Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hakemani työpaikka on uudestaan haettavana

Vierailija
21.07.2023 |

En ole työtön. Mutta jäämässä kun nykyinen pistää pillit pussiin. Täytin kaikki vaatimukset ja melkein kaikki toivomuksetkin ja olen kiinnostunut. Suurin vika taitaa olla syntymävuosi 1964. En tarvitse neuvoja työnhakuun, ajattelin vain mainita että tämmöinen pula. Mulla kyllä on suunnitelmat b ja c olemassa jo.

Kommentit (94)

Vierailija
61/94 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohis, mutta meillä töissä ne iältään 55+ työntekijät ovat järjestään mukavimpia, tehokkaimpia, osaavimpia ja sitoutuneimpia.

--

Ärsyttääkin, että rekryistä meille tulee pelkästään niitä parikymppisiä vastavalmistuneita junioreita, joilla ei valitettavasti ole ollenkaan hallussa edes työelämän peruspelisäännöt.

--

Työaika alkaa meillä klo 9 mennessä, niin nämä saattavat ilmaantua paikalle vasta klo 12 koska "väsytti". Saattavat myös kesken päivän hävitä ilmoittamatta moneksi tunniksi jonnekin.

--

Yksinkertaistenkaan kirjallisten tai suullisten ohjeiden noudattaminen tai itsenäinen työskentely ei onnistu, vaan kaikkeen tarvitaan ohjausta kädestä pitäen. Eikä se opastus mene vielä kymmenenelläkään kerralla perille, vaan silloinkin pitää vielä kädestä pitäen näyttää, miten yksinkertainen asia hoituu.

--

Jos esihenkilö pyytää näitä junioreita tekemään asian X, niin saattavat pokkana vastata "ei kiinnosta" tai "en halua". Ihmettelen, mistä näille oikein maksetaan. Ei ainakaan työnteosta.

--

N31, julkishallinnossa

Teillä on kuitenkin asiat aika hyvin. Omien havaintojeni mukaan uusi porukka jää etätöihin, kun ei huvita tulla ajoissa töihin. Sama sakki tulee teamspalavereihinkin myöhässä.

Mitä vähemmän kokemusta ja osaamista varsinaisten töiden tekoon, sitä innokkaampina ollaan ehdottelemassa välttämättömien ohjelmistojen poistamista tai keksimässä muita 2parannuksia".

Vierailija
62/94 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä sattuu. Kerrankin laitettiin uudestaan hakuun julkinen paikka johon oli muistaakseni 87 hakijaa. Valituksi tuli sitten sellainen henkilö, joka oli jo ennestään töissä siellä. Eniten ihmettelin sitä, miksi hän ei älynnyt hakea sitä paikkaa jo ensimmäisellä kerralla, ja miksi ei voitu määräaikaista paikkaa täyttää sisäisellä haulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/94 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla jotain muita todisteita kuin oma luulosi, että täytät kaikki vaatimukset? Jos puhutaan vaikka "hyvistä it-taidoista", se ei tarkoita samaa kuin se, että osaa työohjelmien alkeet ja pystyy juuri ja juuri osallistumaan Teams-palavereihin. Se tarkoittaa sitä, että kaikkia toimisto-ohjelmistoja käytetään sujuvasti, Excelin kaavat osataan, Wordissa osataan monipuolisesti käyttää tyylejä, PowerPointissa osataan tehdä raportointia, jossa osa dioista täyttyy automaattisesti jne. Usein kokeneilla työntekijöillä on harha omasta osaamisestaan ja ajattelevat sen tason liian hyväksi.

Vierailija
64/94 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sinulla jotain muita todisteita kuin oma luulosi, että täytät kaikki vaatimukset? Jos puhutaan vaikka "hyvistä it-taidoista", se ei tarkoita samaa kuin se, että osaa työohjelmien alkeet ja pystyy juuri ja juuri osallistumaan Teams-palavereihin. Se tarkoittaa sitä, että kaikkia toimisto-ohjelmistoja käytetään sujuvasti, Excelin kaavat osataan, Wordissa osataan monipuolisesti käyttää tyylejä, PowerPointissa osataan tehdä raportointia, jossa osa dioista täyttyy automaattisesti jne. Usein kokeneilla työntekijöillä on harha omasta osaamisestaan ja ajattelevat sen tason liian hyväksi.

