Onko Raamatun kuvaama Jumala mielestäsi hyvä vai paha?
Kommentit (428)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin ja lisäksi nimenomaan jumala vaatii ihmisuhreja ja oman poikansakin hengen.
Saatanan valheita riittää. Jeesus on suostunut kuolemaan ristillä jotta meidän ei tarvitsisi maksaa synneistämme. Saatananpalvonnassa on ihmisuhreja. Masonit esim rituaaleissaan tappaa lapsia ja muutenkin tappavat.
Tiedoksi sinullekin saatananpalvoja että Saatana on hävinnyt taistelun, hänellä ei ole mitään pelastuksen mahdollisuutta. Oot häviäjän joukkueessa.
Jeesus ei ole ainoa ihmisuhri, jonka jumala on vaatinut. Lue raamattu paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni Raamatun Jumala ei hirveästi eroa esimerkiksi antiikin Kreikan jumalista. Ihan samat inhimilliset piirteet löytyy; julmuutta, mustasukkaisuutta, kostonjanoa, pikkumaisuutta jne. Sitten toki on niitä hyviäkin ominaisuuksia, ihan niin kuin kaikissa meissäkin.
Suurin ero kuitenkin on, että Raamatun Jumalan on elävä ja todellinen jumala, toisin kuin antiikin tarustojen jumalhahmot, mitkä on ihmisten itse keksimiä.
Raamatun Jumala on ihan samalla tavalla keksitty hahmo. Ja sekin tarina on muuttunut melkoisesti kun tarinaa on muuteltu.
Ei luotu luojaansa voi "keksiä" vain löytää.
Miten se liittyy siihen että Raamatun Jumala on täysin fiktiivinen hahmo?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paholainen on entinen enkeli, joka aikojen alussa lankesi. Näin muistelen kuulleeni.
Ja jumala loi sen, joten on kaiken tietävänä kaikkivaltiaana myös vastuussa sen teoista.
Sitä ihmettelen miksei täälä ole keskusteluja vaikka islamista tai muista uskonnoista ja jumalista. Tai voi kai olla mutta en ole pannut merkille sitten. Ei tulisi mieleen mennä sinne haukkumaan ihmisiä tyhmiksi ym.
Koska ne eivät ole missään osassa keskivertoisen suomalaisen ihmisen elämää.
Vielä. Kohta on puolue eduskunnassa, minareetit ,sarialait ym.
Kuka niitä äänestäisi?
3 kertaa yritetty ,ei hyväksytä, ajattele tulevaisuutta nykyisenkaltaisessa tilanteessa.
Tähän ei voi ottaa kantaa, koska ei julkasta .yritä miettiä.
Yritin, en keksi. En löytänyt ainuttakaan islamilaista puoluetta koko Euroopasta, joten koita nyt vähän avata että mistä tuollainen mysteeripuolue Suomeen tulisi ja kuka sitä äänestäisi.
Ei minun tarvitse ajatella tulevaisuutta kun voin vain katsoa mitä Ruotsissa tai Ranskassa tapahtuu, kummatkin kun ovat persujen mukaan läpeensä islamisoituja maita. Nolla islamilaista puoluetta kummassakin yhteensä.
Niin voisitko nyt kertoa että A) mistä tällainen taikapuolue ilmestyy, ja B) kuka sitä äänestäisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin ja lisäksi nimenomaan jumala vaatii ihmisuhreja ja oman poikansakin hengen.
Saatanan valheita riittää. Jeesus on suostunut kuolemaan ristillä jotta meidän ei tarvitsisi maksaa synneistämme. Saatananpalvonnassa on ihmisuhreja. Masonit esim rituaaleissaan tappaa lapsia ja muutenkin tappavat.
Tiedoksi sinullekin saatananpalvoja että Saatana on hävinnyt taistelun, hänellä ei ole mitään pelastuksen mahdollisuutta. Oot häviäjän joukkueessa.
Ei löydy muita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskontoja on tuhansia ja niissä jokaisessa suuri määrä vilpittömiä uskovaisia. Jumalaa ei kiinnosta oikaista virheellisiä käsityksiä, vaan Helvettiin mokomat. Korostan tässä kohtaa armollista Jumalaa, joka haluaa kaikkien pelastuvan ja myös vapaata tahtoa, johon ketjun uskikset ovat tarttuneet kuin nälkäinen pullaan.
Mitä ne tuhannet uskonnot on?
https://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_religions_and_spiritual_traditi…
Ole hyvä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole ristiriitaista Raamattua.
Ihmeellistä kuinka alussa oli erilainen ilmasto ,kasvillisuus ja eläimistö. Mantereet olivat yhdessä.
Sen ajan ihminen joka eli satoja vuosia, ei pysyisi hengissä nykyajassamme.
Eläimet söivät kasveja eivätkä pelänneet ketään.
Luoja ennallistaa kaiken ja paha tuomitaan lopullisesti. Aamen.
Voit käydä itsekin katsomassa miljoonia vuosia vanhoja dinosaurusten fossiileja. Tyrannosaurus Rex ei tosiaan pelännyt mitään, mutta ei ollut vegaani. Maailma oli täynnä petoja jo paljon ennen ihmisen kehittymistä.
Dinosaurukset hävisi vedenpaisumukseen.Siinä ilmasto muuttui ettei ollut elinmahdollisuuksia enää.
Oli raadonsyöjiä,muttei petoja.
Ei hävinneet, vaan kataklystiseen meteori-iskuun. Ensimmäiset pedot olivat mikrobeja jotka söivät toisiaan. Näitä on ollut jopa 2,7 miljardia vuotta sitten.
