Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva oli yksin vaunuissa festareilla keskellä yötä

Vierailija
24.07.2023 |

Poliisi soitettiin paikalle. Mikkelissä.

Kommentit (94)

Vierailija
61/94 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tuossa mitään jos vanhemmat valvoo myöhään ja tanssii, tai vauva on metsän keskellä vanhempien mukana, mutta en itsekään kyllä veisi minkään ikäisiä lapsia huumefestareille tai tuon äärimmäisen levottoman trance-musiikin äärelle jota tuollaisilla festareilla soitetaan aivan täysillä (tosin oletettavasti vauvalla on ollut peltorit korvilla).

Mutta en sinänsä paheksu, vaikka joku lähteekin käymään vauvan kanssa festareilla, mutta parempi olisi vauva rintarepussa/kantoliinassa peltorit päässä ja käydään alueella moikkaamassa tuttuja lähinnä päiväsaikaan.

Vierailija
62/94 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kosmoksessa on todella paljon huumeiden käyttöä. Pilven polttelua ja kovempia huumeita. En veisi tuonne minkään ikäistä lasta. Viime vuonna joku äijä keskellä päivää joku sai kohtauksen ja kouristeli keskellä tietä. Vaikka siellä täysjärkistä selväpäistä porukkaa on niin myös paljon humalaisia ja huumeidenkäyttäjiä sekaisin. Aika kova luottamus muihin ihmisiin kun jätetään pieni vauva yksin tuollaisten keskelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/94 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset jotka ei ole käyneet kosmos festivaaleilla ovat jäävejä kommentoimaan asiaan. Kyseessä on hippifestarit joissa yhteisöllisyys kanssjuhlijoihiin on ihan toista luokkaa, kuin jossain kaupallisemmilla festareilla.

Pahin mitä lapselle voi tuolla tapahtua on että joku takkutukka tulee lörpöttelemään tuitui juttuja.

Kyseessä ei ole kotkan meripäivät.

Olen käynyt monta kertaa kuten muissakin metsäfestareilla ja porukka on siellä niin hapoissa ettei niistä tiedä mitä saavat päähänsä. Siellä on lapsiystävällinen alue, mutta itse en ole koskaan ymmärtänyt miksi sinne pitää lapsien kanssa mennä, koska siellä käytetään todella paljon päihteitä. Nykynuorten olisi hyväksyttävä, että kun sinusta tulee vanhempi, lapsi menee sinun tarpeittesi edelle. T: vanha hippi

Itse en ole käynyt Kosmoksilla, mutta muissa metsäreiveissä kyllä, eikä tulisi mieleenkään viedä sinne lasta. Yhteisöllisyyttä löytyy juu, mutta kyllä siellä silti on päihtyneitä ihmisiä ja pieni vauva on todella hauras ja puolustuskyvytön yksin. Riittää, että joku kompastuu vaunuihin eikä tajua mitä tapahtui, että vauvalle käy huonosti. Vanhemmilla on nyt arviointikyky heittänyt, kun ovat jättäneet vauvan yksin, vaikka olivatkin suhteellisen lähellä. Jos olisin itse noilla festareilla ja törmäisin yksinäiseen vauvaan, toimisin samoin kuin poliisille ilmoittanut henkilö.

Luinko oikein muissa metsäreiveissä. Reiveissä. Nyt on turha kenenkään enää puolustella noita täysin vastuuttomia ja holtittomia vanhempia. Tunnettu fakta on, että reiveissä huumeet on oleellinen osa koko tapahtumaa. Niiden voimalla reivataankin vuorokaudet ympäriinsä. Tänne sitten tuotu pieni lapsi, joka jätetty yksin yöksi huumehörhöjen keskelle.

Vierailija
64/94 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset jotka ei ole käyneet kosmos festivaaleilla ovat jäävejä kommentoimaan asiaan. Kyseessä on hippifestarit joissa yhteisöllisyys kanssjuhlijoihiin on ihan toista luokkaa, kuin jossain kaupallisemmilla festareilla.

Pahin mitä lapselle voi tuolla tapahtua on että joku takkutukka tulee lörpöttelemään tuitui juttuja.

