Vauva oli yksin vaunuissa festareilla keskellä yötä
Kommentit (94)
Miksi ei jaettu valvontavastuuta? Edes 70-luvulla kun olin pieni ja vauvat mukana kaikkialla ei jätetty lapsia yksin vaan yksi aikuinen vuorollaan valvoi. Selvästi itkuhälyttimet eivät toimineet kun vanhemmat tavoitettiin vasta poliisin tultua
Melun keskelle vauva?
Käsittämätöntä.
Altistuiko vauva tuolla kovalle melulle? Eikö kova musiikki ole pahasta vauvan korville?
Aivan järjetöntä jättää vauva vahtimatta tuollaiseen paikkaan.
Kiitos heille jotka soittivat häkeen tuosta vauvasta. Toivottavasti vanhemmat oppivat tilanteesta jotain.
Vauvan paikka olisi nyt viranomaisten huostassa. Kaikki saavat elää omalla tavallaan, mutta tuo on heitteillejättö.
Miksi ylipäätänsä vanhempien pitää viedä aikuisten kekkereille lapsia?
En miksi niitä aivan kapaloiässä olevia viedään jääkiekkomatseihin hälinään saati festareille?
Onko aikuisilla jäänyt niin pahasti nuoruus elämättä että lapsen tarpeilla ei ole enää väliä?
Lapsi roikkuu mukana sekavien aikuisten keskellä.
Suojamelukuulokkeet päässä suojaa varmasti muttei siltä että aikuiset känni tai huumepäissään toikkaroi, saati unohtaa lapsen valvomatta rattaisiin. Emme elä enää missään lintukodossa kumminkaan. Suomessakin monia lapsia jopa kaapattu ja lapsikauppaa ja pedofiileja on olemassa joka yhteiskuntaluokassa,vaikka asioista kuinka hyssytellään. Huumepiireissä ihmisarvolla ei ole mitään väliä ja ihmisetkin nähdään kauppatavarana. Eikä tarkoituksenani ole leimata vaihtoehtoispiirejä koska tangomarkkinoillakin voi tapahtua mitä vain. Silti järkyttävää kuinka pumpulissa jotkut elävät jos eivät ole nähneet ikinä lastansa ja vaimoaan hakkaavaa,lsd tripille jäänyttä hippiä ja ajattelevat että kaikki olisivat rauhaa rakastavia.
Kai tuo lapsi on nyt otettu pois vanhemmiltaan. Reiveissä ei yksikään ole selvin päin, turha tästä keskustella. Käsittämätöntä, että noi huumehörhöjen meiningit saa jatkaa. Eikö todella poliisi puutu.
Vierailija kirjoitti:
Vauva voi kulkea mukana missä vain ja nukkua vaunuissa. En veisi vauvaa sinne missä on kovia ääniä, musiikkia. En tiedä oliko tuolla. Enkä jättäisi vaunuja yksin siellä missä on paljon muitakin. En vaikka oli itkuhälyytin. Tuossakin vanhemmat varmaan näkivät vaunut kokoajan. Itseäni välillämhermostitti nukuttaa lasta parvekkeella, koska oravat pyöri lähistöllä.
Kuulun kyllä ylihysteeriseen kategoriaan, sen tunnustan.
Jos vanhemmat näkivät vaunut koko ajan, niin miksi keikkaa ei voinut seurata siitä vaunujen vierestä?
Pitää olla harvinaisen yksinkertaiset ja lapsesta piittaamattomat vanhemmat, jotka toimivat kuten nämä otsikoihin päässeet.
Vierailija kirjoitti:
Kai tuo lapsi on nyt otettu pois vanhemmiltaan. Reiveissä ei yksikään ole selvin päin, turha tästä keskustella. Käsittämätöntä, että noi huumehörhöjen meiningit saa jatkaa. Eikö todella poliisi puutu.
Ikävä tuottaa pettymys, mutta itse oon käynyt metsäreiveissä jo yli 10 vuotta ja 95% kaikista kerroista ollut ihan vesiselvänä. 😊 Oikein hauskaa käydä tanssimassa selvinpäinkin! Tosi tosi monet käy noissa selvinpäin. En toki kiistä sitä, ettäkö puolestaan monet taas jotain siellä nauttii. Oman kokemuksen mukaan hippikemut on mennen tullen ja palatessa turvallisempia paikkoja niin aikuisille kuin lapsillekin, kuin esimerkiksi ilosaari, provinssi, tai ne tangomarkkinat. Noissa kun ei juurikaan alkoholia läträtä ja ihmiset käyttäytyy hyvin.
Kosmoksilla olen käynyt siitä asti kun niitä alettiin järjestämään. Itselläni on nyt 8kk vauva ja tämä kesä jäi välistä juuri vauvan vuoksi. Ei ole vielä kyllin iso mukaan otettavaksi tai hoitoon laitettavakso, joten jäätiin suosiolla kotiin. Mun mielestä kyseisille festareille voi todella hyvin ja turvallisesti ottaa lapset mukaan, mutta klo 4 aamuyöllä lavoilla ei ole kyllä lapsen paikka. Jos lapsi on mukana, sen kanssa mennään ajoissa leiriin tms majoitukseen nukkumaan ja kierrellään paikkoja vain päivisin. Ja sanomattakin tietty selvää, että yksin lasta ei jätetä hetkeksikään, edes itkuhälyn kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vauvan paikka olisi nyt viranomaisten huostassa. Kaikki saavat elää omalla tavallaan, mutta tuo on heitteillejättö.
No viranomaiset eivät selvästikään ole asiaa noin tulkinneet. Ja ehkä tietävät enemmän kuin sinä.
Vierailija kirjoitti:
Kosmoksessa on selvin päin vaikka kuinka paljon porukkaa.
En sinänsä ymmärrä miksi, mutta kuitenkin niitä on (siis tietenkin ymmärrän miksi lasten kanssa ollaan päihteettä, mut en oikein sitä, miksi psykefestareilla ois ilman psykedeelejä).
Oon nähnyt sitä Kosmoksen perheleirintäpuolta, ei siellä todellakaan yksikään vanhempi ollut päihtynyt.
Vierailija kirjoitti:
Hippifestareillahan ne pahimmat pervot liikkuu. En veisi ikinä lastani sinne. Ei voi ikinä tietää mitä joku tripille jäänyt yksilö keksii jos näkee lapsen rattaissa ilman valvontaa.
Tripille jäänyt? Mitä ysärin valheellista propagandaa oikein toistat?
Se on ihmisten helppo täällä kauhistella ja tuomita ymmärtämättömyyttään. Suosittelen joskus käymään ihan itse katsomassa hippimenoja, niin ei tarvitse paskaa suoltaa pitkin nettiä. :)
Tästä keissistä toki olen itsekin sitä mieltä, että vanhempien olisi pitänyt olla vauvan vierellä, tai mieluummin vieläpä leirissä nukkumassa. Mutta tämä kaikki pelkopohjainen öyhötys ja kauhuskenariointi on turhaa ja naurettavaa.
Mä taisin olla yksi niistä jotka soitti häkeen, useampikin siis soitti. Mullakin oli vauva mukana, mut tuolla hetkellä nukkui isänsä rintaa vasten perhecampissa. En ottaisi vauvaa mukaan vaikka qstockiin, ilosaareen tai kuopiorockiin, mutta kosmoksessa en näe ongelmaa vauvan tai isommankaan lapsen mukana oloon. Luonnollisesti kyllä pitäisi vahtia, tuossa tilanteessa itse en nähnyt muuta kuin yksinäiset vaunut ja kuulin itkun, en nähnyt vanhempia missään ja iski huoli.