Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Minun lapsi ei mahdu minnekään" - Katja Särkkää surettaa muiden käytös pientä tytärtä kohtaan julkisilla paikoilla

Vierailija
24.07.2023 |

https://yle.fi/a/74-20041357

Tämän palstan käytösmalli vuotaa jo tosielämään :o

Kommentit (616)

Vierailija
541/616 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuvitelkaa, jos miesten pitäisi kerta matkustaessaa julkisilla kuulla 20 kertaa sana ku... tai ky... tai muuta sen tapaista.

Mitä tuossa on kuvittelemista.  Pitäisin puhujaa ääliönä (Kuten myös yhtä paljon veetäkin viljelevää), mutta ei se mua silti millään tavalla varsinaisesti muuten häiritsisi.

Vierailija
542/616 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän etnisyyttä lapsi on tai onko joku näkyvä sairaus, kun aiheuttaa tuollaisia reaktioita? Ei ole oikein, oli syy mikä tahansa, mutta ihmettelen mikä saa reagoimaan npin? onko tosiaan syy vain se, että on lapsi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
543/616 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Vastaajien mukaan lapsivihamielisyys näkyy esimerkiksi niin, ettei julkisissa liikennevälineissä anneta aina tilaa"

Miksi pitäisi? Ei lapsi ole mikään VIP-matkustaja jolle kenenkään kuuluisi luovuttaa istumapaikkaansa. Lapsi istuu jos tilaa on, jos ei ole niin sitten hän ei istu.

Vierailija
544/616 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Särkän mielestä yhteiskunta vihaa lapsia, koska kaikki eivät halua kuunnella hänen lapsensa laulua.

Jos äippä on räväkästi meikattu ja tatskattu, en ihmettele kuittailua.

Vierailija
545/616 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"minun lapsi" mitähän kieltä lapsi tulee aikuisena puhumaan? 

Eipä osaa nykyisin toimittajatkaan kirjoittaa. Aika yleinen on tuo virhe. Hänen vaatteet... ei ei ja ei.

Hänen vaatteensa.

Tulee kirjoittaa joko mun lapsi, tai minun lapseni.

Vierailija
546/616 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitähän etnisyyttä lapsi on tai onko joku näkyvä sairaus, kun aiheuttaa tuollaisia reaktioita? Ei ole oikein, oli syy mikä tahansa, mutta ihmettelen mikä saa reagoimaan npin? onko tosiaan syy vain se, että on lapsi?

Ei tietenkään ole, piti nyt vaan saada tehtyä joku suomalaisvastainen kohujuttu ilman mitään todistetta. Tai sitten äitinsä on näitä, jotka kuvittelevat jokaisen ihailevan juuri hänen alati joka paikassa kirkuvaa lastaan.

Vierailija
547/616 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhä enemmän näkyy näitä hirviömäisiä porsaslapsia eli kehopositiivinen ihralöllykkä on syöttänyt porsimansa lapsen sairaaksi samanlaisella roskaruoalla kuin mitä itse ahmii : (

Ihan hirveää kuunneltavaa tuommoisten pulskien hirviöpentujen rääkyminen.

Vierailija
548/616 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olimme juuri ihanassa espanjalaisessa ravintolassa syömässä, ruoka oli hyvää ja jazz-orkesteri soitti terassilla. Tunnelma oli loistava. Kohta viereiseen pöytään (n. klo 22) tuli puoli sukua syömään muutama pieni lapsi mukanaan. Ääntä, iloa ja elämää riitti ja tunnelma oli edelleen loistava. Mikä suomalaisia vaivaa?

Vierailija
549/616 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidin ulkonäkö provosoi ja ehkäpä lapsen käytös. Minulle meikaamattomalle tavikselle kenellä julkisilla paikoilla ujohkot lapset ei ole 15-v. aikana sattunut mitään vastavaa julkisissa, ei oodien pihoilla, ei markettien alussa. Eväitä ei kyllä syödä aniharvoin, kotona tai ravintolassa/kahvilassa ruokaillaan.

Vierailija
550/616 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä ketjussa yritetään todeistella, ettei Suomessa ole lapsivihamielisyyttä ja kuitenkin siinä samalla tulette todistaneeksi täsmälleen päinvastaista.

Tietysti on lapsivihamielisyyttä. Ei tarvitse kuin Etelä-Eurooppaan matkustaa niin huomaa eron. Toisaalta, siellä suunnalla ehkä myös lapsilta vaaditaan parempia käytöstapoja.

Lapset käyttäytyvät etelässä julkisilla paikoilla todella hyvin ja kaupoissa kuulee heidän juttelevan kohteliaasti vanhempiensa kanssa. Mutta siellä onkin näihin päiviin asti ollut luvallista läimäyttää pientä lasta kotona, jos tämä ei tottele. Toisaalta perheissä halataan ja suukotetaan lapsia paljon.

