Erottiin lapsen isän kanssa. Ihmetyttää uuden puolison vaatimukset
Meillä on yksi yhteinen lapsi, joka on kaiken lisäksi erityislapsi.
Jo ennen kuin eromme astui voimaan, eksäni uusi puoliso oli raskaana. Heti tämän raskauden jälkeen hankki vielä toisen lapsen. Ei siinä sinänsä mitään, vaikka kieltämättä nopeaa toimintaa varsinkin lapseni kannalta, joka joutui sopeutumaan uuteen tilanteeseen. Mutta, lisäksi eksäni uusi puolisoasetti säännön: minä en saa käydä heidän kotonaan eikä hän halua nähdä minua koskaan. En ole siis nähnyt naista, joka viettää joka toinen viikonloppu aikaa lapseni kanssa, koskaan.
Välillä mietin, mikä saa ihmisen toimimaan näin itsekkäästi. Ja mietin, miksi lapseni isä suostui tähän kaikken. Kukaan muu tästä tilanteesta ei kärsi kuin lapseni, joka aistii puhumattomuuden ym outouden ilmapiirissä.
Kommentit (136)
Vierailija kirjoitti:
Ehkä se riehumisesi heidän eteisessään alkanut väsyttää?
Mun miehen eksä käy aina kahden viikon välein vetämässä jonkun performanssin meidän eteisessä. Siis ei vaan tuo lapsia ja tavaroita ja vaihda lasten kuulumisia vaan siihen plussana joku draama päälle.
Mua ei haittaa mutta joku herkempi voisi väsyä tämmöiseen. Ite teen vaan popparit valmiiksi ja makaan sohvalla kuuntelemassa. Nainen on vähän rupsahtanut joten ei olla ns samaa tasoa, en koe uhkaksi.
Tuo tulee niin osumaan vielä sun omaan nilkkaan, mä vannon
Minä olen ollut mieheni kanssa 13 vuotta enkä ole tavannut tämän exää. Enkä halua tavatakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun miehen eksä käy aina kahden viikon välein vetämässä jonkun performanssin meidän eteisessä. Siis ei vaan tuo lapsia ja tavaroita ja vaihda lasten kuulumisia vaan siihen plussana joku draama päälle.
Mua ei haittaa mutta joku herkempi voisi väsyä tämmöiseen. Ite teen vaan popparit valmiiksi ja makaan sohvalla kuuntelemassa. Nainen on vähän rupsahtanut joten ei olla ns samaa tasoa, en koe uhkaksi.Sisältä oletkin sitten rupsahtanut, mustaa täynnä tuollainen joka iloitsee toisen epäonnesta. Laisiparat kun joutuvat sietämään tuollaista ilkeää äitipuolta.
Öö, no se nainen lähti itse toisen perään. Mieheni ei ollut erossa aloitteellinen. Tavattu paljon myöhemmin. Mitä epäonnea oikein tarkoitat. Meidän onni ei ole hänen epäonnensa. Ja Koen että sisäinen kauneus näkyy kyllä ulospäinkin. Jos vietät elämäsi murjottaen niin näytät vanhana murjottajalle.
Oon kyllä tosiaan 10v eksää nuorempi. Oisko toi nyt se ongelma.Selityksen makua. Olet ilkeä. Myönnä se. Nautit toisen epäonnesta jonkun säälittävän popparikulhon kanssa. Kasva aikuiseksi
No en todellakaan aio kasvaa aikuiseksi jos se tarkoittaa muiden eteisessä riehumista. Ilkeys nyt on niin suhteellista. Omassa kodissani mulla on oikeus ihan niihin tunteisiin mitä nyt milloinkin haluankin kokea. Itse näkisin ilkeänä sen että tulee huutamaan jostakin ihan turhasta (lapsen housujen polvessa ollut reikä joka kuulemma ommeltu meillä rumasti..)
Jos ei halua kohdata miehen ilkeää nyksää pysyy pihan puolella. Mutta mua ei siis haittaa.
Minä luotan siihen, että ex puoliso on sen verran järkevä ja osaa arvioida onko hänen uusi puoliso sellainen, että lapset ovat turvassa tämän kanssa. Minulla ei ole varsinaista tarvetta tavata uutta puolisoa, mutta tuntuisi käsittämättömältä, että joku asettaisi tuollaisia vaatimuksia, ettei koskaan halua minua nähdä tai tavata. Kuka siinä sitten joutuisi välttelemään tai karkuun juoksemaan? Lapsia pitää kuitenkin kuskata sinne ja tänne, kai siinä väkisinkin jostain auton ikkunasta joutuu vilkuttamaan.
Outoa kirjoitti:
Outoa että vanhemmat ei tiedä kuka omia lapsia mahdollisesti hoivaa ollessa toisen luona. Kaipa tuohon on ihan oikeus jos ottaa sosiaalissa palaverin, jos ei muuten onnistu. Pitäähän henkilöstä tietääkin jotain ja näkeminen on edellytys minkäännäköisen mielikuvan saamiselle .
