Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vuorotyöläisten vaimot, pieni kysymys ohessa...

Vierailija
14.12.2006 |

Onko miehenne AINA väsynyt? Minun mies kun on. Ei koskaan jaksa lähteä kylästelemään, ei jaksa tehdä kotona oikeastaan muuta kuin katsoa televisiota. Vapaapäiviä kun on, ei edes silloin tehdä mitään yhdessä, muuta kuin katsotaan yhtä aikaa televisiota. Miestä ei kiinnosta juttelu, iltakahvittelu, pelaaminen tai mitä nyt voisi tehdäkään vaikka lasten nukkumaanmenon jälkeen. Ainoat " virkeät" hetket ovat seuraavat: harrastukseen meneminen, saunakaljoittelu ja seksin halu.

En kaipaa miehen apua kotitöihin, teen ne täysin itse. Mutta yhteistä tekemistä sekä kahden että koko perheenä kaipaisin. Vaan kun aina on syynä se, että väsyttää kun " joutuu" käymään töissä.

Äskettäin sitten jo suutuin miehelle ja aloin jo kyseenalaistamaan tulevaisuutemme. Siis kuka jaksaa katsoa ihmistä, joka on aina vain väsynyt. Puolet työurastakin on vielä edessä, niin HUOH!

Mitä luulette, tuleekohan mieheni koskaan virkoamaan? Alan jo itsekin väsymään..........

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin nykyään itsekin olen väsynyt, kun aloitin vuorotyön minäkin. Huono yhdistelmä tämä kummankin vuorotyö, ei juuri yhteisiä vapaita ja ei mitään rytmiä lapsilla eikä aikuisilla. Olis tosiaan kiva kuulla muiden vuorotyöläisten arjesta.

Vierailija
2/13 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltavuoroon mennessä nukkuu aamulla puolillepäivin, aamuvuorosta tullessa ottaa " pienet tirsat" (2-3 tuntia), ja heräilee vasta kun muu perhe on menossa nukkumaan. Vapaapäivinä nukkuu pitkään ja ne pienet tirsat päälle...

Mies kyllä tekee sekä fyysisesti että psyykkisestä rasittavaa duunia, mutta kyllä tuo ainainen unikekous silti ottaa pattiin, kun itse olen viimeksi nukkunut täydet yöunet joskus ennen lasten syntymää pari vuotta sitten...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

iltavuoroon mennessä se heräilee joskus aamulla 10 aikaan viimeistään, itse jos meen iltavuoroon niin hyvä jos klo 11 pääsen ylös! aamuvuoron jälkeen mies ottaa päikkärit yleensä, mutta on paljon niitäkin päiviä ettei niitä tule otettua. yövuoron jäljiltä nukkuu jonnekin 12-15 asti.. mutta käydään kyläilemässä ja kaupassa ja kaikkee mahdollista..

Vierailija
4/13 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

plus yövuorot vielä päälle...

varsinkin nuo yövuorot laittaa sen pään ihan pyörälle,

kävelee päivät kun zombie! =)

ja nukkuu millon sattuu, valvoo yöllä kun muut nukkuu...=(

jonkin aikaa tehtiin molemmat vuorotöitä,

minä vaihdoin paikkaa kun ihan mahdotonta että kaksi aikuista tekee perheessä jossa pieniä lapsia...

Vierailija
5/13 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellainen, että yöt valvotaan ja päivällä nukutaan. Nukkuisi noin klo 12, jollen revi aikaisemmin ylös. Paitsi aamuvuorossa menee 23 nukkumaan ja herää klo5.

Ei mies mun kanssa mitään tee eikä puhu, töllää vaan lätkää tai jotain leffaa.

Vierailija
6/13 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti, se ei ikinä valita, vaan hoitaa lapsia mun kaverina, tekee kovasti kotitöitä, käy kaupassa. Aivan ihana kun alkaa tarkemmin ajattelemaan. Pitäisi alkaa arvostamaan häntä paljon enemmän...

Vierailija
7/13 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytynee vaan sitten hoitaa itse kaikki ja antaa miehen olla omissa oloissaan?! Tuntuu vain oudolta, kun ei meidän perhe ole mikään yksikkö. On mies ja sitten on minä ja lapset...

