Miten joillakin on varaa käydä kahvilla?
Sirkka Castren-Tenwolde nauttii Kämpin terassilla latte-kahvista ja croissantista hillolla. Hintaa kahvilla on 6,90 euroa ja croissantilla ja hillolla seitsemän, eli yhteensä 13,90 euroa. Castren-Tenwolden mukaan hintojen nousu ei ole vaikuttanut siihen, miten usein hän käy kahvilla.
Kahvilla käyminen on pieni asia, jonka teen itselleni päivittäin, hän sanoo.
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000009727643.html
14 euroa kahvista ja croissantista, ei ikinä. Sehän tekee monta sataa kuussa jos kerran päivässä tuon tekisi. Minulla menee keskimäärin päivän kauppaostoksiin tuon verran sisältäen kaiken mitä yleensä kaupasta ostetaan. Siis välillä menee vähemmän ja välillä enemmän mutta kuukauden ruokaostokset on tuollaiset 300 euroa. Saman verran jos laittaisi vielä kahvilaan kuukaudessa niin olisin äkkiä konkurssissa. Onko Suomessa sitten suurimmalla osalla ihmisistä niin isot tulot että olen vain pudonnut kelkasta?
Kommentit (125)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
14 eurolla saa kaksi halpaa oluttuoppia baarissa jos nyt ei mene johonkin hirveimpään räkälään häppärinä. Ja yleensä juomia tilataan kevyesti se kolme ainakin. Jos vielä haluaa juoda jotain hyvää jossain siistissä viihtyisässä paikassa niin laskepa siitä. Ja silti rahaa tuntuu "riittävän" baariin oli ajat mitkä hyvänsä.
Kukaan ei käy joka päivä baarissa. Tuo tyyppi käy joka päivä kahvilassa.
Mutta siis mulle aivan sama, mihin ihmiset rahansa käyttää, miksi sitä pitää taivastella? Olisi itsekin varaa, mutta mieluummin säästän pahan päivän varalle, työttömyyteen esim. tai vaikka talon remonttiin. Joku toinen taas nauttii siitä kahvilla käynnistä, suotakoon se heille. Eniten ehkä ärsyttää se, että näistä kirjoitellaan mediassa ja asetellaan jatkuvasti vastakkain eri ihmisryhmiä. Roskamedia pitöisi lopettaa, ja niiden pitäisi abtaa kirjoittaa vain asialisista ajankohtaisista asioista. Hesarikin mennyt klikkiotsikointiin ja vastakkainasetteluun mukaan, ei vaan jaksa noita.
Kukaan ei tietenkään käy koko elämänsä ajan joka päivä baarissa, mutta moni käy kuukausia tai vuosia putkeen joka päivä baarissa.
Niin varmasn jos ovat ammatiltaan tarjoilijoita, kokkeja, siivoojia, myyjiä tai tiedustelijoita.
Eivät vaan yrittäjiä, rakennusmiehiä ja tehdastyöläisiä. Okei ei nuokaan tuttuni varmaan ihan joka päivä baarissa käy, eihän ne aina ole aukikaan, mutta eipä käy tuo kahvilatyyppikään ihan joka päivä kahvilassa.
Ei yrittäjillä ole aikaa, fiinit kahvilat ei sovi raksamiehen imagoon ja tehdastyöläinen syö mielummin makkaravoileipää ja juo kaljaa.
Vierailija kirjoitti:
Näistäkin kirjoituksista paistaa läpi kateus, se kun vie sanonnan mukaan kalatkin vedestä. Pakko on kaikkea kommentoida tyyliin Jos en minä, niin ei muutkaan. Tai sitten ei, jos sinulle ei latte maistu, niin olkoon maistumatta. Itse hän päätät, mihin rahasi laitat.
Jos voittaisin Lotossa miljoonia en olisi niin tyhmä, että alkaisin tuhlailla tyhmästi ihan järjettömiin asioihin. Ostaisin samaa aletavaraa kuin ennenkin, käyttäisin samoja vaatteita kuin ennenkin ja ostaisin fiksusti hintoja vertaillen.
