Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko naisilla pitkät hiukset itsensä takia, koska ne ovat mukavia?

Vierailija
23.07.2023 |

Minulla oli joskus nuoruudessa pitkät hiukset, ei ne ainakaan mitään kivoja ollut ylläpitää ja paljon muutenkaan...

Kommentit (92)

Vierailija
21/92 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisilla on pitkät värjätyt hiukset jotka voi laittaa olkapäälle kuin Ohisalo jotta miesten huomio kiinnittyy paremmin. Siksi naisilla on tissitkin.

Naine ei itse välttis suoraan tiedosta mikä se syy siellä takana on.

Minä olen ollut siinä uskossa, että tisseillä on jotain tekemistä vauvojen ruokkimisen kanssa.

Ei sitten vissiin olekkaan.

Ennne kun tulee mitään vauvoja pitää saada se mies.

Vierailija
22/92 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma valinta. Kun olin pieni, niin vanhemmat pitivät minulla lyhyet hiukset. Isä leikkasi. Kouluiässä aloin kieltäytyä hiusten leikkuusta enkä ole palannut lyhyeen tyyliin. Taisi jäädä jonkinlainen kammo lyhyitä hiuksia kohtaan.

Sama. Kaikki lapsuuskuvani ovat sellaisia joissa minulla  on päähän laitetun potan mukaan leikattu tukka. Ympäri asti samassa mitassa. Kaikilla muilla tytöillä oli pitkät hiukset ja niihin sai laitettua lettiä ja kampausta ja ihania koristeita, minulla oli poikapotta päässä. Äiti pakotti. 

Kun kasvoin niin en jälkeen on aina ollut pitkät hikuset, ja tulee olemaan vaikak puolet lähtisi päästä ja harmaantuisi hiirenhännäksi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/92 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset mukavia? Hiukset mukavia? Vai TöhTäh?

TöhTäh???

-olen nainen

Vierailija
24/92 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyttä tukkaa saa käydä leikkauttamassa kolmen viikon välein että se pysyy hyvän näköisenä, ja yleensä sitä hommaa ei kannata tehdä itse ellei ole tosi pro. Pitkistä siistin itse latvat parin kk välein. Säästöä vuodessa nopeasti laskeskellen 869 euroa, jos oletetaan että kampaamoleikkaus on 50 euroa.

Vierailija
25/92 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa käydä kampaajalla ja pitkät hiukset sopii paremmin, kuin lyhyet.

Lyhyitä pitää aina laittaa, etteivät törrötä jotenkin omituisesti. Pitkät ovat monta kertaa siistit laittamattakin.

Vierailija
26/92 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin oli kun ei ollut varaa käydä kampaajalla.

Vierailija
27/92 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua ihan lyhyitä hiuksia, mutta omalla hiuslaadullani pitkät hiukset eivät ole mitenkään vaivattomat. Hartiamittaiset ovat vielä suht helposti hallittavissa ja saa myös ponnarille. Hiukset osittain kihartuu, osittain ei. Kostea ilma saa hiukset pörrölle jne. Ja muutenkin aamulla hiuksia oikeasti pitää asetella siistiksi veden kanssa, eivät näytä yhtään hyvältä pelkällä harjauksella. Olisipa suorat hiukset, joihin pelkkä pesu, harjaus ja latvojen tasoittelu riittäisi.

Vierailija
28/92 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En osaisi olla muilla kuin pitkillä. Näyttää ihan kivalta. Täysin vaivaton, pese ja pidä.

Pitkistä hiuksista on kyllä vaivattomuus kaukana. Miehenä ollut niin "rokkitukkaa" kuin sentin siiliä ja kaikkea siltä väliltä.

Työläimpiä ovat selvästi lyhyt muutaman sentin hius (täytyy leikata usein + muotoilla aina ettei sojoita joka suuntaan) ja pitkä lapoihin tai yli menevä (takut ja niiden selvittely, peseminen ja etenkin kuivaaminen...). Helpoimmalla pääsee siilillä tai hieman pidemmällä, korkeintaan niskapituisella mallilla.

