Erottiin lapsen isän kanssa. Ihmetyttää uuden puolison vaatimukset
Meillä on yksi yhteinen lapsi, joka on kaiken lisäksi erityislapsi.
Jo ennen kuin eromme astui voimaan, eksäni uusi puoliso oli raskaana. Heti tämän raskauden jälkeen hankki vielä toisen lapsen. Ei siinä sinänsä mitään, vaikka kieltämättä nopeaa toimintaa varsinkin lapseni kannalta, joka joutui sopeutumaan uuteen tilanteeseen. Mutta, lisäksi eksäni uusi puolisoasetti säännön: minä en saa käydä heidän kotonaan eikä hän halua nähdä minua koskaan. En ole siis nähnyt naista, joka viettää joka toinen viikonloppu aikaa lapseni kanssa, koskaan.
Välillä mietin, mikä saa ihmisen toimimaan näin itsekkäästi. Ja mietin, miksi lapseni isä suostui tähän kaikken. Kukaan muu tästä tilanteesta ei kärsi kuin lapseni, joka aistii puhumattomuuden ym outouden ilmapiirissä.
Kommentit (136)
Mitä.itsekästä tuossa on? Hän ei vain halua nähdä sinua.
Minä olen nähnyt mieheni eksän yhden kerran. Tänä kesänä. Olemme olleet yhdessä 10 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Popparikulho on siis kuvainnollinen ilmaisu tämmöisessä yhteydessä. Kun on asioiden edellä eikä enää ole uhri jonkun huonolle käytökselle vaan osaa nähdä sen läpi eikä ime pahaa mieltä itseensä vaan antaa sen draamaqueenin pitää ne fiilikset itsellään (yleensähän tämmöisen toiminnan tarkoitus on siirtää se oma paha mieli toiselle ihmiselle)
Pitäisiköhän nyt varata aika jollekin ulkopuoliselle puhumaan siitä, kuinka sua ei haittaa?
Käyn tosiaan terapiassa. Terapeuttini kanssa käsittelen paskat fiilikset enkä kaada niitä kenenkään eteisessä muiden niskaan. Suosittelen muillekin.
Kannattaa mietti siellä miksi sulla on tarve haukkua miehen lapsen äitiä rupsahtaneeksi
Kas, siinähän se entinen muija onkin :D
No on melkoista. Oma exä ja avopuolisonsa on ollut meillä iltaa istumassa. :D Kun heidän ensimmäinen yhteinen lapsi oli ihan vauva, niin mä hain hänet isovanhempiensa luota ja vein mökille missä exä oli puolisoineen. Samalla vein toki mun ja exän yhteisen lapsen sinne myös.
Ollaan me ihmiset niin erilaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Popparikulho on siis kuvainnollinen ilmaisu tämmöisessä yhteydessä. Kun on asioiden edellä eikä enää ole uhri jonkun huonolle käytökselle vaan osaa nähdä sen läpi eikä ime pahaa mieltä itseensä vaan antaa sen draamaqueenin pitää ne fiilikset itsellään (yleensähän tämmöisen toiminnan tarkoitus on siirtää se oma paha mieli toiselle ihmiselle)
Pitäisiköhän nyt varata aika jollekin ulkopuoliselle puhumaan siitä, kuinka sua ei haittaa?
Käyn tosiaan terapiassa. Terapeuttini kanssa käsittelen paskat fiilikset enkä kaada niitä kenenkään eteisessä muiden niskaan. Suosittelen muillekin.
Hei, nyt jos et ole trolli: tähän ketjuun kirjoittelu olisi ehkä hyvä nostaa esiin siellä terapiassa. Ei kuulosta siltä, että kaikki on hyvin, vaan päinvastoin. Nythän sä tulet tänne huutelemaan ja kaappaamaan ketjua sen sijaan, että huutaisit eteisessä. Ei kumpikaan ole ihan ok tai kerro siitä, että ihmisellä on hyvä olla, vaikkakin vähän eri syistä.
Vierailija kirjoitti:
Outoa kirjoitti:
Outoa että vanhemmat ei tiedä kuka omia lapsia mahdollisesti hoivaa ollessa toisen luona. Kaipa tuohon on ihan oikeus jos ottaa sosiaalissa palaverin, jos ei muuten onnistu. Pitäähän henkilöstä tietääkin jotain ja näkeminen on edellytys minkäännäköisen mielikuvan saamiselle .
