Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko Raamatun kuvaama Jumala mielestäsi hyvä vai paha?

Vierailija
21.07.2023 |

?

Onko Raamatun kuvaama Jumala mielestäsi hyvä vai paha?

Vaihtoehdot

Kommentit (428)

Vierailija
361/428 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse koen/ ajattelen että Jumala on ehdottoman hyvä, armollinen ja täysin oikeudenmukainen sekä ääretön rakkaus 

Mutta Jumala on myös pelottava koston Jumala.

Tuossa joitakin ajatuksia 

Vierailija
362/428 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurinta rakkautta on antaa elämänsä toisen puolesta, Jeesuksen omin sanoin. Näin Hän teki Gogatan ristillä.

Jumala = yksi Jumala, kolmessa persoonassa: Isä , Poika , Pyhä Henki , on rakkaus! 

Ei kuollut. Antoi viikonloppunsa. Valtava uhraus.

Kuoli ja nousi kuolleesta kolmantena päivänä. Oli sen jälkeen maan päällä vielä 40 päivää, kunnes nousi Taivaaseen.  Halleluja!

Kuten sanoin: antoi viikonloppunsa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/428 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisen kiusaaja. Kaikkivoipana  voisi olla järjestänyt asian niin ettei kärsimystä olisi

Siksi en usko koko heppuun

Vierailija
364/428 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raamattu kertoo Jumalan syyllistyneen ja kehoittaneen sellaisiin hirmutekoihin, että vain pahuus pystyy sellaisiin. 

Hyvä ei tapa pikkulapsia. 

Vierailija
365/428 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ei Raamatun monta kertaa lukeneena vaikuta siltä, että rakastaisi ihmisiä, vaan pitää meitä pelinappuloinaan, miten kulloinkin huvittaa. Jos siis on olemassa.

Vierailija
366/428 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

VT:n Jumala on ankara ja epäröimättä kostaa ja rankaisee. 

Se Jumala mistä Jeesus puhuu on ihan toisenlainen, se edustaa hyvyyttä ja armeliaisuutta ihmistä kohtaan 

Minä en enää kuulu kirkkoon. Minulle Jumala on valo, hyvyys. 

Pimeä ei ole voima, se on vain valon puute. En usko kadotukseen, enkä pimeyteen, uskon valoon jota kohti meidän tulee pyrkiä. 

Vierailija
367/428 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiktiivisenä hahmona paha, mutta onneksi sitä ei ole olemassakaan.

Vierailija
368/428 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastaan en tiedä, vanhan testamentin Jumala vaikuttaa hirviöltä, uusi testamentti kertoo Jumalan pojasta, joka taas vaikuttaa hyvin suvaitsevaiselta kunhan uskot tuohon hirviö isään. 

Tästä on nyt lähes 50v kun olen jumaluuksia pohtinut ja todennut ihmisten pelkojen, ahneuksien, tietämättömyyden selityksilsi kaikki jumalat. 

Vierailija
369/428 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

*kopkop*

- "Kuka siellä ja mitä asiaa?"

"Jeesus. Päästä minut sisään, niin pelastan sinut!"

- "Miltä sinä minut pelastaisit?"

"Siltä mitä teen sinulle, jos et päästä minua sisään!"

Vierailija
370/428 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sadisti.

Vierailija
371/428 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän on Pyhä. Hän ei siedä keplottelua. Hän teki siksi Jeesuksen synniksi, että tämä voisi kantaa uhrikuolemallaan koko ihmiskunnan synnit. Jeesus on välimies ihmisen ja Jumalan välillä. Jos haluaa pelastua, usko Herraan Jeesukseen. 

Vierailija
372/428 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän on Pyhä. Hän ei siedä keplottelua. Hän teki siksi Jeesuksen synniksi, että tämä voisi kantaa uhrikuolemallaan koko ihmiskunnan synnit. Jeesus on välimies ihmisen ja Jumalan välillä. Jos haluaa pelastua, usko Herraan Jeesukseen. 

Et taida ymmärtää, kuinka hölmöltä tuo konsepti kuulostaa?

Vierailija
373/428 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jumala on hyvän ja pahan tuolla puolen.

Totta, mielikuvitusta kun on. Ne mielikuvittelijat ovat usein hyvinkin pahoja.

Vierailija
374/428 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jumala on hyvä eikä se riipu kenenkään mielipiteestä. Raamattu sanoo ettei paha ihminen erota oikeaa väärästä.

Nyt kysyttiin raamatun kuvaamasta jumalasta. Ei siis sinun mielikuvaasi jumalasta.

Raamattu kuvaa esimerkiksi jumalan tappaneen Egyptissä lapsia ja koko ihmis-, eläin- ja kasvikunnan poislukien arkkiin pakatun väen. Hyvin brutaalilta vaikuttaa.