Naisten malleissa ei varmaan mene ihan yksi yhteen, mutta helpoksi en pitkiä hiuksia missään nimessä silti usko

Vierailija
29/92 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, miten saatte leikattu itse hiukset. Onko jälki oikeasti siistiä? Tai sitten hiusten pituus täytyy jo olla jotain alaselkään yltävää, että ne saa kunnolla vedettyä eteen leikattavaksi. Itselläni hiukset yltää lapoihin ja luokittelisin kyllä nämäkin pitkiksi. Ei kyllä mitään toivoa saada siistiä leikkaisjälkeä itse. Pari kertaa vuodessa käyn kampaajalla, maksaa 35 €/ kerta ja aikaa kuluu puolituntia. Ei kyllä ole järkeä räpeltää itse kun kampaajalta saa ammattimaista jälkeä.

Ja kyllä, pitkät hiukset mulla on ihan omasta halusta.

Vierailija
30/92 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpoin itselle varmaan olisi pitkä polkka, jonka antaisi aina kasvaa long bobiksi ja sitten sama kierros alusta.

Tykkään kuitenkin enemmän näistä 3/4 selän mittaisista hiuksista. Senkin uhalla, että hoitamista on enemmän eivätkä hiukseni ole paksuimmat mahdolliset.

Vierailija
31/92 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä, miten saatte leikattu itse hiukset. Onko jälki oikeasti siistiä? Tai sitten hiusten pituus täytyy jo olla jotain alaselkään yltävää, että ne saa kunnolla vedettyä eteen leikattavaksi. Itselläni hiukset yltää lapoihin ja luokittelisin kyllä nämäkin pitkiksi. Ei kyllä mitään toivoa saada siistiä leikkaisjälkeä itse. Pari kertaa vuodessa käyn kampaajalla, maksaa 35 €/ kerta ja aikaa kuluu puolituntia. Ei kyllä ole järkeä räpeltää itse kun kampaajalta saa ammattimaista jälkeä.

Äitilläni on aina ollut lyhyt tukka ja hän on senk leikannut itse haluamaansa malliin peilien avulla. En oikein ymmärrä vieläkään miten hän on osannut. Omaa pitkähköä hiustani leikkaan vain laittamalla ponnarin ja näppäämällä latvan pois. Hius on taipuisaa niin epätasaisuus ei näy ollenkaan. Jos sen vetäisi suorraksi raudalla ja kampaisi taakse niin varmana huomaisi ettei ole tasainen.

Vierailija
32/92 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En osaisi olla muilla kuin pitkillä. Näyttää ihan kivalta. Täysin vaivaton, pese ja pidä.

Pitkistä hiuksista on kyllä vaivattomuus kaukana. Miehenä ollut niin "rokkitukkaa" kuin sentin siiliä ja kaikkea siltä väliltä.

Työläimpiä ovat selvästi lyhyt muutaman sentin hius (täytyy leikata usein + muotoilla aina ettei sojoita joka suuntaan) ja pitkä lapoihin tai yli menevä (takut ja niiden selvittely, peseminen ja etenkin kuivaaminen...). Helpoimmalla pääsee siilillä tai hieman pidemmällä, korkeintaan niskapituisella mallilla.

Naisten malleissa ei varmaan mene ihan yksi yhteen, mutta helpoksi en pitkiä hiuksia missään nimessä silti usko

Varmaan tuo takkuuntuminen on ihan hiuslaadusta kiinni. Oma ei normioloissa taakkuunnu, harjaan aamuin illoin. Pesu joka toinen päivä tai päivittäin, jos olen hikoillut.

Joskus "pipokautena", kun pipo on hieronut ulkona koko päivän päätä ja ponnaria on tullut korjailtua monta kertaa, alkaa niskavillat olla takussa, mutta ei muuten.

Helppo on vaikkakin kesällä hiostava.

Vierailija
33/92 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äitilläni on aina ollut lyhyt tukka ja hän on senk leikannut itse haluamaansa malliin peilien avulla. En oikein ymmärrä vieläkään miten hän on osannut. Omaa pitkähköä hiustani leikkaan vain laittamalla ponnarin ja näppäämällä latvan pois. Hius on taipuisaa niin epätasaisuus ei näy ollenkaan. Jos sen vetäisi suorraksi raudalla ja kampaisi taakse niin varmana huomaisi ettei ole tasainen.

