Voihan nyt. Anoppi veti herneen nenaan, koska hanen " vauvaansa" tanskadogia ei kutsuttu meille joulua viettamaan. Asutaan tilapaisesti kaksiossa, nuorin lapsi on konttausiassa.
Kommentit (44)
in sukulaisiin? Vaikuttaa kovin sivistymättömän ja todella neuroottisen ihmisen ajatuksilta.
Vierailija:
onhan niitä bakteereja ihmisessäkin, eikä täällä tosiaan mitään ylihygieenikkoja olla, jos ei haluta, että lapsi syö paskaa. Ja sitähän seon, kun koira juoksee metiköissä ja tuo paskat sieltä sisälle ja lapsen pitäisi siellä samassa paskassa lekotella?Osaan kyllä käyttää maalaisjärkeä ja tiedän, että turhan hysteerinen ei tarvitse olla, mutta kyllä minua itseänikin ällöttäisi maata lattialla, jossa paskainen koira ja kissat juuri juoksennelleet. En ole kiikuttamassa lasta lääkäriin, jos sattuu syömään lunta joskus tai pistämään suuhunsa kissankarvoja. En vain pidä ajatuksesta että kissa, joka juuri on leikkinyt kuolleella eläimellä, kulkisi samassa paikassa, missä vauvani pötköttäisi.
Ja niin, ennen vanhaan sitä vauvatkin kulki emännän mukana navetassa, mutta toisaalta, ennen oli lapsikuolleisuus paljon korkeampi ja ihmisikä lyhempi, mistähän johtuisi? Varmaan osasyy siinä, että nykyään huolehditaan hygieniasta, jolla kuitenkin aika iso merkitys tautien leviämisessä........
ei minulla ole mitään tarvetta kieltää lapseni kontaktia isovanhempiinsa. Enkä koe olevani neuroottinen, kun haluan huolehtia siitä, että lapseni elinympäristö olisi siisti. Kerropa minulle, miten hygieniasta/siisteydestä huolehtiminen olisi merkki siitä, että yrittäisin estää lapseni suhteen isovanhempiinsa? :O En ymmärrä. Ai koska toivon, että isovanhemmat kunnioittaisivat minun toiveitani koskien minun lapseni hoitoa, olen neuroottinen ja yritän estää lastani kiintymästä heihin? :)
neurootikko, kenties miehesi on sen heille kertonut.
Vierailija:
ei minulla ole mitään tarvetta kieltää lapseni kontaktia isovanhempiinsa. Enkä koe olevani neuroottinen, kun haluan huolehtia siitä, että lapseni elinympäristö olisi siisti. Kerropa minulle, miten hygieniasta/siisteydestä huolehtiminen olisi merkki siitä, että yrittäisin estää lapseni suhteen isovanhempiinsa? :O En ymmärrä. Ai koska toivon, että isovanhemmat kunnioittaisivat minun toiveitani koskien minun lapseni hoitoa, olen neuroottinen ja yritän estää lastani kiintymästä heihin? :)
jos mieheni olisi kertonut sukulaisilleen " neuroottisuudestani" he varmaan, jos tippaakaan ajatusmaailmaani kunnioittaisivat, esim. eivät antaisi kissojen juosta ruokapäydällä (ainakaan minun nähden). Anoppi varmaan myös muistaisi, ainakin minun läsnäollessa, pestä kätensä, ennenkuin alkaisi leipoa/kokkailla. Toistaiseksi en ole tätä nähnyt tapahtuvan ja kissankarvoja löytyy pullistakin, mutta kiltisti olen nekin pullat syönyt, enkä vielä ole pöpöjä saanut :) Hyvä tuuri, luulen ma.
pahaa on jos kissat juoksee ja levittää karvojaan? En ymmärrä.Vierailija:
jos mieheni olisi kertonut sukulaisilleen " neuroottisuudestani" he varmaan, jos tippaakaan ajatusmaailmaani kunnioittaisivat, esim. eivät antaisi kissojen juosta ruokapäydällä (ainakaan minun nähden). Anoppi varmaan myös muistaisi, ainakin minun läsnäollessa, pestä kätensä, ennenkuin alkaisi leipoa/kokkailla. Toistaiseksi en ole tätä nähnyt tapahtuvan ja kissankarvoja löytyy pullistakin, mutta kiltisti olen nekin pullat syönyt, enkä vielä ole pöpöjä saanut :) Hyvä tuuri, luulen ma.
kyllä minä vähän pelkään loukkaavani appivanhempiani, jos sanon heille, etten oikein pidä ajatuksesta, että he koskettelisivat vauvaani (mahdollisesti) likaisilla käsillään. Kun heidän maailmaansa ei kerran kuulu käsien pesu EDES ruokaa laittaessa, voisin kuvitella, että he eivät ymmärtäisi toivettani viruttaa kätensä ennen kuin leikittäisivät vauvaani. Heidän maailmaansa ei kuulu hygienisyys ja minun maailmaani kuuluu, pelkään turhia erimielisyyksiä :(
Se tarkoittaa, että kävelemään aletaan 10 kuukaudesta iästä eteenpäin.
Ja poikkeukset tekevät säännön.
Vierailija:
kyllä minä vähän pelkään loukkaavani appivanhempiani, jos sanon heille, etten oikein pidä ajatuksesta, että he koskettelisivat vauvaani (mahdollisesti) likaisilla käsillään. Kun heidän maailmaansa ei kerran kuulu käsien pesu EDES ruokaa laittaessa, voisin kuvitella, että he eivät ymmärtäisi toivettani viruttaa kätensä ennen kuin leikittäisivät vauvaani. Heidän maailmaansa ei kuulu hygienisyys ja minun maailmaani kuuluu, pelkään turhia erimielisyyksiä :(
Vierailija:
Se tarkoittaa, että kävelemään aletaan 10 kuukaudesta iästä eteenpäin.
