossa suhteessa.