Ap tässä moi. Ei tuo  ole hyvää ATK-osaamista, mitä luettelit. Se on vasta keskinkertaista. Osaan jonkin verran koodata, mutta sitä ei ko. työssä tarvita. Nykyisessä asennan omat ohjelmani itse, mutta sitä ei tässä hakemassani työssät tarvita, sen tekee muut. Nuo mitä luettelit, on murto-osa siitämitä osaan. Excelin kaavojen pitäminen hyvinä atk-taitoina on taidoiltaan keskinkertaisen mielipide. Minä teen sillä makroja ja vähän haastavampia kaavoja kuin kerto- ja jakolaskut. Powerpointia en nykyisessä työssäni tarvitse ja se on perseestä, eikä sitä tuossakaan työssä tarvita. Tosin osaan kyllä käyttää sitä vaikka unissani, mutta en vain pidä siitä.  Paria muutakin vastaavaa ohjelmaa. Luettelit ainoastaan office-ohjelmia, miksi? Tiedätkö mikä on adobe professional tai tietomallintaminen tai tietokoneavusteinen suunnittelu (CAD), noin esimerkiksi? Nämä on minulla arkipäivää. Jos pitää omia atk-taitojaan hyvinä mutta sitten luettelee vain Officea kuvittelee jonkun pylväsdiagrammin tai Power-Point-esityksen tekemisen,. niin on nippanappa keskinkertainen. Ei voi ansioluetteloon laittaa hyvät ATK-taidot, jos ei edes tiedä muusta.

Mutta, olen tänään ollut yhdessä tapahtumassa. Näin yhtä tyyppiä, joka on ollut tuolla aiemmin ja mainitsin että hain. Hän sanoi ettet sinä ole liian vanha, vaan hänen mielestään se on mulle liian vaatimaton homma. Näin hän sanoi, tiedä sitten mikä on totuus. 

T. aloittaja. 

Vierailija
65/94 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille valittiin osaaja, joka kertoi tulevansa aivan varmasti, koska halusi eron jälkeen muuttaa lähemmäs sukuaan. No ei muuttanut! Esimies ei hoksannut valita ketään varalle, joten paikka meni uudestaan hakuun.

Vierailija
66/94 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työnantajat eivät tajua, miten hyviä ja sitoutuneita työntekijät voivat olla. Järkyttäviä ennakkoluuloja.

Luulevat että vanhemmat ovat kaavoihin kangistuneita, eivät opi mitään etc.

Harhaluuloja. Sitten palkkaavat alle kolmekymppisiä, jotka ovat kyllä ehkä ilo silmälle ja näppäriä somettamaan, mutta lähtevät jo parin vuoden kuluttua uusiin haasteisiin tai reppureissaamaan vuodeksi Aasiaan tai jäävät äitiyslomalle. Sen sijaan vanhempi ja tunnolllinen tyyppi pysyy työssä kymmenen vuotta ilman sairauspäiviä. Vanhemmilla on aivan toinen työmoraali ja kokemus tulla toimeen erilaisten ihmisten ja tilanteiden hoitamisessa.

Alle kolmikymppisestä saa palkkatukea, siksi! sitten kun täyttää 30 on ikäloppu vanhus ja pistetään heti pellolle.

Vierailija
67/94 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin ihmettelen, miksi esimerkiksi 55-vuotiaita työnhakijoita dissataan. Mitä itse olen seurannut työelämää ja mitä olen kaiken ikäisten kavereiden kanssa jutellut, niin tervaskannot ei ole koskaan pois töistä. Nuoremmat on koko ajan saikulla, eikä pelkästään lasten takia. Eräs esimies taannoin sanoi isossa kaupungissa, että meillä on hyvä tilanne, kun "on aika iäkkäitä työntekijöitä". Jatkoi, että toisissa yksiköissä on hankalaa, kun "nuoremmat on niin paljon pois". Tarkensin vielä asiaa, että oisko lasten takia. Vatasi, että lasten takia poissaolot on otettu pois. Tätä samaa tulee nyt joka puolelta ja ihmettelen, mikä vika siinä hyväkuntoisessa ja osaavassa 55-vuotiaassa on. Semmoinen on hyvinkin sitoutunut työntekijä, pystyy perhesyistä panostamaan työhönsä, ei tule tn. vaihtamaan työpaikkaansa yhtään mihinkään. Jos joku ajattelee, ettei se ehdi olla töissä kuin 10-11 vuotta, niin nuoret ne vasta työpaikkoja vaihtaakin.

