Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poikaystävän käyttäytyminen ruokaa ja rahaa kohtaan

Vierailija
25.07.2023 |

Ensimmäisiltä treffeiltä alkaen olemme maksaneet kumpikin omat syömisemme ja juomisemme. Nyt kun vietämme suurimman osan ajasta yhdessä, käymme ruokakaupassa yhdessä ja kokkaamme yhteisen aterian. Oleilemme lähes aina hänen luonaan, sillä itse asun pienessä yksiössä, niin tilaa ei ole kovinkaan paljon.

Meillä on poikaystävän ehdotuksesta käytössä Splitwise sovellus, eli sinne pistetään kaikki kustannukset ja sovellus laskee kulut tasan. Tämä on minulle ok, mutta jotenkin minua häiritsee ja vähän loukkaakin se, että poikaystävä pistää sinne ihan kaikki kulut, auton polttoaineen ja kondomitkin. Olen usein ostanut omasta rahapussista hänen luokseen vessapaperia, tai leiponut herkkuja vietäväksi, ym eikä tulisi mieleenkään pistää niitä kuluja tuonne sovellukseen. Tykkään myös silloin tällöin tarjota vaikka juoman tai jäätelön hänelle ulkona, mutta vastaavaa anteliaisuutta en ikinä saa häneltä takaisin tai sitten huomaan, että jälkikäteen ostos on merkitty sovellukseen ja maksan oman osuuteni.

Ja sitten se, että kun ostamme yhteisiä ruokia, niin poikaystävä tuntuu oikein vauhdilla syövän kaksin käsin, etten vain ehdi syödä yhtäkään palasta enemmän kuin hän. Esim. jäätelöpurkki tai pakastekakku, mies syö niistä 2/3 osaa ja minä 1/3. Meillä oli kerran oliiveja kupissa, joita söimme kun katsoimme elokuvaa. Mies veti kauhealla vauhdilla niitä oliiveita ja viimeisenkin oliivin veti naamaansa. Ei siis edes tarjoa viimeistä muruakaan minulle.
Huomautin, että olipas hieman töykeää ottaa se viimeinenkin oliivi, eikä tarjota kohteliaisuutta naiselle. Hänen puolustuksekseen muka söimme oliiveja vuorotellen niin, että ne oliivit menivät täysin tasan. Eivät menneet, kun katsoin vieressä ihmetellen sitä sen paniikissa suuhun lappamista, ettei vaan jää jostain paitsi.

Miten joku voi olla noin nuuka? Johtuuko siitä, että on vanhempiensa ainoa lapsi, kun taas minä olen tottunut jakamaan asioita sisarusteni kanssa.
Mulla on todella epänaisellinen olo, kun kaikki pistetään noin tarkkaan puoliksi, kaiken huippuna ne kondomitkin.

Ellei mies olisi muuten ihana ja rakastava, en varmaan jaksaisi katsoa tämmöistä nuukailua :/ Mutta alkaahan tässä hieman katkeroitumaan, kieltämättä. Nykyaikaahan se on, että kulut jaetaan, mutta mun luonteeseen kuuluu anteliaisuus rakkauden eleenä. Ei ole siitäkään kyse, että mies olisi köyhä. Tienaa minua enemmän ja on vieläpä hyväpalkkaisella alalla ja yliopistokoulutus.

Kommentit (1406)

Vierailija
561/1406 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ala tehdä samoin. Laita sinne sovellukseen kaikki kulut, mitä poikaystävästä koituu.

Ja ehkäisy kuuluukin jakaa. Yhdessä kai te sitä käytätte. Ja jos on tupla käytössä, eli syöt pillereitä, laita nekin sinne sovellukseen.

Entäpä, jos ap ottaa suihin, mies hädin tuskin koskee ap:tä, mies laukeaa ja ap ei. Onko sittenkin kohtuullista maksaa ehkäisy tasan puoliksi?

Vierailija
562/1406 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvoolaista tasajakoa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
563/1406 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän löysi tasa-arvoisen naisen kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ite tienaan freelancerina 700e kk ja teen kymmenen tunnin työpäivää koneella.

Käännän lähinnä tuotteiden ohjeita jne, joskus monipulisempaakin tekstiä.

Mun koko palkka menee yhteiseen vuokraan. Tyttöystävä tienaa enemmän ja maksaa noin muuten kaiken.

Maksan vain puolet vuokrasta ja hän maksaa viikonlopun alkoholitkin ja ruuat mulle.

