Kun uni ei tule
Uni ei tule enää ilman unilääkettä. Mitäs nyt?
Miten saan luonnollisen unen ns. uudelleenaktivoitua?
Kommentit (143)
Väsytät itsesi piippuun, esimerkiksi kärräämällä kiviä muutaman tonnin verran, uni tulee varmasti lääkkeittä.
Vierailija kirjoitti:
Väsytät itsesi piippuun, esimerkiksi kärräämällä kiviä muutaman tonnin verran, uni tulee varmasti lääkkeittä.
Ei se noin mene valitettavasti. Rasituksella joutuu tilaan jossa on väsynyt muttei nukahda.
En tiedä mikä auttaisi ap.
Olen ottanut taktiikaksi, mennä katsomaan televisiota. Siinä saa turhien ajatusten päässä pyörimisen vähenemään ja aika usein torkahtelen jo siinä. Ei onnistu toki joka kerta, eikä välttämättä alkuun ainakaan. Yhden yön pyörittelin digiboxilta moneen kertaan näkemiäni leffoja, enkä nukkunut sekuntiakaan. Seuraavana yönä nukahdin tunniksi pariksi samalla taktiikalla.
Ei siis mikään takuuvarma konsti, mutta kun tarpeeksi kärsii unettomuudesta voi kokeilla jo kaikkea tarjottua. 😎
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se noin mene valitettavasti. Rasituksella joutuu tilaan jossa on väsynyt muttei nukahda.
😭
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ole näemmä kokeillut täysillä, mutta terve pitää olla siihen rääkkiin ja suojata kriittiset pisteet rangassa.
Vierailija kirjoitti:
Olen ottanut taktiikaksi, mennä katsomaan televisiota. Siinä saa turhien ajatusten päässä pyörimisen vähenemään ja aika usein torkahtelen jo siinä. Ei onnistu toki joka kerta, eikä välttämättä alkuun ainakaan. Yhden yön pyörittelin digiboxilta moneen kertaan näkemiäni leffoja, enkä nukkunut sekuntiakaan. Seuraavana yönä nukahdin tunniksi pariksi samalla taktiikalla.
Ei siis mikään takuuvarma konsti, mutta kun tarpeeksi kärsii unettomuudesta voi kokeilla jo kaikkea tarjottua. 😎
Täytyy kokeilla. Milloinkohan mä nukahdan ensimmäistä kertaa ilman lääkettä? 😭. Kauhukuvissani valvon vielä kahden viikon päästäkin.
Nouse aamulla huomattavasti normaalia aiemmin: Päivällä vahvaa fyysistä rasitusta, niin että olet oikeasti väsynyt. Illalla rauhoittumista ja rentoutumista, etkä mene nukkumaan vasta kuin siihen aikaan, kun olet päättänyt, vaikka väsyttäisi aikaisemmin. Seuraavana aamuna taas ylös kellolla normaalia aiemmin, väsytti tai ei. Sama uudestaan. Niin monta kertaa, että rytmi löytyy. Illalla kannatta myös syödä hiilareita iltapalalla. Googlella löytyy, mitkä ovat parhaita unen kannalta. Jos kahvia on pakko juoda, mieluiten ennen puoltapäivää kahvit. Missään tapauksessa ei kolmen jälkeen.
Valvonkohan mä vielä kahden viikon päästäkin?😭
😭
Minuakin nyt itkettää täysillä ap:n ohella.
Vierailija kirjoitti:
😭Kyllä varmaan valvot.
😭
Ei-ap kirjoitti:
😭 Tää on hirveetä.
Niin on 😭
-ei myöskään ap
Hengitystekniikka:
Hengitä sisään syvään hitaasti keuhkot täyteen, pidätä hengitystä muutama sekunti, hengitä ulos suun kautta hitaasti keuhkot tyhjiksi.
Toista, toista...
Muutaman minuutin päästä olet unessa.
On. Mä oon aikamoisessa umpikujassa. 😭
Vierailija kirjoitti:
Hengitystekniikka:
Hengitä sisään syvään hitaasti keuhkot täyteen, pidätä hengitystä muutama sekunti, hengitä ulos suun kautta hitaasti keuhkot tyhjiksi.
Toista, toista...
Muutaman minuutin päästä olet unessa.
😭
Nukahdanko sitten, kun olen valvonut tarpeeksi kauan? Ei kai minun pidä esim. viikkoa valvoa? 😭
Kaikki vinkit otetaan vastaan.