En todellakaan halua dissata mitenkään nuoria. Yritän vain tuoda esille, että ei ole moniinkaan hommiin mitään syytä hyljeksiä iäkkäämpiä työntekijöitä. Sen verran lievennystä, että puolisoni firmaan palkataan vain 20+. Tähän on syynä se, että mies on 50+ ja työntekijöitä vain 2-3. Työ on fyysisesti todella raskasta ja mies on fyysisesti aivan kuitti, joten siksi nämä nuoret pojat on oivia tässä työssä. Valitettavasti vain samaa asennetta on monissa muissa töissä, joissa ei nuoresta kropasta ole edes mitään hyötyä.

Vierailija
68/94 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap vielä. Luin tuon viimeisen lauseen uudestaan. Kyllä, juuri noin. Porukka osaa tuon mitä luettelit ja kuvittelee taitojaan hyväksi. Jo se, tosiaan, että lähdetään luettelevaan vain Office-ohjelmat ja niistä helpoimmat, se kertoo että osaamista ei ole. Osaatko sinä tehdä tietokantoja Accessilla? Minä osaan kyllä. Ei ole tarvetta nykyään, mutta osaan silti. Olen myös kehittänyt käytössäni olevia ohjelmia ja tehnyt niihin sisäisiä juttuja, nämä on ammattiohjelmia joiden termistöä ei varmasti tavan av-mamma ymmärrä ellei ole alalla, joten en ala niitä selittää nimellä. Mutta sen sijaan että tekisi jonkun jutun alusta alkaen, olen tehnty valikot mistä näitä juttuja saa suoraan ja myös itse suunnitellut ja lisännyt näitä helppokäyttöisyys valikoita. Osaan myös luettelemieni lisäksi useita kuvankäsittelyohjelmia aika sujuvasti, olen elämäni aikan opiskellut seitsemääkin eri ohjelmointikieltä alkaen assemblystä, mutta en muista niistä juuri mitään. C++ osaan tehdä jotain simppeleitä juttuja, mutta ei niille ole työelämän tarvetta ollut. Se on harrastus. Excelin makrot on meillä nykyisessä työssä kovassa käytössä ja niitä joutuu kehittämään määräysten muuttuessa, mutta ei niitä hakemassani työssä tarvita luultavasti. 

En tiedä miten monia eri ohjelmia olen elämäni aikana työpaikkojen vaihduttua sekä opiskelupaikosita ja kehityksen kehityttyä käyttänyt, mutta onhan niitä kymmeniä. Tällä hetkellä käytössä on viisi Office-ohjelmistoa, ja viisi ammattiohjelmistoa, joista jokaisella on eri tarkoitus. Yksi niistä on sellainen, mikä on todella helppokäyttöinen,  mutta kuulostaa hienolta ja eksoottiselta ja sitä ei ole kovin monella käytössä, meille todettu hyödylliseksi, osin itse sitä kehitetty yksinkertaiselta pohjalta. 

Vierailija
69/94 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä sattuu. Kerrankin laitettiin uudestaan hakuun julkinen paikka johon oli muistaakseni 87 hakijaa. Valituksi tuli sitten sellainen henkilö, joka oli jo ennestään töissä siellä. Eniten ihmettelin sitä, miksi hän ei älynnyt hakea sitä paikkaa jo ensimmäisellä kerralla, ja miksi ei voitu määräaikaista paikkaa täyttää sisäisellä haulla.

Jos hänellä ei ollut ns. pohjavirkaa, hän ei voinut hakea sisäisessä haussa.

Vierailija
70/94 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään näin työpaikkailmoituksen, jollaista en ole ennen nähnyt. Siinä painotettiin, että meillä sitten työaikana tehdään töitä, some hoidetaan omalla ajalla. Tämäkö pitää nykyään erikseen kertoa? 

Vierailija
71/94 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ensin sanoin, että olen kiinnostunut jatkosta, mutta sitten tulin toisiin aatoksiin ja sen lisäksi sain toisen, itselleni paljon mielekkäämmän työn ja kieltäydyin jatkosta. En ole tähän päivään asti kertaakaan katunut, että kieltäydyin ja jatkossakin kieltäydyn jos joku epätoivoinen alkaa jankata, että tule meille töihin. Olen myös 100% varma, että mieleni ei muutu tästä enää koskaan.

Vierailija
72/94 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Takavuosina olin määräaikaisena valtiolla ja kun paikka tuli hakuun, niin piti hakea samalla tavalla kuin muutkin. 90 % paikka täytettiin sisäisesti. Mutta kun yhden kerran johtoryhmä päätti että nyt otetaan täysin uutta verta ulkopuolelta, oli se katkeruus valtavaa.  Itse olisin kerran saanut jatkoa määräaikaisena, mutta ei myönnetty rahoitusta. Virkaa en saanut, hakijoita oli niin paljon ja tekivät niitä töitä jo ennestään. 

