Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hakemani työpaikka on uudestaan haettavana

Vierailija
21.07.2023 |

En ole työtön. Mutta jäämässä kun nykyinen pistää pillit pussiin. Täytin kaikki vaatimukset ja melkein kaikki toivomuksetkin ja olen kiinnostunut. Suurin vika taitaa olla syntymävuosi 1964. En tarvitse neuvoja työnhakuun, ajattelin vain mainita että tämmöinen pula. Mulla kyllä on suunnitelmat b ja c olemassa jo.

Kommentit (94)

Vierailija
41/94 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain nykyisen työpaikkani pari vuotta sitten 58-vuotiaana. Siellä on lähes kaikki 60-70-luvulla syntyneitä, myös ne jotka on palkattu minun jälkeeni. Jopa pari jo toisesta paikasta eläkkeelle jäänyttä on otettu osa-aikaiseksi.

Vierailija
42/94 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein etsitään joukkoon soveltuvaa työntekijää, joka joillekin työnantajille tarkoittaa saman ikäistä, kuin muut.

Minut valittiin työssäni kaikkien kaveriksi, vaikka olen ikäloppu. Teen 20-40 -vuotiaiden kanssa töitä toimistossa. Toisaalta olen hauska ikäloppu, ehkä sillä on merkitystä?

Iän ei pitäisi olla rajoite, koska meillä on tietoa ja osaamista pitkältä ajalta ja taito tulla toimeen hyvin monenlaisten ihmisten kanssa.

Lisäksi olemme ahkeria ja hyvin harvoin pois töistä.

N 58

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/94 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laita hakemus samankaltaisilla tiedoilla mutta väärällä syntymäpäivällä ja katso saatko haastattelukutsua sitten.

Omilla tiedoilla hakeminen ei tuota tulosta, harvoin pääsee haastatteluun.

Mutta kun olen hakenut paikkoja, joihin on anonyymi rekry, jolloin työnantaja valitsee ilman mitään muuta tietoa, kun CV , niin niissä ole aina päässyt haastatteluun, mutta jatkoa ei sitten, 'yllätys' tulekaan.

Ikä 58v.

Vierailija
44/94 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet eläkeiässä. Miksi jumitat vielä työpaikalla?

Kaikki meistä eivät jää mt-saitsulle juopottelun tai sekoilun vuoksi 18-vuotiaina, vaan elätämme kaltaisiasi.

Vierailija
45/94 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmistuin juuri nyt 50- vuotiaana yliopistosta alalta, johon minulla oli jo yksi tutkinto. Oppismiskykyä ja uudistumiskykyä löytyy meiltä ns. vanhoiltakin.

Nyt olen työyhteisössä se, jolla on alan uusin tieto hallussa ja sen lisäksi 25 vuotta työkokemusta.

Vierailija
46/94 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rekryn näkökulma:

Meillä ainakin uusitaan työpaikkailmoitus niin monta kertaa että paikka saadaan täytettyä. Ilmoitus on 2 viikkoa voimassa ja vanhentuessa se julkaistaan uudelleen. Tämä ei siis tarkoita sitä, että paikkaan olisi monta kertaa jo valittu joku henkilö niin kuin jotkut täällä luulevat.

Siihen miksi juuri te ette ole edenneet haussa on vaikea kommentoida. Voitte olla paperilla hyviä mutta esimerkiksi haastattelussa olette antaneet itsestänne oudon tai muuten epäsopivan kuvan. Ikäsyrjintää on aina helppo syyttää, mutta eihän teitä edes haastatteluun kutsuttaisi jos siitä olisi kyse. Iänhän voi päätellä jo työkokemusvuosien perusteella vaikkei sitä CV:n laitetakaan enää.

Kannattaa pyytää palautetta hakemuksesta tai haastattelusta ja kysyä miksei tullut valituksi.

Höpö höpö. Olen hakenut samanlaisia töitä 30-vuotiaana ja nyt 48-vuotiaana. Aiemmin otettiin paikkaan kuin paikkaan, nyt ei valita. Sama ollut jo pitkään. Työkokemusta on kertynyt, mutta se ei olekaan hyvä asia, koska samalla palkkaa pitäisi maksaa lisää. Samoin omat kollegat, jotka ovat olleet noin 30, ovat heittämällä saaneet paikan, jota itse ole hakenut. Mutta en siis tullut tietenkään valituksi.

