Onko naisilla pitkät hiukset itsensä takia, koska ne ovat mukavia?
Minulla oli joskus nuoruudessa pitkät hiukset, ei ne ainakaan mitään kivoja ollut ylläpitää ja paljon muutenkaan...
Kommentit (92)
Minulla on pitkät hiukset, koska minulla on kaunis ja naisellinen olo pitkillä hiuksilla.
Ei myöskään tarvitse käydä kampaajalla, kun pitkät hiukset on helppo leikata itsekin.
No kenen muunkaan takia? Mulle pitkät hiukset on helpoimmat ja huolettomimmat, koska ei tarvitse ikinä mennä kampaajalle vaan siistin latvat itse 4-6 viikon välein.
Lisäksi nämä saa halutessaan vaikka minkälaiselle ponnarille, ranskikselle tai nutturalle.
Mulla on koska ne on helpot. Ei tarvitse miettiä pysyykö ne mallissaan, niitä ei tarvitse laittaa, jne. Nytkään en ole varmaan kolmeen päivään niitä harjannut.
Mulla on pitkät hiukset laiskuuttani kunnes niiden yltäessä alaselkään kyllästyn ja pätkäisen long bobiksi ja sitten taas annan kasvaa jne
Mulla oli lyhyiden hiusten kausi 35:na, mutta kasvatin korona-aikaan pitkät takaisin. On niin paljon helpommat, ei tarvi käydä kampaajalla, kun leikkaan itse, ja voin vaihdella tyyliä päivittäin sen mukaan, miten jaksaa laittaa, nutturalle, ponnarille tai sitten jonkin kampauksen. Ei tarvi föönata tai suoristaa tai kihartaa tai laittaa mitään aineita, sen kun pesee vaan.
Naiset mukavia? Hiukset mukavia? Vai TöhTäh?
Olen nainen, haluan tuntea itseni naiselliseksi ja nähdä naisellisen naisen peilistä. Minulla on ollut myös todella lyhyet hiukset. Helpommat ne oli kyllä, mutta ei jotenkin istunut käsitykseeni itsestäni.
Vierailija kirjoitti:
Tulisi halvemmaksi kuin tämä joka 6. viikko ~ 60€.
Hiukseni ovat ohuet lättänät joita ei voi auki pitää ollenkaan. Ehkä aloitan kasvattamisen koska ei ole rahaa kampaajaan.
Tässä hyvä juttu olisi se että pääsisin eroon kouvolatukasta.
Tosin seuraava narina tosiaan kuinka hiukseni ovat aina liksiset ja inhottavasti valuvat kasvoja pitkin, enkö voisi hoitaa niitä edes jotenkin että olisivat upea harja?
En voi. Ohut ja lättänä ei muutu paksuiksi hiuksiksi vaikka läträän kaikki aineet.
Mut sehän on sivuseikka arvostelijoiden päässä.
Mulla on perseeseen saakka värjäämätön lahkolaistukka. Pidän sitä letillä. Uskokaa pois, ihan itseni iloksi.
Mutta rehellisyyttä ei pitkä tukka aiheuta ainakaan!
Vierailija kirjoitti:
Naisilla on pitkät värjätyt hiukset jotka voi laittaa olkapäälle kuin Ohisalo jotta miesten huomio kiinnittyy paremmin. Siksi naisilla on tissitkin.
Naine ei itse välttis suoraan tiedosta mikä se syy siellä takana on.
Minä olen ollut siinä uskossa, että tisseillä on jotain tekemistä vauvojen ruokkimisen kanssa.
Ei sitten vissiin olekkaan.
En osaisi olla muilla kuin pitkillä. Näyttää ihan kivalta. Täysin vaivaton, pese ja pidä.
Minulla on pitkä tukka - tällä hetkellä yltää vyötärölle. Syy tähän on helppous ja halpuus. En halua kantaa rahaa kampaajalle. Itse tasoitan latvat silloin tällöin ja muuten on helppo pitää ponnarilla tai letillä. Joskus en kampaa hiuksiani kuin muutaman kerran viikossa. Nykyisin ei rasvoitukkaan, joten prstäkin tarvitsee harvoin. Hikoamisenjälkeen vain huuhtaisee päänahan.