Mä rupesin miettimään, että mitä nauvola ja sosiaalitoimisto tähän sanoo. Aikuinenhan on vastuussa siitä, kenen kanssa lapsi viettää aikaa. Kyllähän se toinen pitää tavata edes lyhyesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua ei haittaa mutta joku herkempi voisi väsyä tämmöiseen. Ite teen vaan popparit valmiiksi ja makaan sohvalla kuuntelemassa. Nainen on vähän rupsahtanut joten ei olla ns samaa tasoa, en koe uhkaksi.Tuo tulee niin osumaan vielä sun omaan nilkkaan, mä vannon
Heh, sainko mä just jonkun Lapin noidan kirouksen ylleni..
Popparikulho on siis kuvainnollinen ilmaisu tämmöisessä yhteydessä. Kun on asioiden edellä eikä enää ole uhri jonkun huonolle käytökselle vaan osaa nähdä sen läpi eikä ime pahaa mieltä itseensä vaan antaa sen draamaqueenin pitää ne fiilikset itsellään (yleensähän tämmöisen toiminnan tarkoitus on siirtää se oma paha mieli toiselle ihmiselle)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua ei haittaa mutta joku herkempi voisi väsyä tämmöiseen. Ite teen vaan popparit valmiiksi ja makaan sohvalla kuuntelemassa. Nainen on vähän rupsahtanut joten ei olla ns samaa tasoa, en koe uhkaksi.Sisältä oletkin sitten rupsahtanut, mustaa täynnä tuollainen joka iloitsee toisen epäonnesta. Laisiparat kun joutuvat sietämään tuollaista ilkeää äitipuolta.
Öö, no se nainen lähti itse toisen perään. Mieheni ei ollut erossa aloitteellinen. Tavattu paljon myöhemmin. Mitä epäonnea oikein tarkoitat. Meidän onni ei ole hänen epäonnensa. Ja Koen että sisäinen kauneus näkyy kyllä ulospäinkin. Jos vietät elämäsi murjottaen niin näytät vanhana murjottajalle.
Oon kyllä tosiaan 10v eksää nuorempi. Oisko toi nyt se ongelma.Selityksen makua. Olet ilkeä. Myönnä se. Nautit toisen epäonnesta jonkun säälittävän popparikulhon kanssa. Kasva aikuiseksi
No en todellakaan aio kasvaa aikuiseksi jos se tarkoittaa muiden eteisessä riehumista. Ilkeys nyt on niin suhteellista. Omassa kodissani mulla on oikeus ihan niihin tunteisiin mitä nyt milloinkin haluankin kokea. Itse näkisin ilkeänä sen että tulee huutamaan jostakin ihan turhasta (lapsen housujen polvessa ollut reikä joka kuulemma ommeltu meillä rumasti..)
Jos ei halua kohdata miehen ilkeää nyksää pysyy pihan puolella. Mutta mua ei siis haittaa.
Jos olisit aikuinen, et antaisi tuon tapahtua. Nyt vaan nautit tilanteesta ja koet jotain outoa ylemmyydentunnetta. Ajatuksenjuoksusi on tyyliin tällaista: olen vienyt tuon rupsahtaneet äm män miehen.
Se ei ole mitään sivistynyttä tunteen näyttämistä vasn puhdasta ilkeyttä
Vierailija kirjoitti:
Popparikulho on siis kuvainnollinen ilmaisu tämmöisessä yhteydessä. Kun on asioiden edellä eikä enää ole uhri jonkun huonolle käytökselle vaan osaa nähdä sen läpi eikä ime pahaa mieltä itseensä vaan antaa sen draamaqueenin pitää ne fiilikset itsellään (yleensähän tämmöisen toiminnan tarkoitus on siirtää se oma paha mieli toiselle ihmiselle)
Pitäisiköhän nyt varata aika jollekin ulkopuoliselle puhumaan siitä, kuinka sua ei haittaa?
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi päästä eksän uuteen kotiin? Mikä valvoja entinen vaimo on?
Voi että mikä luupää olet. Todellakin pitää hälytyskellojen soida jos ei äitiä suostuta edes eteiseen päästämään taloudessa, missä hänen lapsensa viettää aikaa. Ei omaa lastaan tule päästää mihinkään, mihin vanhempaa itseään kategorisesti kielletään ikinä tulemasta.
Ap, oletko varma että on ok päästää lapsesi sinne? Etkö pelkää että on jokin muu syy miksi sua ei haluta edes eteiseen lasta hakemaan, kuin se mustasukkaisuus ja epävarmuus? Itse alkaisin lähinnä miettimään että onko jtn salattavaa, ei ole normaalia käytöstä.