Vierailija
375/428 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumala on.

Nukahdin ja herättyäni ymmärsin luomiskertomuksen merkityksen. Kun ymmärtää luomiskertomuksen merkityksen ymmärtää myös Raamattua. Kuinka oikeassa ja kuinka väärässä "kristityt" ovatkaan.

Opetuslapset sanoivat Jeesukselle, Kerro meille, millainen loppu meille tulee. Jeesus sanoi, Olette löytäneet alun, ja sitten etsitte loppua? Ymmärtäkää, loppu tulee olemaan siellä missä on alku. Onnittelut sille, joka seisoo alussa: hän tulee tuntemaan lopun eikä maista kuolemaa.

Jeesus sanoi, Onnittelut sille joka tuli olemaan ennen olemaan tulemista. Jos te tulette opetuslapsikseni ja kiinnitätte huomionne puheisiini, nämä kivet palvelevat teitä. Sillä paratiisissa on teitä varten viisi puuta; ne eivät muutu kesällä eivätkä talvella, ja niiden lehdet eivät putoa. Joka ne tuntee ei maista kuolemaa.

Ja hän sanoi minulle: "Se on tapahtunut. Minä olen A ja O, alku ja loppu. Minä annan janoavalle elämän veden lähteestä lahjaksi.

Minä olen A ja O, ensimmäinen ja viimeinen, alku ja loppu.

Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.

Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo. Sen, joka voittaa, minä annan syödä elämän puusta, joka on Jumalan paratiisissa.'

Niin Jeesus sanoi hänelle: "Totisesti minä sanon sinulle: tänä päivänä pitää sinun oleman minun kanssani paratiisissa."

Vierailija
376/428 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi voi kun moni pimeydessä vaeltaa. 

Niin, sitä se pakkoliittämisestä (lapsikaste) alkanut indoktrinaatio teettää.

Aivan totta. Lapsikaste täyttää kirkon rekisterin tapauskovilla ja ateisteilla.

Ev.lutin pitäisi ottaa mallia vapaista suunnista ja kastaa vain uudesti syntyneitä aikuisia.

Vierailija
377/428 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jumala on hyvä ja rakastava. Kuitenkin Hän on myös pyhä. Pyhyys estää synnin pääsyn läsnäoloonsa. Niinpä Jumala uhrasi ainoan Poikansa meidän sytiemme edestä.  Siksi meillä on nyt avoin pääsy Jumalan luo.  Kun "tulemme uskoon" Pyhä Henki, eli Jumalan kolmas persoona todistaa yhdessä meidän (iankaikkisen) henkemme kanssa että Jumala on.

Siis hyvyydessään Jumala uhrasi meidän syntiemme vuoksi Jeesuksen.  Ja koska hän tiesi ettemme itsessämme koskaan pyhiksi tulisi, Jeesus myös lahjoittaa ikäänkuin oman vanhurskautensa meille syntisille, jonka jälkeen Jumala katsoo syntistä, meitä Poikansa kautta, ja hyväksyy meidät omikseen kaikin tavoin, ilman muita ehtoja kuin tuo: uskon kautta. Rakkautensa myös kantaa meidät perille taivaan kotiin.

Ei olisi tarvinnut.

Maailmassa on miljardeja ihmisiä jotka eivät usko tai ole koskaan kuulleetkaan miten jeesus kidutettiin kuoliaaksi. Mikäli oli edes olemassa

Eli ei se kuollut kaikkien syntien tähden

Ihan turhaan...

Vierailija
378/428 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kommentoijien pitäisi ensin lukea Raamattu, ilman omia ennakkoluulojaan.

Oleellisempi kuvaus Raamatun Jumalasta on pyhyys. Se taas on nykysuomalaiselle melko tuntematon käsite.

Jumala vihaa syntiä, mutta rakastaa syntistä ihmistä. Joku voi ajatella tämänkin olevan "pahuutta".

Palstalla oli kerran tyyppi

Joka kertoi et tarvii vaan pyhää henkee

Ei ollut avannutkaan raamattua koskaan

Usko riittää kuulemma..

Huoh

Vierailija
379/428 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raamattu kertoo Jumalan syyllistyneen ja kehoittaneen sellaisiin hirmutekoihin, että vain pahuus pystyy sellaisiin. 

Hyvä ei tapa pikkulapsia. 

Tappoihan, vedenpaisumuksessa.

Vierailija
380/428 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

*kopkop*

- "Kuka siellä ja mitä asiaa?"

"Jeesus. Päästä minut sisään, niin pelastan sinut!"

- "Miltä sinä minut pelastaisit?"

"Siltä mitä teen sinulle, jos et päästä minua sisään!"