Vierailija
47/94 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko koulutuksesi sieltä 80 luvulta? Paljonko olet osaamistasi kehittänyt vuosien varrella? Voi olla, että olet muodollisesti pätevä, mutta aika on ajanut sinun ohitse.

Vierailija
48/94 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tätä tapahtuu. Puolisoni keväällä hakema työpaikka, johon pääsi haastatteluun mutta ei tullut valituksi, vaikuttaa tulevan aina parin viikon välein uutena paikkana hakuun. Heille ei siis kelpaa kukaan.

Myrkyllinen ilmapiiri työyhteisössä. Kukaan tavallinen ihminen ei jää katsomaan mihin tilanne kehittyy jos kahta viikkoa eivät pysty näyttelemään kivoja työkavereita.

Vierailija
49/94 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä sain nykyisen työpaikkani pari vuotta sitten 58-vuotiaana. Siellä on lähes kaikki 60-70-luvulla syntyneitä, myös ne jotka on palkattu minun jälkeeni. Jopa pari jo toisesta paikasta eläkkeelle jäänyttä on otettu osa-aikaiseksi.

Millä alalla olet töissä?  T. toinen 58  v.

Vierailija
50/94 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olet syntynyt 1964, niin etkö jää kohta eläkkeelle? Ei pahalla.

Eläkeikä on Suomessa 65, ei 59. Millä ne välivuodet pitäisi elää?

Itseasiassa yhtään nuoremmilla eläkeikä ei ole edes 65, vaan 67-69. Itse olen syntynyt 1979 ja eläkeikäni on noin 67.5.

Vierailija
51/94 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen 39 vuotias ja hain rakennussiivoojan työtä rekryfirman kautta. Työhön perehdytetään ja ainoa vaatimus oli työturvallisuuskortti. 

Hakivat kymmentä työntekijää ja ovat hakeneet jo kolmatta kertaa lisää työntekijöitä rekryfirmojen kautta Ilmoituksessa lukee, että työt alkavat samantien koska tarvitsevat kiireesti työntekijöitä. Rekryfirma on suositellut minua joka kerta mutten ole päässyt paikkaan.

Epäilen että haluavat nuori kokemattomia.

Säästävät palkoissa. Jokainen säästetty euro on tuloa omistajien pussiin.

Minä en päässyt edes ko hommaan keikkahommiin.

Ikälisiä ei ole (yksityisellä) siivousalalla. Sama palkka, oli kokemusta 0 v tai 30 v.

Kiitos PAM.

Vierailija
52/94 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikää ei tarvitse mainita hakemuksessa. Toki se näkyy varmaan naamasta haastattelussa, mutta voit sitten haastaa oikeuteen ikäsyrjinnästä jos palkkaavat vähemmän pätevän. Karsi myös cv:stä vanhimpia työkokemuksia. 

Yksittäisen ihmisen on aika vaikea tietää toisen, itselleen tuntemattoman ihmisen pätevyydet. 

Vierailija
53/94 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rekryn näkökulma:

...

Kannattaa pyytää palautetta hakemuksesta tai haastattelusta ja kysyä miksei tullut valituksi.

Tässä sinulle, rekry, esimerkki latteista ja typeristä vastauksista joita olen saanut. 

"Etsimme henkilöä, joka pystyi aloittamaan nopealla aikataululla."

- Minulla luki hakemuksessa ja sähköpostin lyhyessä viestissä, että voin aloittaa heidän valitsemaan aikaan, vaikka heti

"Ei meillä mitään erityistä syytä ollut."

