Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Erottiin lapsen isän kanssa. Ihmetyttää uuden puolison vaatimukset

Vierailija
24.07.2023 |

Meillä on yksi yhteinen lapsi, joka on kaiken lisäksi erityislapsi.

Jo ennen kuin eromme astui voimaan, eksäni uusi puoliso oli raskaana. Heti tämän raskauden jälkeen hankki vielä toisen lapsen. Ei siinä sinänsä mitään, vaikka kieltämättä nopeaa toimintaa varsinkin lapseni kannalta, joka joutui sopeutumaan uuteen tilanteeseen. Mutta, lisäksi eksäni uusi puolisoasetti säännön: minä en saa käydä heidän kotonaan eikä hän halua nähdä minua koskaan. En ole siis nähnyt naista, joka viettää joka toinen viikonloppu aikaa lapseni kanssa, koskaan.

Välillä mietin, mikä saa ihmisen toimimaan näin itsekkäästi. Ja mietin, miksi lapseni isä suostui tähän kaikken. Kukaan muu tästä tilanteesta ei kärsi kuin lapseni, joka aistii puhumattomuuden ym outouden ilmapiirissä.

Kommentit (136)

Vierailija
41/136 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä se riehumisesi heidän eteisessään alkanut väsyttää?

Mun miehen eksä käy aina kahden viikon välein vetämässä jonkun performanssin meidän eteisessä. Siis ei vaan tuo lapsia ja tavaroita ja vaihda lasten kuulumisia vaan siihen plussana joku draama päälle.

Mua ei haittaa mutta joku herkempi voisi väsyä tämmöiseen. Ite teen vaan popparit valmiiksi ja makaan sohvalla kuuntelemassa. Nainen on vähän rupsahtanut joten ei olla ns samaa tasoa, en koe uhkaksi.

Sisältä oletkin sitten rupsahtanut, mustaa täynnä tuollainen joka iloitsee toisen epäonnesta. Laisiparat kun joutuvat sietämään tuollaista ilkeää äitipuolta.

Mietin samaa

Vierailija
42/136 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap:llahan niitä vaatimuksia on, eikä exänsä nyksällä. Ap vaatii päästä heidän kotiin ja tavata uuden naisen, mutta naisella ei ole siihen mitään velvollisuutta. Mitäpä jos menisit ap elämässäsi eteenpäin, ja lopeta tuo lapsikortin heiluttelu.

En ole vaatinut mitään vaan ihmettelen tilannetta ja ex-mieheni käytöstä.

Miksi sun pitäisi päästä sinne käymään ja tavata nyxä? Eikö kommunikaatio hoidu miehen kanssa? Mitä jos sinä et haluaisi tavata nyxää, ihmetyttäisikö edelleen, jos se olisi miehelle ok?

Kyllä minä haluaisin tavata naisen joka viettää säännöllisesti aikaa lapseni kanssa. Varsinkin jos on vielä erityislapsi. Kyllä aikuiset ihmiset pystyy kerran istumaan yhteisen kahvipöydän ääreen. Jos ei pysty, sitten pitää katsoo peiliin

kutsu sun luo se kahvi juomaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/136 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä Ap! Olen ollut tilanteessasi. Alkuun harmitti ja suretti, sitten hyväksyin tilanteen ja jatkoin elämää. Nykyään jopa säälin eksäni nykyistä. Hän kuitenkin joutuu sietämään kaikkea sitä vastuuttomuutta, josta itse pääsin eroon. En ole häntä tosin vieläkään nähnyt

Vierailija
44/136 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tsemppiä Ap! Olen ollut tilanteessasi. Alkuun harmitti ja suretti, sitten hyväksyin tilanteen ja jatkoin elämää. Nykyään jopa säälin eksäni nykyistä. Hän kuitenkin joutuu sietämään kaikkea sitä vastuuttomuutta, josta itse pääsin eroon. En ole häntä tosin vieläkään nähnyt

Ja lisään: tuskin näen tulevissa yo-juhlissakasn. En usko, että hän uskaltaa paikalle saapua. Hän on valinnut tällaisen tien.

