Voisiko joku nyt rautalankamallilla selittää, miksi se 1600 euron palkkavaatimus on vihervasureille yms. niin suuri ongelma?
Eli miksi he eivät haluaisi, että mmuuttajille maksettaisiin sellaista palkkaa, jolla tulee toimeen? Mikä on ongelma?
Kommentit (78)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ongelma ei ole se summa, vaan se, että ihmisiä jaotellaan meihin ja muihin. Kukaan ei voi valita syntymäpaikkaansa. Suomalaisella ei ole yhtään suurempaa oikeutta tähän maahan.
Kyllä omistamani maa nyt vain sattuu olemaan minun. Sinne ei yksikään nwwkeri tule omiaan puuhastelemaan, vaikka kuinka antaisit luvan. Ei kyllä kukaan valkoinenkaan.
Ei tässä nyt keskustella jonkun omistamista maa-alueista tai asunnoista vaan valtiosta nimeltä Suomi. Siihen ei sinulla ole sen kummempaa oikeutta kuin muillakaan, omistit mitä tahansa.
Valtio on sama kuin sen kansalaiset, omistukset ja valtion rajat. Näillä kansalaisilla on "sen kummempi" oikeus suojata valtiotaan juuri sillä tavalla kuin haluavat.
Tuosta ollaan samaa mieltä. Minä vaan en koe tarvetta suojata tätä maata kaikilta ulkomaalaisilta. Meitä ei ole tarpeeksi pyörittämään tätä maata.
Ja taas päästään tähän tuhanteen kertaan toistettuun: Kaikilta ei ollakaan suojautumassa. Hyvin tienaavat, hyvin käyttäytyvät, tervetuloa.
Siihen sinä sanot: Et voi valita vain parhaita. Siihen minä: Se on täysin eri keskustelu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ongelma ei ole se summa, vaan se, että ihmisiä jaotellaan meihin ja muihin. Kukaan ei voi valita syntymäpaikkaansa. Suomalaisella ei ole yhtään suurempaa oikeutta tähän maahan.
Olet isänmaan ja kansan petturi. Saunan takana on tilaa tuollaisille. Ei minulla muuta.
Pitääkö tuo tulkita laittomaksi uhkaukseksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä omistamani maa nyt vain sattuu olemaan minun. Sinne ei yksikään nwwkeri tule omiaan puuhastelemaan, vaikka kuinka antaisit luvan. Ei kyllä kukaan valkoinenkaan.
Ei tässä nyt keskustella jonkun omistamista maa-alueista tai asunnoista vaan valtiosta nimeltä Suomi. Siihen ei sinulla ole sen kummempaa oikeutta kuin muillakaan, omistit mitä tahansa.
Valtio on sama kuin sen kansalaiset, omistukset ja valtion rajat. Näillä kansalaisilla on "sen kummempi" oikeus suojata valtiotaan juuri sillä tavalla kuin haluavat.
Tuosta ollaan samaa mieltä. Minä vaan en koe tarvetta suojata tätä maata kaikilta ulkomaalaisilta. Meitä ei ole tarpeeksi pyörittämään tätä maata.
Jep, maata suojellaan esim. vihamieliseltä hyökkääjältä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep, maata suojellaan esim. vihamieliseltä hyökkääjältä.
Tai vaikka Ruotsin kehitykseltä. Onhan näitä syitä suojautua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja taas päästään tähän tuhanteen kertaan toistettuun: Kaikilta ei ollakaan suojautumassa. Hyvin tienaavat, hyvin käyttäytyvät, tervetuloa.
Siihen sinä sanot: Et voi valita vain parhaita. Siihen minä: Se on täysin eri keskustelu.
Voidaan sitten varmaan vaatia ihan samaa suomalaisilta? Elätetään itsensä ja käyttäydytään. Muuten maasta pois?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet isänmaan ja kansan petturi. Saunan takana on tilaa tuollaisille. Ei minulla muuta.
Pitääkö sinun sanomasi tulkita maanpetokseksi?
