Cindi ,20, ja Henkka, 53: Ikä on vain numero!
– Voisitko näyttää paperit?
Kysymykseen oli syynsä. Cindi oli tuolloin 18-vuotias, Henkka 51. Hän halusi varmistaa, että Cindi todella on täysi-ikäinen.
https://www.is.fi/seksi-parisuhde/art-2000009724062.html?utm_medium=pro…
Olipas ihana juttu rakastuneesta parista, joka ei anna muiden mielipiteiden sanella elämänkulkuansa.
Kommentit (1126)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitähän yhteistä 30 vuoden ikäerolla? 21 vuotias puhuu niinkuin nykynuoret nyt puhuu,lisäksi monet ulkonäkökeskeisiä ja sellaisia ihme ääntelijöitä,henkka taas pappa joka ei varmaan tajua puoliakaan Cindyn puheista koska Cindy puhuu niinkuin nykynuoret englansuomislangi sekoitusta:D
Mitä sillä on väliä? Mieshän on onnellinen kun saa nuorta, tiukkaa pimpsaa ja näyttelyesineen. Ja esittää kokenempaa kun nuori katsoo ihaillen silmät pyöreinä.
Kyllä. Lähinnä mietin että eikö miestä tosiaan yhtään hävetä, kun tietää muiden aikuisten tämän tiedostavan.
Ehkä näillä jutuilla ja podcasteilla yrittävät normalisoida ja leventää häpeää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on ystävä, jolla on aina ollut itseään vanhempia miehiä. Ei sentään 30 v ikäerolla, n 10-20.
Jos ikää on enemmän kuin 20v, ei 10v ikäero edes oli kovin suuri. Esim. 40v ja 50v eivät välttämättä ole kovinkaan erilaisessa elämänvaiheessa. Toisin kuin esim. 18v ja 28v.
Mulla on 8 vuotta vanhempi mies ja tässä 40-50 vuotiaina ollaan kyllä aika samanlaisessa elämänvaiheessa, mutta fyysisesti ikäero alkaa näkyä tosi paljon. Miehellä alkaa olla vaivoja, on harmaantunut ym. Ikäeron merkitys on ikäänkuin kasvanut koko suhteen ajan vaikka alkuun se tuntui melko pieneltä.
Kirjoitus on aivan kuin olisin sen kirjoittanut.
Olen miestäni 10 vuotta nuorempi. Menimme kimppaan kun hän oli 36 ja minä siis 26. Ikäero ei tuntunut missään ja se oli oikeastaan hyvä asia.
Nyt elän vanhuksen kanssa. Olemme 60 ja 70. Ikäero jotenkin kasvaa ja vaikuttaa enemmän nykyään. Mieheltä on alentunut kuulo tosi paljon. Hän on harmaa ja menettää hampaitaan. Mutta enemmän kuin ulkonäkö, mietityttää hänen käytöksensä. Siitä on tullut papparaismaista. Röyhtäilee, piereskelee ja mässyttää ruokaansa. Alkanut käyttää sanontoja ja hokemia, jotka olivat "in" hänen nuoruudessaan 60 luvulla. Hän kaivaa esiin tapoja, joita käytettiin hänen lapsuudenkodissaan. Hänen ajatusmaailmansa on jotenkin kaventunut.
Itse yritän päinvastoin pysyä nykyajassa ja opetella uusia asioita.
Ei kai tuo nyt kuitenkaan niin yleistä ole että 70-vuotias on höperöityvä hampaita tiputteleva vanhus? Tai sitten vanhempieni suvuissa on jotenkin poikkeuksellisen hyvät geenit. Seitsemänkymppiset vanhempani ja heidän sisaruksensa elävät kaikki ihan tavallista aktiivista elämää eivätkä näytä mitään hidastumisen merkkejä. Tukat toki harmaantuvat mutta muuten ei ikä paina.
Jos 30v seurustelee vaikka 60v kanssa niin antaa palaa vaan.