Olen matkaillut Etelä-Ranskassa usein. Siellä ei näe huonosti käyttäytyviä lapsia. Siellä aikuiset määräävät ja lapset tottelevat. Kerrankin pyöräilin kahvilaan ja siinä oli puisto missä paikalliset olivat viltillä, aikuiset juttelivat keskenään ja lapset leikkivät omillaan. Siihen tuli sitten jonkun lapsi sähläämään siihen viltin läheisyyteen, niin aikuinen puuttui ja sanoi että mene nyt tiehesi siitä häsläämään ja lapsi totteli, Suomessa tällainen lapsi varmaan olisi saanut KAMALAT TRAUMAT ja Yleen olisi ilmoitettu tällaisesta kamalasta häirinnästä.

Vierailija
551/616 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No olipa outoa. Minulla on 10-vuotias lapsi ja mekin asumme Helsingissä ja liikumme usein metrolla, käymme Oodissa jne. Muistan ehkä kolme aivan yksittäistä tilannetta tältä koko 10 vuoden ajalta, kun joku tuntematon on reagoinut lapseeni jotenkin ikävästi (kaikissa tilanteissa oli muuten kyse vanhemmasta naisesta, joka selvästi purki omaa pahaa oloaan meihin). Erikoista, että jutun henkilön mukaan tällaista tapahtuu viikoittain.

On suuri viisaus siinä vanhassa tarinassa, missä matkamies kulkee kaupungista toiseen. Hän kohtaa tiellä toisesta kaupungista tulevan munkin, ja kysyy tältä, millaista sakkia siellä asuu? Munkki kysyy, että millaista oli edellisessä paikassasi? Kulkija vastaa, että mulkkuja ja kusipäitä. Mihin munkki, että samanlaisia tulet löytämään seuraavastakin kaupungista.

Ihmisten kohtaamisessa ihminen saa tasan sitä, mitä tilaa. Koska ainoa samana pysyvä muuttuja niissä tilanteissa on sinä itse!

Ja ei, itse en ole joku joka saa aina vaan hyvää osakseen, vaan päädyn aina tiettyihin hyvin spesifeihin ongelmatilanteisiin. Ja olen lopultakin oppinut, mikä käytöksessäni laukaisee ne, ja jatkossa pystyn ehkä välttelemään.

-----------

On muuten outoa, miten nykyaikana milloin kenenkin kitinä-ja-märinä-kokemus on uutisen arvoinen juttu. Ikään kuin se, että Minä Koen Näin olisi totta. Mitään evidenssiä ei tarvita, minä KOEN että minua kohdellaan huonosti, joten nyt täytyy saada päänsilitystä ja huomiota. Aina löytyy vielä joku "asiantuntija" peesaamaan.

Kaikkia se leipä elättää, ja kaikkeen sitä verovaroista liikenee rahaa.

Niin, kohdallasi näin. Mutta aika outoja nuo kokemukset lehtijutun kiroittajan kohdalla ovat. Kyllä nyt sentään pitäisi ottaa kuka tahansa ikään katsomatta huomioon, kun alkaa pyörineen syöksymään ulos. Ja etenkin pyörällä liikkujan joka on itse ongelma. Johan on kumma sekin, jos lapsi ei voi siivosti syödä penkillä kauppakeskuksessa, vaan joku mummo tulee aukomaan päätään. Jotain rajaa sentään mummojenkin käytökseen.  Eri asia on tietenkin, jos lapsi sotkee penkit ja näyttää siltä, että äidistä heidän sotkunsa siivoaminen kuuluu muille. Tätä tuskin tapahtui, vaan noita ongelmavanhuksia on oikeasti olemassa, vaikka onneksi vähän. Sairain näistä kolmesta sairaasta/häiriintyneestä/tosi epäsosiaalisesta on tietysti tämä päänsä aukoja, joka sentään onneksi poistui.

Ikävä sanoa, mutta jotkut voivat reagoida äidin ulkonäköön, jonka saattavat kokea provosoivaksi. En puolusta heidän huonoa käytöstään, mutta se voi olla yksi syy. Kuvitellaan, että jokin ulkoinen tekee ihmisestä epäkelvon kasvattajan. Jos näin on, silloin näiden kuvittelijoiden on todella aika kasvaa.

Toivon aloituksen linkin äidille voimia ja hänen lapselleen parempia kokemuksia.