-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voidaan sitten varmaan vaatia ihan samaa suomalaisilta? Elätetään itsensä ja käyttäydytään. Muuten maasta pois?
Tietenkin kaikilta vaaditaan samaa, mutta omien kansalaistemme kanssa meidän on tultava toimeen ja hoidettava ongelmamme itse. Sama se on muissakin valtioissa.
Kun jokaiselle täysi-ikäiselle Suomessa asuvalle ihmiselle taataan vähintään 2500 euron kuukausipalkka, niin silloin voidaan puhua ihmisten hyvinvoinnin lisääntymisestä ja perheitäkin uskalletaan perustaa ja tehdä lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-eri
Maanpetokseen voi syyllistyä vain poikkeusoloissa, ja se edellyttää ulkopuolisen vihollisen puolella toimimista. Mielipiteen ilmaisu ei siis voi olla maanpetos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-eriMaanpetokseen voi syyllistyä vain poikkeusoloissa, ja se edellyttää ulkopuolisen vihollisen puolella toimimista. Mielipiteen ilmaisu ei siis voi olla maanpetos.
Jaa, no jos esimerkiksi juuri Venäjällä saataisiin vihiä, että täällä kansalaiset eivät koe omaa maataan oikeudekseen, niin eiköhän sieltä mielellään lähdettäisi "vapautusreissulle" ja oltaisiin hyvillään, että tämä ajattelu on vihdoin muuttunut Talvisodan ajoista.
PS ehdotti ensin 3000€ joka olisi kyllä karsinut pois aika paljon ma hanmuttajataustaista työvoimaa... 1600€ kuulostaa jo järkevämmältä, joskin pahaa pelkään että siivous- kuljetus- ja sotealalle (ja tietysti ravintoloihin) halutaan ma ha nmuttajia sen vuoksi että voi maksaa alle TESinkin jollain ihme kikkailuilla...
Valitettavasti suomessakin on riistäjäyrittäjiä ihan tarpeeksi, varsinkin m.a hanmuttaja on susi toiselle; he riistävät toisiaan minkä kerkeävät kun kantis ei ymmärrä edes mitä puhuvat keskenään.
Sitä en toain ymmärrä, miksei saa keskustella aiheesta, että tänne tullaan köyhistä maista ihan varta vasten töihin ja saamaan perhe tänne tukia ja parempaa elämää varten samalla, ilman tarkoitusta muuttua kohdemaan kulttuurilliseksi asukkaiksi vaan käytännössä perustaa oma siirtokunta maan sisälle, kuten suomalaiset Fuengirolaan. Eikä hakemaan varsinaisesti turvaa akuuttia uhkaa koskien, joskin kaikki köyhät maat ovat meidän näkökulmasta vaarallisia asua. Mutta sillehän emme voi mitään, sotatilaa pakenevat ovat toki oma lukunsa.
1600 eur /kk brutto tienaava ma mu. Maksaa veroja 300eur. Tuo mukavnaan säkin näköisen vaimonsa, työttömyyskorvaus 550eur/kk, 4 lastaan --> päiväkotiin, kouluun terveydenhuolto,uusi pulla uunissa joka vuosi, sama rumba, neuvolat, päiväkodit, koulut. Asumistuet, koska ei tuola palkalla mitään vuokria makseta
Paljoko jäi Suomelle rahaa tästä työperäisestä ma musta?
Anteeksi. En ole ras isti enkä muuka--laisvastainen millään tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se pitäisi ensin maksaa suomalaisille työntekijöille
Kaikkihan tuollaisen summan tienaa, jotka töissä ovat.
Kyllä monelle jää käteen alle tuo summa, vaikka töissä ihan kokopäiväisesti olisikin
Esimerkiksi kaupat ei tarjoa lainkaan kokoaikaisia työsuhteita. Työntekijät saa 25-30 tuntia sopimuksen ja sillä pitää selvitä. He voisi tarjota koko aikaisia myyjän työsuhteita koska selkeästi jokaisessa marketissa on kymmeniä ihmisiä töissä ellei satoja ja joka ikinen on tällaisella 25-30 tuntia viikossa sopimuksella siellä töissä. Tämä on ihan työnanatajapuolen luomaa köyhyyttä jolle pitäisi laittaa lain mukaan stoppi. Ei näy persuja kieltämässä tätä toimintaa.
