Poikaystävän käyttäytyminen ruokaa ja rahaa kohtaan
Ensimmäisiltä treffeiltä alkaen olemme maksaneet kumpikin omat syömisemme ja juomisemme. Nyt kun vietämme suurimman osan ajasta yhdessä, käymme ruokakaupassa yhdessä ja kokkaamme yhteisen aterian. Oleilemme lähes aina hänen luonaan, sillä itse asun pienessä yksiössä, niin tilaa ei ole kovinkaan paljon.
Meillä on poikaystävän ehdotuksesta käytössä Splitwise sovellus, eli sinne pistetään kaikki kustannukset ja sovellus laskee kulut tasan. Tämä on minulle ok, mutta jotenkin minua häiritsee ja vähän loukkaakin se, että poikaystävä pistää sinne ihan kaikki kulut, auton polttoaineen ja kondomitkin. Olen usein ostanut omasta rahapussista hänen luokseen vessapaperia, tai leiponut herkkuja vietäväksi, ym eikä tulisi mieleenkään pistää niitä kuluja tuonne sovellukseen. Tykkään myös silloin tällöin tarjota vaikka juoman tai jäätelön hänelle ulkona, mutta vastaavaa anteliaisuutta en ikinä saa häneltä takaisin tai sitten huomaan, että jälkikäteen ostos on merkitty sovellukseen ja maksan oman osuuteni.
Ja sitten se, että kun ostamme yhteisiä ruokia, niin poikaystävä tuntuu oikein vauhdilla syövän kaksin käsin, etten vain ehdi syödä yhtäkään palasta enemmän kuin hän. Esim. jäätelöpurkki tai pakastekakku, mies syö niistä 2/3 osaa ja minä 1/3. Meillä oli kerran oliiveja kupissa, joita söimme kun katsoimme elokuvaa. Mies veti kauhealla vauhdilla niitä oliiveita ja viimeisenkin oliivin veti naamaansa. Ei siis edes tarjoa viimeistä muruakaan minulle.
Huomautin, että olipas hieman töykeää ottaa se viimeinenkin oliivi, eikä tarjota kohteliaisuutta naiselle. Hänen puolustuksekseen muka söimme oliiveja vuorotellen niin, että ne oliivit menivät täysin tasan. Eivät menneet, kun katsoin vieressä ihmetellen sitä sen paniikissa suuhun lappamista, ettei vaan jää jostain paitsi.
Miten joku voi olla noin nuuka? Johtuuko siitä, että on vanhempiensa ainoa lapsi, kun taas minä olen tottunut jakamaan asioita sisarusteni kanssa.
Mulla on todella epänaisellinen olo, kun kaikki pistetään noin tarkkaan puoliksi, kaiken huippuna ne kondomitkin.
Ellei mies olisi muuten ihana ja rakastava, en varmaan jaksaisi katsoa tämmöistä nuukailua :/ Mutta alkaahan tässä hieman katkeroitumaan, kieltämättä. Nykyaikaahan se on, että kulut jaetaan, mutta mun luonteeseen kuuluu anteliaisuus rakkauden eleenä. Ei ole siitäkään kyse, että mies olisi köyhä. Tienaa minua enemmän ja on vieläpä hyväpalkkaisella alalla ja yliopistokoulutus.
Kommentit (1406)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, jos lähdet penäämään mieheltä rahaa, jonka hän on sinulta lokkeillut, mies heittäytyy hankalaksi känkkäränkäksi ja polkee jalkaa ja yrittää kaasuvalottaa sinua, että sinun idea, se johtuu siitä ja tästä, mutta kun sinäkin jne. Sieltä tulee vastaan itku, poru, syyttely ja viha. Miksikö? Koska mies kokee, ettähän on oikeutettu lokkeilemaan ja sinä et saa kieltää sitä.
Luonnevikaiset on tuollaisia. Aina on syy muissa kuin itsessä. Siksi ehdotan vaan hiljaista eroa ja that's it. Pääset vähemmällä vidutuksella ja päänvaivalla.
Joo, en usko, että minusta on enää riitelemään ja penäämään menetettyjä euroja. En usko, että tuon luontoisen ihmisen kanssa se edes olisi mahdollista.
Olisin ollut valmis vielä keskustelemaan, mistä tällainen kilpailu syömisessä ja armoton nuukailu johtuu, mutta tuon polttoaine -oivalluksen jälkeen mä olen aivan sanaton. Yli 2000 km en saa mittariin vaikka kuinka paljon pyöristäisin yläkanttiin.
Sain vihdoin konkretiaa sille, että mua todella huijataan, eikä mun tunteista välitetä ja etten mä ole vain liian herkkä. Olen surullinen ja pettynyt, vihainen en jaksa olla. Hirmu kiitollinen myös, että täällä niin moni jaksoi lukea aloitukseni ja paneutua mun ongelmiin ja auttaa avatakseen silmäni.
Kaikista eniten sattuu, kun uskalsin luottaa ja oikeasti luulin löytäneeni tästä miehestä sen loppuelämän kumppanin.