Vierailija
45/136 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:llahan niitä vaatimuksia on, eikä exänsä nyksällä. Ap vaatii päästä heidän kotiin ja tavata uuden naisen, mutta naisella ei ole siihen mitään velvollisuutta. Mitäpä jos menisit ap elämässäsi eteenpäin, ja lopeta tuo lapsikortin heiluttelu.

Tai sitten sulla soimaa omatunto

Vierailija
46/136 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tuossa se hyvä puoli, että eksän nyksä pysyy pois sinun lasten juhlista. Jotkuthan vääntäytyvät paikalle rippi- ja yo-juhliin vaikkei heitä ole kutsuttu.

Vierailija
47/136 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen naisen omille lapsillekin valkenee, että isä on pettänyt vaimoaan ja särkenyt esikoisen kun sydämen heidän äitinsä kanssa. Naikkosta hävettää.

Vierailija
48/136 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et siis pysty viemään lasta heille tai hakemaan sieltä? Eikä hän aio osallistua lapsen juhliin? Ei tietenkään välttämättömiä asioita, mutta ainakin lapsen kannalta olisi paras, että aikuiset tulisi toimeen keskenään

Vierailija
49/136 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuitenkin motkotit ja nalkutit kun et pääse heidän kotiin tarkastamaan paikkaa.

Kylläpäs motkotinkin 😅

Niin paljon motkotat, että lapsesi aistii tilanteen kireyden. Kireyden, jonka sin aiheutat, kun asiat ei nyt menekään täsmälleen sinun mielesi mukaan.

Vierailija
50/136 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sun pitäisi päästä sinne käymään ja tavata nyxä? Eikö kommunikaatio hoidu miehen kanssa? Mitä jos sinä et haluaisi tavata nyxää, ihmetyttäisikö edelleen, jos se olisi miehelle ok?

Kyllä minä haluaisin tavata naisen joka viettää säännöllisesti aikaa lapseni kanssa. Varsinkin jos on vielä erityislapsi. Kyllä aikuiset ihmiset pystyy kerran istumaan yhteisen kahvipöydän ääreen. Jos ei pysty, sitten pitää katsoo peiliin

Naiset keksii aina kaiken maailman tekosyitä että pääsisi tyydyttämään oman uteliaisuuden tai kuten tässä tapauksessa että pääsee hallitsemaan eksä elämää vielä eron jälkeenkin

Eiköhän tässä hallitse enemmän se nyksä. Tosin näen isoimpans ongelmana miehen, joka sallii tämän kaiken

Vierailija
51/136 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sitten yo-juhlat, rippijuhlat, häät yms

Vierailija
52/136 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten sitten yo-juhlat, rippijuhlat, häät yms

Ei varmaan osallistu, ja pahoin pelkään ettei isäkään saa osallistua. Ehkäpä pitävät omat bileet.

Vierailija
53/136 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et siis pysty viemään lasta heille tai hakemaan sieltä? Eikä hän aio osallistua lapsen juhliin? Ei tietenkään välttämättömiä asioita, mutta ainakin lapsen kannalta olisi paras, että aikuiset tulisi toimeen keskenään

Näin varmasti, mutta jos ei tulla toimeen, on varmasti parempi ettei riidellä tai näytellä väkinäisesti.

Vierailija
54/136 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun miehen eksä käy aina kahden viikon välein vetämässä jonkun performanssin meidän eteisessä. Siis ei vaan tuo lapsia ja tavaroita ja vaihda lasten kuulumisia vaan siihen plussana joku draama päälle.

Mua ei haittaa mutta joku herkempi voisi väsyä tämmöiseen. Ite teen vaan popparit valmiiksi ja makaan sohvalla kuuntelemassa. Nainen on vähän rupsahtanut joten ei olla ns samaa tasoa, en koe uhkaksi.