Sen sijaan 20v on todella nuori. Olen ollut itsekin tuossa iässä suhteessa jossa ikäero oli iso ja kadun sitä edelleen. Mitään oikeasti yhteistä meillä ei ollut, olemmehan ihan eri elämäntilanteissa ja eri elämänkokemuksin varustettu. Miestä kiinnosti pinnalliset syyt ja vallankäyttö ja itse kokemattomana ja epävarmana kiinnostuin komean miehen lepertelystä. Koen olevani jollain tapaa edelleenkin traumatisoitunut tuosta suhteesta ja koin asioita joita ei kenenkään naisen tulisi kokea. Saatikka juuri teini-iästä päässeen joka on ihan auttamatta altavastaajan asemassa tuossa kokoonpanossa. 20v ja 30v välillä tapahtuu ihan huimaa kasvua ja kehitystä vaikka lain nimissä olisikin täysi-ikäinen. Pidän ketä tahansa huomattavasti vanhempaa sukupuoleen katsomatta kyseenalaisena jos ei etsi ikäistään seuraa ainakin siinä määrin että molemmat ovat itsenäistyneet ja aikuisikään ehtineitä. Muuten asetelma ei vaan ole reilu.
Minä ja Cindi on vaihdettu ikiä.
Olen 45. Hoikempi ja nuoremman näköinen kuin hän. Joten vaihdettiin henkkareita ;)
T. Aikuisten lasten äiti, jota luullaan joskus lapsettomaksi opiskelijaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitähän yhteistä 30 vuoden ikäerolla? 21 vuotias puhuu niinkuin nykynuoret nyt puhuu,lisäksi monet ulkonäkökeskeisiä ja sellaisia ihme ääntelijöitä,henkka taas pappa joka ei varmaan tajua puoliakaan Cindyn puheista koska Cindy puhuu niinkuin nykynuoret englansuomislangi sekoitusta:D
Mitä sillä on väliä? Mieshän on onnellinen kun saa nuorta, tiukkaa pimpsaa ja näyttelyesineen. Ja esittää kokenempaa kun nuori katsoo ihaillen silmät pyöreinä.
Kyllä. Lähinnä mietin että eikö miestä tosiaan yhtään hävetä, kun tietää muiden aikuisten tämän tiedostavan.
Ehkä näillä jutuilla ja podcasteilla yrittävät normalisoida ja leventää häpeää.
Miksi hävettäisi? Harva mies tuntee häpeää.
Siis tuo mimmi on ollut 18 vuotias, kun tuo suhde on alkanut? Ihan oikeasti. Eikö tuon tytön vanhemmat ole puuttuneet asiaan?
Jos sanot Cindin kuvasta, että tässä on Svetlana, 41 ja juuri saanut haluamansa työpaikan, uskon.
Jos sanot, Laura, 37, on juuri kihlautunut, uskon.
Hän ei näytä teiniltä. Vaan sellaiselta, jota voisi luulla monen ikäiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se niin kummaa, että miten tämä aiemmin luonnolliseksi asetelmaksi (näin evoluution näkökulmasta) on muuttunut perverssiksi ja jopa pedofiliaan rinnastettavaksi. Sitten hehkutetaan jotain alaikäisiä poikia, hädin tuskin teinejä, sekstailemassa useita kertoja päivässä 45-vuotiaan naisopettajan kanssa. Sitten joku 52-vuotias mies ja 26-vuotias nainen on perverssiä ja pedofiliaa, vaikka tätähän on pystynyt perustelemaan nuoren naisen kauneudella ja hedelmällisyydellä. Vanhempi mies sitten kykenee antamaan turvaa niin taloudellisesti kuin fyysisesti jälkikasvulle. Sen sijaan en ole löytänyt evoluutiopsykologilta puoltavia lausuntoja teinipoikien ja naisopettajan seksiakteista. Ja outoa, kun noissa naisopettaja-caseissa häviää se vanhempien naisten ällöttävyys ja parasta ennen-puheet, vaikka sitten muistetaan oudoksua Macronin vanhempaa rouvaa tai Madonnan toyboy-seikkailuja.
Outo kirjoitus. Pystytäänhän 52-vuotiaan naisen ja 26-vuotiaan miehenkin suhdetta ihan samalla tavalla perustelemaan miehen komeudella ja viriliteetillä? Kyllä fyysinen haluttavuus on myös naisille tärkeää.
Vanhempi mies on ollut kenties turvallinen taloudellisesti jossain ajanjaksoissa ja joissain kulttuureissa, joissa naisen mahdollisuuksia tienata itse elantonsa on rajoitettu. Jos nainen voi tienata itse, ei vanhan miehen ja nuoren naisen suhde ole sen biologisesti perustellumpi kuin päinvastainenkaan.