- Yritin kysyä vielä tarkemmin, niin kiemurtelun jälkeen hän sai itsestään irti "etsittiin vähän erilaista tyyppiä"

Nykyisin en viitsi enää kysyä, koska vastauksilla ei ole mitään merkitystä seuraavan työnhaun kanssa. Jos yksi vastaa minulle, etten osannut tarpeeksi hyvin laskutusohjelmaa X, seuraavan firman mielestä laskutusohjelman osaamisella ei ole merkitystä, koska kuka tahansa voi sen oppia, ja syynä olikin se, että valituksi tulleella oli suosittelijana toimitusjohtajan siskonkumminkaima. Sitten kun kolmannessa paikassa olen vaadittu kumminkaima, niin syy on se, etteivät usko minun jaksavan puolen tunnin työmatkaa ja haluavat lähempänä asuvan. 

Vierailija
54/94 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaankin lähetit työhakemuksen etkä soittanut?

Kaikki työhakemukset menevät roskiin.

Työpaikan saa ainoastaan soittamalla.

Moni työpaikka ei edes anna ilmoituksessa numeroa johon soittaa, ääliö.

Vierailija
55/94 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä. Kyseinen ta on nykyisen yhteistyökumppani. He myös tietävät minut hyväksi tekijäksi. Mutta päätöstä ei yksin tee ne, joiden kanssa teen eniten töitä. Iän tietävät.

Vierailija
56/94 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko koulutuksesi sieltä 80 luvulta? Paljonko olet osaamistasi kehittänyt vuosien varrella? Voi olla, että olet muodollisesti pätevä, mutta aika on ajanut sinun ohitse.

Olen valmistunut alalle 2010 ja käynyt kursseja sen jälkeen. 80- luvulta on eri alan koulutus.

Vierailija
57/94 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saattaa olla että yritys johon hait on nyt entistä vähemmän kiinnostava vaihtoehto sinulle ja muille jotka eivät tulleet valituiksi.

Saattaa olla, että hakijajoukossa ie ollut yhtään sopivaa. Miksi firman pitäisi valita sekunda, jos priimaa etsii?

Vierailija
58/94 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohis, mutta meillä töissä ne iältään 55+ työntekijät ovat järjestään mukavimpia, tehokkaimpia, osaavimpia ja sitoutuneimpia.

--

Ärsyttääkin, että rekryistä meille tulee pelkästään niitä parikymppisiä vastavalmistuneita junioreita, joilla ei valitettavasti ole ollenkaan hallussa edes työelämän peruspelisäännöt.

--

Työaika alkaa meillä klo 9 mennessä, niin nämä saattavat ilmaantua paikalle vasta klo 12 koska "väsytti". Saattavat myös kesken päivän hävitä ilmoittamatta moneksi tunniksi jonnekin.

--

Yksinkertaistenkaan kirjallisten tai suullisten ohjeiden noudattaminen tai itsenäinen työskentely ei onnistu, vaan kaikkeen tarvitaan ohjausta kädestä pitäen. Eikä se opastus mene vielä kymmenenelläkään kerralla perille, vaan silloinkin pitää vielä kädestä pitäen näyttää, miten yksinkertainen asia hoituu.

--

Jos esihenkilö pyytää näitä junioreita tekemään asian X, niin saattavat pokkana vastata "ei kiinnosta" tai "en halua". Ihmettelen, mistä näille oikein maksetaan. Ei ainakaan työnteosta.

--

N31, julkishallinnossa

Vierailija
59/94 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällaiset jutut nousee säännöllisesti. Työ avataan uudelleen hakuun, kun sopivaa henkilöä ei ole löytynyt. Ja kaikki kriteerit eivät usein ole ilmoituksessa, koska liian tiukka ilmoitus karkoittaa hakijoita. Mahdotonta tietää mitä ovat taustalla etsineet. On toki mahdollista sekin, että ovat ajatelleet tehtävästä olevan henkilölle jatkoa. Eli ei silloin lähellä eläkeikää olevaa usein tahdota. Sun jatkosi on eläkkeellä.

Missä se työvoimapula on?

Itse hain myös kolmea työtä joihin varmasti ei ole paljoa hakijoita mutta vapaita työpaikkoja pilvin pimein mm. siivous.

En päässyt.

Makaronihyllyt tyhjänä, mutta ranskanleipää on yllin kyllin. Että missä se pastapula on?

Vierailija
60/94 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä alalla olet töissä?  T. toinen 58  v.

Isännöitsijätoimistossa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yhdeksän