Vierailija kirjoitti:
Minulle on ihan laatuaikaa viikonloppuna kiertää teslalla kaupungilla ja nauttimassa hyvästä kahvittelusta vihhtyissä kahviloissa
jaa se kosla-ajoko se onkin laatuaikaa?
Minä käyn melkein päivittäin kahvilassa ka usein tuossa kämpissä myöskin .
Mitä outoa tuossa nyt on.ei tuo kahvittelu enempää maksa kuin halpa lounas mutta keskustan ravintoloissa samalla summalla ei todellakaan syödä..
Tykkään käydä kahviloissa ja hyvissä ravintoloissa shoppailun lomassa. Olen kai joidenkin mittapuussa varakas kun ajan teslalla eikä minun tarvitse käydä toimeentuloni eteen päivätyössä..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
14 eurolla saa kaksi halpaa oluttuoppia baarissa jos nyt ei mene johonkin hirveimpään räkälään häppärinä. Ja yleensä juomia tilataan kevyesti se kolme ainakin. Jos vielä haluaa juoda jotain hyvää jossain siistissä viihtyisässä paikassa niin laskepa siitä. Ja silti rahaa tuntuu "riittävän" baariin oli ajat mitkä hyvänsä.
Mutta siis mulle aivan sama, mihin ihmiset rahansa käyttää, miksi sitä pitää taivastella? Olisi itsekin varaa, mutta mieluummin säästän pahan päivän varalle, työttömyyteen esim. tai vaikka talon remonttiin. Joku toinen taas nauttii siitä kahvilla käynnistä, suotakoon se heille. Eniten ehkä ärsyttää se, että näistä kirjoitellaan mediassa ja asetellaan jatkuvasti vastakkain eri ihmisryhmiä. Roskamedia pitöisi lopettaa, ja niiden pitäisi abtaa kirjoittaa vain asialisista ajankohtaisista asioista. Hesarikin mennyt klikkiotsikointiin ja vastakkainasetteluun mukaan, ei vaan jaksa noita.
Kukaan ei tietenkään käy koko elämänsä ajan joka päivä baarissa, mutta moni käy kuukausia tai vuosia putkeen joka päivä baarissa.
Niin varmasn jos ovat ammatiltaan tarjoilijoita, kokkeja, siivoojia, myyjiä tai tiedustelijoita.
Eivät vaan yrittäjiä, rakennusmiehiä ja tehdastyöläisiä. Okei ei nuokaan tuttuni varmaan ihan joka päivä baarissa käy, eihän ne aina ole aukikaan, mutta eipä käy tuo kahvilatyyppikään ihan joka päivä kahvilassa.
Ei yrittäjillä ole aikaa, fiinit kahvilat ei sovi raksamiehen imagoon ja tehdastyöläinen syö mielummin makkaravoileipää ja juo kaljaa.
Ei ne kahvilassa käykään vaan baarissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kahviloissa käy ne ihmiset jotka ei käy noissa juottoloissa .
Kahvimuki maksaa jo yhtä paljon kuin se oluttuoppi mutta kai se on makuasia haluaako kitata olutta vai kahvia ja kumpi käy enemmän terveyden päälle
Lehdet ottaa esiin kalliit kahvilat, mutta suurin osa kahviloista ei noin kalliita ole. Tampereella kalleimmissa kahviloissa saa oluttuopin hinnalla edelleenkin leivoskahvit. Ei niitä kahviloita esitellä lehdissä.
Lehdet ottavat esiin kalliit kahvilat, koska niissä ei käy tarpeeksi porukkaa. Sama juttu asuntojen kanssa. Vain huonoilla, epäsuosituilla alueilla suhteessa kalliit asunnot päätyvät lehtiin. Arvaa miksi? No siksi ettei niihin ole tarpeeksi tulokkaita ilman mainostamista. Lehtiin päätyminen on siis sen merkki, että menee huonosti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näistäkin kirjoituksista paistaa läpi kateus, se kun vie sanonnan mukaan kalatkin vedestä. Pakko on kaikkea kommentoida tyyliin Jos en minä, niin ei muutkaan. Tai sitten ei, jos sinulle ei latte maistu, niin olkoon maistumatta. Itse hän päätät, mihin rahasi laitat.