Ulkomaanmatkat ja kotimaanmatkat on maksanut myös mulle, koska kääntäjänä en vain tienaa niin hyvin kuin monet muut tienaa.

t. 33v mies

Soijamies. Hanki toinen työ.

Pidän työstäni ja hyvinvointiyhteiskunnan peruskoulun opo sanoi että pitää tehdä sitä mistä pitää ja on hyvä siinä.

Olen hyvä kääntäjänä ja puolisoni on tosi ylpeä minusta, kun saan aina palautteena oikein hyviä arvosanoja käännöksistäni.

Ai kauhea mikä pikkupoika viba tuli. "mun äiti kehuu mua ja mun ope sanoo että oon hyvä"

Joo mutta sulla ei olekaan varaa korkeastikoulutettuun kääntäjään, jolla on intohimoa tehdä työtä matalalla maailmanhintojen palkalla. Hänen naisella on varaa elättää hänet.

Sulla ei ole. Tai toisinpäin, sulla ei ole sellasta naista, joka arvostaa työntekoa ja kaikkea työtä.

Ahneita rahan perään nuo naiset.

Miehestä pitää hyötyä rahallisesti. Ei niin että miestä voi taloudellisesti tukea, kun tienaa riistopalkkaa.

Monesti on niin että samassa tilanteessa mies kyllä elättää naisen kun nainen tekee lyhyttä viikkoa tms.

Naisille ei edelleenkään onnistu elättää miestä samassa tilanteessa.

Heissä asuu rahanahneus kuten voimme ap:stakin pääätellä hyvin.

No mä olen nainen ja elättänyt miehen ja lapset jo kohta kahdeksan vuotta kun mies on ollut koti-isänä.

Tiedän useamman samassa tilanteessa olevan pariskunnan. 

Tämä tulee yleistymään, koska miesten palkkataso on laskettu sille tasolle, että on kannattavampaa jäädä naisensa elätiksi kuin mennä töihin.

Mitäs te sitten teette, jos suhde päättyy, kuka teidät elättää? Äitikö?

Perintö ennakkona kyllä äidiltä ja isältä.

Näin se on ennenkin mennyt. Näin mennään Venetsuelassakin.

Vierailija
564/1406 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuukuus on vanhojen ukkojen pahe. Ei se mihinkään katoa, vaan pahenee iän myötä.

Ai onko? Ajattelin, onko nuorten miesten juttu, kun halutaan olla tasa-arvoisia. Ollaan kumpikin 29-vuotiaita. Joku vaillejäämisen pelko tuossa täytyy olla, kun ei se varmaan ilkeyttään tuota tee. Osaa muuten ottaa huomioon tunteeni, ei vaan tajua, miten tuo pennien laskeminen on jo loukkaavaa :/

Ap

29 -vuotias ei käytä pennejä. olet provo.

Vierailija
565/1406 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai te sängyssäkin annatte vuorotellen, ettei vain toinen saa enemmän?

Miten muuten laskutatte toisiltanne laukeamiset

Vierailija
566/1406 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuukuus on vanhojen ukkojen pahe. Ei se mihinkään katoa, vaan pahenee iän myötä.

Ai onko? Ajattelin, onko nuorten miesten juttu, kun halutaan olla tasa-arvoisia. Ollaan kumpikin 29-vuotiaita. Joku vaillejäämisen pelko tuossa täytyy olla, kun ei se varmaan ilkeyttään tuota tee. Osaa muuten ottaa huomioon tunteeni, ei vaan tajua, miten tuo pennien laskeminen on jo loukkaavaa :/

Ap

Pennien laskeminen, pennin venytys jne ovat yleisiä sanontoja piheydestä.

Vierailija
567/1406 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jenni Kiviniemen sivuilta kopsattu seuraava. Ei kuulosta ap:n suhteelta. 

Asiat, joita ihmissuhteissa tarvitsemme:

Turvaa. Tunnetta siitä, että tässä ei ihan oikeasti ole mitään hätää.

Luottamusta. Ilman luottamusta ei ole mitään.

Molemminpuolista kunnioitusta. Molemminpuolista!

Vapautta olla oma itsensä juuri sellaisena kuin on.

Lohtua ja anteeksiantoa silloin kun emme osaa.

Kykyä joustaa ja nähdä muutakin kuin omansa.

Rajoja itselle ja muille.

Halua ja kykyä keskustella vaikeista asioista rauhassa.