Minulla on ollut lyhyt tukka viimeksi teininä ja minusta oli tosi rasittavaa vääntää joka aamu sitä oikeaan asentoon. En myöskään mielellään käytä ylimääräisiä kemikaaleja.
Helppouden takia ainakin itselläni on tähän asti ollut. Mies leikkaa muutaman kerra vuodessa löysät pois. Saa laitettua kiinni joten eivät ole edessä kun tekee jotain, eikä niin lyhyet että pitäisi rampata kampaajalla jatkuvasti kun mies ei osaisi leikata sitä malliin.
Nyt yli 40 v olen alkanut tulla toisiin ajatuksiin ja haluaisin siilitukan. Ihan vain helppouden takia. Oloen kohta 2v hikoillut öisin, ja joudun persemään joka aamu pitkät hiukseni koska haisen kauhean pahalle jos en niitä pese, ja nyt on pikkuhiljaa käynytvituttamaan tämä hankaluus hiusten kanssa. Hiukset on kyllä lyhentyneet reippaasti, mutta vieäkin ovat vaikeat joka päivä pestäväksi.
Niin joo, ja jos joku meinaa ehdottaa että hakisin vaihdevuosihikoiluun lääkkeet lääkäriltä, niin yritetty on monesti, muttei niitä anneta. Ei vaikka olen tämän takia sairaslomalla kun en kykene töihin väsymyksen takia (heräilen myös 3 aikaan aamuyöllä enkä saa enää unta kuin vasta aamukuudelta uudelleen. En tietenkään saa myöskään uniongelmaani lääkettä koska on päätetty että minun pitää kärsiä naiseudestani kaikin mahdollisin keinoin työkyvyttömänä kotona.)
Tosiaan, sori aiheen vieri, mutta lyhyet hiukset houkuttelisivat, siili nimen omaan, jonka olisi helppo leikata itse aina uudestaan. Mies ei ole sanonut mitään, koska tietää terveyspulmani, mutta minä tiedän että hän ei haluaisi siiliä minulle. On hänelle varmasti ollut muutoksissa tarpeeksi tässä viime vuosina, tämä hikoilu, muistamattomuus, unettomuuteni, lihomiseni, naaman roikkumisen alkaminen, harmaantuneet hiukset ja haluttomuus koska en vain oikeasti jaksa haluta kun olen niin huonossa kunnossa terveyteni kanssa. Siihen päälle vielä siilitukka? En pysty vaatimaan mieheltäni enää mitään, hän on jo kärsinyt tarpeeksi.
Oma valinta. Kun olin pieni, niin vanhemmat pitivät minulla lyhyet hiukset. Isä leikkasi. Kouluiässä aloin kieltäytyä hiusten leikkuusta enkä ole palannut lyhyeen tyyliin. Taisi jäädä jonkinlainen kammo lyhyitä hiuksia kohtaan.
On puolipitkät koska on niin helpot. Saa kiinni tarvittaessa. Helppo muotoilla juhliin. Siisti Polkka minusta. Lyhyt tukka on hankala. On pakko muotoilla.
Minulla on paksut, kihartuvat hiukset. Ne on helpointa laittaa siististi, kun ne ovat pitkät. Minkä pituiset hiukset vai voivat olla nätit, mutta lyhyet kampaukset vaativat enemmän työtä ja kalliita kampaajakäyntejä. En ole kovin näppärä, mutta pitkät hiukset on helppo vetää kammoilla raakse tai kiinnittää ponnarille.
Pidän ulkonäöstäni kohtuullisesti huolta sekä itseni että ympärillä olevien vuoksi. Samoin pidän esimerkiksi kodistani huolta.
Minulla ainakin on. Tykkään pitkistä hiuksista koska niitä saa laitettua jos jonkinlaiselle kampaukselle.
Tulisi halvemmaksi kuin tämä joka 6. viikko ~ 60€.
Hiukseni ovat ohuet lättänät joita ei voi auki pitää ollenkaan. Ehkä aloitan kasvattamisen koska ei ole rahaa kampaajaan.