Vierailija
73/94 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on käynyt aika monta kertaa noin. Harmikseni olen myös työtön. 

T. Akka vuosimallia 1963.

Vierailija
74/94 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin ihmettelen, miksi esimerkiksi 55-vuotiaita työnhakijoita dissataan. Mitä itse olen seurannut työelämää ja mitä olen kaiken ikäisten kavereiden kanssa jutellut, niin tervaskannot ei ole koskaan pois töistä. Nuoremmat on koko ajan saikulla, eikä pelkästään lasten takia. Eräs esimies taannoin sanoi isossa kaupungissa, että meillä on hyvä tilanne, kun "on aika iäkkäitä työntekijöitä". Jatkoi, että toisissa yksiköissä on hankalaa, kun "nuoremmat on niin paljon pois". Tarkensin vielä asiaa, että oisko lasten takia. Vatasi, että lasten takia poissaolot on otettu pois. Tätä samaa tulee nyt joka puolelta ja ihmettelen, mikä vika siinä hyväkuntoisessa ja osaavassa 55-vuotiaassa on. Semmoinen on hyvinkin sitoutunut työntekijä, pystyy perhesyistä panostamaan työhönsä, ei tule tn. vaihtamaan työpaikkaansa yhtään mihinkään. Jos joku ajattelee, ettei se ehdi olla töissä kuin 10-11 vuotta, niin nuoret ne vasta työpaikkoja vaihtaakin.

En todellakaan halua dissata mitenkään nuoria. Yritän vain tuoda esille, että ei ole moniinkaan hommiin mitään syytä hyljeksiä iäkkäämpiä työntekijöitä. Sen verran lievennystä, että puolisoni firmaan palkataan vain 20+. Tähän on syynä se, että mies on 50+ ja työntekijöitä vain 2-3. Työ on fyysisesti todella raskasta ja mies on fyysisesti aivan kuitti, joten siksi nämä nuoret pojat on oivia tässä työssä. Valitettavasti vain samaa asennetta on monissa muissa töissä, joissa ei nuoresta kropasta ole edes mitään hyötyä.

Vanhanaikaiseen organisaatioon sopii vallan hyvin vanhat patut ja mummelit. Mitä sitä turhaan nuorekkaita pakottaa liian vanhahtavaan ja jäykkään työpaikkaan. Ei ne siellä kuitenkaan viihdy ja vielä vähemmän pakottamalla.

Vierailija
75/94 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap tässä moi. Ei tuo  ole hyvää ATK-osaamista, mitä luettelit. Se on vasta keskinkertaista. Osaan jonkin verran koodata, mutta sitä ei ko. työssä tarvita. Nykyisessä asennan omat ohjelmani itse, mutta sitä ei tässä hakemassani työssät tarvita, sen tekee muut. Nuo mitä luettelit, on murto-osa siitämitä osaan. Excelin kaavojen pitäminen hyvinä atk-taitoina on taidoiltaan keskinkertaisen mielipide. Minä teen sillä makroja ja vähän haastavampia kaavoja kuin kerto- ja jakolaskut. Powerpointia en nykyisessä työssäni tarvitse ja se on perseestä, eikä sitä tuossakaan työssä tarvita. Tosin osaan kyllä käyttää sitä vaikka unissani, mutta en vain pidä siitä.  Paria muutakin vastaavaa ohjelmaa. Luettelit ainoastaan office-ohjelmia, miksi? Tiedätkö mikä on adobe professional tai tietomallintaminen tai tietokoneavusteinen suunnittelu (CAD), noin esimerkiksi? Nämä on minulla arkipäivää. Jos pitää omia atk-taitojaan hyvinä mutta sitten luettelee vain Officea kuvittelee jonkun pylväsdiagrammin tai Power-Point-esityksen tekemisen,. niin on nippanappa keskinkertainen. Ei voi ansioluetteloon laittaa hyvät ATK-taidot, jos ei edes tiedä muusta.

Mutta, olen tänään ollut yhdessä tapahtumassa. Näin yhtä tyyppiä, joka on ollut tuolla aiemmin ja mainitsin että hain. Hän sanoi ettet sinä ole liian vanha, vaan hänen mielestään se on mulle liian vaatimaton homma. Näin hän sanoi, tiedä sitten mikä on totuus. 