Jos voittaisin Lotossa miljoonia en olisi niin tyhmä, että alkaisin tuhlailla tyhmästi ihan järjettömiin asioihin. Ostaisin samaa aletavaraa kuin ennenkin, käyttäisin samoja vaatteita kuin ennenkin ja ostaisin fiksusti hintoja vertaillen.
Sain pienen perinnön. Toki kesähuvilan ostin ja töistä jäin muutamaksi kuukaudeksi pois, mutta muuten kulutuskäyttäytymiseni on samanlainen säästäväinen kuin ennen. Aleruokaakin yhä syön, jos sopivaa tuotetta on alennuksella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kaljalla firman piikkiin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kaljalla firman piikkiin
Ei kiinnosta Helsingin kaupunki työpaikkana.
Minä jyän jökä päivä kähvilässä möchä lätten ja cröisäntin. Mitä källiimpi päikkä sen pärempi vään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuetaan mieluummin kahviloita kuin juottoloita.
Miksi? Mä pidän enempi siideristä ja humalasta kuin kahvista ja croissanteista. Mulle kesän luksus on kylmä juoma terassilla tai festarilla. Kahvit keitän aamulla kotona ja juon yöpuvussa.
Talvella sitten jonkun rockbändin keikalle, rahat riittää kivasti kun ei kanna niitä päivittäin kahvilaan.
Nykyään Suomessa on niin typerää porukkaa ettei ihmisten seassa edes huvita olla.
hienostohuora kirjoitti:
Minä jyän jökä päivä kähvilässä möchä lätten ja cröisäntin. Mitä källiimpi päikkä sen pärempi vään.[/quote
Minulta ei tipu euroakaan.
Kyllä niitä kahviloita on muuallakin kuin siellä Kämpissä ja jokaisessa saa kahvi korosntit alle vitosella.
Ei siellä kahvilassa nyt joka päivä käydä herkuttelemassa.
Mielummin kahvi krosat vitosella kuin tuoppi imelää kaljaa hikisessä baarissa
Saako tuolla Kämpin kahvilassa avata läppäriä noilla kahvin hinnoilla vai ajetaanko ulos
Ehkä tuolla kalliilla kahvin ja krosantin hinnoilla halutaan vain valikoida asiakaskunta parempaan väkeen...
Parempi väki kun ei mielellään rahvaan kanssa tule samaan tilaan nautiskellemaan..
Rahvas kahvittelee Esson baarissa näissä rredikahviloissa vain Punavuoren hyvätuloinen hipsteri kansa
Vierailija kirjoitti:
Jos on kohtuullisen hyvätuloinen ihminen, niin eipä tuo tunnu missään.
Olen todella hyvä tuloinen, en mistään syystä veisi rahojani kahvilaan. Nautin aamukahvit kotona. Croisantia en edes söisi. Mieluummin kaurapuuro marjoilla.
Vierailija kirjoitti:
Jos on kohtuullisen hyvätuloinen ihminen, niin eipä tuo tunnu missään.
Vaikka olisin miljonääri, en kävisi koskaan yksin kahvilassa. Treffeille tai kaveriporukan mukana suostuisin menemään muiden mieliksi.
Mä oon opiskelija ja roikun paljon kahviloissa. Kahvilaan menee noin 200e kuussa. Eipä sen väliä, kun käteen jää kuussa n. 800e ja muita kummempia kuluja ei ole, kuten auto.
Ihanan halpaa. Lomalla käytiin iltapäiväteellä. Se maksoi 50/hlö, puntina. Sitä en ihan joka päivä viitsisi maksaa.