Sitoutumista suhteeseen vaikeinakin aikoina.

Molemminpuolista aitoa ihailua ja kiintymystä.

Tasavertaisuutta kummankin tarpeisiin, toiveisiin, haluihin ja tavoitteisiin liittyen.

Ihmisen joka on oikeasti täysillä mukana!

Vierailija
568/1406 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai te sängyssäkin annatte vuorotellen, ettei vain toinen saa enemmän?

Miten muuten laskutatte toisiltanne laukeamiset

Pihi pitää aina huolen, että toinen ei nauti enempää kuin hän. Mielellään ei nauti yhtään. 

Vierailija
569/1406 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Juokse ap kun vielä helposti voit. Mietipä millaista tuollaisen kanssa olisi jos perustaisitte perheen ja saisitte lapsen.

Vierailija
570/1406 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän löysi tasa-arvoisen naisen kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ite tienaan freelancerina 700e kk ja teen kymmenen tunnin työpäivää koneella.

Käännän lähinnä tuotteiden ohjeita jne, joskus monipulisempaakin tekstiä.

Mun koko palkka menee yhteiseen vuokraan. Tyttöystävä tienaa enemmän ja maksaa noin muuten kaiken.

Maksan vain puolet vuokrasta ja hän maksaa viikonlopun alkoholitkin ja ruuat mulle.

Ulkomaanmatkat ja kotimaanmatkat on maksanut myös mulle, koska kääntäjänä en vain tienaa niin hyvin kuin monet muut tienaa.

t. 33v mies

Soijamies. Hanki toinen työ.

Pidän työstäni ja hyvinvointiyhteiskunnan peruskoulun opo sanoi että pitää tehdä sitä mistä pitää ja on hyvä siinä.

Olen hyvä kääntäjänä ja puolisoni on tosi ylpeä minusta, kun saan aina palautteena oikein hyviä arvosanoja käännöksistäni.

Ai kauhea mikä pikkupoika viba tuli. "mun äiti kehuu mua ja mun ope sanoo että oon hyvä"

Joo mutta sulla ei olekaan varaa korkeastikoulutettuun kääntäjään, jolla on intohimoa tehdä työtä matalalla maailmanhintojen palkalla. Hänen naisella on varaa elättää hänet.

Sulla ei ole. Tai toisinpäin, sulla ei ole sellasta naista, joka arvostaa työntekoa ja kaikkea työtä.

Ahneita rahan perään nuo naiset.

Miehestä pitää hyötyä rahallisesti. Ei niin että miestä voi taloudellisesti tukea, kun tienaa riistopalkkaa.

Monesti on niin että samassa tilanteessa mies kyllä elättää naisen kun nainen tekee lyhyttä viikkoa tms.

Naisille ei edelleenkään onnistu elättää miestä samassa tilanteessa.

Heissä asuu rahanahneus kuten voimme ap:stakin pääätellä hyvin.

No mä olen nainen ja elättänyt miehen ja lapset jo kohta kahdeksan vuotta kun mies on ollut koti-isänä.

Tiedän useamman samassa tilanteessa olevan pariskunnan. 

Tämä tulee yleistymään, koska miesten palkkataso on laskettu sille tasolle, että on kannattavampaa jäädä naisensa elätiksi kuin mennä töihin.

Mitäs te sitten teette, jos suhde päättyy, kuka teidät elättää? Äitikö?

Perintö ennakkona kyllä äidiltä ja isältä.

Näin se on ennenkin mennyt. Näin mennään Venetsuelassakin.

Ei samperi. Sä oot se mies jonka mies on mukamas äveriäs Etelä-Amerikkalainen..

Vierailija
571/1406 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti että jos asuisitte yhdessä ja pitäisi ostaa vaikka siivousvälineitä. Mies sanoisi että hän ei siivoa niin niitä ei hänelle ositeta. Nuo sovellukset eivät toimi parisuhteeseen. Kyllä aikuisten pitää oppia käyttämään rahaa ilman sovelluksia ja sellainen ihminen joka haluaa joka pennin menevän tasan ei sovellu suhteeseen. Mieti vaikka matkoja, mies laskuttaisi pennilleen kaiken tasan. Tuollainen on moukka käytökseltään. Jos mies alkoi jakaa ostamiasi asioita olisit riuhtaissut pussin takaisin. Meillä esimerkiksi mies remontoi kotia ja ostaa koko ajan työkaluja eikä laskuta niistä senttiäkään vaikka hyöty tulee minullekin. Enkä minä laskuta jos käyn kaupassa ja ostaan kaikille ruokaa.

