Erottiin lapsen isän kanssa. Ihmetyttää uuden puolison vaatimukset
Meillä on yksi yhteinen lapsi, joka on kaiken lisäksi erityislapsi.
Jo ennen kuin eromme astui voimaan, eksäni uusi puoliso oli raskaana. Heti tämän raskauden jälkeen hankki vielä toisen lapsen. Ei siinä sinänsä mitään, vaikka kieltämättä nopeaa toimintaa varsinkin lapseni kannalta, joka joutui sopeutumaan uuteen tilanteeseen. Mutta, lisäksi eksäni uusi puolisoasetti säännön: minä en saa käydä heidän kotonaan eikä hän halua nähdä minua koskaan. En ole siis nähnyt naista, joka viettää joka toinen viikonloppu aikaa lapseni kanssa, koskaan.
Välillä mietin, mikä saa ihmisen toimimaan näin itsekkäästi. Ja mietin, miksi lapseni isä suostui tähän kaikken. Kukaan muu tästä tilanteesta ei kärsi kuin lapseni, joka aistii puhumattomuuden ym outouden ilmapiirissä.
Kommentit (136)
En minäkään ole koskaan nähnyt ex mieheni nyxää. Erosimme kolme vuotta sitten koska exäni salasuhde tuohon kyseiseen naiseen paljastui minulle. Meillä kolme lasta exän kanssa, lapset yli 10 vuotiaita ja vaihtavat omatoimisesti vuoroviikoin kotia.
En todellakaan halua nähdä naista joka nus si miestäni todella pitkään kun minä hoidin samaan aikaan kotia ja lapsia.
Lapseni ovat vain sanoneet minulle että eivät tykkää naisesta ja että se on jotenkin yksikertainen / vähä-älyinen. Ja lapset itse ymmärtävät että heidän ydinperheensä hajosi heidän isänsä uskottomuuteen niin minun ei tarvinnut selitellä miksi erottiin. Ex miestäkään en ole nähnyt eron jälkeen, pakolliset viestit lapsiin liittyen menee sähköpostilla.
Ymmärrän hyvin tuon kotiosuuden. En minäkään haluaisi, että mieheni lasten äiti meille tulisi. Puhumattakaan exästäni eli lasteni isästä. Tapaamattomuudessa ei hirveän paljon järkeä ole.
Aivan normaalia. Vaikka sinulla ja eksälläsi on yhteinen lapsi niin hän on ainut asia mikä teitä yhdistää. Muuten teillä on omat elämät ja perheet. Meillä myös näin ja mielestäni parempi näin, jotta elämä voi jatkua. En halua eksääni osaksi elämääni sen enempää kuin lasten kautta se on pakollista.
Myöskään minä en ole kiinnostunut tapaamaan entisen pettäjä mieheni vaihtuvia naisystäviä. Lapset näistä joskus kertovat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä se riehumisesi heidän eteisessään alkanut väsyttää?
Mun miehen eksä käy aina kahden viikon välein vetämässä jonkun performanssin meidän eteisessä. Siis ei vaan tuo lapsia ja tavaroita ja vaihda lasten kuulumisia vaan siihen plussana joku draama päälle.
Mua ei haittaa mutta joku herkempi voisi väsyä tämmöiseen. Ite teen vaan popparit valmiiksi ja makaan sohvalla kuuntelemassa. Nainen on vähän rupsahtanut joten ei olla ns samaa tasoa, en koe uhkaksi.Sisältä oletkin sitten rupsahtanut, mustaa täynnä tuollainen joka iloitsee toisen epäonnesta. Laisiparat kun joutuvat sietämään tuollaista ilkeää äitipuolta.
En ole kenenkään äitipuoli enkä muutenkaan mikään puolikas ihminen. Ihan kokonainen omien lasteni äiti. Perheeseemme kuuluu myös mieheni lapsia mutta siihen ei kuulu mieheni eksä.