T. aloittaja. 

Lisään tuohon Powerpoint-kommenttini, että ei niiden kalvojen tekemisessä mitään vikaa ole. Helppoahan se on tehdä niillä esitys kuin esitys eikä se vaadi keskinkertaista taitoa kummempaa, olipa se itsestään menevä tai miten vaan eteenpäin menevä. Mutta minä vihaan Powerpoint-esityksiä. Ne on täysin turhia. Mieluummin luen samat asiat omalta näytöltä omaan tahtiini pienemmällä tekstillä kuin kissankokoisilla kirjaimilla kirjoitettua asiaa, jota luennoitsija selittää. Useimmat kuin vain lukevat mitä ovat siihen kalvolle kirjoittaneet. Tylsää.....onneksi näitä en nykytyössäni juurikaan ole. Koulutuksetkin hoidan opiskelemalla itse. 

Vierailija
76/94 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tuollainen ns. vanha työntekijä, joka on nähnyt, että on paljon tärkeämpi tietää lukujen olevan oikein ja totta kuin käyttää monipuolisesti wordin tyylejä. Meillä on valmiit peruspohjat erilaiseen esitykseen, minun tehtäväni on varmistaa, että ne diat täyttyvät automaattisesti todellisilla luvuilla. Ihan eri porukka virittää pohjat kuntoon, ei ole syytä jokaisen ryhtyä niitä erikseen kikkailemaan.

Harva meistä toimii yleissihteerinä ja vain nuoret työntekijät kuvittelevat, että kivat BI-Power -taulukot riittävät osoittamaan, että osaan työni hyvin.

Vierailija
77/94 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voihan se olla, että paikka on avattu uudestaan, koska valittu hakija ei lopulta paikkaa ottanutkaan, tai koeajalla irtisanoutui/irtisanottiin. Meillä hävitetään rekryn jälkeen kaikkien muiden hakijoiden tiedot, joten jos kaikki on sovittu, nimet olleet paperissa, hakemukset hävitetty ja homma kaatuu, ei ole muuta vaihtoehtoa kuin avata paikka uudestaan. Viimeksi keväällä työntekijä oli meillä yhden päivän ja totesi, että kiitos ja näkemiin.

Koeajalla ei irtisanouduta, ä äli ö.

Vierailija
78/94 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Firma, joka hakee ihmistä, jolla on "hyvät it-taidot", ei ole kovin pätevä rekrytoija.

Kannattaisi nimittäin mieluummin juuri tuollaisella esittämälläsi tavalla konkretisoida, mitä ne "hyvä it-taidot" tässä tapauksessa tarkoittavat. 

Työpaikkailmoituksissa harmittaa, että niistä usein joutuu oikein kaivelemaan, mitä hakijalta halutaan. Ehkä firma ei tiedä itsekään. Niinpä ladellaan ymäripyöreyksiä jostain kilpailukykyisistä eduista ja näköalapaikoista nopeasti kehittyvän alan kansainvälisessä kasvuyrityksessä ym. hömppää, joka on kaikilla muillakin firmoilla. 

Aloittaja kertoi koodanneensa useilla ohjelmointikielillä. Sen kun kertoo hakemuksessaan, ja ne "hyvät it-taidot" onkin tuota mitä itse luettelit, niin työnantaja pitää hakijaa ylipätevänä ja väärin suuntautuneena. Jos firmassa ei kukaan muu kirjoita (tai edes nauhoita) Excel-makroja, ei ehkä ole hyvä että yksi niitä tekee.

Vierailija
79/94 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Takavuosina olin määräaikaisena valtiolla ja kun paikka tuli hakuun, niin piti hakea samalla tavalla kuin muutkin. 90 % paikka täytettiin sisäisesti. Mutta kun yhden kerran johtoryhmä päätti että nyt otetaan täysin uutta verta ulkopuolelta, oli se katkeruus valtavaa.  Itse olisin kerran saanut jatkoa määräaikaisena, mutta ei myönnetty rahoitusta. Virkaa en saanut, hakijoita oli niin paljon ja tekivät niitä töitä jo ennestään. 

