Miten joillakin on varaa käydä kahvilla?
Sirkka Castren-Tenwolde nauttii Kämpin terassilla latte-kahvista ja croissantista hillolla. Hintaa kahvilla on 6,90 euroa ja croissantilla ja hillolla seitsemän, eli yhteensä 13,90 euroa. Castren-Tenwolden mukaan hintojen nousu ei ole vaikuttanut siihen, miten usein hän käy kahvilla.
Kahvilla käyminen on pieni asia, jonka teen itselleni päivittäin, hän sanoo.
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000009727643.html
14 euroa kahvista ja croissantista, ei ikinä. Sehän tekee monta sataa kuussa jos kerran päivässä tuon tekisi. Minulla menee keskimäärin päivän kauppaostoksiin tuon verran sisältäen kaiken mitä yleensä kaupasta ostetaan. Siis välillä menee vähemmän ja välillä enemmän mutta kuukauden ruokaostokset on tuollaiset 300 euroa. Saman verran jos laittaisi vielä kahvilaan kuukaudessa niin olisin äkkiä konkurssissa. Onko Suomessa sitten suurimmalla osalla ihmisistä niin isot tulot että olen vain pudonnut kelkasta?
Kommentit (125)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä niitä kahviloita on muuallakin kuin siellä Kämpissä ja jokaisessa saa kahvi korosntit alle vitosella.
Ei siellä kahvilassa nyt joka päivä käydä herkuttelemassa.
Mielummin kahvi krosat vitosella kuin tuoppi imelää kaljaa hikisessä baarissa
Olen itse kesäkahvilassa töissä, kyllä siellä käy näitä vakioasiakkaita joka päivä, kahvikupin hinta 1,50/2,00 ja jos pienen kahvin ottaa ne maksaa yhteensä 3 euroa. Helsinkiin on matkaa noin 600 kilometriä. Luulin alkuun että on kallis paikka, mutta kun itse kävin nesteellä ihan perus kahvilla huomasin että halvalla myydään, selvisi minullekin miksi asiakkaat joskus mainitsee että onpas halpaa.
Vierailija kirjoitti:
Joojoo, kukaan hyvätuloinen ei tietenkään kävisi kahvilassa eikä ainakaan maksaisi 13,90 siitä ja lottomiljonääritkin jatkaisi vain töissä ja ostaisi ilta-alen punalapputuotteita.
Mitähän vielä, sanokaa nyt joku että tulot on 200 000e vuodessa ja vaatteet ostetaan kirpparilta ja lomaillaan korkeintaan sähköttömällä mökillä eikä koskaan käydä ainakaan missään mikä maksaa.Kumma kun tänne aina kokoontuu ne kaikista hyvätuloisimmat pätemään kuinka eivät koskaan käytä rahaa mihinkään.
Ei tuollaiset kommentoijat ole hyvä tuloisia hyvä jos hädin tuskin keskitulon alarajalla. Itse tunnen hyvä tuloisia käyttävät rahansa järkevästi mutteivat ole pihejä, kun tietävät että palveluja juurikin esimerkiksi kahvilla käynti, tuo myös Suomi nimiselle yritykselle tuloja
En maksaisi Kämpin terassilla tai missään muuuallakaan kahvista ja croissantista 13,90 euroa. Kauppojen ilta-alennuksista saan 14 eurolla paljon ruokaa perheelle.
Eikö näillä kahviloissa notkujilla ole kotona kahvinkeitintä? Tulisi paljon halvemmaksi ostaa kotiin tavallinen kahvinkeitin tai kahvikone eli kahviautomaatti ja valmistaa kahvikoneella erikoiskahvia, teetä tai kaakaota.
En ole koskaan ymmärtänyt näitä rahan tuhlaajia ja kahviloissa kävijöitä. Eikö heillä ole parempaa tekemistä kuin notkua kahviloissa? Joutilaat voisivat mennä vapaehtoistyöhön tai kerätä roskia tien pientareilta, puistoista ja uimarannoilta!
Sotkussa saa halvalla kahveen ja pullan.
Joojoo, kukaan hyvätuloinen ei tietenkään kävisi kahvilassa eikä ainakaan maksaisi 13,90 siitä ja lottomiljonääritkin jatkaisi vain töissä ja ostaisi ilta-alen punalapputuotteita.
Mitähän vielä, sanokaa nyt joku että tulot on 200 000e vuodessa ja vaatteet ostetaan kirpparilta ja lomaillaan korkeintaan sähköttömällä mökillä eikä koskaan käydä ainakaan missään mikä maksaa.
Kumma kun tänne aina kokoontuu ne kaikista hyvätuloisimmat pätemään kuinka eivät koskaan käytä rahaa mihinkään.