Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen ongelmissa perintöveron takia

Vierailija
23.07.2023 |

Lähiomainen kuoli. Sain perunkirjoituksen jälkeen verottajalta perintövero lipun. Ongelma on se, että ei mulla ole tuollaisia rahoja. Olen juuri taistellut itseni kuiville ex puolison luistettua yhteisvastuullisesta velasta. Ja nyt on ilmeisesti edessä uusi velkavankeus tämän takia. En jaksa enää toista kierrosta.

Kommentit (147)

Vierailija
41/147 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene sen lapun kanssa pankkiin ja pyydä sieltä rahat perintöveron maksuun. Perintö toimii vakuutena.

Vasta saanut exän velat maksettua en saa uutta velkaa vaikka vakuudet onkin

Ei ne mitään "exän velkoja ollut". Juurihan sanoit että Yhteisvastuullisia velkoja, joten ihan sinun omia velkojasi oli.

Mun ex väärensi mun nimen ja otti velkaa. Mä en edes tiennyt niistä ennenkuin avioeron osituksen yhteydessä tulivat ilmi. En voinut ymmärtää miten asia oli mahdollinen koska en ollut ikänään anonut moisia lainoja. Pankista tulleet kirjeet hän otti ja piilotti ja vastasi niihin väärentämällä allekirjoitukseni. Nyt on vain sana sanaa vastaan kun ex väittää, että olen suostunut kaikkiin lainoihin yhteisvastuullisena. Käräjäoikeus oli ikävä kyllä sitä mieltä, että ex ei ole syyllistynyt rikokseen ja minun on maksettava lähes 80 000 euroa. Ex on aikoinaan ottanut myös äitinsä nimiin pikavippejä mikä sekin tuli yllätyksenä mulle. Historialla ei kuitenkaan ollu painoarvoa käräjäoikeudessa. Hoviin on valitettu, mut sen kanssa kestää pitkään.

Nyt kyllä haisee niin pahasti että ei ole tosikaan.

Pankit EIVÄT anna lainaa siten että toinen sanoo että "käynpä hakeen allekirjoituksen toiselta" vaan kun se allekirjoitus tehdään pankin henkilö on omin silmin näkemässä allekirjoittajan ja tarkistaa kyseisen henkilön henkilöllisyyden. Eli ainakaan "väärentämällä allekirjoituksen" ei lainaa ole haettu. Jos taas olet pankkitunnukset exällesi luovuttanut, joita hän on väärinkäyttänyt tämä ehkä olisi jossain määrin uskottavampi.

Vierailija
42/147 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sitten oikein perit?

Veljeni kanssa yhdessä 90m2 kerrostaloasunnon suuren kaupungin keskustasta ja kesäpaikan nykyaikaisella varustuksella suositulta mökkialueelta.

Eli näillä on rahallista arvoa kyllä.

No missä se ongelma on? Myytte jomman kumman, jolloin on varaa maksaa verot.

Pikainen myynti tarkoittaa että asunto ja mökki täytyy myydä halvalla..toivottavasti ette yliarvioineet kiinteistön hintoja jos joudutte halvalla pakon edessä myymään.

Kiinteistöistä on myös jatkuvasti menoja. Sähköt,vakuutukset,yhtiömaksut ,kiinteistövero yms.yms.

Joku ainakin mainitsi, että verojen maksuun on mahdollista saada jopa vuoden lykkäys. Siinä ehtii katsella saako asunnosta tai mökistä haluamansa summan. Joku toinen ehdotti että laittaa vuokralle. Niinkin voi jättää myyntipäätöksen myöhemmäksi.

AP:han on vasta päässyt ulosotosta, joten hänen edellisellä elintasollaan saa varmasti kuukaudessa nykyisin palkasta hyvin säästettyäkin jos haluaa. Jos lisäksi vuokraa asunnon ja mökkiä satunnaisesti, eiköhän siinä vuodessa ehdi tuon kymppitonnin kasata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/147 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ette myy asuntoa tai mökkiä? Tai voisiko veljesi lunastaa sinut ulos?

Molempia vastaan saa vielä lainaa.

Vierailija
44/147 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myy se omaisuus.Tai ota pankista velkaa sitä vastaan.

