Parhaat vinkit lähes jatkuvaan ummetukseen?
Mielellään ns. luonnolliset keinot, eli ei mitään kalliita apteekin juttuja, koska ummetus on luonteeltaan kroonista (laiska suoli). Kaurahiutaleita käytän päivittäin eri tavoin, mutta kannattaisiko ne vaihtaa kauraleseisiin? Veden juomista yritän lisätä, mutta sitten saa rampata pissalla koko ajan....
Käyn päivittäin kävelemässä eli en ole täysin liikkumaton.
Kommentit (29)
Olen jo lisännyt ruokavalioon kuitupitoisia hedelmiä, kuten päärynää. Lisäksi syön päivittäin taateleita. Tuntuu, ettei oikein mikään auta.
ap
Itse panen puuroon kolmanneksen kauraleseitä (ja Vi-Sibiliniä yhden annosmitan). Ruoan päälle syön jolkapäiväisin kiivini, sitten pitää huolehtia että on edes vähän liikuntaa joka vaikuttaa keskivartaloon ja juoda riittävästi.
Itse otan iltaisin pari magnesiumia laittaa hitaaseen suoleen vauhtia ja aamulla vessaaaaaaawwh
Ei minulla auta muu kuin päivittäinen käsisuihkutus ja se vesi antaa kovan kakan ulos kivutta. Joka päivä teen haalean veden kanssa ja lopuksi hellä kuivaus siihen varatulla pyyhkeellä. Nytkin lähden tästä kun mies meni ulos. Toimii minulla kun olen tehnyt niin jo 20 vuotta.
Syötkö kokonaisuudessaan riittävästi ruokaa vai närpitkö jonkun pikkuannoksen puuroa ja pari taatelia? Sinuna kokeilisin syödä reilusti enemmän esim. kypsennettyjä kasviksia. Suoli on "laiska", jos siellä ei ole massaa mitä työntää ulos.
Kunnon annos raakaa jalapenoa ruoassa (nimenomaan jalapeno laittaa vatsani toimimaan) tai vahvaa (paljon sipulia) sipulikeittoa.
Vierailija kirjoitti:
Ei minulla auta muu kuin päivittäinen käsisuihkutus ja se vesi antaa kovan kakan ulos kivutta. Joka päivä teen haalean veden kanssa ja lopuksi hellä kuivaus siihen varatulla pyyhkeellä. Nytkin lähden tästä kun mies meni ulos. Toimii minulla kun olen tehnyt niin jo 20 vuotta.
Jotkut saavat näköjään ihan kaikenlaisten aiheiden lomassa mainittua miehensä :D "Meillä mies", "mun mies", "mies sitä", "mies tätä". Sairasta.
Syön kyllä riittävästi eli massaa on. Kesällä huomasin, että runsas herneiden syönti laittoi suolen toimimaan. Pitääkö tässä nyt alkaa syödä pussillinen pakasteherneitä joka päivä???
Vierailija kirjoitti:
Syön kyllä riittävästi eli massaa on. Kesällä huomasin, että runsas herneiden syönti laittoi suolen toimimaan. Pitääkö tässä nyt alkaa syödä pussillinen pakasteherneitä joka päivä???
Oletko ihan varma? Oletko punninnut ruokia?
Jos syöt aamiaiseksi puuroa, niin minkä verran laitat kaurahiutaleita ja mitä muuta syöt puuron kanssa?
Energiajuomat laittaa suolen toimimaan ja kahvi.
Vierailija kirjoitti:
Oikea ruokavalio. Kokeilemalla selviää, mikä itselle sopii.
Syömisillä on suuri vaikutus ulosteen koostumukseen.
Vierailija kirjoitti:
Olen jo lisännyt ruokavalioon kuitupitoisia hedelmiä, kuten päärynää. Lisäksi syön päivittäin taateleita. Tuntuu, ettei oikein mikään auta.
ap
Liiallinen kuitu aiheuttaa monilla juurikin ummetusta.
Lähes jatkuvaan ummetukseen varmaan banaani, mustikat. Jos siis haluaa lähes jatkuvan ummetuksen.
Vierailija kirjoitti:
Itse otan iltaisin pari magnesiumia laittaa hitaaseen suoleen vauhtia ja aamulla vessaaaaaaawwh
Nimenomaan sitä markettien halpaa magnesiumoksidia
Liikuntaa ja oikea ruokavalio. T. Ei ikinä ummetusta
Oikea ruokavalio. Kokeilemalla selviää, mikä itselle sopii.