Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko naisilla pitkät hiukset itsensä takia, koska ne ovat mukavia?

Vierailija
23.07.2023 |

Minulla oli joskus nuoruudessa pitkät hiukset, ei ne ainakaan mitään kivoja ollut ylläpitää ja paljon muutenkaan...

Kommentit (92)

Vierailija
81/92 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne on muotia. Siksi.

Ainoa "oikea" hiusmalli naisella kuuluu nyt olla pitkät päätä myöten valuvat hiukset, keskijakaus.

Oli ne sitten paksut tai ohuet. Yleensä ne on ohuet.

Täällä selitetään kuinka itse tasoitetaan latvat.

Minä en näe juuri muuta kuin latvoja, joita ei ole tasoitettu. Epämääräisiä huituloita ne enimmäkseen on.

Pikkutytöilläkin on nykyään ohuet tasoittamattomat liuhuhuitulat, kaikilla.

Välttämättä ei sovi monillekaan, mutta muoti.

Kaikkein hassuin oli vanha nainen, jolla letti. Se oli noin sukkapuikon vahvuinen.

Vai muotia. Mulla on melkein aina ollut pitkä tukka 80-luvulta lähtien. Muutaman kerran olen leikkauttanut lyhyemmän tukan. Mulla on melko paksu ja taipuisa tukka kuten isällä on. Leikkautan latvat puolen vuoden välein.

Vierailija
82/92 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En osaisi olla muilla kuin pitkillä. Näyttää ihan kivalta. Täysin vaivaton, pese ja pidä.

Pitkistä hiuksista on kyllä vaivattomuus kaukana. Miehenä ollut niin "rokkitukkaa" kuin sentin siiliä ja kaikkea siltä väliltä.

Työläimpiä ovat selvästi lyhyt muutaman sentin hius (täytyy leikata usein + muotoilla aina ettei sojoita joka suuntaan) ja pitkä lapoihin tai yli menevä (takut ja niiden selvittely, peseminen ja etenkin kuivaaminen...). Helpoimmalla pääsee siilillä tai hieman pidemmällä, korkeintaan niskapituisella mallilla.

Naisten malleissa ei varmaan mene ihan yksi yhteen, mutta helpoksi en pitkiä hiuksia missään nimessä silti usko

Riippuu pitkälti hiuslaadusta, millaiset hiukset ovat ns. helpoimmat. Itselläni on voimakkaan luonnonkihara, karkea hius ja ylivoimaisesti helpoin pituus on long bob eli pitkä polkka. Lyhyet hiukset olisivat niin kikkarat, että niiden laittaminen ja jonkinlaisessa mallissa pitäminen olisi erittäin haastavaa. Yli olkapäiden mennessä taas hiukset alkavat takkuuntua tosi helposti. Long bob -pituudessa myös hiusten pörröisyys on helpoiten hallittavissa ja kiharat asettuvat nätisti. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/92 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on miltei metrin pituiset punaiset kiharat hiukset. Valehtelisin, jos väittäisin pitäväni niitä vain omaksi ilokseni. Nautin niiden ihailusta ja ihmettelystä:)

Mulla on myös metrin pituiset hiukset, mutta lähinnä kiusaannun siitä kun ihmiset kommentoi niitä. Ne on vain hiukset, en tajua miten pakkomielteisiä jotkut ovat päästä kasvavien karvojen suhteen. Mulla nyt sattuu olemaan sellaiset geenit että hiukseni kasvavat pituutta hyvin, en ole itse tehnyt mitään muuta kuin ollut liian laiska tarttumaan saksiin kuin ehkä kerran vuodessa ja liian pihi käydäkseni kampaajalla.

Itse en kiusaannu tipan tippaa mun hiusten saamasta huomiosta:) Yleensä pienet lapset ja mummoikäiset naiset saattavat kysyä multa esimerkiksi kaupassa, jos he saisivat koskettaa mun hiuksia. Multa kysytään monesti myös hiustenhoitovinkkejä, joita ei oikeastaan ole. Mulla on käytössäni runsaan parin euron shampoo ja samanhintainen hoitoaine.

Vierailija
84/92 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on miltei metrin pituiset punaiset kiharat hiukset. Valehtelisin, jos väittäisin pitäväni niitä vain omaksi ilokseni. Nautin niiden ihailusta ja ihmettelystä:)

Mulla on myös metrin pituiset hiukset, mutta lähinnä kiusaannun siitä kun ihmiset kommentoi niitä. Ne on vain hiukset, en tajua miten pakkomielteisiä jotkut ovat päästä kasvavien karvojen suhteen. Mulla nyt sattuu olemaan sellaiset geenit että hiukseni kasvavat pituutta hyvin, en ole itse tehnyt mitään muuta kuin ollut liian laiska tarttumaan saksiin kuin ehkä kerran vuodessa ja liian pihi käydäkseni kampaajalla.