Verottajalta voi myös hakea maksuaikaa.

Toki oisit voinut kieltäytyä perinnöstä.

Vierailija
45/147 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä niin ..hallituksen linjauksen mukaan olet nyt kelan silmissä varakas kun sinulla on perintöä eli varallisuutta .

Asumistukea mm. Et tule saamaan koska sinulla on varallisuutta

Varallisuus EI VAIKUTA asumistukeen (paitsi eläkeläisillä).

Etkö ole seurannut uuden hallituksen linjauksia...asumistukeen tulee 10000 euron varallisuus raja.

Niin kauan kun lakia EI OLE HYVÄKSYTTY ja presidentti sitä allekirjoittanut ja voimaan astuminen tapahtunut MENNÄÄN SILLÄ ETTÄ VARALLISUUS EI VAIKUTA. Ihan sama mitä hallitus on linjannut tai jättänyt linjaamatta.

Esitys on kuitenkin jo valmisteltu ja pedattu kokoomuksen ,persujen,KD ja RKP n kesken valmiiksi niin että näiltä tulee tähän esitykseen hyväksyntä.

Ja näillä on enemmistö eduskunnassa

Vierailija
46/147 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuntoa ei myydä hetkessä ainakaan jos ei myy sitä puoli-ilmaiseksi. Mökin veli haluaisi pitää itsellään, mutta epäilen... Ei taida olla hänellä sellaisia rahoja joilla mut ostaa ulos. Mökin myyntiä vastustaa kuitenkin. Asunnon voi myydä. Mutta sekin ottaa aikaa.

Tiedä sitten kuinka verottaja joustaa jos kattoo mun velkahistoriaa joka vielä tuore.

Vierailija
47/147 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

10000 euroa nyt toki ei ole mahdottoman suuri summa mutta toki täytyy muistaa että kiinteistöistä on paljon kuluja joita täytyy maksaa..

Jos se on osakehuoneisto niin on yhtiömaksut,sähköt,vakuutukset ,kiinteistövero kiinteistön kunnostus kulut,vakuutusmaksut jne. Lista on pitkä ..

Vähintään useampia satasia kuukaudessa

Vierailija
48/147 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perinnön myyminen - tarvittaessa pyydät kuolinpesän jakoa, ja muut maksavat sinut ulos, tai omaisuus myydään ja rahat jaetaan.

Luovut perinnöstä.

Pyydät verottajalta lisää maksuaikaa.

Joskus lesken asumisoikeus voi olla tosi hankala perilliselle. Verot joutuu maksamaan mutta omaisuus säilyy lesken käytössä. Esimerkkinä siis hankalista tilanteista joille ei oikein voi mitään.

Lesken asumisoikeus pienentää veron määrää. Aika iso omaisuus, jos tulee niin paljon veroa maksettavaksi, että ei siitä selviä.

Maksuajan pyytäminen verottajalta on se ensimmäinen keino. On sitten aikaa selvittää tilannetta, kuten  perinnön myyntiä.

Vierailija
49/147 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veljeni kanssa yhdessä 90m2 kerrostaloasunnon suuren kaupungin keskustasta ja kesäpaikan nykyaikaisella varustuksella suositulta mökkialueelta.

No kyllä nykyään saa verottajan kanssa sovittua maksusta. Olen soittanut sinne eräästä asiasta muutaman kerran . Aina on ihan erilainen henkilö vastannut ja suhtautuminen asiaan/ vastaus hieman erilainen. Ole rauhallinen ja ystävällinen , selvitä vaihtoehtoja ap.

Toki ,koska mökki on suositulla mökkialueella , sekin on hyvä vakuus pankille. 10000e on pikku summa.

Maksusuunnitelma ja pikku hiljaa makselet, ellet halua myydä pois sitä mökkiä.

Nämähän ovat niitä asioiden järjestelyä ja hoitoa. Ei mukavia, mutta kuka on sanonut ,että elämä olisi helppoa. Sateen jälkeen tulee pouta.

Vierailija
50/147 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta sinne kuolinpesän mökkiin tai asuntoon ...säästyy pitkä penni..

Säästyneillä rahoilla voit maksaa sitä perintöveroa..näin minä tein

Vierailija
51/147 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et luopunut perinnöstä? Sitä ei ole pakko ottaa vastaan.