T. Itse uusperheen äiti, hyvät välit miehen eksän kanssa. Ei tulisi mieleenikään toimia kuten ap:n eksän puoliso toimii.
Vierailija kirjoitti:
🤡
Kuulostaa exäni järjestyksessä ensimmäiseltä eromme jälkeiseltä vaimolta. Lapset eivät saaneet puhua minusta, ei soittaa minulle, eivätkä edes käyttää minun ostamiani vaatteita isällään ollessaan. Rouva itse sen sijaan möyri ja kyykky pensaissa rivitaloni takapihalla, kun oli niin utelias, keitä miehiä luonani kävi. Entisten yhteisten ystävien luota lähtivät keskellä yötä lasten kanssa, kun ystävät kehtasivat kyseenalaistaa tarinat, joissa uusi vaimo maalaili minut hulluksi ja hutsuksi. Hän todella vihasi minua, mutta kuten itse vuosivuosia myöhemmin kertoi, eivät voineet exäni kanssa palavalle rakkaudelleen mitään. Kummasti sekin parissa vuodessa sitten sammui.. Nyt tuo kaikki naurattaa, miten alas joku ihminen itsensä alentaakaan, mutta tuolloin itkin monet itkut heidän takiaan.
Mieheni kaverin vaimo otti eron ja uus mies oli tuon mieheni kaverin kaveri.
Mieheni kaveri sanoi, että monta kertaa on tehnyt mieli vetää sitä entistä kaveriaan turpaan siinä ovella, on on ojentamassa lapsen vaatteita.
Eli voi olla vaarallista.
Minä en halua tavata exäni nykyistä naista. En halua exää kotiini. En halua edes puhua hänen kanssa.
Ja kuitenkin tämä nainen viettää lapsieni kanssa paljon aikaa.
En halua tietää siitä elämästä yhtään mitään.
Hoidat exän kanssa lapsen asiat asiallisesti. Se riittää. Jos jotkut pystyvät enempään, kiva heille. Jos ei pysty yai ei halua exää tai nyksää tavata. Ei ole pakko. Ei tarvitse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei halua kohdata miehen ilkeää nyksää pysyy pihan puolella. Mutta mua ei siis haittaa.Jos olisit aikuinen, et antaisi tuon tapahtua. Nyt vaan nautit tilanteesta ja koet jotain outoa ylemmyydentunnetta. Ajatuksenjuoksusi on tyyliin tällaista: olen vienyt tuon rupsahtaneet äm män miehen.
Se ei ole mitään sivistynyttä tunteen näyttämistä vasn puhdasta ilkeyttä
No miten mä sen estän. Sanon että käyttäydytkö kuin aikuinen kun tuot lapsia. Vai että meille ei saa tulla. Ja eksä voi sitten tulla tänne tekemään avauksia kuinka lasten isän nyksä kieltää puhumasta lasten asioista tai kuinka kieltää tulemasta heille. En usko että tuommoinen ihminen osaa ottaa sitä rakentavasti.
Oikeasti ajattelen että eksä olisi kauniimpi jos hymyilisi ja kertoisi kivoja tapahtumia menneeltä viikolta. Lapsillakin olisi kivempaa. Nyt näyttäytyy juuri semmoisena kahjona kuin mieheni on kertonutkin hänen olleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei halua kohdata miehen ilkeää nyksää pysyy pihan puolella. Mutta mua ei siis haittaa.Jos olisit aikuinen, et antaisi tuon tapahtua. Nyt vaan nautit tilanteesta ja koet jotain outoa ylemmyydentunnetta. Ajatuksenjuoksusi on tyyliin tällaista: olen vienyt tuon rupsahtaneet äm män miehen.
Se ei ole mitään sivistynyttä tunteen näyttämistä vasn puhdasta ilkeyttäNo miten mä sen estän. Sanon että käyttäydytkö kuin aikuinen kun tuot lapsia. Vai että meille ei saa tulla. Ja eksä voi sitten tulla tänne tekemään avauksia kuinka lasten isän nyksä kieltää puhumasta lasten asioista tai kuinka kieltää tulemasta heille. En usko että tuommoinen ihminen osaa ottaa sitä rakentavasti.
Oikeasti ajattelen että eksä olisi kauniimpi jos hymyilisi ja kertoisi kivoja tapahtumia menneeltä viikolta. Lapsillakin olisi kivempaa. Nyt näyttäytyy juuri semmoisena kahjona kuin mieheni on kertonutkin hänen olleen.
Onko sulla autismi kun jankkaat tästä samasta asiasta? Jos on, niin ymmärrän, mutta suosittelisin, että irtautuisit nyt koneelta, ja menisit tekemään jotain muuta. Se helpottaa jumiin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäisiköhän nyt varata aika jollekin ulkopuoliselle puhumaan siitä, kuinka sua ei haittaa?
Käyn tosiaan terapiassa. Terapeuttini kanssa käsittelen paskat fiilikset enkä kaada niitä kenenkään eteisessä muiden niskaan. Suosittelen muillekin.
Mustasukkaisuus tekee juuri tuota, yritetään väkisin rajoittaa toisen elämää hullun lailla.
Tsemppiä sillä tilanne ei tuosta välttämättä ikinä parane.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
🤡
🤡🤡🤡🤡🤡
Selityksen makua. Olet ilkeä. Myönnä se. Nautit toisen epäonnesta jonkun säälittävän popparikulhon kanssa. Kasva aikuiseksi