Menetkö aamulla töihin vaikka olisit nukkunut vain muutaman hassun tunnin?
Kommentit (55)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huvittavaa lukea tälläista kun on itse tehnyt pisimmillään 31 tuntia pitkiä ajovuoroja, eli neljä vuoroa putkeen työkoneen ratissa. Ei kirjaimellisesti, kyllä siinä kahvilla ehti välillä käydä.
Oliko viisasta ja turvallista?
Nuorena tein paljonkin esim. ilta+yö -tuplavuoroja ja kävin nukkumassa välissä pari tuntia kotona. Tai iltavuoron ja aamuvuoron välissä sai sen pari tuntia unta kun illalla ei saanut laskettua kierroksia. Nykyinen työni on sellaista että pitäisi pystyä keskittymään ja olemaan haukottelematta tai muuten mun paikalla olostani on haittaa eikä hyötyä, ja tässä iässä se univaje tuntuu nopeammin. Yhden huonon yön jälkeen onnistuu, useamman ei. Kerran olen ollut osin unettomuuteen liittyen pari päivää saikulla, kun oli niin voimakas stressireaktio oman lapsen tilanteeseen liittyen, että heräilin yöllä miljoona kertaa tärisen ja päivällä olin väsyneenä ihan liian pienestä itkuinen. Ei olis ollut (terapia)asiakkaille kiva.
No ei varmaan ollut turvallista painaa päälle 20-tonnisella koneella liikenteessä, kotimatkalla nukahtelin jo auton rattiin. Mutta ei viitsinyt hommia lopettakaan, ennen kuin oli uusia tiedossa.
Tottakai menen. Muutama tunti on sitä paitsi jo ihan hyvin sekin. Menen vaikka en olisi nukkunut yhtään.
Kyllä yhden päivän pärjää huonommillakin unilla. Jos unettomuus jatkuisi useamman päivän niin sitten tilanne voisi olla toinen
Menen töihin. Nukun päiväunet töitten jälkeen.
Tietysti menen. Ei se ole syy olla pois töistä.
Tottakai menen. Te jotka ette mene voitte jäädä sitten seuraavaksi nukkumaan joka aamu, koska tuollaisista poissaoloista saa kenkää.
Vierailija kirjoitti:
Mä ilmoitin kerran pomolle, etten voi väsymyksen takia tulla töihin. Pomo oli kysynyt asiaa HR:stä ja siellä sanottiin, ettei ole hyväksytty diagnoosi. Sain valita palkattoman, loman tai saldovapaan välillä. Tuli yllärinä. Onneksi oli saldoja sisällä.
No miten voi oikeasti kukaan luulla, että maksetaan palkka jos jättää huonosti nukutun yön takia työpäivän väliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä ilmoitin kerran pomolle, etten voi väsymyksen takia tulla töihin. Pomo oli kysynyt asiaa HR:stä ja siellä sanottiin, ettei ole hyväksytty diagnoosi. Sain valita palkattoman, loman tai saldovapaan välillä. Tuli yllärinä. Onneksi oli saldoja sisällä.
No miten voi oikeasti kukaan luulla, että maksetaan palkka jos jättää huonosti nukutun yön takia työpäivän väliin.
Aika moni. T. Hr
Menen tietysti. Tervetuloa kyytiin!
Bussikuski
Haen saikkua ja valitan selkää niin saan kolme päivää.
Vierailija kirjoitti:
Mä toivon, että esim. lapseni koulukyytiä ajava kuski ei tulisi töihin, jos on nukkunut vain 2 tuntia.
Kerran menin muuten yksityiselle lääkärille, kun aattelin, että saisin parempaa ja perehtyneempää hoitoa. Aika oli aamulla klo 8.30 ja kun ilmoittauduin, kertoi hoitaja, että lääkäri on myöhässä, koska on ollut koko yön päivystämässä sairaalassa ja oli ollut leikkaamassa potilasta. Lääkäri tuli sitten noin 30 minuuttia myöhässä, ihan räjähtäneenä ja väsyneenä. Minua ketutti maksaa, olisin terveyskeskuksessa luultavasti saanut hoitoa lääkäriltä, joka olisi edellisen yön nukkunut ja ollut virkeä.
Sitten ollaan palkattomalla poissaololla. Ei työnantajan kuulu maksaa, jos omilla valinnoillaan on nukkunut liian vähän.
Tottakai. Tosin teen silloin etänä, ettei tarvitse työmatkaan käyttää aikaa ja voin sitten ruokatunnilla ottaa päiväunet. Liukuva työaika, niin ei ole sillain väliä jos pitää pidemmät tauot (palkattomana ruokiksen jatkeeksi toki), kunhan vaan saa omat hommat tehtyä.
Voi hyvänen aika. Huomenna varmaan taas saikut paukkuu kun ei pystytä menemään töihin unettomuuden takia. Joka johtuu siitä että on dokattu kuukausi putkeen ja viekkarit painaa päälle.
Vierailija kirjoitti:
Joo, ei se työnantajan "vika" ole, jos minä olen nukkunut huonosti. Mikäli yleisemmin unettomuudesta kyse ja se selvästi vaikuttaisi pidemmän päälle työkykyyn, niin kävisin työterveydessä hoidattamassa asian.
Sitä ei kuule käydä ihan noin vain "hoidattamassa". Et tiedä asiasta näköjään mitään.
Pakko mennä kun on köyhä ja tarvitsee rahaa. Yksi p a s k a s t i nukuttu yö ei ole sairaus.