Koska niin kuin kerroin, olin veloissa ex puolison takia. Ulosotto ulosmittasi osuuteni jakamattomasta pesästä. Tässä on siis tilanne, että perittävät kuolivat 23 vuoden välein.

Ja luopuisin 100000 e perinnöstä 10000 takia? Kai mä päästän ton 10000 ulosottoon ja se hoituu aikanaan kun peritty omaisuus saadaan realisoitua. Ulosotto ei vaan odota vaan alkaa viedä palkasta saman tien. Tää on ihan persiistä....

Ulosotto moninkertaistaa sen 10000 euron velan jos se moneksi vuodeksi roikkumaan..koko perintö voi valua sen perintäfirman taskuun...saatavia pidetään kyllä yllä koska perintö.

Ei moninkertaista ainakaan enempää kuin pankkilaina, sillä verovelka on ulosottokelpoista ilman oikeuden päätöstä, joten siihen ei tule lisäkuluja.

Miksi ette jaa perintöä niin, että mökki jää veljelle ja asunto sinulle? Jos asunto on arvokkaampi kuin mökki, tee sopimus niin, että maksat siitä veljellesi osuutta sitten, kun saat myytyä. Jos joudut myymään halvemmalla kuin mitä oli perukirja-arvo, yritä saada perukirjan oikaisua niin, että siinä olisi todellinen myyntihinta.

Vierailija
52/147 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toki mökin ja asunnon voi laittaa myös vuokralle jos ei halua myydä mutta kuten tuli jo aiemmin todettua kelassa mm? Tuo perintö lasketaan tuenhakijan varallisuudeksi ja päälle lasketaan pääomatuloja jos vuokrasta kuolinpesä saa tuloja niintuliutetaan nämä perinnön saajan tuloiksi vaikka tilille ei tulisi penniäkään..

Todettu on itsekin. Kuolinpesällä on tuloja mm. Vuokrista mutta kun kaikki tulot menee kiinteistön kuluihin ei ole tuloja jaettavaksi mutta kela laskee nämä tulot kuitenkin minun tuloiksi.....menoja ei kelassa lasketa vain tulot

Kela katsoo verotettavia tuloja. Haiskahtaa vähän siltä, että kuolinpesän veroilmoituksen tehnyt henkilö ei ole ymmärtänyt laittaa veroilmoitukseen vähennettäviä menoja.

Mutta ap ei edes kertonut, että hän saisi mitään tukia Kelalta, joten ap:n tapaus on täysin erilainen.

Vierailija
53/147 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saat vernasti pankista velan perintöveron maksamiseen, koska olet perinyt konkreettista omaisuutta.

Aiotteko myydä jommankumman tai molemmat? Noista molemmista on kuluja.

Vierailija
54/147 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä niin ..hallituksen linjauksen mukaan olet nyt kelan silmissä varakas kun sinulla on perintöä eli varallisuutta .

Etkö ole seurannut uuden hallituksen linjauksia...asumistukeen tulee 10000 euron varallisuus raja.

Niin kauan kun lakia EI OLE HYVÄKSYTTY ja presidentti sitä allekirjoittanut ja voimaan astuminen tapahtunut MENNÄÄN SILLÄ ETTÄ VARALLISUUS EI VAIKUTA. Ihan sama mitä hallitus on linjannut tai jättänyt linjaamatta.

Esitys on kuitenkin jo valmisteltu ja pedattu kokoomuksen ,persujen,KD ja RKP n kesken valmiiksi niin että näiltä tulee tähän esitykseen hyväksyntä.

No sittenhän sinulla ei ole vaikeutta laitta LINKKIÄ tähän esitykseen. Epäilen että EI OLE VALMISTELTU vielä ollenkaan. Valmistelu on voitu ALOITTAA.

Vierailija
55/147 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene sen lapun kanssa pankkiin ja pyydä sieltä rahat perintöveron maksuun. Perintö toimii vakuutena.

Vasta saanut exän velat maksettua en saa uutta velkaa vaikka vakuudet onkin

Ei ne mitään "exän velkoja ollut". Juurihan sanoit että Yhteisvastuullisia velkoja, joten ihan sinun omia velkojasi oli.