Pitäsiköhän sanoa, että harkitsis päivävuoroon vaihtamista. Tietysti siinä tulot putoavat. Asioissa on aina kaksi puolta.

ap

Vierailija
8/13 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja voin kertoa että väsymys on todella todellista!!! Työpäivinä ei kertakaikkiaan pysty tekemään muuta kun makaamaan sohvalla! Ja vapaapäivinäkin todella heikosti jos ne ovat yövuorojen jälkeen! Itse haluan ehdottomasti vaihtaa päivätyöhön! Mutta eipä ole vielä onnistunut...

Vierailija
9/13 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamuvuorossa ottaa 14-15 tirsat ja hakee pojan tarhasta klo 15 ja menee nukkumaan yhdeksältä. Käy sitten vähän reenaamassa, kun tuun töistä viiden maissa. Ilta touhuillaan omiamme tai yhdessä.

Iltavuorossa on aamun pojan kanssa, vie tarhaan yhdeksitoista (tää on muuten tarhan toivomus, että viedään syömään ja sitten päivälevolle, muuten vietäis vasta yhdeltä). Käy reenaamassa, ruokakaupassa, touhuilee omiaan siihen asti, kun työt kutsuvat.

Yövuorossa nukkuu klo 12 asti yleensä, hakee pojan tarhasta klo 15. Illalla menee iltatirsoille siinä klo 19 aikaan, heräilee yleensä ennenkuin muksut menee nukkumaan.

täytyy kyllä sanoa, että rankka on miehellä työ ja niinkuin otsikossa sanoin, hyvät on unenlahjat, mutta tykkää työstään ja tykkää vuorotyöstä, siinä tulee kuitenkin tuota vapaa-aikaa hänelle. Mä myös tykkään siitä, itse olen päivätöissä. Näin sitä yhteistä aikaa tulee meille riittävästi, mutta myös sitä omaa aikaa.

Joskus kun mies on ollu viikonkin päivävuorossa, meillä on ollu täys kaaos kotona. Aamulla päät kolisee yhteen ja illalla ollaan muuten vaan hermot riekaleina.

Eli lyhyesti sanottuna miehen vuorotyö on meidän perheessä hyvä juttu!

Vierailija
10/13 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meilläkin puhuttu päivävuoroon siirtymisestä,

vaikka tulot tippuisivatkin aika roimastikkin, niin oltaisiin siihen valmiita!

kun ei sillä rahallakaan voi kaikkea mitata,

sitten vaan elettäisiin niukemmin...

mutta kun ei vaan olekkaan niin helppoa se siirtyminen... =(

Vierailija
11/13 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän se vasta väsynyt on joskus. Eikä lainkaan ihme. Työvuorot menee miten sattuu. Pahin vuoro minusta on 24-08. Useimmiten kyllä tulee yöllä n. klo 04 tai sitten lähtee töihin siihen aikaan. On hänellä ihan päivävuorojakin, mutta sen perään lähtö on useimmiten 04.

Vierailija
12/13 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis arkipäivinä töissä ja viikonloput vapaana

yksi viikkoa aamua 6-14

yksi iltaa 14-22

yksi yötä 22-6

Mä en nuku koskaan päikkäreitä aamuvuoron jälkeen eikä mua edes ihmeemmin väsytä, illalla menen nukkuun 21.00-23.00

Iltavuoroon menessä herään viimeistään 10.00

ja yövuoron jälkeen meen nukkuun 7.30 ja herään 12.30-13.30

Kotihommat teen haukottelematta kaikki kotihommat ei oo miestä niitä tekemässä ja hoidan omaishoitajana isoäitiäni.

Työ on ruumiillisesti erittäin raskasta urakkatyötä tehtaassa, eikä ole kevyttä tuo mumman hoitaminenkaan dementia yms...

4 lasta olen hoitanut, nuorimmat lähtee kouluun ensi syksynä.

Mä en ymmärrä kuinka jotkut on noin väsyneitä... vetämättömyyttä sanon minä...

Vierailija
13/13 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni ei todellakaan valita...

Väliin ongelmana ettei hän malttaisi nukkua :)

Tekee siis jatkuvaa 3-vuoro työtä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yhdeksän