Vierailija kirjoitti:
Hän on Hyvä. Kaiken alku. Kukaan muu ei ole hyvä.
Miksi ikuinen kiduttaja on mielestäsi hyvä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmeellistä kuinka alussa oli erilainen ilmasto ,kasvillisuus ja eläimistö. Mantereet olivat yhdessä.
Minua ei kiinnosta minkälainen editoitu versio Raamatusta sinulla on. Minä puhun ihan siitä normaalista versiosta jonka voit ostaa kaupasta tai lukea netistä, ja jossa on kymmeniä tai satoja ristiriitoja ja epätotuuksia.
En tiedä oletko lyönyt pääsi vai mitä ihmeen liirumlaarumia sekoilet, mutta suosittelen että käyt näyttämässä nuppiasi lääkärille. Missään mitä sanot ei ole mitään järkeä.
Sellainen se paratiisimainen luonto kuitenkin oli. Ihan perusraamatusta.
Raamattu ei ole biologian teos, vaan satukirja, joten meitä ei kiinnosta tippaakaan se minkälaista hörönlöröä siellä lukee.
Vierailija kirjoitti:
Äänestin "hyvä". Hänellä on sydän täyttä kultaa, mutta ei aivoja ollenkaan. Tahtoo muille pelkkää hyvää, mutta saa aikaan pelkkää pahaa. Aikamoinen hyväntahtoinen imbesilli.
Pitää paikkansa ei Jumalalla ole aivoja. Tosin ei myöskään sydäntä, koska Jumala on Henki. Joh. 6:63
Moraali on lihan luomaa, ei Hengen. "Pahuus ja hyvyys" ovat ihmisen sydämessä, eivät Jumalassa. Matt. 9:4 ja Matt. 13:15
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua ei kiinnosta minkälainen editoitu versio Raamatusta sinulla on. Minä puhun ihan siitä normaalista versiosta jonka voit ostaa kaupasta tai lukea netistä, ja jossa on kymmeniä tai satoja ristiriitoja ja epätotuuksia.
En tiedä oletko lyönyt pääsi vai mitä ihmeen liirumlaarumia sekoilet, mutta suosittelen että käyt näyttämässä nuppiasi lääkärille. Missään mitä sanot ei ole mitään järkeä.
Tässä esimerkki kuvitellusta raamatun risiriidasta.
Jumala on ilmoittanut alun ja lopun mutta joillekkin se on ristiriitaista.
Vierailija kirjoitti:
Ei paha, vaan todella paha.
Miksi Jumala kostaa niin paljon syyttömillekin? Jobia kiusasi tappamalla hänen perheen, karjan ja sukulaiset. Egyptin hallitsijoiden päätökset kosti tappamalla koko maan esikoiset. Sodissa piti tappaa kaikki naiset, lapset ja eläimet.
Koko ihmiskunnalle kostaa sen, että Aatami ja Eeva söivät väärää hedelmää, vaikka eivät Raamatun mukaan ymmärtäneet sen olevan väärin. Kova poika kostamaan.
Pitää paikkansa, mutta kosto on yksin Jumalan oikeus, ei ihmisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne kuvittelemasi "ristiriidat ja epätotuudet" ovat vain ajatuksia (tulkintaa), eivät muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei löydy muita.
Löytyy kyllä, mutta ne ovat kääntäjän sinne tulkinnallaan lisäämiä, samoin kuin se, että Jeesus olisi ollut uhri. Jeesuksen opetusten mukaan ihmisen liha (ruumis eli sana) vain pitää ensin "ristiinnaulita", jotta sanan Henki olisi vapaa. Joh. 3:8 ja Joh. 6:63
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä esimerkki kuvitellusta raamatun risiriidasta.
Jumala on ilmoittanut alun ja lopun mutta joillekkin se on ristiriitaista.
Väärin. Tässä on esimerkkejä Raamatun ristiriidoista:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne kuvittelemasi "ristiriidat ja epätotuudet" ovat vain ajatuksia (tulkintaa), eivät muuta.
No ei, vaan kirjaimellisia ristiriitoja. Kuinka tyhmä sinä oikein olet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei paha, vaan todella paha.
Miksi Jumala kostaa niin paljon syyttömillekin? Jobia kiusasi tappamalla hänen perheen, karjan ja sukulaiset. Egyptin hallitsijoiden päätökset kosti tappamalla koko maan esikoiset. Sodissa piti tappaa kaikki naiset, lapset ja eläimet.
Koko ihmiskunnalle kostaa sen, että Aatami ja Eeva söivät väärää hedelmää, vaikka eivät Raamatun mukaan ymmärtäneet sen olevan väärin. Kova poika kostamaan.
Pitää paikkansa, mutta kosto on yksin Jumalan oikeus, ei ihmisen.
Eli Jumala ei ainoastaan ole paha, mutta haluaa monopoliaseman pahuuden saralla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei, vaan kirjaimellisia ristiriitoja. Kuinka tyhmä sinä oikein olet?
"Tyhmyyskin" on vain tulkinta, ei muuta.
Jumala on Jumala. Hyvyys ja pahuus ovat käsitteitä, ihmisten tapa käsitellä asiaa.
Raamatussa on sanottu, että Jumala on hyvä. Ihmiset joskus pahoja, mutta Jumala rakastaa pahaakin ihmistä ja on armollinen tätä kohtaan. Siunaa, pitää terveenä, ja varjelee.
Ette tiedä edes miksi Grönland oli trooppinen.