Olen käynyt monta kertaa kuten muissakin metsäfestareilla ja porukka on siellä niin hapoissa ettei niistä tiedä mitä saavat päähänsä. Siellä on lapsiystävällinen alue, mutta itse en ole koskaan ymmärtänyt miksi sinne pitää lapsien kanssa mennä, koska siellä käytetään todella paljon päihteitä. Nykynuorten olisi hyväksyttävä, että kun sinusta tulee vanhempi, lapsi menee sinun tarpeittesi edelle. T: vanha hippi

Itse en ole käynyt Kosmoksilla, mutta muissa metsäreiveissä kyllä, eikä tulisi mieleenkään viedä sinne lasta. Yhteisöllisyyttä löytyy juu, mutta kyllä siellä silti on päihtyneitä ihmisiä ja pieni vauva on todella hauras ja puolustuskyvytön yksin. Riittää, että joku kompastuu vaunuihin eikä tajua mitä tapahtui, että vauvalle käy huonosti. Vanhemmilla on nyt arviointikyky heittänyt, kun ovat jättäneet vauvan yksin, vaikka olivatkin suhteellisen lähellä. Jos olisin itse noilla festareilla ja törmäisin yksinäiseen vauvaan, toimisin samoin kuin poliisille ilmoittanut henkilö.

Luinko oikein muissa metsäreiveissä. Reiveissä. Nyt on turha kenenkään enää puolustella noita täysin vastuuttomia ja holtittomia vanhempia. Tunnettu fakta on, että reiveissä huumeet on oleellinen osa koko tapahtumaa. Niiden voimalla reivataankin vuorokaudet ympäriinsä. Tänne sitten tuotu pieni lapsi, joka jätetty yksin yöksi huumehörhöjen keskelle.

Kävisit joskus niin tietäisit että kyse ei ole ostarilla hengaavista subu tai pirinarkeista, vaan hipeistä.

Huomattavasti turvallisempi paikka lapselle kuin esim ostoskeskukset.

Vierailija
65/94 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kyllä tulisi mieleenkään toimia samoin. Ei joku musiikkifestivaali ole pienelle vauvalle sopiva paikka. Ja noissa tapahtumissa on varmasti paljon humalaisia, joten mielestäni yksin, kaukana vanhemmistansa vaunuissa nukkuva vauva on vaarassa.

Kertoo kyllä tämäkin tapaus paljon nykyajan menosta. Joidenkin vanhempien on vain pakko päästä festareille, viis siitä vauvasta ja vauvan turvallisuudesta. Toisaalta myös - eikö nykyään isovanhemmat voi hoitaa lapsenlasta edes yhden illan, jotta vanhemmat pääsevät ulos? Itse voin omakohtaisella kokemuksella sanoa: eivät voi.

Nykyajan menosta kertoo se, että vauva jätettiin vaunuihin nukkumaan? Vai se että siitä järkytyttiin? Silloin entisaikaanhan se oli ihan normaalikäytäntö parkkeerata vauva vaunuineen kaupan eteen odottamaan että itse käy ostoksilla. Varmaan monet kymmenet vauvat on olleet mukana myös jossain festareilla ja vaikka missä, sellaisissa paikoissa joita ei nykyään katsota ollenkaan sopiviksi.

Mutta joo, en olisi itsekään mennyt muutaman kymmenen metrin päähän vaunuista, kun omani olivat pieniä, siis julkisella paikalla. Mökkipihassa toki eri asia.

Vierailija
66/94 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävisit joskus niin tietäisit että kyse ei ole ostarilla hengaavista subu tai pirinarkeista, vaan hipeistä.

Huoh. Kaikki subu- ja pirinarkit ei hengaa ostarilla, vaan moni niistä on juurikin hippejä (ulkoiselta habitukseltaan).

Vierailija
67/94 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kysymyksessä alaikäiset vanhemmat? Aikuinen ei noin toimi.

Alle kolmikymppiset eli tämän päivän mittapuulla alaikäisiin rinnastettavia, ainakin vanhempina.

Vierailija
68/94 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huoh. Kaikki subu- ja pirinarkit ei hengaa ostarilla, vaan moni niistä on juurikin hippejä (ulkoiselta habitukseltaan).

Mielestäni on selvä ero ulkoisessa habituksessa jos käyttää värikkäitä vaatteita ja on rastat päässä verrattuna siihen ettei ole kolmeen viikkoon nukkunut ja näyttää siltä että on psykoottisessa vainotilassa. Ehkä me tunnetaan vähän erilaisia hippejä sitten.

