Onko naisilla pitkät hiukset itsensä takia, koska ne ovat mukavia?
Minulla oli joskus nuoruudessa pitkät hiukset, ei ne ainakaan mitään kivoja ollut ylläpitää ja paljon muutenkaan...
Kommentit (92)
Voi kun pystyisi kasvattamaan pitkät hiukset, mutta on niin ohuet ja huonokuntoiset hiukset :( Todella kateellinen olen hyvät hiusgeenit perineille.
Minä en pidä kampaajakäynneistä, joten pitkät hiukset ovat helpommat.
Niitä tarvitsee harvemmin leikata.
Miehet pitävät pitkähiuksista naisista.
On. Idioottikysymys.
Se on sitäpaitsi huomattavast halvempaa.
Mä tykkään pitkästä tukasta ja se sopii mulle.
53v.
Mulla on pitkät hiukset vain ja ainoastaan siksi, koska olen aivan hiton laiska tekemään niille mitään enkä pidä siitä, että hiuksiini kosketaan, eli en todellakaan pidä parturissa käymisestä. Leikkaan pari kertaa vuodessa fiskarsseilla latvat tasaisiksi, muuten nuo ovat aina ponnarilla tai jollain pikanutturalla. Auki en pidä kuin nukkuessa. Pitkät hiukset on siltä osin helpot, lyhyet vaatii ylläpitoa ja muotoilutuotteita näyttääkseen miltään.
Minulla suht lyhyet. En ole mukava ihminen millään muotoa.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on miltei metrin pituiset punaiset kiharat hiukset. Valehtelisin, jos väittäisin pitäväni niitä vain omaksi ilokseni. Nautin niiden ihailusta ja ihmettelystä:)
Mulla on myös metrin pituiset hiukset, mutta lähinnä kiusaannun siitä kun ihmiset kommentoi niitä. Ne on vain hiukset, en tajua miten pakkomielteisiä jotkut ovat päästä kasvavien karvojen suhteen. Mulla nyt sattuu olemaan sellaiset geenit että hiukseni kasvavat pituutta hyvin, en ole itse tehnyt mitään muuta kuin ollut liian laiska tarttumaan saksiin kuin ehkä kerran vuodessa ja liian pihi käydäkseni kampaajalla.
Minulla ollut kaikenpituisia hiusmalleja ja koen että pitkät helpoimmat.
Sutaiset vaan nutturan tai klipsin niin kivannäköiset.
Lyhyissä kova laittaminen ja vääntäminen ja jatkuva kampaajalla ramppaaminen,että pysyy mallissa.
Mun hiuslaadulla pidemmät ehd.helpoimmat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä kasvatin vaihtelun vuoksi pitkät hiukset ihan vaan naisellisemman lookin takia. Monta vuotta on ollut lyhyemmät, joista olen kyllä tykännyt skarppiuden vuoksi, mutta nyt ajattelin mennä vähän aikaa vähän pehmeämmällä ilmeellä. Helpompaa tämä ei itselle ole, sillä hiukseni ovat helposti (jo tuulessa) takkuuntuvaa laatua, ja tuntuu, että aina ulkona on pakko pitää hiukset kiinni. Nautin siis ainoastaan kotona tästä "naisellisuudesta".
Sama. Ja kasvattaessani pitkiä hiuksia kuvittelin laittavani hiukset vaivatta suurelle pöyheälle nutturalle, josta suortuvat putoilevat sivuille kauniisti, kun todellisuus on se, että jos en tupeeraa hiuksia ennen nutturaa, hiukset ovat lättänänä pitkin päätä, ja edestä katsottuna näytän lähes kaljulta suuren otsani kanssa. Plus se pöyheä nuttura on golfpalloakin pienempi, vaikka kuinka pöyhisi. Irtosuortuvat roikkuvat suorina alaspäin, tai vaihtoehtoisesti törröttävät suoraan ylöspäin, mitään eleganttia ei tässä ilmestyksessä ole.
Jos hiukset ovat kuin rotanhäntä se nuttura väännetään rotan eli valkin ympärille. Näitä saa ostaa tai voi valmistaa itse. http://www.evildressmaker.com/?p=7873
Ne on muotia. Siksi.
Ainoa "oikea" hiusmalli naisella kuuluu nyt olla pitkät päätä myöten valuvat hiukset, keskijakaus.
Oli ne sitten paksut tai ohuet. Yleensä ne on ohuet.
Täällä selitetään kuinka itse tasoitetaan latvat.
Minä en näe juuri muuta kuin latvoja, joita ei ole tasoitettu. Epämääräisiä huituloita ne enimmäkseen on.
Pikkutytöilläkin on nykyään ohuet tasoittamattomat liuhuhuitulat, kaikilla.
Välttämättä ei sovi monillekaan, mutta muoti.
Kaikkein hassuin oli vanha nainen, jolla letti. Se oli noin sukkapuikon vahvuinen.
Mitä ylläpitämistä pitkissä hiuksissa muka on? Pesee ja kun ovat kuivat laittaa ponnarille. Leikkauttaa latvat jos näyttävät hapsuisilta.