Itse en kiusaannu tipan tippaa mun hiusten saamasta huomiosta:) Yleensä pienet lapset ja mummoikäiset naiset saattavat kysyä multa esimerkiksi kaupassa, jos he saisivat koskettaa mun hiuksia. Multa kysytään monesti myös hiustenhoitovinkkejä, joita ei oikeastaan ole. Mulla on käytössäni runsaan parin euron shampoo ja samanhintainen hoitoaine.

Juuri tuo hiusteni hipelöiminen on ärsyttävää, onneksi sitä ei enää näin vanhempana tapahdu niin usein. Silloin kun olin teini ja parikymppinen, oli ahdistavaa kun ihmiset halusi lääppiä hiuksiani, ihan kuin olisin näyttelyeläin.

Vierailija
85/92 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiukset pestävä aina työvuoron jälkeen joten onhan se vaivalloisempaa verrattuna kuin jos olisi lyhyet. Minulla pitkät hiukset suurimmaksi osin siksi että naiseni pitää niistä enemmän. 

Vierailija
86/92 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulisi halvemmaksi kuin tämä joka 6. viikko ~ 60€.

Hiukseni ovat ohuet lättänät joita ei voi auki pitää ollenkaan. Ehkä aloitan kasvattamisen koska ei ole rahaa kampaajaan.

Tämä juuri on ohuiden hiusten kirous. Aineita kuluu ja hiukset ohenee entisestään föönaamisesta. Rahan menoa ei voi välttää. Minä laitan välillä papiljotit ja annan kuivua. Silloin ne pysyvät irti päänahasta muutaman päivän ja pesuväli pitenee.

Koronan aikana kokeilin olla 6 kk käymättä kampaajalla ja ilman muotoilutuotteita sekä en föönannut. Tukka kasvoi hirmuvauhtia lapaluiden puoliväliin. Menin sitten kampaajalle ja hän ei olisi halunnut leikata polkkatukkaa. Itse olin kyllästynyt, kun tuulisella säällä hiukset lävähti naamalle ja pesun jälkeen ilman föönausta kuivuminen kesti ikuisuuden.

Vierailija
87/92 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle sopisi lyhyet, mutta en jaksa pitää yllä, enkä siedä karvoja naamalla. Siilikin kasvaa äkkiä palloksi. Pitkä on vaivattomin. Aina kiinni. Naisellisuus ei kiinnosta minua.

Vierailija
88/92 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla aina vaihtelee pitkä-lyhyt-pitkä-lyhyt... Silloin, kun on pitkät hiukset haluan lyhyet, koska ne vaikuttavat niin huolettoman helpoilta (ja myös näteiltä), ja silloin kun lyhyet, niin haaveilen pitkistä hiuksista, kun ne ovat niin kauniit ja näyttävät hyviltä aina (joten siinä mielessä helpommat kuin lyhyet, joita joutuu laittamaan enemmän).

Vierailija
89/92 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiukset ovat mukavia? Nyt oikeesti. Hiukset ovat mukavat, ellet sitten puhu erikseen monista eri hiuksista kuten peruukeista. "Ei ne ainakaan kivoja olleet"? Eivät olleet kivat, on oikea muoto. Tukka on ihan yksikkö, et puhu jokaisesta hiussäikeestä erikseen.

Vierailija
90/92 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästösyistä. Tasaus tyttäreni toimesta, harvoin kampaajallakin. Juhliin saa itse nutturalle.

hoitoainetta menee toki ehkä vähän enemmän, shampoota vain päänahkaan joten sen määrä sama kuin lyhyellä tukalla, kuitenkin verrattuna tiheään lyhyen kampauksen ylläpitoon paljon halvempaa näin.

Vierailija
91/92 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne on muotia. Siksi.

Ainoa "oikea" hiusmalli naisella kuuluu nyt olla pitkät päätä myöten valuvat hiukset, keskijakaus.

Oli ne sitten paksut tai ohuet. Yleensä ne on ohuet.

Täällä selitetään kuinka itse tasoitetaan latvat.

Minä en näe juuri muuta kuin latvoja, joita ei ole tasoitettu. Epämääräisiä huituloita ne enimmäkseen on.