Vierailija
69/94 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hippifestareillahan ne pahimmat pervot liikkuu. En veisi ikinä lastani sinne. Ei voi ikinä tietää mitä joku tripille jäänyt yksilö keksii jos näkee lapsen rattaissa ilman valvontaa.

Vierailija
70/94 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hippifestareillahan ne pahimmat pervot liikkuu. En veisi ikinä lastani sinne. Ei voi ikinä tietää mitä joku tripille jäänyt yksilö keksii jos näkee lapsen rattaissa ilman valvontaa.

Taidat itse olla sellainen pervo. Se hippien one love tarkoittaa jotain ihan muuta kuin mitä sinä ajattelet. Pervo.

Vierailija
71/94 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö tämä festari ole keskellä metsää? Aika riski viedä pieni vauva tuollaiseen paikkaan yöksi.

Riski viedä vauva metsään yöksi?

Wtf?!?

Niin, vaikka joraava karhu voi tulla ja viedä pienen. Tai kettu tai susi! Oravat heittää kävyillä ja ja

Tai joku kamoissa oleva hippi kaataa vaunut vahingossa ja vauva lakkaa hengittämässä. Ambulanssilla kestää hetki sinne keskelle pystymetsää. Vastuutonta joka tapauksessa ja toivottavasti lapsi huostaanotetaan.

Vierailija
72/94 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taidat itse olla sellainen pervo. Se hippien one love tarkoittaa jotain ihan muuta kuin mitä sinä ajattelet. Pervo.

Hippien one love..taidat olla vielä aika nuori. Kuten joku kirjoitti aikaisemmin Charles Manson oli hippi, Bob Marley oli naistenhakkaaja kuten yksi Beatlesin jäsenistä, siinä sulle one lovea.

Vierailija
73/94 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä hankkia lapsia ellei niistä kykene kunnolla huolehtimaan. Vauvaa EI jätetä valvomatta koskaan, pitäisi olla itsestään selvä asia.

Vierailija
74/94 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisivat olleet vaunujen vieressä, niin ei olisi ollut hätää. Miksi piti mennä kauemmas rattaista. Olisi ollut parempi jättää vauva hoitoon. Melu ei tee hyvää.

Vierailija
75/94 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hullut ja pervot tykkäävät liikkua hippipiireissä,kun siellä nuita naiiveja nuoria liikkuu ketä saalistavat one loven nimissä huumaten.

Vierailija
76/94 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisivat olleet vaunujen vieressä, niin ei olisi ollut hätää. Miksi piti mennä kauemmas rattaista. Olisi ollut parempi jättää vauva hoitoon. Melu ei tee hyvää.

Ja vielä molemmat poistunut samaan aikaan vaunujen vierestä. Nämä eivät ole valmiita vanhemmiksi.

Vierailija
77/94 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mammapalstan pervot kuvittelee että kaikki muutkin on samanlaisia eläimiä kuin te. Hyi helvetti.

Vierailija
78/94 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klo4 yöllä vauvan kanssa festareilla. Ei paljon järki päätä pakota!

Vierailija
79/94 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mammapalstan pervot kuvittelee että kaikki muutkin on samanlaisia eläimiä kuin te. Hyi helvetti.

Aika defenssit sulla tulilla. Epäilemättä täälläkin hulluja ja pervoja pyörii,mutta sitä faktaa se ei poista että hippipiireissä niitä on aina liikkunut koska pitkällä aikavälillä huumeidenkin käyttö voi kärjistää aivot ellei jo valmiiksi ole kieroutunut. Onko sulla festareiden jälkeen laskut kun täällä kiroilee ja agreat? muista one love jos se vähän auttaisi kiukkuusi mitä faktojen kieltäminen aiheuttaa.

Vierailija
80/94 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika defenssit sulla tulilla. Epäilemättä täälläkin hulluja ja pervoja pyörii,mutta sitä faktaa se ei poista että hippipiireissä niitä on aina liikkunut koska pitkällä aikavälillä huumeidenkin käyttö voi kärjistää aivot ellei jo valmiiksi ole kieroutunut. Onko sulla festareiden jälkeen laskut kun täällä kiroilee ja agreat? muista one love jos se vähän auttaisi kiukkuusi mitä faktojen kieltäminen aiheuttaa.

Muista sinä että kaikki ei ole samanlaisia hirviöitä ja päästään vialla kuin sinä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä viisi