Mä rupesin miettimään, että mitä nauvola ja sosiaalitoimisto tähän sanoo. Aikuinenhan on vastuussa siitä, kenen kanssa lapsi viettää aikaa. Kyllähän se toinen pitää tavata edes lyhyesti.
Sosiaalityöntekijä ja lakimiehet olivat ainakin sitä mieltä, että uudet puolisot ovat täysin ulkopuolisia.
-eri
Mitään velvollisuutta ei ole päästää entistä puolisoa nyxän uuteen kotiin.
Eikä myöskään exän nyxää tarvitse tuntea sen paremmin. Lapsen asiat hoidetaan vanhempien kesken.
Jokainen toimii kuten toimii, mutta nämä ystävyysjutut ja illanvietot exien ja nyxien kanssa yhdessä tuntuvat kyllä aika teennäisiltä ja oman erinomaisuuden korostamiselta.
Minä olen asiallisessa väleissä oman exän sekä mieheni exän kanssa mutta yhteistä aikaa heidän kanssaan en halua viettää. Enkä myöskään nyxän exän tulevan kotiini.
Minä en myöskään tuppaa hänen kotiinsa.
Juhlissa pystymme olemaan samoissa tiloissa asiallisesti.
Aloittajalle, anna olla, sinun ei tarvitse päästä tutustumaan exäsi nykyiseen kotiin eikä vaimoon.
Kahvitella ei tarvitse. Jos jossain tilaisuudessa tapaatte niin tervehditte kohteliaasti ja ehkä vaihdatte muutaman sanan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei, nyt jos et ole trolli: tähän ketjuun kirjoittelu olisi ehkä hyvä nostaa esiin siellä terapiassa. Ei kuulosta siltä, että kaikki on hyvin, vaan päinvastoin. Nythän sä tulet tänne huutelemaan ja kaappaamaan ketjua sen sijaan, että huutaisit eteisessä. Ei kumpikaan ole ihan ok tai kerro siitä, että ihmisellä on hyvä olla, vaikkakin vähän eri syistä.
En ole tuo terapiassa kävijä mutta meinaatko että tähän ketjuun kirjoittelu on yleisestikin merkki jostakin. Huomasitko ehkä olevasi täällä itsekin.
Naisella on huono itsetunto ja kokee sinut uhkana. Todella lapsellista käytöstä häneltä ja haitallista lapsille.
Vierailija kirjoitti:
Mitään velvollisuutta ei ole päästää entistä puolisoa nyxän uuteen kotiin.
Eikä myöskään exän nyxää tarvitse tuntea sen paremmin. Lapsen asiat hoidetaan vanhempien kesken.
Jokainen toimii kuten toimii, mutta nämä ystävyysjutut ja illanvietot exien ja nyxien kanssa yhdessä tuntuvat kyllä aika teennäisiltä ja oman erinomaisuuden korostamiselta.Minä olen asiallisessa väleissä oman exän sekä mieheni exän kanssa mutta yhteistä aikaa heidän kanssaan en halua viettää. Enkä myöskään nyxän exän tulevan kotiini.
Minä en myöskään tuppaa hänen kotiinsa.Juhlissa pystymme olemaan samoissa tiloissa asiallisesti.
Aloittajalle, anna olla, sinun ei tarvitse päästä tutustumaan exäsi nykyiseen kotiin eikä vaimoon.
Kahvitella ei tarvitse. Jos jossain tilaisuudessa tapaatte niin tervehditte kohteliaasti ja ehkä vaihdatte muutaman sanan.
Ei kai se ole mitään erinomaisuuden korostamista, kun kertoo viettävänsä aikaa ihmisten kanssa, joiden kanssa viihtyy. Ihmiset tutustuvat toisiinsa sattumien kautta muutenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Outoa kirjoitti:
Outoa että vanhemmat ei tiedä kuka omia lapsia mahdollisesti hoivaa ollessa toisen luona. Kaipa tuohon on ihan oikeus jos ottaa sosiaalissa palaverin, jos ei muuten onnistu. Pitäähän henkilöstä tietääkin jotain ja näkeminen on edellytys minkäännäköisen mielikuvan saamiselle .