No melkoinen akrobaatti on kyllä ollut. Ja sun tapauksessa tosiaan itse leikattu varmasti toimiikin, ehkä näillä muillakin itse leikkaavilla on taipuisa hiuslaatu. Tätä en tullut ajatelleeksi.

Vierailija
34/92 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan tuo takkuuntuminen on ihan hiuslaadusta kiinni. Oma ei normioloissa taakkuunnu, harjaan aamuin illoin. Pesu joka toinen päivä tai päivittäin, jos olen hikoillut.

Joskus "pipokautena", kun pipo on hieronut ulkona koko päivän päätä ja ponnaria on tullut korjailtua monta kertaa, alkaa niskavillat olla takussa, mutta ei muuten.

Helppo on vaikkakin kesällä hiostava.

Mä harjaan hiukset ainoastaan ennen suihkuun menoa, ja sitten suihkun jälkeen. Sitten olen 2-3 päivää harjaamatta ennen kuin taas menen suihkuun. Ei mene takkuun vaikka hiuslaatuni on pörröinen. Miehelläni taas on kihara tukka ja se menee ihan jo päivän aikana ns itsekseen takkuun jos on yhtään pitempi. Lapseni kiharat hiukset on myös helposti takkuuntuvaa.

Vierailija
35/92 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kuulosta kyllä yhtään tutulta tuollaiset vaivat. Onko sinulla jotenkin ihan erityisen paksu tukka ja karkea hiuslaatu? Tai kenties et käyttänyt hoitoainetta? Itselläni on tavallinen suomalainen sileä hiuslaatu, joka ei oikeastaan edes takkuunnu. Jos takkuja onkin, ne aukeavat pesun yhteydessä hoitoaineella. En näe pesemisessä mitään vaivaa, sen kun vaahdottaa shampoolla ja huuhtelee. En ole myöskään koskaan kuivattanut hiuksiani mitenkään vaan ne ovat kuivuneet tekemättä mitään.

Vierailija
36/92 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun hiukseni menevät takkuun vain pesussa.

Vierailija
37/92 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut pitkät hiukset yhtäjaksoisesti 30 vuotta ja ne ovat nimenomaan helpot, kauniit ja edulliset ylläpitää. En tahdo käyttää paljoa aikaa laittautumiseen, joten olen naisena päätynyt siihen, että pitkillä hiuksilla  olen helposti myös naisellisen näköinen.  Itseni laittamiselta säästyvän ajan käytän urheiluun.

Pidän kehoni ja mieleni liikunnalla jäntevänä, solakkana ja toimivana. Nuorempana kuin monella ikäiselläni! On helpompaa olla onnellinen, kun kehossa on miellyttävää olla. Eikä tarvitse välittää esim. uusista jatkuvasti vaihtuvista vaatteista, rahan haaskaamisesta niihin ja isosta meikkipussista ja jatkuvista kalliista kampaamo käynneistä epävarmalla mielellä, että tuleeko hyvä leikkaus ja onnistuuko värjäys esim. Mieluummin käytän nämä rahat muihin palveluihin ja esim. matkailuun. Vaatteeni ovat mahdollisimman laadukkaita, hyvästä materiaalista, kestäviä ja kauniita, mutta omistan niitä vain sen verran kuin kerralla tarvitsen. En välitä muodista, vaan vaatteideni sopivuudesta juuri minulle.

Vierailija
38/92 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helppouden takia ainakin itselläni on tähän asti ollut. Mies leikkaa muutaman kerra vuodessa löysät pois. Saa laitettua kiinni joten eivät ole edessä kun tekee jotain, eikä niin lyhyet että pitäisi rampata kampaajalla jatkuvasti kun mies ei osaisi leikata sitä malliin.

Nyt yli 40 v olen alkanut tulla toisiin ajatuksiin ja haluaisin siilitukan. Ihan vain helppouden takia. Oloen kohta 2v hikoillut öisin, ja joudun persemään joka aamu pitkät hiukseni koska haisen kauhean pahalle jos en niitä pese, ja nyt on pikkuhiljaa käynytvituttamaan tämä hankaluus hiusten kanssa. Hiukset on kyllä lyhentyneet reippaasti, mutta vieäkin ovat vaikeat joka päivä pestäväksi.

