Meidän koko perhe on horoskoopeiltaan rapuja ja skorppareita
Kommentit (82)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ja esikoinen olemme rapuja ja mies ja nuorimmainen oinaita.
Lapsuuden perheessä on useampi härkä ja he ovat kaikessa itsenäisyydessä hirveitä. Aina pitää olla oikeassa.
Härän pitää saada se viiminen sana ja minä en ainakaan koskaan alota edes väittelyä jos en tiedä olevani oikeassa.
Onko härkä(mies) sellainen, joka pitää päänsä, on voimakkaat mielipiteet ja arvot eikä niitä muuta ja suuttuu harvoin, mutta kun suuttuu niin silloin lentää sanat, männynkävyt ja sarvet paukkuu. ??? Ei räksytä samalla tavalla kuin jouskari, mutta puhuu suoraan ja satuttaa?
Minun härkä-veljeni on hyvin rauhallinen ja harvoin "sarvet paukkuu" mutta on tosiaan voimakkaa
Miten veljelläsi ilmenee voimakkaat mielipiteet?
Joustamattomuutena ja musta-valkoisuutena. Joku verrattain pieni asia voi olla hänelle periaatekysymys, jota on valmis puolustamaan. Esimerkiksi hänellä oli hyvin vahva mielipide sen suhteen, että perhe-yrityksemme vanha solarium säilytetään niin pitkään kun asiakkaat tykkää siellä käydä vaikka uusia valoputkia siihen ei enää saa eikä ole saanut viimeiseen 5 vuoteen. Rahallisesti arvo on mitätön.
Veljelläni on tapana tarkastella asioita hyvin kapeasta omasta näkökulmastaan ja on sitten hyvin vakuuttunut olevansa oikeassa. Hän on nyt 40 v ja oppinut vähän ymmärtämään että muut ajattelee eri tavalla kuin hän mutta on yhä tietyissä asioissa hyvin taipumaton. Esimerkiksi hän on ollut täysin kykenemätön ymmärtämään miksi tyttöystävälle voisi olla ongelma se, että hän myöhästelee tai ettei hän suostu koskaan tapaamaan aamupäivästä.
On myös hyvin suora. Ei sillä tavalla, että itse sanoisi mitään loukkaavaa, mutta täysin kykenemätön ymmärtämään että muut ihmiset kertoo valkoisia valheita. Joskus keskustelimme tästä hänen kanssaan ja hän oli täysin vakuuttunut siitä ettei hänen naispuolinen ystävänsä "valehtelisi" sanoessaan ettei työkiireiden tms. vuoksi ehtinyt tavata.
Innostuin jo! Kiitos sinulle hyvää viikonloppua.