Mä rupesin miettimään, että mitä nauvola ja sosiaalitoimisto tähän sanoo. Aikuinenhan on vastuussa siitä, kenen kanssa lapsi viettää aikaa. Kyllähän se toinen pitää tavata edes lyhyesti.
Huoltaja vastaa lapsen hoidosta. Ei se toiselle huoltajalle mitenkään kuulu keitä muita on paikalla, kun huoltaja huolehtii lapsesta. t: sossu
Kyllä mä sulle exän nyxät näytän!
Lapsiperheääliöiden ongelmat ne aina jaksaa naurattaa, eksä sitä nyksä täät, ja lapsi on joku puoliretardi...
En ymmärrä miksi pitäisi tavata. Lasten vanhemmat hoitaa ja on vastuussa, lisäksi koulu/päiväkoti. Ei uudet puolisot.
Mä oon äiti, mutta en oikein jaksa ns. Äiti-ihmisiä. En halua mitään yhteistä kasvattajuutta miehen ja hänen exänsä kanssa. Mies ja exä hoitakoon yhteisensä, mä jä mies yhteisemme.
Vierailija kirjoitti:
Erityislapsen vanhemmuus muuttaa ihmistä, heistä tulee vaativampia muitakin kohtaan.
Ehkä lapsen isän kautta välittyy oletko ollut kiitollinen siitä että lapsen isän perhe jakaa myös vastuuta vai onko vain vaatimusta vaatimuksen perään. Tai miten lapsi viestii siitä mitä ajattelet lapsen isän uudesta puolisosta. Kaikki tuo voi vaikuttaa. Ja mukavaa että erityislapsesi pääsee myös tavalliseen perheeseen välillä, voi olla tärkeää sekin lapsen kehitykselle kun joutuu sopeutumaan siihen että on muitakin huomioitavia ihmisiä.
Onko kuitenkin jotakin mitä voisit itse muuttaa omassa viestinnässäsi tilanteen korjaamiseksi?
Eikös se puolikas taakasta kuulukin lapsen isälle?
Vierailija kirjoitti:
Mä oon äiti, mutta en oikein jaksa ns. Äiti-ihmisiä. En halua mitään yhteistä kasvattajuutta miehen ja hänen exänsä kanssa. Mies ja exä hoitakoon yhteisensä, mä jä mies yhteisemme.
Sama. Ja tätä on mieheni eksän myös vaikea hyväksyä. Olen vain turvallinen aikuinen, äiti-syyllistys ei osu minuun.
Erosta nyt 7 vuotta, exä ollut suhteessa uuden puolison kanssa noin 6 vuotta, emme ole koskaan tavanneet enkä keksi, että miksi olisi pitänyt. Voi olla, että olemme nähneet jossain kaupassa tms., mutta ei meitä ole esitelty enkä ole tunkenut exän kotiin sillä perusteella, että meillä on yhteinen lapsi. Lapseen liittyvät asiat hoidamme keskenämme, lapsella ei ole kolmea vanhempaa!
Onko ex-miehesi uusi nainen varmasti aikuinen? Vai onko hän vain jälkeenjäänyt?
Minä en ole koskaan nähnyt exän uutta vaimoa, paitsi vilaukselta lasten vaihdoissa.
Ei ole ollut vaan mitään mielenkiintoa tutustua johtuen hänen osallisuudestaan eroomme.
Ei siis mitään vihaa, mutta ei vaan mitään tarvetta tavata kun arvostus on aika lailla nolla. Onneksi on tajunnut pysyä poissa kaikista lasten jutuista, joihin exä on tullut.
Vierailija kirjoitti:
Minä en ole koskaan nähnyt exän uutta vaimoa, paitsi vilaukselta lasten vaihdoissa.
Ei ole ollut vaan mitään mielenkiintoa tutustua johtuen hänen osallisuudestaan eroomme.
Ei siis mitään vihaa, mutta ei vaan mitään tarvetta tavata kun arvostus on aika lailla nolla. Onneksi on tajunnut pysyä poissa kaikista lasten jutuista, joihin exä on tullut.
Tod. näk sitä ei kiinnosta, siksi on tajunnut.
Kannattaa mietti siellä miksi sulla on tarve haukkua miehen lapsen äitiä rupsahtaneeksi