Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En jaksa enää 8h työpäiviä

Vierailija
23.07.2023 |

Ikää liki 50v., pari perussairautta, yöunet persiillään, muutenkin väsyn helposti. Työ on kevyttä toimistotyötä, joskus on kiirettä, mutta en yksinkertaisesti jaksa täysiä työpäiviä enää. Olen 4h kohdalla että nyt vois lopettaa ja 6h jälkeen enää vaan sinnittelen 8h asti. Tämmöstäkö elämän kuuluu olla, puolikuollut jo viisikymppisenä?

Kommentit (71)

Vierailija
41/71 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan. Naiset työelämässä.

#metatyöt.

Se työelämäkin täyttyy kaiken maailman krääsästä. Ei työelämässä enää tarvitse olla se kympintyttö, 6,5 suoritus riittää. Samoin siellä kotona. Lapsille riittää kyllin hyvä vanhempi.

Samat sanat, en todellakaan ala millään matalapalkka-akka-alalla rehkimään hiki hatussa. Mulle riittää ihan ihan seiskan suoritus, en ole koskaan edes ollut mikään kympin tyttö. Teinit pitää opettaa oma-aloitteisiksi, eikä sitä ukkoakaan tarvitse passata kuin kuningasta!

Vierailija
42/71 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pidäthän työssä lakisääteiset taukosi niin että poistut sen työpisteesi edestä? Itse esim kävelen lounaalle, juon kahvin ulkona, jne.

Hehe. Akat mikrottaa sosekeiton ja tulee työpisteeseen sitä syömään koska ovat autistivajakkeja😆

1/13, olen kolmestatoista naisesta ainoa joka käy lounaalla työpaikan ulkopuolella.

Kauhea vaiva moisessa. Minulla lounaspaikka on 400 metrin päässä, mutta ennemmin menen mukavaan trukin penkkiin istumaan ja syön siellä eväitä. Saa olla rauhassa ja voi vaikka nukkua vähän, jos väsyttää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/71 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalainen työkulttuuri on moniin muihin maihin verrattuna todella suorittava ja työpäivien aikana (ainakin useimmiten) tehdään todella töitä. Tämä yhdistettynä siihen, että pitäisi jaksaa hoitaa koti, perhe, ystävät, pitää huolta omasta terveydestä, nukkua riittävästi, hoitaa virka-asioita, myös rentoutua jne jne niin ei se ole ihmekään ettei moni enää jaksa täyttä työpäivää. En jaksa minäkään ja ajatus 4 päivän työviikosta on jo etenemässä omalla kohdallani.

Elämä menee täysin hukkaan näin ja kuolinvuoteella voi sitten todeta että tulipa ainakin oltua töissä.

Eikö suomessa olla aika vähän töissä, ei notkuta siellä koko päivää välillä siestaa ja kahden tunnin ruokataukoja viettäen.

Niin, siellä muualla ollaan TYÖPAIKALLA enemmän mutta tehdään tehottomammin.

Vierailija
44/71 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä hallitus ajaa työnantajien etuja siihen suuntaan, että tulevat työsopparit ovat minimisoppareita vailla lisiä, ja pienituloiset saavat kahdeksan tunnin sijaan tehdä 16-tuntisia päiviä selviytyäkseen, joten ruokavaliot ja elämäntavat kuntoon, sillä ajat tulevat muuttumaan! Jee!

Vierailija
45/71 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En jaksais minäkään.. olen yhden ekaluokkalaisen ja yhden päiväkotilasen yh.. ei vaan kestä kun ei ehdi edes kaupassa käydä kun ilta on niin lyhyt ja pienen on päästävä jo iltapalalle ja yöunille.. olen 4-5 aikaan kotona ja puol 7 iltapalat ja iltahommat, puol 8 sänkyyn. Aamulla puol 7 liikkeelle taas.. en vaan ymmärrä missä vaiheessa pitäisi ehtiä tehdä jotain lasten kanssa,harrastukset tai muuta. Ei vaan pysty.

Silloin kun silität sun sukkia ja värikoodaat sun pikkuhousuja.

Vaatteita on ihan turha laittaa edes kaappiin. Iso pyykkikori tms saavi mihin vaan mättää ne kaikki ja kaivaa sieltä sitten sen mitä tarvitsee. Kokonaisuutena paljon pienempi vaiva.

Vierailija
46/71 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalainen työkulttuuri on moniin muihin maihin verrattuna todella suorittava ja työpäivien aikana (ainakin useimmiten) tehdään todella töitä. Tämä yhdistettynä siihen, että pitäisi jaksaa hoitaa koti, perhe, ystävät, pitää huolta omasta terveydestä, nukkua riittävästi, hoitaa virka-asioita, myös rentoutua jne jne niin ei se ole ihmekään ettei moni enää jaksa täyttä työpäivää. En jaksa minäkään ja ajatus 4 päivän työviikosta on jo etenemässä omalla kohdallani.

Elämä menee täysin hukkaan näin ja kuolinvuoteella voi sitten todeta että tulipa ainakin oltua töissä.