52-vuotias mies pystyy vielä siittämään. Naisen hedelmällisyys alkaa olla heikoimmillaan 35 vuoden iästä alkaen. Parhaimmillaan hedelmällisyys on alle 30-vuotiaana. Ei kun vaan teinipojat siittämään yli 35-vuotiaita opettajattaria, niin katsotaan tuleeko terveitä lapsia tai sitten keskenmeno.
- lainaamasi kommentoija
Edelleenkin vanha isä on riski. Siittää kyllä voi, mutta takeita terveestä jälkikasvusta ei ole.
Riippuu. Vanhojen isien lapsilla on pitkät telomeerit ja voi olla pitkä ikä. Mitäs äidin puolelta taas peritään. Tietenkin tutkimuksia on mutaatioista ja muusta.
Minä perin isältäni paksun ihon, joka ei ryppyynny koskaan ja vanhan isän pitkät telomeerit, olen nuorekas. Lisäksi äitini ällin. Ei paha.
Vierailija kirjoitti:
Siis tuo mimmi on ollut 18 vuotias, kun tuo suhde on alkanut? Ihan oikeasti. Eikö tuon tytön vanhemmat ole puuttuneet asiaan?
Mikä äl'mölö ois täällkin, jos toi mies ois vaikka turkkilainen tai tai mitä niitä nyt onkaan , kyllä kalkattas kieli että onpas kamalaa!
Vierailija kirjoitti:
Ketju täynnä katkerien naisten kommentteja! :D :D xD
Miksi ette osaa olla onnellisia miehen puolesta? Harvalla miehellä on noin nuorta naista. Olisitte iloisia miehen puolesta. Miksi siis haukutte?
Siis miten niin vain miehen puolesta pitäisi olla iloinen? Miksei tämän tytön puolesta?
Vierailija kirjoitti:
Jos 30v seurustelee vaikka 60v kanssa niin antaa palaa vaan.
Sen sijaan 20v on todella nuori. Olen ollut itsekin tuossa iässä suhteessa jossa ikäero oli iso ja kadun sitä edelleen. Mitään oikeasti yhteistä meillä ei ollut, olemmehan ihan eri elämäntilanteissa ja eri elämänkokemuksin varustettu. Miestä kiinnosti pinnalliset syyt ja vallankäyttö ja itse kokemattomana ja epävarmana kiinnostuin komean miehen lepertelystä. Koen olevani jollain tapaa edelleenkin traumatisoitunut tuosta suhteesta ja koin asioita joita ei kenenkään naisen tulisi kokea. Saatikka juuri teini-iästä päässeen joka on ihan auttamatta altavastaajan asemassa tuossa kokoonpanossa. 20v ja 30v välillä tapahtuu ihan huimaa kasvua ja kehitystä vaikka lain nimissä olisikin täysi-ikäinen. Pidän ketä tahansa huomattavasti vanhempaa sukupuoleen katsomatta kyseenalaisena jos ei etsi ikäistään seuraa ainakin siinä määrin että molemmat ovat itsenäistyneet ja aikuisikään ehtineitä. Muuten asetelma ei vaan ole reilu.
Tässä kaikki oleellinen asiasta. Mies on hyväksikäyttäjä ja tietää sen, vaikka tyttö ei (vielä) tietäisikään.
Karmaisevaa. Vielä karmaisevampaa on se, kuinka moni mies tekisi saman saadakseen sitä lähes lasta.
"Kaveri vinkkasi, että oletusikärajaa voi laskea." Huoh. Miksi?
En kyllä ite olis 18-vuotiaana katsonut päinkään mitään elähtänyttä 50v pappaa.
Onpas nuorekas viiskymppinen. Wau.
Kyllähän se kertoo jotain, jos 50v etsii tarkoituksella 18v seuraa tinderistä. Vai miksi sitä oletusikärajaa piti oikein laskea, vaikka tykkäyksiä oli tullut vanhemmiltakin? Yök!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on ystävä, jolla on aina ollut itseään vanhempia miehiä. Ei sentään 30 v ikäerolla, n 10-20.