Ap
Kyllä olet todellakin liian herkkä, tai paremminkin pikkumainen ja nillittäjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, jos lähdet penäämään mieheltä rahaa, jonka hän on sinulta lokkeillut, mies heittäytyy hankalaksi känkkäränkäksi ja polkee jalkaa ja yrittää kaasuvalottaa sinua, että sinun idea, se johtuu siitä ja tästä, mutta kun sinäkin jne. Sieltä tulee vastaan itku, poru, syyttely ja viha. Miksikö? Koska mies kokee, ettähän on oikeutettu lokkeilemaan ja sinä et saa kieltää sitä.
Luonnevikaiset on tuollaisia. Aina on syy muissa kuin itsessä. Siksi ehdotan vaan hiljaista eroa ja that's it. Pääset vähemmällä vidutuksella ja päänvaivalla.
Joo, en usko, että minusta on enää riitelemään ja penäämään menetettyjä euroja. En usko, että tuon luontoisen ihmisen kanssa se edes olisi mahdollista.
Olisin ollut valmis vielä keskustelemaan, mistä tällainen kilpailu syömisessä ja armoton nuukailu johtuu, mutta tuon polttoaine -oivalluksen jälkeen mä olen aivan sanaton. Yli 2000 km en saa mittariin vaikka kuinka paljon pyöristäisin yläkanttiin.
Sain vihdoin konkretiaa sille, että mua todella huijataan, eikä mun tunteista välitetä ja etten mä ole vain liian herkkä. Olen surullinen ja pettynyt, vihainen en jaksa olla. Hirmu kiitollinen myös, että täällä niin moni jaksoi lukea aloitukseni ja paneutua mun ongelmiin ja auttaa avatakseen silmäni.
Kaikista eniten sattuu, kun uskalsin luottaa ja oikeasti luulin löytäneeni tästä miehestä sen loppuelämän kumppanin.
Ap
Myös se on törkeää, että antoi evääsi kavereilleen. Veikkaan, että sulle alkaa pikkuhiljaa nousta mieleen asioita, jotka olet tähän asti blokannut mielestä.
Vierailija kirjoitti:
Tämmöisten ihmisten ei kannata ryhtyä parisuhteeseen. Kun on niin millintarkkaa kaikki. Hommatkaa digitaalivaaka ja punnitkaa annoksenne. Sitten on varmasti hyvä. Laitatte siihen ohjlemaanne sitten jako
-osuudeksi 1/3 ja 2/3 tai mikä kullonkin onkaan tarpeen.Ai että tulisin hulluksi kun joku kyyläisi syötyjen oliivien määrää. Ja niitä pitäisi syödä toiselle sopivassa aikataulussa.
Saako sinun eväät ja ruuat syödä myös työpaikan jääkaapista?
Jos haluat seurustella kateellisen pikkuveljen kanssa, niin jatka tuossa suhteessa. Jos haluat mahdollisuuden saada tilalle seurustelusuhde miehen kanssa, niin jätä. Pohtiessasi oikeaa vastausta älä ainakaan ryhdy tekemään tuolle lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Ei tuosta mitään tule, kun ap on tuollainen.
Yllättävän monessa parisuhteessa on käytäntö, jossa pienempituloinen nainen maksaa miehen huomattavasti suuremmat ruokakulut.
Noloa käytöstä ahnehtijamiehiltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Kyllä olet todellakin liian herkkä, tai paremminkin pikkumainen ja nillittäjä.
Aloittajan miesystävä taisi tulla paikalle. Kyllähän se suututtaa, kun maksaja on lähdössä elämästä pois. Tsemppiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Suosittelen jossain vaiheessa etsimään myös sitä vihaa. Sen avulla säästyt tuollaiselta jatkossa.
Tämä on erittäin hyvä neuvo.
Tuo sovellus on jo liikaa. Muutenkin Suomessa on nuorilla ihmisillä jokin ihme tarve puolittaa kaikki, koskaan ei voida tarjota. Tajuaisin tuon jos olis köyhä työtön tai opiskelija.
Ohan raha-ahnetta porukkaa naisväessä. Ei ihme että ei kelpaa pienempituloiset miehet, vaikkakin hyväsydämiset, nöyrät ja savolaisjuuriset pienet miehet.
T: 11cm mies
Vierailija kirjoitti:
Tuon bensajutunkin ymmärrän kun tehdään pidempiä reissuja yhdessä, mutta käyttäähän hän autoa sitten yksin ilman minua ja tankki on laitettu täyteen kaikkien ajojen jälkeen ja lasku puolitettu. Eli enkö minä maksa ylimääräistä kun mistä minä tiedän paljonko tankissa on ollut bensaa ennen kuin hän pistää sen täyteen minun maksaessa puolet.