Eikö suomessa olla aika vähän töissä, ei notkuta siellä koko päivää välillä siestaa ja kahden tunnin ruokataukoja viettäen.

Niin, siellä muualla ollaan TYÖPAIKALLA enemmän mutta tehdään tehottomammin.

Niinhän minä sanoin. Olisihan se ihan yhtä helvettiä notkua työmaalla 10-12 tuntia päivässä, verrattuna suomalaiseen meininkiin missä tehdään työt vaikka ilman ruokataukoa ja lähdetään ajoissa kotiin.

Vierailija
47/71 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään ja vasta 36v :( mulla tosin kaikkea elämää ja työtä rajoittava sairaus, nyt vaikeiden vuosien ja uupumuksen jälkeen teen 5x5h työviikkoa joka sopii vieläpä myöhäiselle unirytmilleni ja vasta nyt tuntuu että elämässä on jotain järkeäkin ja tasapainoa. Ei ole paluuta entiseen 8h aamutyön oravanpyörään.

48/71 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä jaksan, mutta teen niitä vain neljä viikossa ja normaali työaikahan on 7.5h. Aion kohta siirtyä kolmipäiväiseen viikkoon.

Onneksi voin tehdä nelituntista päivää, ihanteellinen työaika. Jää aikaa muuhunkin elämään.

Vierailija
49/71 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla samanlainen olo ja en saa työssäni hetken rauhaa vaan minua tarvitaan aivan koko ajan koko työpäivän ajan ja valppaana on oltava+siihen päälle jatkuva suhteellisen kova melutaso.

Hyvänä päivänä saan pidettyä n.10-15min kahvitauon.

T. Varhaiskasvattaja

Vierailija
50/71 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ovat alakoululaisia, ja onneksi on varaa tällä hetkellä tehdä 6h työpäiviä. Noin vuoden päästä voisin kokeilla 6h30min päivää, mutta 7.5h tuntuu paljolta. Onneksi työnantaja suhtautuu erinomaisesti osa-aikatyöhön.

Vierailija
51/71 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama. Lauantai menee toipumiseen, nyt sunnuntaina taas voisi tehdäkin jotain.

Mullakin oli pitkään noin, kunnes ei sitten jaksanut sunnuntainakaan mitään. Pian tulikin diagnoosiksi burnout.

Vierailija
52/71 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just joo kevyttä toimistotyötä.......mene lenkille. 

Vierailija
53/71 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama tilanne. Minulla on burnout koettu 2 kertaa. Nyt mietin osa-aikatyötä, ja täytyy käydä lääkärillä kysymässä lähetettä terapiaan.

Vierailija
54/71 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikan vaihto? Alan vaihto? Toinen tulonlähde, josta rahaa ja 80 tai 60 % työviikko.

Vierailija
55/71 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko osa-aikaeläke jo mahdollista?

Vierailija
56/71 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaneet vaihdevuodet voivat olla myös osasyy. Elämässä on myös liikaa asioita, jotka pitää vaan hoitaa. Yksi burnout on takana. Työpaikalla saattaa tulla tilanne eteen työajan lyhentymisestä, itsestäni riippumattomista syistä. Voi käydä kyllä niinkin päin että työt lisääntyy, jos avoimet paikat jätetäänkin täyttämättä. Joka tapauksessa olen pitkään miettinyt ruokavalion muuttamista. Ongelma on se infernaalinen väsymys työpäivän jälkeen, siinä ei paljon kiinnosta ruoanlaitto. Mutta jostain on aloitettava ja jotain kokeiltava, eihän tätä jaksa mitenkään. Huomasin tässä keväällä kun oli muutama lyhyempi työviikko, 4pv, niin jaksoin paremmin. Ehkä se lyhennetty työviikko tulee työnantajan puolesta kohta puoliin. Täytyy sitten kehitellä jostain lisätuloja ilman että väsyn taas. Ap

Vierailija
57/71 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka helvetin masentava ketju 😱😢

Vierailija
58/71 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnistin en elämän realiteetit jo parikymppisenä lähihoitaja opiskelijana. Ei velkaa, eikä elatusvelvollisuutta. Nyt voin 40+ tehdä keikkaa silloin kun siltä sattuu tuntumaan. 

Vierailija
59/71 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee sitten 10h tai 12h. Olen suunnilleen ikäisesi ja teen viikossa töitä 70h -80h töitä ja jaksan ihan hyvin. Sinä olet selvästi päästänyt itsesi laiskistumaan ja siksi et jaksa.

Vierailija
60/71 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä jaksan, mutta teen niitä vain neljä viikossa ja normaali työaikahan on 7.5h. Aion kohta siirtyä kolmipäiväiseen viikkoon.

Normaali työaika on 7,5 tuntia, jos työehtosopimuksessa sanotaan niin. Muitakin mahdollisia työaikoja on, ihan siis virka-aikatyöläisilläkin.

Esim. minulla työaika on 8 tuntia (40 t/vko) + lounastauko, työehtosopimukseton ala.

-ohis

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kolme