Jos ikää on enemmän kuin 20v, ei 10v ikäero edes oli kovin suuri. Esim. 40v ja 50v eivät välttämättä ole kovinkaan erilaisessa elämänvaiheessa. Toisin kuin esim. 18v ja 28v.
Mulla on 8 vuotta vanhempi mies ja tässä 40-50 vuotiaina ollaan kyllä aika samanlaisessa elämänvaiheessa, mutta fyysisesti ikäero alkaa näkyä tosi paljon. Miehellä alkaa olla vaivoja, on harmaantunut ym. Ikäeron merkitys on ikäänkuin kasvanut koko suhteen ajan vaikka alkuun se tuntui melko pieneltä.
Kirjoitus on aivan kuin olisin sen kirjoittanut.
Olen miestäni 10 vuotta nuorempi. Menimme kimppaan kun hän oli 36 ja minä siis 26. Ikäero ei tuntunut missään ja se oli oikeastaan hyvä asia.
Nyt elän vanhuksen kanssa. Olemme 60 ja 70. Ikäero jotenkin kasvaa ja vaikuttaa enemmän nykyään. Mieheltä on alentunut kuulo tosi paljon. Hän on harmaa ja menettää hampaitaan. Mutta enemmän kuin ulkonäkö, mietityttää hänen käytöksensä. Siitä on tullut papparaismaista. Röyhtäilee, piereskelee ja mässyttää ruokaansa. Alkanut käyttää sanontoja ja hokemia, jotka olivat "in" hänen nuoruudessaan 60 luvulla. Hän kaivaa esiin tapoja, joita käytettiin hänen lapsuudenkodissaan. Hänen ajatusmaailmansa on jotenkin kaventunut.
Itse yritän päinvastoin pysyä nykyajassa ja opetella uusia asioita.
Ei kai tuo nyt kuitenkaan niin yleistä ole että 70-vuotias on höperöityvä hampaita tiputteleva vanhus? Tai sitten vanhempieni suvuissa on jotenkin poikkeuksellisen hyvät geenit. Seitsemänkymppiset vanhempani ja heidän sisaruksensa elävät kaikki ihan tavallista aktiivista elämää eivätkä näytä mitään hidastumisen merkkejä. Tukat toki harmaantuvat mutta muuten ei ikä paina.
Sauli on Lähes 75v ja Biden 80v eivätkä voi olla vanhuksia siinä määrin ettei pressan tehtävät onnistuisi.
Ei nuori täyttäessään 18 vuotta koe mitään mystistä aikuistumista, eihän sitä yleensä erota edes ulkonäöstä onko 16.5 vai kenties jopa 19 vuotta. Täysikäinen on useimmiten vielä monta vuotta liian penska hankkimaan lapsiakaan, kun on itsekin sellainen. Joten kolmi- tai jopa nelikymppisten suhteet itseään reilusti vanhempiin ovat vertailukelvottomia juuri täysikäistyneen tekosiin. Vissi ero näkyy ja kuuluu esim. työpaikan kahvipöydässä.
Omasta nuoruudesta muistan ne tytöt jotka olivat niin "kehittyneitä" etteivät heille kelvanneet omanikäiset, no jälkikäteen ajateltuna saattoi olla vähän muuta ongelmaa joka selitti kiinnostuksen. Ja sitten ne jopa kolmikymppiset miehet joiden kanssa nuo tytöt pyöri, ne ei tainneet sitten ikinä kasvaa aikuisiksi. Eipä niitä näin aikuisena pelkästään hyvällä ajattele.
Tästä tapauksessa en voi pariskunnasta sanoa koska en tunne. Mutta ärsyttää vaan tuo palstan "kaksi aikuista voi tehdä mitä vaan" -asenne. Kyllä aikuisella on nuoreen nähden vielä jonkinaikaa eräänlainen ylilyöntiasema. Kirjoitan tässä lähiaikoina "aikuistuvan" nuoren vanhempana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oispa enemmän tuollaisia ennakkoluulottomia nuoria naisia meille kaikille!
M50
Kaikki miehet haluaisivat tuollaisen. Valitettavasti joudumme tyytymään oman ikäisiin kurppiin.
Mikset pysty olemaan yksin niin ei tarvi tyytyä kehenkään?
Onpas katkeraa kommenttia. Ei se ole teiltä pois, jos toiset elää elämäänsä.