Kun antaa vakkarisopparin alkaa heti saikutus. Siksi pakko tehdä näin, että työhaluja piisaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koskapitemmän päälle se tarjkoittaa, että myös vihervassarin pitää mennä töihin saadakseen rahaa. Kyllähän se pistää miettimään kun sohvalla makaaminen ja veronmaksajan rahoilla loisiminen tulee loppumaan.
Ei pitäisi kommentoida tätä, mutta alkaa pikkuhiljaa tökkiä tämä väite, että vihreitä ja vasemmistoa kannattavat ovat työn vieroksujia. Äänestän aina joko vihreitä tai vasemmistoa ja olen keskituloinen työssäkäyvä. Puolisollani on samat äänestyskäyttäytymiset ja hänen palkkansa on tuplat minun palkkaani nähden. Jälkikasvummekin käy töissä opiskelujen ohessa. Minulta ja puolisoltani uusi hallitusohjelma ei ole ottamassa mitään pois. Siitä huolimatta olen eri mieltä tämän hallituksen talouden vakauttamistoimista. Miksi kurjistaa niiden elämää, joilla on jo vaikeuksia tulla toimeen? Minä voisin maksaa vähän enemmänkin veroa enkä huomaisi sitä edes. Otan nyt vaan kantaa tähän ärsyttävään jatkuvasti toistuvaan väitteeseen siitä, että me äänestäjät ajattelisimme äänestäessämme vain välitöntä omaa hyötymistämme. Meidän perheen tuloilla pitäisi äänestää Kokoomusta, mutta sen arvomaailma ei sovi omaani.
Sama tilanne täällä, kiitos hyvästä kirjoituksesta.
Ei nuo kai muuhun pysty. t. demareiden äänestäjä, kuutisen tonnia kk brutto
Vierailija kirjoitti:
No mutta onhan se summa ongelmana, älä kiertele.
Sitä paitsi meillä on suurempi oikeus tähän maahan, eihän meidän tunkeilua Afrikassakaan suvaittaisi.
Vierailija kirjoitti:
PS ehdotti ensin 3000€ joka olisi kyllä karsinut pois aika paljon ma hanmuttajataustaista työvoimaa... 1600€ kuulostaa jo järkevämmältä, joskin pahaa pelkään että siivous- kuljetus- ja sotealalle (ja tietysti ravintoloihin) halutaan ma ha nmuttajia sen vuoksi että voi maksaa alle TESinkin jollain ihme kikkailuilla...
Valitettavasti suomessakin on riistäjäyrittäjiä ihan tarpeeksi, varsinkin m.a hanmuttaja on susi toiselle; he riistävät toisiaan minkä kerkeävät kun kantis ei ymmärrä edes mitä puhuvat keskenään.
Sitä en toain ymmärrä, miksei saa keskustella aiheesta, että tänne tullaan köyhistä maista ihan varta vasten töihin ja saamaan perhe tänne tukia ja parempaa elämää varten samalla, ilman tarkoitusta muuttua kohdemaan kulttuurilliseksi asukkaiksi vaan käytännössä perustaa oma siirtokunta maan sisälle, kuten suomalaiset Fuengirolaan. Eikä hakemaan varsinaisesti turvaa akuuttia uhkaa koskien, joskin kaikki köyhät maat ovat meidän näkökulmasta vaarallisia asua. Mutta sillehän emme voi mitään, sotatilaa pakenevat ovat toki oma lukunsa.
Suomalaisten polttamat autot ja ammuskelutapaukset ovat valitettavan tuttua luettavaa fuengirolalaisissa lehdissä.
Joku on nyt ihan pihalla ja varmaan muutenkin pimee. Omistaa (ehkä) asuntoon oikeuttavat osakkeet tai ehkä peräti tontin, johon on rakentanut kuppasen hometalonsa ja luulee omistavansa koko Suomen.