Niin joo, ja jos joku meinaa ehdottaa että hakisin vaihdevuosihikoiluun lääkkeet lääkäriltä, niin yritetty on monesti, muttei niitä  anneta. Ei vaikka olen tämän takia sairaslomalla kun en kykene töihin väsymyksen takia (heräilen myös 3 aikaan aamuyöllä enkä saa enää unta kuin vasta aamukuudelta uudelleen. En tietenkään saa myöskään uniongelmaani lääkettä koska on päätetty että minun pitää kärsiä naiseudestani kaikin mahdollisin keinoin työkyvyttömänä kotona.)

Tosiaan, sori aiheen vieri, mutta lyhyet hiukset houkuttelisivat, siili nimen omaan, jonka olisi helppo leikata itse aina uudestaan. Mies ei ole sanonut mitään, koska tietää terveyspulmani, mutta minä tiedän että hän ei haluaisi siiliä minulle. On hänelle varmasti ollut muutoksissa tarpeeksi tässä viime vuosina, tämä hikoilu, muistamattomuus, unettomuuteni, lihomiseni, naaman roikkumisen alkaminen, harmaantuneet hiukset ja haluttomuus koska en vain oikeasti jaksa haluta kun olen niin huonossa kunnossa terveyteni kanssa. Siihen päälle vielä siilitukka?  En pysty vaatimaan mieheltäni enää mitään, hän on jo kärsinyt tarpeeksi.

Kuule, käyppä tsekkaamassa kilppariarvot.

Kilpirauhasen ylituotanto aiheutti minulle noin 45v hikoilun, yöheräämiset, väsymyksen, muistin menetyksen jne jne

Paljon olen kuullut kauhutarinoita kuinka lääkärit ottaa nokkiinsa kun heitä neuvotaan työssään eli eivät kirjoita lähetettä verikokeeseen mut yritä kuitenkin. Yksityisellä puolella toki pääsee pelkällä rahalla, oliko 150e mutta jonkun pitäisi sekin sitten tuomita onko vai ei ole.

Vahvasti koen oireesi omakseni kuten myös tuon haisuli ongelman joka nykyään ilmenee minulla liian alhaisen kilpirauhashormonitason aikaan. Naisena nämä muutkin hormoonit kun heittelee sinne tänne.

Ja olin hoitoon hakeutessani hyväksynyt että vaihdevuodet ovat alkaneet jonka gynekologi sittemmin tyrmäsi koska munasarjoissa oli normaalia toimintaa.

Vierailija
39/92 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on ollut pitkät hiukset yhtäjaksoisesti 30 vuotta ja ne ovat nimenomaan helpot, kauniit ja edulliset ylläpitää. En tahdo käyttää paljoa aikaa laittautumiseen, joten olen naisena päätynyt siihen, että pitkillä hiuksilla  olen helposti myös naisellisen näköinen.  Itseni laittamiselta säästyvän ajan käytän urheiluun.

Pidän kehoni ja mieleni liikunnalla jäntevänä, solakkana ja toimivana. Nuorempana kuin monella ikäiselläni! On helpompaa olla onnellinen, kun kehossa on miellyttävää olla. Eikä tarvitse välittää esim. uusista jatkuvasti vaihtuvista vaatteista, rahan haaskaamisesta niihin ja isosta meikkipussista ja jatkuvista kalliista kampaamo käynneistä epävarmalla mielellä, että tuleeko hyvä leikkaus ja onnistuuko värjäys esim. Mieluummin käytän nämä rahat muihin palveluihin ja esim. matkailuun. Vaatteeni ovat mahdollisimman laadukkaita, hyvästä materiaalista, kestäviä ja kauniita, mutta omistan niitä vain sen verran kuin kerralla tarvitsen. En välitä muodista, vaan vaatteideni sopivuudesta juuri minulle.

Joopa joo.

Vierailija
40/92 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo naisellisella naisella on pitkät hiukset.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme seitsemän