Kaikki on niiin pilkun tarkkaa. Koskaan ei ole vienyt minua treffeille niin, että haluaisi hemmotella minua tai maksan tällä kertaa -periaatteella. Olemme pariin kertaan käyneet hienossa ravintolassa kun hän saa Amex -kortilla jotain ilmaisia illallisia, josta omakustanne 10 snt. Varmistaa aina tarjoilijalta, että kuuluuhan tämä ja tämä siihen kymmeneen senttiin ja kun meitä kerran veloitettiin vedestä, pisti hän senkin sinne sovellukseen minulle maksettavaksi oman vesiosuuteni, eli ei edes sitä vettä voinut maksaa vaikka itse pyysi minut illalliselle.
Mun ei tietenkään pitäisi ajatella mun arvoa tämän mukaan, mutta pistäähän se miettimään minkä arvoinen olen poikaystävän silmissä kun on niin tarkka etten saa mitään ylimääräistä häneltä.
Ap
Tuo kuulostaa kyllä ankealta. Kun minun tyttäreni seurusteli ja oli itse vielä lukiossa, ja poikaystävä oli päässyt töihin 2000€/kk palkalla, niin poikaystävä halusi hemmotella ja osti heille pari yötä Haikon kartanossa. No ottivat sen halvimman huoneen (kun tytär ei halunnut, että häneen tuhlataan liikaa :-) ja söivät halvimpia aterioita siellä, mutta varmasti meni yli 200€ siihen reissuun joka tapauksessa.
Siihen nähden surullista, että hyväpalkkainen mies raaskii sijoittaa naisystävänsä hemmotteluun vain 10c. Vai pitikö ap:n maksaa siitä kymmensenttisestäkin puolet?
Ei tee mieli seurustella, kun lukee näitä aloituksia.
Minulla on miespuolinen ystävä jo 10 vuoden ajalta ja hän kohtelee minua paremmin kuin ap:n miesystävä kohtelee ap:ta. Jos hän esimerkiksi kutsuu minut jonnekin, leffaan tai museoon, hän haluaa maksaa meidät molemmat sisään, koska se oli hänen idea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tuosta mitään tule, kun ap on tuollainen.
Yllättävän monessa parisuhteessa on käytäntö, jossa pienempituloinen nainen maksaa miehen huomattavasti suuremmat ruokakulut.
Noloa käytöstä ahnehtijamiehiltä.
Ja maksaa myös yhteisten lasten kulut, koska lapsilisä tulee hänen tililleen ja siksi miehen mielestä se riittää, kun hän maksaa asumisesta ja autosta.
Tuo sovelluksen käyttö kyllä paljastaa hänet jonkinlaiseksi nettiriipuvaiseksi nörtiksi.
Christiiina kirjoitti:
Ei tee mieli seurustella, kun lukee näitä aloituksia.
Ei ainakaan miehen kanssa.
Kuka poikaystäväsi luona siivoaa ja maksaa puhdistuksesta kulut? Jos sinä kerta olet siellä enemmän, hän ei ole kuitenkaan alkanut vaatimaan puhdistuksesta? Esim. nukut hänen lakanoissa ja täytyyhän ne pestä välillä, siihen kuluu pesuainetta, vettä ja sähköä. Maksatko myös tästä? Imuroida tarvitsee; pölypss ja sähkö jne. Jos on näin pihi tyyppi, odotan millon alkaa näistä vinkumaan.
Olisin väittänyt, että provohan tämä, mutta olen eräässä elämänvaiheessa seurustellut tuollaisen miehen kanssa. Pidin puoleni niin, että hän jopa maksoi minulle asuntonsa siivouksesta, kun itse asuin työn vuoksi toisella paikkakunnalla. Muuten oli pihi kuin mikä.
Vierailija kirjoitti:
Tämän vuoksi olen sinkku.
Kivat sulle.
Mun mies on ihan toisenlainen. Just passeli. Siksi olen naimisissa.
Vierailija kirjoitti:
Jos haluat seurustella kateellisen pikkuveljen kanssa, niin jatka tuossa suhteessa. Jos haluat mahdollisuuden saada tilalle seurustelusuhde miehen kanssa, niin jätä. Pohtiessasi oikeaa vastausta älä ainakaan ryhdy tekemään tuolle lapsia.
Vuosia myöhemmin, muistellessaan kokemiaan vääryyksiä, prinssi Harry kirjoitti sydänverellään muistelmateokseensa, kuinka isoveli William oli kerran saanut yhden nakin enemmän kuin hän, ja Balmoralin linnassakin isoveli sai isomman puolen jaetusta huoneesta. Nyyh. Sori, oli ihan pakko. 😆
Vierailija kirjoitti:
Iiiiiik mies söi enemmän oliiveja... Mitäs jos ensi kerralla pistätte ne tasan omiin kippoihin.
En ole ap, mutta minä aloin tehdä niin, että jaan minulle ja miehelle tasan esim. herkut, viinirypäleet ym. koska ennen saatoin jäädä ilman tai saada jotkut pienet jämät, jotka armollisesti oli jätetty jäljelle 🥴
Suosittelen jossain vaiheessa etsimään myös sitä vihaa. Sen avulla säästyt tuollaiselta jatkossa.