Mun miehellä kans myös tämmöinen drama-queen eksä. Tulee usein sunnuntai-iltana parhaimpiinsa laittautuneena tuomaan lapsia niinkuin olisi aina menossa johonkin parempiin juhliin ja vetää vakio Minäminäminä shown siinä meidän eteisessä. Alkuun olin ihan että whaat. Nykyisin vähän nolottaa mieheni puolesta.

Mutta en siis kieltäisi tulemasta. Kättelen vaan ne ihmiset ketä hän raahaa mukanaan meidän eteiseen (usein kavereidensa kanssa jne käy) ja elämä jatkuu meillä tavalliseen tapaan sitten taas.

Vierailija
55/136 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mennyt mieheni lasten rippi- enkä yo juhliin ihan siitä syystä että huomio ei siirtyisi pois nuorista, ja että mies saisi rauhassa seurustella exän sukulaisten kanssa. Sittemmin miehen lapset ovat aikuisiksi tultuaan pyytäneet osallistumaan yhteisiin tapahtumiin.

Vierailija
56/136 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äm mä pitää sua uhkana. Toimii joidenkin biologisten viettien varassa

Meillä kävi noin ilman raskautta. En saanut tulla lähelle miehen täydellistä ystävätärtä, eikä kukaan muukaan.

Tämä kyllä hyökkäili kenen tahansa päälle ja tod.näk. kirjoitti miehen nimissä sen tason viestejä, että yksi ja toinen uhkasi takaisin poliisilla.

Kuulemma täydellinen ja ihana ihminen.

Vierailija
57/136 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli ihan sellainen olo, että mies on keksinyt koko nyksän, mutta kaipa siitä nyt sentään olisi jo kiinni jäänyt. Tosi outoa.

Erityislapsen kohdalla täytyy kyllä jo selvitellä asioita usein päiväkodin / koulunkin suuntaan. Eteiseen ei tarvitse päästä, mutta olisihan se hyvä jo tavallisenkin lapsen kohdalla nyksän naama nähdä ja pystyä ainakin miehen kanssa juttelemaan siitä, miten lapsen asiat hoidetaan kummankin kotona ja kuka on kulloinkin vastuussa. Aika moni äitipuoli haluaa ottaa jotain vastuuta vaikkapa koulun suuntaan, vaikka ei tietenkään virallisesti tarvitse. Tällaisista asioista pitäisi pystyä puhumaan. Etenkin, jos teillä on vuoroviikot. Lapset voi hyvin vaihtaa kadun varressa, eikä nyksällä tarvitse olla varsinaista vastuuta asioista.  

Vierailija
58/136 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai mies on sentään kertonut naisen nimen? Mun mieli kehittelee tähän jo vaikka minkälaista juonikuviota. :D

Vierailija
59/136 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sisältä oletkin sitten rupsahtanut, mustaa täynnä tuollainen joka iloitsee toisen epäonnesta. Laisiparat kun joutuvat sietämään tuollaista ilkeää äitipuolta.

Öö, no se nainen lähti itse toisen perään. Mieheni ei ollut erossa aloitteellinen. Tavattu paljon myöhemmin. Mitä epäonnea oikein tarkoitat. Meidän onni ei ole hänen epäonnensa. Ja Koen että sisäinen kauneus näkyy kyllä ulospäinkin. Jos vietät elämäsi murjottaen niin näytät vanhana murjottajalle.

Oon kyllä tosiaan 10v eksää nuorempi. Oisko toi nyt se ongelma.

Nyt muualle trollaamaan. 

Vierailija
60/136 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa että vanhemmat ei tiedä kuka omia lapsia mahdollisesti hoivaa ollessa toisen luona. Kaipa tuohon on ihan oikeus jos ottaa sosiaalissa palaverin, jos ei muuten onnistu. Pitäähän henkilöstä tietääkin jotain ja näkeminen on edellytys minkäännäköisen mielikuvan saamiselle .

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan seitsemän