Pikkutytöilläkin on nykyään ohuet tasoittamattomat liuhuhuitulat, kaikilla.

Välttämättä ei sovi monillekaan, mutta muoti.

Kaikkein hassuin oli vanha nainen, jolla letti. Se oli noin sukkapuikon vahvuinen.

Miksi halveksit toisten hiuksia? Älä kiinnitä mitään huomiota siihen, missä mallissa kukin hiuksiaan pitää. Ja vanhoja naisia pitää aina nälviä jostain, opettele sivistyneille tavoille. Sitäpaitsi pitkästä ohuesta letistä saa kauniin nutturan, kun pyörittää lettiä nutturaksi.

Vierailija
92/92 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helppouden takia ainakin itselläni on tähän asti ollut. Mies leikkaa muutaman kerra vuodessa löysät pois. Saa laitettua kiinni joten eivät ole edessä kun tekee jotain, eikä niin lyhyet että pitäisi rampata kampaajalla jatkuvasti kun mies ei osaisi leikata sitä malliin.

Nyt yli 40 v olen alkanut tulla toisiin ajatuksiin ja haluaisin siilitukan. Ihan vain helppouden takia. Oloen kohta 2v hikoillut öisin, ja joudun persemään joka aamu pitkät hiukseni koska haisen kauhean pahalle jos en niitä pese, ja nyt on pikkuhiljaa käynytvituttamaan tämä hankaluus hiusten kanssa. Hiukset on kyllä lyhentyneet reippaasti, mutta vieäkin ovat vaikeat joka päivä pestäväksi.

Niin joo, ja jos joku meinaa ehdottaa että hakisin vaihdevuosihikoiluun lääkkeet lääkäriltä, niin yritetty on monesti, muttei niitä  anneta. Ei vaikka olen tämän takia sairaslomalla kun en kykene töihin väsymyksen takia (heräilen myös 3 aikaan aamuyöllä enkä saa enää unta kuin vasta aamukuudelta uudelleen. En tietenkään saa myöskään uniongelmaani lääkettä koska on päätetty että minun pitää kärsiä naiseudestani kaikin mahdollisin keinoin työkyvyttömänä kotona.)

Tosiaan, sori aiheen vieri, mutta lyhyet hiukset houkuttelisivat, siili nimen omaan, jonka olisi helppo leikata itse aina uudestaan. Mies ei ole sanonut mitään, koska tietää terveyspulmani, mutta minä tiedän että hän ei haluaisi siiliä minulle. On hänelle varmasti ollut muutoksissa tarpeeksi tässä viime vuosina, tämä hikoilu, muistamattomuus, unettomuuteni, lihomiseni, naaman roikkumisen alkaminen, harmaantuneet hiukset ja haluttomuus koska en vain oikeasti jaksa haluta kun olen niin huonossa kunnossa terveyteni kanssa. Siihen päälle vielä siilitukka?  En pysty vaatimaan mieheltäni enää mitään, hän on jo kärsinyt tarpeeksi.

Kuule, käyppä tsekkaamassa kilppariarvot.

Kilpirauhasen ylituotanto aiheutti minulle noin 45v hikoilun, yöheräämiset, väsymyksen, muistin menetyksen jne jne

Paljon olen kuullut kauhutarinoita kuinka lääkärit ottaa nokkiinsa kun heitä neuvotaan työssään eli eivät kirjoita lähetettä verikokeeseen mut yritä kuitenkin. Yksityisellä puolella toki pääsee pelkällä rahalla, oliko 150e mutta jonkun pitäisi sekin sitten tuomita onko vai ei ole.

Vahvasti koen oireesi omakseni kuten myös tuon haisuli ongelman joka nykyään ilmenee minulla liian alhaisen kilpirauhashormonitason aikaan. Naisena nämä muutkin hormoonit kun heittelee sinne tänne.

Ja olin hoitoon hakeutessani hyväksynyt että vaihdevuodet ovat alkaneet jonka gynekologi sittemmin tyrmäsi koska munasarjoissa oli normaalia toimintaa.

Kuuleppa, kilppariarvot on katsottu 5 kertaa 2v sisällä ja aina täydellisesti viitteissä. Jos joku miettii ferritiiniä, niin sekin on hyvällä tolalla. Toist ihmiset ovat herkempiä hormonitoiminnan muutoksille, ja koska FSH arvoja ei ole koskaan mitattu ennen oireiden alkua, ei voida mitenkään tietää onko niissä tapahtunut muutoksia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi viisi