Poikaystävän käyttäytyminen ruokaa ja rahaa kohtaan
Ensimmäisiltä treffeiltä alkaen olemme maksaneet kumpikin omat syömisemme ja juomisemme. Nyt kun vietämme suurimman osan ajasta yhdessä, käymme ruokakaupassa yhdessä ja kokkaamme yhteisen aterian. Oleilemme lähes aina hänen luonaan, sillä itse asun pienessä yksiössä, niin tilaa ei ole kovinkaan paljon.
Meillä on poikaystävän ehdotuksesta käytössä Splitwise sovellus, eli sinne pistetään kaikki kustannukset ja sovellus laskee kulut tasan. Tämä on minulle ok, mutta jotenkin minua häiritsee ja vähän loukkaakin se, että poikaystävä pistää sinne ihan kaikki kulut, auton polttoaineen ja kondomitkin. Olen usein ostanut omasta rahapussista hänen luokseen vessapaperia, tai leiponut herkkuja vietäväksi, ym eikä tulisi mieleenkään pistää niitä kuluja tuonne sovellukseen. Tykkään myös silloin tällöin tarjota vaikka juoman tai jäätelön hänelle ulkona, mutta vastaavaa anteliaisuutta en ikinä saa häneltä takaisin tai sitten huomaan, että jälkikäteen ostos on merkitty sovellukseen ja maksan oman osuuteni.
Ja sitten se, että kun ostamme yhteisiä ruokia, niin poikaystävä tuntuu oikein vauhdilla syövän kaksin käsin, etten vain ehdi syödä yhtäkään palasta enemmän kuin hän. Esim. jäätelöpurkki tai pakastekakku, mies syö niistä 2/3 osaa ja minä 1/3. Meillä oli kerran oliiveja kupissa, joita söimme kun katsoimme elokuvaa. Mies veti kauhealla vauhdilla niitä oliiveita ja viimeisenkin oliivin veti naamaansa. Ei siis edes tarjoa viimeistä muruakaan minulle.
Huomautin, että olipas hieman töykeää ottaa se viimeinenkin oliivi, eikä tarjota kohteliaisuutta naiselle. Hänen puolustuksekseen muka söimme oliiveja vuorotellen niin, että ne oliivit menivät täysin tasan. Eivät menneet, kun katsoin vieressä ihmetellen sitä sen paniikissa suuhun lappamista, ettei vaan jää jostain paitsi.
Miten joku voi olla noin nuuka? Johtuuko siitä, että on vanhempiensa ainoa lapsi, kun taas minä olen tottunut jakamaan asioita sisarusteni kanssa.
Mulla on todella epänaisellinen olo, kun kaikki pistetään noin tarkkaan puoliksi, kaiken huippuna ne kondomitkin.
Ellei mies olisi muuten ihana ja rakastava, en varmaan jaksaisi katsoa tämmöistä nuukailua :/ Mutta alkaahan tässä hieman katkeroitumaan, kieltämättä. Nykyaikaahan se on, että kulut jaetaan, mutta mun luonteeseen kuuluu anteliaisuus rakkauden eleenä. Ei ole siitäkään kyse, että mies olisi köyhä. Tienaa minua enemmän ja on vieläpä hyväpalkkaisella alalla ja yliopistokoulutus.
Kommentit (1406)
Ei se ehkä tajua että tuo on moukkamaisuutta.
Mun mies on myös ainoa lapsi ja kummallinen asenne hänellä välillä, että muiden kuuluu tarjota hänelle mutta hänen omat on hänen omiaan. Ja samoin tuo että surutta ottaa sen viimeisen kakkupalan tms. Kai kotona tottui siihen että hänen ei tarvinnut ajatella muita.