Kahjous tarttuu. Sen takia joskus on pakko pitää se lasten äiti tiukasti ulkona. Yksi kahjo ihminen porukassa levittää paskan lähellään oleviin.
Kukaan ei ap yksinään päätä hankkia lapsia lyhyellä aikaerolla, kyllä siellä on ollut exäsi munineen mukana menossa. Sitä en tiedä mitä paskaa hän on nykyiselle naiselleen sinusta selittänyt että hän on noin negatiivinen sinua kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä se riehumisesi heidän eteisessään alkanut väsyttää?
Mun miehen eksä käy aina kahden viikon välein vetämässä jonkun performanssin meidän eteisessä. Siis ei vaan tuo lapsia ja tavaroita ja vaihda lasten kuulumisia vaan siihen plussana joku draama päälle.
Mua ei haittaa mutta joku herkempi voisi väsyä tämmöiseen. Ite teen vaan popparit valmiiksi ja makaan sohvalla kuuntelemassa. Nainen on vähän rupsahtanut joten ei olla ns samaa tasoa, en koe uhkaksi.Mun miehellä kans myös tämmöinen drama-queen eksä. Tulee usein sunnuntai-iltana parhaimpiinsa laittautuneena tuomaan lapsia niinkuin olisi aina menossa johonkin parempiin juhliin ja vetää vakio Minäminäminä shown siinä meidän eteisessä. Alkuun olin ihan että whaat. Nykyisin vähän nolottaa mieheni puolesta.
Mutta en siis kieltäisi tulemasta. Kättelen vaan ne ihmiset ketä hän raahaa mukanaan meidän eteiseen (usein kavereidensa kanssa jne käy) ja elämä jatkuu meillä tavalliseen tapaan sitten taas.
Pakko olla provo. Kukaan ei kai nyt sentään tuo kutsumattomia ihmisiä toisten kotiin yhteiset lapset korttia heiluttamalla.
Oletko varma, että kielto tulee naiselta? Ei itse exältäsi?
Vierailija kirjoitti:
Erosta nyt 7 vuotta, exä ollut suhteessa uuden puolison kanssa noin 6 vuotta, emme ole koskaan tavanneet enkä keksi, että miksi olisi pitänyt. Voi olla, että olemme nähneet jossain kaupassa tms., mutta ei meitä ole esitelty enkä ole tunkenut exän kotiin sillä perusteella, että meillä on yhteinen lapsi. Lapseen liittyvät asiat hoidamme keskenämme, lapsella ei ole kolmea vanhempaa!
No, kyllä minua kiinnostaa millaisten aikuisten seurassa lapseni viettää aikaa.
Tuollaisesta puolin ja toisin sairaasta vihanpidosta kärsii ne lapset. En tiedä kuinka hyvää esimerkkiä lapsille luo ne aikuiset, jotka ovat niin ehdottomia "tuollaiset ä mmät/äijät ei ainakaan minun kotiini tule, önnönnööö".
Vierailija kirjoitti:
Tuollaisesta puolin ja toisin sairaasta vihanpidosta kärsii ne lapset. En tiedä kuinka hyvää esimerkkiä lapsille luo ne aikuiset, jotka ovat niin ehdottomia "tuollaiset ä mmät/äijät ei ainakaan minun kotiini tule, önnönnööö".
Lisäksi itse olisin ainakin omassa lapsuudessa kaivannut sitä, että äitiäni olisi kiinnostanut millaista isän luona on... Ei, häntä vaan kiinnosti oma vapaa-aika eikä se, että isä tykkäsi ryypätä ja hänen uusi naisensa oli vihainen sekä ryyppäävälle ukolleen, että minulle viattomalle lapselle, kun olin siellä "häiriköimässä" ja jätetty ns. hänen vastuulleen.
no ei mun mielestä entisen tarvitse käydä uuden naisen ja ex-miehen kotona. Lapsen kyllä voi viedä paikalle. Ihan ymmärrän, että eksän nykyinen ei halua mitään ihmissuhdetta miehensä ex-vaimoon.