Itse kun ilmoitin ensiksi, että olen kiinnostunut jatkosta niin rahoitus oli vielä auki ja epävarmaa. Sitten tulinkin toisiin aatoksiin ja aivan sattumalta löysinkin aivan huippu-upean ja mukavan työpaikan. Miljoona kertaa mahtavamman työn kuin valtiolla. Valtion työ olikin äärimmäisen tylsää, yberkonservatiivista ja työpaikalla oli todella, todella huono ilmapiiri ja todella, todella, todella putlermainen ja stasimainen ummehtunut, salakähmäinen ja todella outo ja tympeä, hyvin vanhahtava ilmapiiri. Sanoinkin sitten, että en olekaan kiinnostunut jatkosta. No, työ loppui ja paikka tuli nettiin hakuun valtiolle eli rahoitus oli myönnetty. En hakenut työpaikkaa, koska luonnollisesti en itse halunnut sinne töihin. Enkä jatkossakaan halua. Sitten ilmestyikin työpaikkasabotaasit uuteen työpaikkaan ja nämä muut heput eivät voi millään hyväksyä, että en tule heille jatkossa enöä koskaan töihin, oli mikä oli. Oli työpaikkaa toisaalla tai ei, minä en heille tule töihin. Työtön tai töissä, sillä ei ole mitään väliä, minä en heille tule töihin enää ikinä. Aivan turha yrittää savustaa pellolle jostain toiselta työnantajalta siinä toivossa että tulisin heille töihin. En tule. Enkä hyväksy moista juonittelua ja työpaikkasavustamista. Todella epäeettistä. Sitäpaitsi tein sivutöitä ilman sivutoimilupaa enkä itse kysynyt lupaa kun tiedän, että mitään sivutöitä ei hyväksytä kun ei myöskään vielä 10, 20 tai 30 vuoden päästä hyväksytä, että en itse halua olla siellä valtiolla töissä enkä suostu tulemaan töihin.

Muutenkin koko työpaikka oli niin salakähmäinen, hämäräperäinen venäläismäinen koko rekrytointi nimittäin koko työpaikkaa ei ollut edes olemassa vaan korvanappityypit seurasivat minua ulkona ja ottivat valokuvia autosta, soittelivat hämäräperäisiä puheluita ja soittivat kotiin ja tarjosivat töitä ilman että olen itse hakenut koko työpaikkaa tai koko työpaikkaa on edes olemassa. lisäksi valehtelivat, että saivat tiedon te-toimistosta, eivät saaneet sillä kysyin asiaa. tulikin mieleen, että tässä Venäjä yrittää rekrytoida Suomen kansalaista maanpetokseen.. No tulihan se sitten sieltä aikoinaan eli työpaikalla pyöri kaasuputkipapereita. Helvetin paljon isoja pinkkoja turhaa paperia, kaikki kaasuputki höpölöpöä. lisäksi varmaan yli puolet virkamiehistä oli jonkin sortin vakoojia suuntaan jos toiseen soluttautuneena Suomen valtiolle. Yök yök yök mikä työpaikka. Ja vielä kerran YÖK.

Vierailija
80/94 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Firma, joka hakee ihmistä, jolla on "hyvät it-taidot", ei ole kovin pätevä rekrytoija.

Kannattaisi nimittäin mieluummin juuri tuollaisella esittämälläsi tavalla konkretisoida, mitä ne "hyvä it-taidot" tässä tapauksessa tarkoittavat. 

Työpaikkailmoituksissa harmittaa, että niistä usein joutuu oikein kaivelemaan, mitä hakijalta halutaan. Ehkä firma ei tiedä itsekään. Niinpä ladellaan ymäripyöreyksiä jostain kilpailukykyisistä eduista ja näköalapaikoista nopeasti kehittyvän alan kansainvälisessä kasvuyrityksessä ym. hömppää, joka on kaikilla muillakin firmoilla. 

Aloittaja kertoi koodanneensa useilla ohjelmointikielillä. Sen kun kertoo hakemuksessaan, ja ne "hyvät it-taidot" onkin tuota mitä itse luettelit, niin työnantaja pitää hakijaa ylipätevänä ja väärin suuntautuneena. Jos firmassa ei kukaan muu kirjoita (tai edes nauhoita) Excel-makroja, ei ehkä ole hyvä että yksi niitä tekee.

Ap kertoo hyvän esimerkin omasta elämästään ennen kuin sain nykyisen työpaikkani. Toivomuksena oli hyvä Adobe osaaminen. Ilman tarkennusta. No minähän luulin osaavani mun olin ilmaisversiolla puuhastellut melko paljon mitä vaan voi. Nyt tiedän että heiltä jäi se oleellinen sana professional pois. En vaan silloin tiennyt siitä, standardin tiesin mutta en ollut käyttänyt. Nykyisessä olen sen tarpeelliset ominaisuudet opetellut itse.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yksi