Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko Temu turvallinen?

Vierailija
22.07.2023 |

Mainostaa Facebookissa ja haluaa että ladataan appi. Onko kokemuksia? Huijari vai turvallinen sivu?

Kommentit (709)

Vierailija
361/709 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman tätä ketjua en olisi varmaan huomannutkaan Temua. Tein äsken kokeiluluontoisesti vähän päälle satasen tilauksen: tilasin kaikenlaista nättiä ja kivaa ja ehdottoman ei-välttämätöntä, mutta sellaisia tuotteita, joita Suomen kaupoista ei saa. Postikulut sisältyvät hintaan. Nyt sitten testaan, miten hyvin tämä firma toimii. Maksoin PayPalin kautta, mikä antaa minulle ostajana turvaa, jos tavarat eivät saavu tai niissä on vakavia puutteita.

Vierailija
362/709 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilman tätä ketjua en olisi varmaan huomannutkaan Temua. Tein äsken kokeiluluontoisesti vähän päälle satasen tilauksen: tilasin kaikenlaista nättiä ja kivaa ja ehdottoman ei-välttämätöntä, mutta sellaisia tuotteita, joita Suomen kaupoista ei saa. Postikulut sisältyvät hintaan. Nyt sitten testaan, miten hyvin tämä firma toimii. Maksoin PayPalin kautta, mikä antaa minulle ostajana turvaa, jos tavarat eivät saavu tai niissä on vakavia puutteita.

Satasella ei-välttämätöntä krääsäpaskaa maapallon toiselta puolelta 😍 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/709 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen tähän asti välttänyt eetisistä syistä. Nyt tarvitsin erityislapselle päiväjärjestyksen ja viikkokalenterin löysin ne temusta ensi tilaajan etuineen 15€. Suomessa olisi saanut maksaa reilusti yli 50€.

Ite oon kanssas samoilla linjoilla. Mulla köyhänä ei oo varaa valita ja köyhyys ei ole oma valinta vaan vakava loukkaantuminen itsestä johtumattomista syistä. Toimeentulotuella ja asumistuella käy oikeasti vaihtoehdot vähiin. Ehkä taloudellisesti sitten helpottaa, kun vammaistuet alkavat. Ite oon tilannu tuolta ihan "järkitavaraa" eli paitoja, sukkia, 2 mattoa, verhot, päiväpeiton, kolmet housut yms. Kaikki on tullut perille. Jos yksikin paketti jää tulematta, niin siihen lopetan tilaukset.

Taloudellisen köyhyyden lisäksi näyttää myös järjen köyhyys olevan vaivana.

Ymmärrätkö, että nuo tilaamasi tekstiilit saattavat sisältää ihan mitä tahansa ja niiden pölyä hengittelet sitten keuhkoihisi joka ikinen päivä? 

Vierailija
364/709 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muilla Temu paketti pahasti myöhässä?

Vierailija
365/709 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ne vaatteet miten laadukkaita, kun kuvissa näyttää kauniilta. 

Vierailija
366/709 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrätkö, että nuo tilaamasi tekstiilit saattavat sisältää ihan mitä tahansa ja niiden pölyä hengittelet sitten keuhkoihisi joka ikinen päivä? 

No, jos vedän vapea ja joskus tupakkaakin sekä asun Helsingissä (ilmansaasteet), niin luulen, että tuo on aika merkityksetöntä, varsinkin, kun vaatetta pestään ennen pukemista ja aina käytön jälkeen.

Vierailija
367/709 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onks tää Temu Selänten kauppa?

Joo, Temu Selänne myy fiksuja kommentteja. Voit sitten postailla niitä vaikka X:ään ja antaa itsestäsi intellektuellin kuvan.

Vierailija
368/709 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki ulkomailta tilatut ovat varmasti nyt pahasti myöhässä, ahtaajilla lakko ja satamat kiinni.

Vierailija
369/709 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko joku tilannut tanssikenkiä tai yleensä kenkiä sieltä? Millaisia ovat olleet laadultaan, entä koko, onko ollut sopivan kokoisia?

Vierailija
370/709 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, jos vedän vapea ja joskus tupakkaakin sekä asun Helsingissä (ilmansaasteet), niin luulen, että tuo on aika merkityksetöntä, varsinkin, kun vaatetta pestään ennen pukemista ja aina käytön jälkeen.

Jos tekstiili on valmistettu myrkyllisistä/raskasmetalleja sisältävästä materiaalista, eivät ne lähde pesussa pois.

Ja jos jotain haitallista irtoaakin pesuveteen, niin se myrkkypaska on sitten Suomen vesistöissä pyörimässä. 

Vierailija
371/709 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Temu on kiinalainen verkkokauppa, joka myy lähinnä halpaa kertakäyttötavaraa. Siksi Temu lupaa onnenpyörän pyörittäjälle heti jopa -70% alennuksen. 

Kiinassa tavarat ja vaatteet viidaan tuottaa epäinhimillisissä työoloissa ja jopa uiguurien orjatyövoimalla. Hinta on edullinen, mutta laatu huono. 

Kiinasta tilattavista tuotteista täytyy käsittääkseni tehdä tulliselvitys ja maksaa verot. Kiina ei nimittäin kuulu EU:hun. 

