Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Joo-kotihelvetti jatkuu

Vierailija
20.07.2023 |

Minut siis huijattiin vuokraamaan tuo asunto. Nyt en pysty lähettämään heille irtisanomislomaketta ja he puhelimitse ovat sanoneet, että s-postitse lähetetyt irtisanomislomakkeet käyvät. Sillähän ei ole mitään väliä mitä he puhelimessa väittävät. Heidän piti eilen laittaa viestiä myös muista asioista, mistä puhelimessa puhuttiin, mutta eivät laittaneet. He yrittävät nyt ignoorata minut siten, että kuun viimeinen päivä ylittyy, jolloin irtisanomisaika siirtyy syyskuun puolelle. Mitä voin tehdä? En jaksaisi tällaista. Minulla on työt ja opinnot ja muutenkin vähän aikaa. Haluan vain pois täältä enkä kuulla tästä yrityksestä enää ikinä.

Tässä ed. keskustelu:
https://www.vauva.fi/keskustelu/5109567/muutin-taysin-vieraalle-paikkak…

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttakaa pyydän. 

Vierailija
2/25 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et pysty lähettämään lomaketta?

Vierailija
4/25 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä. En usko, että se on sattumaa. 

Ap

Vierailija
5/25 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Jaa tää on joku hörhöstoori.

Mites ois jos kirjoittaisit sen lapun itse ja veisit sen sinne perille?

Tai pyydät jotain muuta kirjoittamaan ja lähettämään sen, joku sellainen jonka tietokone ei ole kirottu?

Vierailija
6/25 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Jaa tää on joku hörhöstoori.

Mites ois jos kirjoittaisit sen lapun itse ja veisit sen sinne perille?

Tai pyydät jotain muuta kirjoittamaan ja lähettämään sen, joku sellainen jonka tietokone ei ole kirottu?

Älä viitsi. Lomake on Joo-kotien sivujen kautta lähetettävä ja se ei anna lomaketta lähettää. Lomakkeet olen s-postilla lähettänyt, mutta minulla ei ole todisteita, että ne hyväksyisivät, kun ovat niin vain puhelimessa sanoneet niin kuin viimeksikin. 

Ap

Vierailija
7/25 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sähköpostitse voi irtisanoa. Sun pitää vaan saada kuittaus, että ovat vastaanottaneet sen.

Vierailija
8/25 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sähköpostitse voi irtisanoa. Sun pitää vaan saada kuittaus, että ovat vastaanottaneet sen.

Lähetin viestin: "Vastaisitteko vielä tähän viestiin ystävällisesti, että hyväksytte autopaikan ja vuokra-asunnon irtisanomislomakkeet tällä tavoin toimitettuina, kiitos."

Mutta he eivät ole vastanneet. Luulen, että he ignooraavat minut kuun vaihteen yli.

Ap

Vierailija
9/25 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otat kuvakaappaukset ilmoituksesta, jonka johdosta vuokrasit asunnon. Sähköposti oikeaan osoitteeseen lähetettynä on hyvä todiste sinällään, eli katso ettei se vain päädy poistettavaksi vaikka aikarajan puitteissa. Viimeisenä tietenkin otat yhteyttä lakiasiantuntijaan.

Vierailija
10/25 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähetin viestin: "Vastaisitteko vielä tähän viestiin ystävällisesti, että hyväksytte autopaikan ja vuokra-asunnon irtisanomislomakkeet tällä tavoin toimitettuina, kiitos."

Mutta he eivät ole vastanneet. Luulen, että he ignooraavat minut kuun vaihteen yli.

Ap

Ei heidän vastausaikansa ole se merkittävä, vaan sinun viestisi lähetysaika.

Vierailija
11/25 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän. Mutta voitko ajatella maksavasi luonnossa, että tilanne rauhoittuisi?

Vierailija
12/25 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän. Mutta voitko ajatella maksavasi luonnossa, että tilanne rauhoittuisi?

Painu helvettiin. 

Ap

Vierailija
13/25 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se irtisanomislomake vuokranantajan verkkosivulla? Lähetä vapaamuotoinen sähköposti vuokrasopimuksen irtisanomisesta.

Näistä kuitenkin jää todiste lähetetystä viestistä, toisin kuin verkkosivun ilmoituksesta.

Vierailija
14/25 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otat kuvakaappaukset ilmoituksesta, jonka johdosta vuokrasit asunnon. Sähköposti oikeaan osoitteeseen lähetettynä on hyvä todiste sinällään, eli katso ettei se vain päädy poistettavaksi vaikka aikarajan puitteissa. Viimeisenä tietenkin otat yhteyttä lakiasiantuntijaan.

Olen jo aiemmin ottanut asiasta yhteyttä kuluttajariitalautakuntaan. Varmaan huomenna soitan sinne tästäkin. Ei vain olisi aikaa ja jaksamista taistella tämän asian kanssa. Pelkään myös, että jotenkin onnistuvat siirtämään irtisanomisajan syyskuun puolelle. Mitkään lait eivät tunnu pätevän heihin. 

Ap

Vierailija
15/25 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko se irtisanomislomake vuokranantajan verkkosivulla? Lähetä vapaamuotoinen sähköposti vuokrasopimuksen irtisanomisesta.

Näistä kuitenkin jää todiste lähetetystä viestistä, toisin kuin verkkosivun ilmoituksesta.

Joo on. Olen sen heidän lomakkeensa lähettänyt PDF-tiedostona s-postiin. 

Ap

Vierailija
16/25 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähetä uudelleen saman firman useaan osoitteeseen. Siellä ollaan ehkä lomilla. Kun lähetät monelle yhtäaikaa, joku ehkä vastaa takaisin. Katso, että osoitteet ovat varmasti oikein eikä joltain vanhalta nettisivulta (itselleni kävi näin sähkösopimuksen kanssa). Katso myös, ettei vastaus ole mennyt roskapostiin.

Vierailija
17/25 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et tarvitse mitää kuittauksia tai hyväksymisiä vuokranantajalta. Lähetät vain vapaamuotoisen irtisanomisilmoituksen sähköpostilla ja asia on puolestasi kunnossa.

Vierailija
18/25 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos firman nettisivuilla on kerrottu toimitusjohtaja, pistä cc:ksi. Huono käytöstapa kyllä, mutta usein se pistää vauhtia vastauksiin.

Vierailija
19/25 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä olet toiminut hyvässä uskossa, he eivät, koska ovat valehdelleet asunnosta, partsista esim. Eli tässä pitäisi olla keissi ainakin sopimuksen purkuun, en tiedä onko jopa korvausvelvollisuus heillä, maksaa takaisin jo maksamasi vuokrat tms.

Vierailija
20/25 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnan oikeusaputoimisto?