Vierailija
572/1406 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se oli muuten outoa, miten antelias oli kavereilleen viikonloppuna minun ostamista eväistä. Olin siis ostanut eväät itselleni kun hengailtiin puistossa porukalla ja mies yhtäkkiä otti pussin ja alkoi tarjota eväitäni kavereilleen kysymättä minulta. Pussi oli hetkessä tyhjä, kun hän söi ne kavereidensa kanssa. Sanoin, että hei kiva kun kysyit ensin minulta ennen kuin rupesit tarjoilemaan, niin pahoitteli vaan.

En haluaisi olla itse näin nipottaja, mutta alan oikeasti katkeroitua.

Ap

Mikä helvetti sua pitää sen kanssa yhdessä, jos ei ole yhteisiä lapsiakaan. Kaikin puolin rasittavan ja kakaramaisen oloinen mies.

Vierailija
573/1406 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Pennien laskeminen, pennin venytys jne ovat yleisiä sanontoja piheydestä.

Minä olen 29v, tänä vuonna 30 ja ehdin käydä pienenä kiskalla ostamassa karkkia penneillä. Onneksi ekaluokalle mennessä siirryttiin jo euroihin, eikä uuden oppiminen ollut hankalaa.

Vierailija
574/1406 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ap päättänyt miten aiot tilanteen hoitaa? Jutteletko exän kanssa asiasta vai onko edessä ilmoitusluontoinen ero? Muista, että et ole velkaa sen kummempia selittelyjä, kuten vaikka että arvot ei kohtaa ja sinulla ei ole hyvä olla.

Vaikka suhde on mennyt miten on mennyt, voit hoitaa ainakin tämän suhteenlopetuksen niin, miten koet itsellesi parhaaksi. Kaikki sen suurempi on ekstraa ja ylimääräistä.

Vierailija
575/1406 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama kuinka pieni asuntosi on, alatte vaihteeksi asua sinun luonasi, mies ostakoon viikoksi omat ruokansa.

Vierailija
576/1406 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama kuinka pieni asuntosi on, alatte vaihteeksi asua sinun luonasi, mies ostakoon viikoksi omat ruokansa.

Ero suoraan

Vierailija
577/1406 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun veli on juuuri noin pihi! En jaksa kertoa mitä kaikkea olen nähnyt hänen tekevän. Otan vaan yhden esimerkin.Kun mennään kahvilaan ottaa hän kahvit ja pullat ja livistää istumaan. Nyt sain sanoa että tulepas maksamaan.  Kamalat haukut ja välit poikki. 

Viikon hänen luona kylässä ,koska asun ulkomailla. Ei penniäkään laittanut ruokiin ja kertoo suvulle että minä söin hänen eväät. Olin reilu ja tarjosin ulkona hänelle  sekä ostin ruokaa noin 700 euron edestä sillä viikolla.

Hän ei käynyt yhtään kertaa kaupassa . 

Ja sitten ihmettelee miksi on yksin. 

Aika hurja tuo 100€/pvä 2 hlön ruokiin.

Vierailija
578/1406 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulee mieleen yks , minkä luin töältä

Pariskunta päätti eivät hanki joululahjoja toisilleen.

Aattona mies kyseli lahjan perään.

Ei lahjoja tarkoittaa miehen ei tarvi hommaa, mutta vaimon tarvii

Se oli minun kommenttini. :D Sittemmin mies on ostanut joululahjan ja ilmoittanut asiasta etukäteen jotta minäkin tiedän ostaa.

Vierailija
579/1406 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies metsästää, kalastaa, sienestää ja marjastaa. Minä taas ostan kaupasta loput. Ei harmita yhtään maksaa ostoksia kun mies kantaa kotiin kuha- ja ahvenfilettä tai vaikka kauriinlihaa enemmän kuin jaksetaan syödä.

Vierailija
580/1406 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla lähti vaihtoon treffikumppani jo siitä kun hän pyysi elokuviin kun oli saanut ILMAIS liput ja menimme sen jälkeen syömään. Hän sanoi kassalla että voit varmaan maksaa kun hän tarjosi elokuvan....

Ja onneksi lähti. Nykyinen mies ei laske pennejä ja vaikka maksetaankin yhdessä kaikkea ei meillä käytetä aikaa exceliin ja sovelluksiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yhdeksän