Vierailija
372/709 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Temu on kiinalainen verkkokauppa, joka myy lähinnä halpaa kertakäyttötavaraa. Siksi Temu lupaa onnenpyörän pyörittäjälle heti jopa -70% alennuksen. 

Kiinassa tavarat ja vaatteet viidaan tuottaa epäinhimillisissä työoloissa ja jopa uiguurien orjatyövoimalla. Hinta on edullinen, mutta laatu huono. 

Kiinasta tilattavista tuotteista täytyy käsittääkseni tehdä tulliselvitys ja maksaa verot. Kiina ei nimittäin kuulu EU:hun. 

Suuri osa kaikesta käyttötavarasta tuotetaan Kiinassa. USAlaiset käyttävät eniten Temua(!) Suomeen tilatut lähetykset tulevat Ruotsista, jossa Temulla varastot. Ruotsi on EU-maa, tullia ei peritä.

Vierailija
373/709 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Milloin tilasit? Mä 12.3. Ei näy vielä Budbeen pakettiseurannassa.

Vierailija
374/709 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täytyykö tuonne kauppaan rekisteröityä tms, ennen kuin voi tilata tavaraa? Vai voiko tilata ilman, tyyliin että valitsee haluamansa tuotteet, valitsee maksutavat, toimituksen ja sitten jää odottamaan ostoksia saapuvaksi?

Itsellä kun on kynnys käyttää verkkokauppoja johon pitää erikseen rekisteröityä ennen kuin voi tilata niistä.

Ilmeisesti pitää ladata Temu sovellus. Se tuli eteen, kun klikkasin erästä tuotetta mainoksesta. Kyllä oon ajatellut tilata jotain, jotta näen onko tuotteet sellaisia kuin odotan. Ja hyvä kun on klarna lasku käytössä, niin on  sujuvampaa. Enpä muista että olisin maksanut mitään etukäteen mitä olen netin kautta tilannut. On jotenkin turvallisempaa maksaa sen jälkeen kun on saanut tuotteet. Ja olen ikäihminen mutta tilannut paljon kaikenlaista netin kautta. Kaikki onnistuneita ostoksia

Ei tarvitse sovellusta ladata, enkä ole ladannut.  Kolmesti olen tilannut ja laatu on mitä olen odottanut.  Jos haluaa vaan katsella niin välillä pyytää kirjautumaan...ihan sama mitä kirjoittaa esim "ghutfghhvvf.gmail.com"

Vierailija
375/709 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiina ala arvosta paskaa. Toki huijarit ottaneet omakseen että tarkkana pitää olla mitä kautti ostaa ja mitä ostaa, moni on rahansa menettänyt, eikä oo tuotteita saanut tai sitten jotain ihmejuttuja tullut. Usein ja vastakin varoiteltiin iltapv lehdissä. 

Vierailija
376/709 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti kaikki temua ja vastaavia paskalafkoja tukevat henkilöt menettävät luottotietonsa, ihan järjetöntä touhua köyhän ihmisen perustella rahankäyttöä johki laaduttomiin mattoihin ja muuhun krääsään. Kirpputorit on keksitty, ja jos yhtään osaa miettiä omaa askeltaan eteenpäin, niin säästää sen muutaman euron laadukkaisiin sukkiin yms (joita saa kyllä ihan perus marketeista) jotka eivät muutaman käyttökerran jälkeen mene hajalle. Mikä siinä on että ei nykyään osata taloudenhoitoa vaan ostellaan lyhytikäistä tavaraa "todella kovaan tarpeeseen", ja syytetään muita kun itsellä menee taloudellisesti huonosti.

Vierailija
377/709 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turvallisempi kuin Atami. 

Vierailija
378/709 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kikkelis kokkelis. Mitäs tilasit. 

Vierailija
379/709 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti kaikki temua ja vastaavia paskalafkoja tukevat henkilöt menettävät luottotietonsa, ihan järjetöntä touhua köyhän ihmisen perustella rahankäyttöä johki laaduttomiin mattoihin ja muuhun krääsään. Kirpputorit on keksitty, ja jos yhtään osaa miettiä omaa askeltaan eteenpäin, niin säästää sen muutaman euron laadukkaisiin sukkiin yms (joita saa kyllä ihan perus marketeista) jotka eivät muutaman käyttökerran jälkeen mene hajalle. Mikä siinä on että ei nykyään osata taloudenhoitoa vaan ostellaan lyhytikäistä tavaraa "todella kovaan tarpeeseen", ja syytetään muita kun itsellä menee taloudellisesti huonosti.

Kertoo kyllä kaiken oleellisen, kun nämä ostelijat kehtaavat kutsua itseään "köyhiksi" ja oikeuttaa sillä paskan tilaamisen. 

Onko shoppailu joku ihmisoikeus? 

Vierailija
380/709 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki ulkomailta tilatut ovat varmasti nyt pahasti myöhässä, ahtaajilla lakko ja satamat kiinni.

Japet sulkivat Suomen. Japet lakkoilee marjanpoimijoiden vuoksi. Japet ovat pesceestä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kaksi