Vierailija
552/616 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olimme juuri ihanassa espanjalaisessa ravintolassa syömässä, ruoka oli hyvää ja jazz-orkesteri soitti terassilla. Tunnelma oli loistava. Kohta viereiseen pöytään (n. klo 22) tuli puoli sukua syömään muutama pieni lapsi mukanaan. Ääntä, iloa ja elämää riitti ja tunnelma oli edelleen loistava. Mikä suomalaisia vaivaa?

Juoksiko ne lapset kirkuen ympäri ravintolaa eivätkä vanhemmat välittäneet kun tarjoilija meinaa kompastua lapsiin täysi tarjotin käsissään? On hieman eri asia nauttia ruoasta ja seurasta omassa pöydässä kirkumatta.

Vierailija
553/616 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä ketjussa yritetään todeistella, ettei Suomessa ole lapsivihamielisyyttä ja kuitenkin siinä samalla tulette todistaneeksi täsmälleen päinvastaista.

Tietysti on lapsivihamielisyyttä. Ei tarvitse kuin Etelä-Eurooppaan matkustaa niin huomaa eron. Toisaalta, siellä suunnalla ehkä myös lapsilta vaaditaan parempia käytöstapoja.

Lapset käyttäytyvät etelässä julkisilla paikoilla todella hyvin ja kaupoissa kuulee heidän juttelevan kohteliaasti vanhempiensa kanssa. Mutta siellä onkin näihin päiviin asti ollut luvallista läimäyttää pientä lasta kotona, jos tämä ei tottele. Toisaalta perheissä halataan ja suukotetaan lapsia paljon.

Olen matkaillut Etelä-Ranskassa usein. Siellä ei näe huonosti käyttäytyviä lapsia. Siellä aikuiset määräävät ja lapset tottelevat. Kerrankin pyöräilin kahvilaan ja siinä oli puisto missä paikalliset olivat viltillä, aikuiset juttelivat keskenään ja lapset leikkivät omillaan. Siihen tuli sitten jonkun lapsi sähläämään siihen viltin läheisyyteen, niin aikuinen puuttui ja sanoi että mene nyt tiehesi siitä häsläämään ja lapsi totteli, Suomessa tällainen lapsi varmaan olisi saanut KAMALAT TRAUMAT ja Yleen olisi ilmoitettu tällaisesta kamalasta häirinnästä.

Totta.

Vierailija
554/616 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Faith kirjoitti:

"Vanhempi mies otti rattaista kiinni, kumartui lapsen tasolle ja sanoi:

– Sinun pitäisi kuolla helvetin tulessa." (Yle)

Tuo kuulostaa kyllä enemmän joltain yksittäisen mt-ongelmaisen käyttäytymiseltä kuin lapsivihamielisyydeltä.

Hänhän vain saarnasi totuutta. Se on nimittäin se, että jokaisen keskiverto ihmisen syntitaakka on niin valtava, että sillä jo tienaa ikuisen hammastenkiristelyn H3lvetin tulessa, ellei jo sitä ennen putoa taivaasta kuuma kivi päähän, joka lopettaa synnissä piehtaroitsijan maallisen irstailun täyteisen vaelluksen siihen paikkaan, notta vain savu jääpi jälkeen! totisesti sanon Minä!

Vierailija
555/616 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just viime viikonloppuna käytiin ensimmäistä ja viimeistä kertaa Tuurin kyläkaupassa. Ei ollut lapsivihamielisyydestä tietoakaan siinä puljussa. Tupa täynnä huutavia, juoksevia, kirkuvia ja röhiseviä kakaroita. Siis todella, koko kauppakeskus täynnä toinen toistaan huonommin käyttäytyviä pentuja, jotka mm. juoksivat muita asiakkaita päin sisällä kaupassa. Ja sitten kun väsyivät, ne laitettiin makaamaan tai istumaan ostoskärryihin selaamaan puhelimiaan. Kengät jalassa siis istuivat 5-10 v kersatkin ostoskärryissä, mihin muiden pitäisi laittaa ruokaostoksensa. Todella kamala paikka.

Mieti kun samat kersat ovat 10-15v vanhempia.... Siinä sitten ihmetellään ilalehtien lööppejä... :(

Vierailija
556/616 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äidin ulkonäkö provosoi ja ehkäpä lapsen käytös. Minulle meikaamattomalle tavikselle kenellä julkisilla paikoilla ujohkot lapset ei ole 15-v. aikana sattunut mitään vastavaa julkisissa, ei oodien pihoilla, ei markettien alussa. Eväitä ei kyllä syödä aniharvoin, kotona tai ravintolassa/kahvilassa ruokaillaan.

Voi olla, mutta se on väärin. Ihmisen ulkonäön ei pidä antaa vaikuttaa. Lapsi ei koskaan valitse vanhempiaan, eivät sinunkaan lapsesi, vaikka miten olisivat halunneet. Jokaista ihmistä kohdallaan asiallisesti ja normaali ihminen jopa kohtelee ystävällisesti. 