En ymmärrä, mitä tekisin exäni uudessa kodissa. Ei ole tarkastamisen eikä kontrollin tarvetta. En myöskään vie lapsia uuden avovaimon luokse vaan lasten isän luokse. Luotan hänen arvostelukykyynsä siinä, että lapsilla on turvallista hänen luonaan. Mies tuntee lapsensa, hän ei tarvitse minua päsmäröimään.
Ota asia puheeksi eksän kanssa. Fiksu mies osaa ajatella asian lapsen näkökulmasta, mikä sille lapselle on parasta.
Itsellä uusperhe lähes 10v. Ei yhteisiä lapsia. Alkuun kuvittelin että olemalla jotenkin rakentava voisi vaikuttaa asioihin. Vuosien myötä juurikin tuo popparit esille taktiikka parhaiten auttanut.
Seurailen sivusta muut aikuiset sekoilevat ja sitten kun näytös on ohi tehdään niinkuin meidän perheessä tehdään. Herätään aamuisin kouluun ja töihin, ei peruta sovittuja perhelomia toisen sekoilun takia, ei päästetä 14 vuotiaita festareille ilman vanhempia jne.
Omilla lapsillani myös toinen perhe isänsä luona. Eka vaimon kohdalla olin myös hämilläni koska tuo suhde alkoi avioliittomme aikana. Kakkosen kohdalla sanoin itse että haluan tavata hänet. Käytiin lounaalla. Sen jälkeen ei ole juuri nähty paitsi kerran lasten juhlissa. Eikä tarvettakaan.
Ja samaa mieltä että kahjous tarttuu. Joskus se voi tarkoittaa meillä sitä että ei olla paikalla kun eksä tuo lapsia (ovat jo teinejä). Aloittajalla ehkä vaatii tuon ettette näe toisianne ollenkaan.
Mitä sinä, ap, tekisit siellä exäsi ja hänen uuden puolisonsa kodissa? Miksi haluat päästä sinne?
Vierailija kirjoitti:
Ota asia puheeksi eksän kanssa. Fiksu mies osaa ajatella asian lapsen näkökulmasta, mikä sille lapselle on parasta.
Varmaan isä on jo ajatellutkin, mikä on lapselle parasta, ja toimii niin.
En ole käynyt koskaan eksäni kotona. Enkä kaipaa visiittiä.
En tunnne hänen uutta puolisoaan millään tavalla. En ole koskaan tavannut häntä. Enkä kaipaa tutustumista.
Miksi riiputte eksissänne?
Mietin, että missä asiayhteydessä on tullut esiin, että nyx ei halua nähdä exää? Minusta toi pulma on niin mitätön, että hohhoijjaa... lapsella kuitenkin kaikki hyvin. Ei kaikki erot ole semmoisia, että sen jälkeen ollaan ystäviä ja palaveerataan hyvissä tuumin lasten asioissa. Oma exäni on kieltäytynyt näkemästä minua. Ja siis 2-vuotta eron jälkeen tavattuaan uuden naisen. Nykyisin pitää yhteyttä suoraan lapsiin, ei tule koulun juhliin, palavereihin tms. ettei vahingossakaan nähdä. Mutta minkä sille voi? Ollaan erottu.
Ja niille, jotka luulee, että voi olla päästämättä lapsia isälleen, niin se on muuten laitonta. On pakko päästää. Se, että nyx ei halua rupatella ei todellakaan riitä syyksi estää tapaamisia.
Tämä! En itsekään kokenut tarpeelliseksi tavata mieheni exää muuta kuin silloin kun haki lapset meiltä. Ja hyvä niin, karmiva eukko. Miksi niillä exillä olisi mitään syytä tulla minun kotiini, en minäkään halua heille mennä. Lapset tietenkin saavat tulla