Ja poikkeukset tekevät säännön.
meidän ajatusmaailmat ei selvästikään kohtaa :/ Sinä et ymmärrä, miksi minä haluan pitää huolta puhtaudesta ja minä en ymmärrä, miksi jollekin puhtaus/siisteys on noin yhdentekevä juttu.
Ei minusta liity appivanhempien kunnioitus tähän nyt millään tavalla, mutta onhan se varmaan hauska yrittää provosoida :)
en minä kai mitään esitä, en vain halua turhia erimielisyyksiä (kun niiltö on toistaiseksi voitu välttyä). Mutta kyllähän se on väistämättä edessä (esittää asiani heille), jos haluan heidän hoitavan vauvaani sillä tavalla niin kuin minäkin häntä hoidan. Toivottavasti he ymmärtävät näkökantani.
Vierailija:
mutta minua ei yhtään nappaa ajtus siitä, että vauvani köllisi sellaisella lattialla, jossa ulkona monta päivää juossut koiranhieltä ja lialta haiseva piski köpsyttelee. Enkä myöskään pidä siitä ajatuksesta, että sellaiset kissat, jotka saavat ulkona vapaastio metsästää lintuja ja hiiriä yms. kulkevat myös vapaasti vauvani lähellä, pöydillä yms. Ja näin anoppilassa :(Meillä ei onneksi vielä ole vauva syntynyt, mutta ajatuksin jo inhottaa. Tietysti voin ja aionkin pitää vauvaani sylissä mahd. paljon, kun anoppilassa ollaan, mutta koska anoppila 400 km päässä, niin vierailut on yleensä 3-5 päiväisiä. Voi olla, ettei enää kolmannen päivän jälkeen jaksa vauvaa kanniskella ympäriinsä. Miten sanoa nätisti anopille ja appiukolle loukkaamatta heitä, että toivoisin heidän edes pesevän kätensä lääpittyään elukoitaan, mikäli haluavat vauvan syliin tms.? Siellä nimittäin anopilla tapana kanniskella kisuja sylissä ja seuraavassa hetkessä siirtyä laittamaan ruokaa, ilman että käsiä pestään. Ja kuitenkin kun kyseessä on maatiaskissat, niin varmaan tassuista ja karvoista löytyy muutakin kuin kodin pölyä.
enhän minä äiti olekaan, vielä. Ensimmäinen lapsi on vasta tuloillaan.
Kyllä minulle on tärkeää pitää kiinni omasta arvomaailmastani ja toivon, että se voisi tapahtua ilman turhia erimielisyyksiä tms.. Mietin vain, että mikä on paras keino välttää nämä mahdolliset kiistat?
Vierailija:
onhan niitä bakteereja ihmisessäkin, eikä täällä tosiaan mitään ylihygieenikkoja olla, jos ei haluta, että lapsi syö paskaa. Ja sitähän seon, kun koira juoksee metiköissä ja tuo paskat sieltä sisälle ja lapsen pitäisi siellä samassa paskassa lekotella?Osaan kyllä käyttää maalaisjärkeä ja tiedän, että turhan hysteerinen ei tarvitse olla, mutta kyllä minua itseänikin ällöttäisi maata lattialla, jossa paskainen koira ja kissat juuri juoksennelleet. En ole kiikuttamassa lasta lääkäriin, jos sattuu syömään lunta joskus tai pistämään suuhunsa kissankarvoja. En vain pidä ajatuksesta että kissa, joka juuri on leikkinyt kuolleella eläimellä, kulkisi samassa paikassa, missä vauvani pötköttäisi.
Ja niin, ennen vanhaan sitä vauvatkin kulki emännän mukana navetassa, mutta toisaalta, ennen oli lapsikuolleisuus paljon korkeampi ja ihmisikä lyhempi, mistähän johtuisi? Varmaan osasyy siinä, että nykyään huolehditaan hygieniasta, jolla kuitenkin aika iso merkitys tautien leviämisessä........
ap on eri kuin minä, joka valittelen kissoista.
Vierailija:
enhän minä äiti olekaan, vielä. Ensimmäinen lapsi on vasta tuloillaan.Kyllä minulle on tärkeää pitää kiinni omasta arvomaailmastani ja toivon, että se voisi tapahtua ilman turhia erimielisyyksiä tms.. Mietin vain, että mikä on paras keino välttää nämä mahdolliset kiistat?
vakuuttelevat kuinka koirat on rauhallisia ja kuinka liika hygieenisyys on pahasta jne. Eikö ap:lla ole oikeutta päättää kuka tai mikä luontokappale hänellä kyläilee? Jos ajatus isosta hyppivästä koirasta pienissä tiloissa ahdistaa, ei ap:lla ole mitään velvoitetta ottaa tuota " kyläilijää" .
onhan niitä bakteereja ihmisessäkin, eikä täällä tosiaan mitään ylihygieenikkoja olla, jos ei haluta, että lapsi syö paskaa. Ja sitähän seon, kun koira juoksee metiköissä ja tuo paskat sieltä sisälle ja lapsen pitäisi siellä samassa paskassa lekotella?
Osaan kyllä käyttää maalaisjärkeä ja tiedän, että turhan hysteerinen ei tarvitse olla, mutta kyllä minua itseänikin ällöttäisi maata lattialla, jossa paskainen koira ja kissat juuri juoksennelleet. En ole kiikuttamassa lasta lääkäriin, jos sattuu syömään lunta joskus tai pistämään suuhunsa kissankarvoja. En vain pidä ajatuksesta että kissa, joka juuri on leikkinyt kuolleella eläimellä, kulkisi samassa paikassa, missä vauvani pötköttäisi.