Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kummius teille tärkeää?

Vierailija
02.05.2026 |

Viittaan nyt sekä omaan kummiuteen että siihen, että joku on sinun kummisi tai lastesi kummi.

Kun minun mielestäni koko jutulla ei enää v. 2026 ole mitään merkitystä. Hädin tuskin ollaan tekemisissä.

Ajatuksia?

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tärkeää kumpaankaan suuntaa. Pakollinen rituaali.

Vierailija
2/39 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tärkeää. Ainoastaan tätini on ollut koko elämäni mukana elämässäni. Hän olisi ollut, vaikka ei olisi kummi. Kahta muuta kummia en ole ikinä tuntenut. 

Omien lasteni kummit ovat surkeita, vaikka on valittu sukulaisista, jotta varmasti otaisiin tekemisissä. Eivät ole. 

Olen itse yhden kummi. Vain yksille lapsen syntymäpäiville kutsuttiin. Hyvin yksipuolista yhteydenpitoa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut äidithän oikein tekevät lahjalistoja kummeille, se on minusta asiatonta.

Varmaan kummi jonkun synttärilahjan antaa, jos häneen ollaan oltu yhteydessä ja jos hänet kutsutaan synttäreille.

Vierailija
4/39 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan ristiin kummeja ja väitän kyllä olleeni parempi kummi kummallekkin kummilapselleni kuin heidän vanhempansa minun lapselleni

Vierailija
5/39 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ollaan ristiin kummeja ja väitän kyllä olleeni parempi kummi kummallekkin kummilapselleni kuin heidän vanhempansa minun lapselleni

Ai, se on kilpailu? En halua olla missään tekemisissä tuollaisen touhun kanssa.

Vierailija
6/39 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kilpailu mutta näkeehän sen sokea Erkkikin jos toisten mukana pääsee reissuille, yökylään jne ja toisten ei koskaan

Vierailija
7/39 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua pyydettiin kummittelemaan ystäväni lapselle, mutta en tiedä kuinka voisin kohteliaasti kieltäytyä siitä.

Vierailija
8/39 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa kummilapsista on tärkeitä, osa ei. Kadun kummiksi ryhtymistä parin kohdalla. Lapset ovat kamalia, suorastaan vastenmielisiä. Ilkeitä, huonokäytöksisiä, rasittavia, hemmoteltuja. V i t uttaa ostaa näille synttäri- ja joululahjat. Joten ei, heidän kummius ei ole tärkeää. 

Vierailija
9/39 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kilpailu mutta näkeehän sen sokea Erkkikin jos toisten mukana pääsee reissuille, yökylään jne ja toisten ei koskaan

Miksi pitäisi päästä? Ihmisillä on omat elämät.

Vierailija
10/39 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osa kummilapsista on tärkeitä, osa ei. Kadun kummiksi ryhtymistä parin kohdalla. Lapset ovat kamalia, suorastaan vastenmielisiä. Ilkeitä, huonokäytöksisiä, rasittavia, hemmoteltuja. V i t uttaa ostaa näille synttäri- ja joululahjat. Joten ei, heidän kummius ei ole tärkeää. 

Miksi ostat heille lahjoja?

Vierailija
11/39 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kahden lapsen kummi, toinen on veljen lapsi ja toinen sisaren lapsenlapsi. En ole hoitanut kummiutta muulla tavoin kuin hankkimalla lahjoja. Kummatkin kummilapset ovat jo aikuisia. En saanut kutsuja lasten synttäreille. Siitä piti veljen vaimo kiinni, kun pitää veljeni eli minun sukua "alempana" ja itseään ja ystäviään parempana. Sisaren lapsi ei kutsunut synttäreille. Rippijuhliin sain kutsut ja suvun juomajuhliin. Olen lähettänyt joskus rahaa. Yhden kerran kummilapsi kävi kylässä. Veljen vaimo ei kertaakaan tullut veljeni ja lasten kanssa kanssa kylään. Tuttavaperheen luona he kävivät kilometrin päässä ja matkustivat joka kerta 200 kilometriä. Suku on pahin. 

Vierailija
12/39 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, olen varmistanut tämän sillä etten kuulu kirkkoon. 

Vierailija
13/39 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä huomasin olevani kummina lahja-automaatti ja yksipuoleinen yhteydenpitäjä, jolta kyllä vinguttiin ties mitä ylihintaista hilavitkutinta.

Nyt on ollut rauhallista, kun en pariinkymmeneen vuoteen ole tuon lokkilauman kanssa ollut missään väleissä.

Vierailija
14/39 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kahden lapsen kummi, toinen on veljen lapsi ja toinen sisaren lapsenlapsi. En ole hoitanut kummiutta muulla tavoin kuin hankkimalla lahjoja. Kummatkin kummilapset ovat jo aikuisia. En saanut kutsuja lasten synttäreille. Siitä piti veljen vaimo kiinni, kun pitää veljeni eli minun sukua "alempana" ja itseään ja ystäviään parempana. Sisaren lapsi ei kutsunut synttäreille. Rippijuhliin sain kutsut ja suvun juomajuhliin. Olen lähettänyt joskus rahaa. Yhden kerran kummilapsi kävi kylässä. Veljen vaimo ei kertaakaan tullut veljeni ja lasten kanssa kanssa kylään. Tuttavaperheen luona he kävivät kilometrin päässä ja matkustivat joka kerta 200 kilometriä. Suku on pahin. 

Kävivät km päässä ja matkustivat joka kerta 200 km? Oletko aineissa?

Vierailija
15/39 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan.

Vierailija
16/39 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Marttyyrius on narsismin piirre. Viimeinkin saa osakseen myötätuntoa kun oikein alistun muiden hyväksikäyttöön. 

Vierailija
17/39 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin että kummitteleeko teilläkin? Hommaa kuule meedio äläkä täällä itke!

Vierailija
18/39 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua pyydettiin kummittelemaan ystäväni lapselle, mutta en tiedä kuinka voisin kohteliaasti kieltäytyä siitä.

Eroa kirkosta. 

Vierailija
19/39 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan kuulunut kirkkoon, enkä ole kastanut omia lapsiani. 

Vierailija
20/39 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Marttyyrius on narsismin piirre. Viimeinkin saa osakseen myötätuntoa kun oikein alistun muiden hyväksikäyttöön. 

No kyllä nyt on oiottu mutkat harvinaisen suoriksi, tunsitko ihan piston sydämessäsi vai mistä moinen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän viisi