Mun ex väärensi mun nimen ja otti velkaa. Mä en edes tiennyt niistä ennenkuin avioeron osituksen yhteydessä tulivat ilmi. En voinut ymmärtää miten asia oli mahdollinen koska en ollut ikänään anonut moisia lainoja. Pankista tulleet kirjeet hän otti ja piilotti ja vastasi niihin väärentämällä allekirjoitukseni. Nyt on vain sana sanaa vastaan kun ex väittää, että olen suostunut kaikkiin lainoihin yhteisvastuullisena. Käräjäoikeus oli ikävä kyllä sitä mieltä, että ex ei ole syyllistynyt rikokseen ja minun on maksettava lähes 80 000 euroa. Ex on aikoinaan ottanut myös äitinsä nimiin pikavippejä mikä sekin tuli yllätyksenä mulle. Historialla ei kuitenkaan ollu painoarvoa käräjäoikeudessa. Hoviin on valitettu, mut sen kanssa kestää pitkään.

Et siis  ole aloittaja, joka kertoi aloituksessa yhteisvastuullisista veloista.

Teitkö rikosilmoituksen väärennöksistä vai intitkö vastaan vain velkomusasiassa? Poliisilla on kyllä keinot selvittää väärennöksiä. Varma tieto, olen ollut asianomaistajana sellaisessa rikoksessa, jossa oli väärennetty minun nimikirjoituksiani. Vai olitko sittenkin antanut pankkitunnuksesi puolison käyttöön niin, että hän haki lainaa ilman sinun fyysistä kynällä paperille kirjoitettua allekirjoitustasi? Sellaiset ovat omaa huolimattomuutta.

Vierailija
56/147 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sittenhän sinulla ei ole vaikeutta laitta LINKKIÄ tähän esitykseen. Epäilen että EI OLE VALMISTELTU vielä ollenkaan. Valmistelu on voitu ALOITTAA.

Linkkiä ei nyt ole tähän laittaa mutta se oli tullut jo esille muualla että tämä on erityisesti kokoomuksen hanke ja nämä aiotaan viedä jo heti syksyllä pikavauhtia läpi jotta muutokset astuisi voimaan jo ensi vuoden alussa kuten työttömien tuki leikkaukset

Vierailija
57/147 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä on nykyään enemmälti että kuolinpesässä ei ole rahavaroja koska pumpattu tyhjäksi perinnönjättäjän elinaikana ettei vaan menisi veroa, mutta jahka nyt tulee uusi laki niin tämänkin korjaantuu että on ainakin sen verran tilillä jotta pystyy hautajaiset järjestämään. 

Vierailija
58/147 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näitä on nykyään enemmälti että kuolinpesässä ei ole rahavaroja koska pumpattu tyhjäksi perinnönjättäjän elinaikana ettei vaan menisi veroa, mutta jahka nyt tulee uusi laki niin tämänkin korjaantuu että on ainakin sen verran tilillä jotta pystyy hautajaiset järjestämään. 

Alle 20 000 euroa on ainakin rintaperillisille verotonta. Ei tarvitse tiliä tyhjäksi asti laittaa.

Vierailija
59/147 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä asukas ja perinnönjättäjä on voinut olla esim . Hoivakodin rahastuksen uhri jossa rahat tileltä putsataan. Hoivamaksuihin..

Näissä tapauksissa koti vielä on jotain omaisuus suojaa mutta muu varallisuus putsataan pois ennenkuin ehtii perillisille ja sitten vielä ne hautauskulut jotka jää kuolinpesälle on usein luokkaa 10000 euroa

Vierailija
60/147 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Linkkiä ei nyt ole tähän laittaa mutta se oli tullut jo esille muualla että tämä on erityisesti kokoomuksen hanke ja nämä aiotaan viedä jo heti syksyllä pikavauhtia läpi jotta muutokset astuisi voimaan jo ensi vuoden alussa kuten työttömien tuki leikkaukset

Äsken se oli jo valmisteltu... Nyt vasta "aiotaan ... syksyllä". Koita nyt saatana edes päättää että Onko se jo voimassa, valmisteltu, vai ollaanko vasta aloittamassa valmistelua...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kaksi