Ei kuulosta hyvältä. Nuukuus (huom, ei säästäväisyys) on yleensä defenssi, jolla yritetään paikata omaa vaillejäämisen tunnetta. Nuuka ei nuukaile pelkästään rahasta, vaan myös ihan kaikesta muusta, myös tunteistakin. Koko ajan on pelko että itse jää paitsi ja muut saa enemmän. En jatkaisi parisuhteessa, koska se sama jatkuisi aina vaan - ja pahimmillaan pahenee, jos lapsia tulee.
En pystyis kattomaan tuollaista nuukailua. Se on vaan sellainen asia, mikä itsellä tekee ihmisestä epäviehättävän.
Iiiiiik mies söi enemmän oliiveja... Mitäs jos ensi kerralla pistätte ne tasan omiin kippoihin.
Jatkossa laitat sovellukseen kaikki, niin kuin mies tekee. Toinen ratkaisu: jätä se sika.
Vierailija kirjoitti:
Iiiiiik mies söi enemmän oliiveja... Mitäs jos ensi kerralla pistätte ne tasan omiin kippoihin.
Kyse ei nyt ole pelkistä oliiveista, se oli esimerkki. Ihme takertumista.
Ehkä sun täytyy sitten vaan laittaa kaikki itsekin sinne, jopa ne leivontaan käytetyt tarvikkeet.
Stoppi hommaan ja ilmoitat, että tästä lähin täysin omat kulut ja et todellakaan ostele hänelle vessapaperia tai tarjoa mitään.
Ex - mieheni oli sellainen ettei halunnut tai osannut olla vastavuoroinen mitenkään. Ei pidä antaa mahdollisuutta loisimiseen.
Ai, että mikä helmi mies! Ryhdistäydy ja ota asia puheeksi..esim.noi oliivit. Poista ne sieltä sovelluksesta ja sano, että et syönyt niitä.
En jaksaisi hetkeäkään tuollaista käytöstä. Kulujen jakaminen on enemmän kuin ok, mutta noin pitkälle vietynä ei ole kyse kulujen jakamisesta, vaan sairaalloisesta käytöksestä.
Nuukuus on vanhojen ukkojen pahe. Ei se mihinkään katoa, vaan pahenee iän myötä.
Eikö tuota Splitwise sovellusta voi asettaa siten, että se laskee osituksen annetulla suhteella kuten esim. 1/3 ja 2/3?
Joo, sanoisin myös että jos ei tilanne parane, se tulevaisuudessa vain pahenee.
Mulle viimeinen niitti oli kun olin paistanut lettuja ja en saanut itse ainuttakaan.
Vierailija kirjoitti:
Nuukuus on vanhojen ukkojen pahe. Ei se mihinkään katoa, vaan pahenee iän myötä.
Ai onko? Ajattelin, onko nuorten miesten juttu, kun halutaan olla tasa-arvoisia. Ollaan kumpikin 29-vuotiaita. Joku vaillejäämisen pelko tuossa täytyy olla, kun ei se varmaan ilkeyttään tuota tee. Osaa muuten ottaa huomioon tunteeni, ei vaan tajua, miten tuo pennien laskeminen on jo loukkaavaa :/
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ei tuosta mitään tule, kun ap on tuollainen.
Tuollainen? Normaali ihminen, ei kynnysmatto?
Kyllä poikaystävän tulee maksaa itse vieraisiin naisiin käytetyt kondoomit.
Minun veli on juuuri noin pihi! En jaksa kertoa mitä kaikkea olen nähnyt hänen tekevän. Otan vaan yhden esimerkin.Kun mennään kahvilaan ottaa hän kahvit ja pullat ja livistää istumaan. Nyt sain sanoa että tulepas maksamaan. Kamalat haukut ja välit poikki.
Viikon hänen luona kylässä ,koska asun ulkomailla. Ei penniäkään laittanut ruokiin ja kertoo suvulle että minä söin hänen eväät. Olin reilu ja tarjosin ulkona hänelle sekä ostin ruokaa noin 700 euron edestä sillä viikolla.
Hän ei käynyt yhtään kertaa kaupassa .
Ja sitten ihmettelee miksi on yksin.
Jätä se sika