On aivan eri asia, jos joku ryhtyy picknikille tms kauppakeskuksen penkille kuin se, että lapsi syö välipalaa.

Sen vuoksi ei kenenkään voi edellyttää menevän ravintolaan/kahvilaan. Lapsen välipala on pienenä pieni, kuten kaikki ateriat muutenkin. Toivottavasti et repinyt lastesi mahalaukkuja tuuppaamalla liian suuria aterioita. Lapsen siisti syöminen ei haittaa normaalia ihmistä ja häiriintyneiden ehdoilla maailmaa ei pidäkään pyörittää.  Asia on tietsysti toinen, jos ruokaa tahallaan liistaillaan joka paikkaan, mutta siitä tässä ei ollut kysymys.

Vierailija
557/616 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhä enemmän näkyy näitä hirviömäisiä porsaslapsia eli kehopositiivinen ihralöllykkä on syöttänyt porsimansa lapsen sairaaksi samanlaisella roskaruoalla kuin mitä itse ahmii : (

Ah, noita tulevaisuuden nuoria sairaseläkeläisiä.

On Diabetekset, nivelrikot, younameit, ja mitään koulutusta ja ammattia ei ole koska kasvatusvaje, kykenemättömyys kohdata vastoinkäymisiä elämässä, jne, on vain runk4nnut älypuhelintaan läpi koko peruskoulun ja ehkä sen jälkeen käynyt amiksessa jokusen vuoden (yrittämässä) opiskella miten pulpetissa/tuolissa ylipäätään istutaan 45 min kerrallaan jotensakin liikkumatta....

Vierailija
558/616 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

hurskasuskonmies kirjoitti:

Faith kirjoitti:

"Vanhempi mies otti rattaista kiinni, kumartui lapsen tasolle ja sanoi:

– Sinun pitäisi kuolla helvetin tulessa." (Yle)

Tuo kuulostaa kyllä enemmän joltain yksittäisen mt-ongelmaisen käyttäytymiseltä kuin lapsivihamielisyydeltä.

Hänhän vain saarnasi totuutta. Se on nimittäin se, että jokaisen keskiverto ihmisen syntitaakka on niin valtava, että sillä jo tienaa ikuisen hammastenkiristelyn H3lvetin tulessa, ellei jo sitä ennen putoa taivaasta kuuma kivi päähän, joka lopettaa synnissä piehtaroitsijan maallisen irstailun täyteisen vaelluksen siihen paikkaan, notta vain savu jääpi jälkeen! totisesti sanon Minä!

Et ole normaali, etkä todellakaan poikkea normaalista positiiviseen suuntaan ainakaan. Vai sinun mielestäsi rattaissa istuvat lapsi piehtaroi synnissä maallisen isrsailun täyteisellä vaelluksellaan. 

Mene hoitoon! Ja rukoile vain itsellesi armoa, lopeta uskonnollisten kirjojen lukemminen ja ns opetusten kuuntleminen. Et ymmärrä niistä mitään ja väärinkäsityksesi vain aiheuttavat pahaa sinullekin.

Vierailija
559/616 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

isänmaan toivot kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ah, noita tulevaisuuden nuoria sairaseläkeläisiä.

On Diabetekset, nivelrikot, younameit, ja mitään koulutusta ja ammattia ei ole koska kasvatusvaje, kykenemättömyys kohdata vastoinkäymisiä elämässä, jne, on vain runk4nnut älypuhelintaan läpi koko peruskoulun ja ehkä sen jälkeen käynyt amiksessa jokusen vuoden (yrittämässä) opiskella miten pulpetissa/tuolissa ylipäätään istutaan 45 min kerrallaan jotensakin liikkumatta....

Miksi puhut itsestäsi kolmannessa persoonassa ja futuurissa?  Se ei ole normaalin ihmisen käytöstä. Noin voimakas itseinho on jo psyykkistä sairautta. Varaa aika terveyskeskukseen.

Yllä olevat kirjoituksenne kertoavat erittäin puutteellisesta tiedosta, älystä ja ymmärryksestä. Siksi on parasta, että lopetatte muiden arvioimisen ja todellakin keskitytte ihan sen pienen ja mitättömän elämänne panemiseen kuntoon. Siinä on teille riittävästi hommaa.

Vierailija
560/616 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Särkkä' vaikuttaa kyllä todella ärsyttävätä uhriutujalta. Pikkuisen epäilyttää, että onko nyt varmasti aina niin, että Särkän itsensä toiminnassa ei ole ollut mitään huomautettavaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi seitsemän