Hyvin helppoa ja edullista.
Lyhyet hiukset vie paljon aikaa ja rahaa.
Pitkät ei.
En minä niillä miehiä hurmaa, koska en tarvitse sellaista elämääni.
Pitkät hiukset alkavat haitata vasta yli nelikymppisenä, sitä ennen ne ovat vain ihanan vaivattomat.
Vierailija kirjoitti:
Ne on muotia. Siksi.
Ainoa "oikea" hiusmalli naisella kuuluu nyt olla pitkät päätä myöten valuvat hiukset, keskijakaus.
Oli ne sitten paksut tai ohuet. Yleensä ne on ohuet.
Täällä selitetään kuinka itse tasoitetaan latvat.
Minä en näe juuri muuta kuin latvoja, joita ei ole tasoitettu. Epämääräisiä huituloita ne enimmäkseen on.
Pikkutytöilläkin on nykyään ohuet tasoittamattomat liuhuhuitulat, kaikilla.
Välttämättä ei sovi monillekaan, mutta muoti.
Kaikkein hassuin oli vanha nainen, jolla letti. Se oli noin sukkapuikon vahvuinen.
Olet väärässä, ei tuolla ole mitään tekemistä muodin kanssa.
Hyvin harva lotkauttaa korvaansakaan muodille.
Kyllä tässä jyllää käytännöllisyys ja mukavuudenhalu. Pitkien hiusten kanssa ei tartte käydä 6 vkon välein kampaajalla joten säästyy rahaa.
Toistan: muodista ei ole kyse. Ei varsinkaan sen vanhan naisen kohdalla joka todnäk on koko elämänsä ollut pitkähiuksinen eikä näe syytä leikata hiuksiaan lyhyeksisen takia että joku kaltaisesi urpå menettää elämänhalunsa koska vanhalla naisella on ohut letti.
Jos lukisit muutakin kuin instajulkaisuja, tietäisit.
Silloin kun minulla vielä oli hiukset, niin pitkät hiukset olivat ehdottomasti helpoimmat. Ne sai ponnarille, letille tai nutturalle helposti. Nyt kun on sairauden ja iän takia ohentuneet ja haperot hiukset, niin niiden lyhyenä pitäminen on aika tympeää. Pitää säännöllisesti käydä parturissa ja hiuksia pitää laittaa, että ne näyttäisivät edes jotenkin hyviltä.
Vierailija kirjoitti:
Pitkät hiukset alkavat haitata vasta yli nelikymppisenä, sitä ennen ne ovat vain ihanan vaivattomat.
Eivät vaivaa mitenkään vaikka ikää on 50+
Vierailija kirjoitti:
Helppouden takia ainakin itselläni on tähän asti ollut. Mies leikkaa muutaman kerra vuodessa löysät pois. Saa laitettua kiinni joten eivät ole edessä kun tekee jotain, eikä niin lyhyet että pitäisi rampata kampaajalla jatkuvasti kun mies ei osaisi leikata sitä malliin.
Nyt yli 40 v olen alkanut tulla toisiin ajatuksiin ja haluaisin siilitukan. Ihan vain helppouden takia. Oloen kohta 2v hikoillut öisin, ja joudun persemään joka aamu pitkät hiukseni koska haisen kauhean pahalle jos en niitä pese, ja nyt on pikkuhiljaa käynytvituttamaan tämä hankaluus hiusten kanssa. Hiukset on kyllä lyhentyneet reippaasti, mutta vieäkin ovat vaikeat joka päivä pestäväksi.
Niin joo, ja jos joku meinaa ehdottaa että hakisin vaihdevuosihikoiluun lääkkeet lääkäriltä, niin yritetty on monesti, muttei niitä anneta. Ei vaikka olen tämän takia sairaslomalla kun en kykene töihin väsymyksen takia (heräilen myös 3 aikaan aamuyöllä enkä saa enää unta kuin vasta aamukuudelta uudelleen. En tietenkään saa myöskään uniongelmaani lääkettä koska on päätetty että minun pitää kärsiä naiseudestani kaikin mahdollisin keinoin työkyvyttömänä kotona.)
Tosiaan, sori aiheen vieri, mutta lyhyet hiukset houkuttelisivat, siili nimen omaan, jonka olisi helppo leikata itse aina uudestaan. Mies ei ole sanonut mitään, koska tietää terveyspulmani, mutta minä tiedän että hän ei haluaisi siiliä minulle. On hänelle varmasti ollut muutoksissa tarpeeksi tässä viime vuosina, tämä hikoilu, muistamattomuus, unettomuuteni, lihomiseni, naaman roikkumisen alkaminen, harmaantuneet hiukset ja haluttomuus koska en vain oikeasti jaksa haluta kun olen niin huonossa kunnossa terveyteni kanssa. Siihen päälle vielä siilitukka? En pysty vaatimaan mieheltäni enää mitään, hän on jo kärsinyt tarpeeksi.
Mene hyvä ihminen naistentautien erikoislääkärille, hyvälle sellaiselle.
Myös unicorn cut on helppo itse leikata ja sillä saa kerrostustakin.