Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voisiko joku nyt rautalankamallilla selittää, miksi se 1600 euron palkkavaatimus on vihervasureille yms. niin suuri ongelma?

Vierailija
21.07.2023 |

Eli miksi he eivät haluaisi, että mmuuttajille maksettaisiin sellaista palkkaa, jolla tulee toimeen? Mikä on ongelma?

Kommentit (78)

Vierailija
21/78 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koskapitemmän päälle se tarjkoittaa, että myös vihervassarin pitää mennä töihin saadakseen rahaa. Kyllähän se pistää miettimään kun sohvalla makaaminen ja veronmaksajan rahoilla loisiminen tulee loppumaan.

Ei pitäisi kommentoida tätä, mutta alkaa pikkuhiljaa tökkiä tämä väite, että vihreitä ja vasemmistoa kannattavat ovat työn vieroksujia. Äänestän aina joko vihreitä tai vasemmistoa ja olen keskituloinen työssäkäyvä. Puolisollani on samat äänestyskäyttäytymiset ja hänen palkkansa on tuplat minun palkkaani nähden. Jälkikasvummekin käy töissä opiskelujen ohessa. Minulta ja puolisoltani uusi hallitusohjelma ei ole ottamassa mitään pois. Siitä huolimatta olen eri mieltä tämän hallituksen talouden vakauttamistoimista. Miksi kurjistaa niiden elämää, joilla on jo vaikeuksia tulla toimeen? Minä voisin maksaa vähän enemmänkin veroa enkä huomaisi sitä edes. Otan nyt vaan kantaa tähän ärsyttävään jatkuvasti toistuvaan väitteeseen siitä, että me äänestäjät ajattelisimme äänestäessämme vain välitöntä omaa hyötymistämme. Meidän perheen tuloilla pitäisi äänestää Kokoomusta, mutta sen arvomaailma ei sovi omaani.

Persut on hyvä esimerkki ihmisitä jotka maksaa sen satasen ettei naapuri saa viittäkymppiä.

Vierailija
22/78 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelma ei ole se summa, vaan se, että ihmisiä jaotellaan meihin ja muihin. Kukaan ei voi valita syntymäpaikkaansa. Suomalaisella ei ole yhtään suurempaa oikeutta tähän maahan.

Mun esi-isät on saamelaisia ja asuneet täällä vuosituhansia, sotineet kaikissa sodissa suomalaisten puolella itsenäisyyden säilyttäen, joten kyllä minulla on oikeus verrattuna tulijaan, jolla on oikeus omaan maahansa, ei minun maahan.

-Jos koet, että sinulla ei ole oikeutta, poistu maasta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/78 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämmöisten yrittäjien yritykset pitäisi kieltää kokonaan jos ei ole varaa maksaa työntekijälle sellaista palkkaa mihinkä ei tarvita yhteiskunnan tukia sen päälle. 

Sitten pois kaikki työttömiä kiusaavat työpaikka ilmoitukset kun ei pitkäaikaistyöttömät kelpaa eikä ketään oteta töihin muuta kuin valitetaan ettei sopivaa löydy. 

Jos ei työnantajalle kelpaa kukaan työtön puolen vuoden haun tuloksena niin pois se ilmoitus kokonaan sieltä rekisteristä ettei turhaan sinne kukaan hae. 

Täällä saa työttömiä kiusata ja halveksia ihan mitenkä lystää jollain olemattomilla työnhakija ilmoituksilla ja valittaa siitä ettei kukaan hae johonkin naurettavalla palkalla jolla ei ei edes asumiskustannuksia pystyisi kattamaan. 

Tämmöisiä mitättömiä palkkoja tarjoavat pitäisi poistaa kokonaan ja mitä järkeä on sellaisia yrityksiä perustaa jos ei ole varaa normaalia palkkaa maksaa. 

Voisinko minäkin perustaa jonkun ravintolan jossa olisi vain ilmaisia työharjoittelijoita ja minä käärisin kamalat voitot eläen luksus elämää ja saisin tuonne ulkomaan paratiisiin kerättyä sievoisen summan loppu elämäksi jossa löhöisin altaan reunalla eläkepäivillä ja harrastaisin extreme harrastuksia. 

Vierailija
24/78 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se pitäisi ensin maksaa suomalaisille työntekijöille 

Kaikkihan tuollaisen summan tienaa, jotka töissä ovat.

Kyllä monelle jää käteen alle tuo summa, vaikka töissä ihan kokopäiväisesti olisikin

Esimerkiksi kaupat ei tarjoa lainkaan kokoaikaisia työsuhteita. Työntekijät saa 25-30 tuntia sopimuksen ja sillä pitää selvitä. He voisi tarjota koko aikaisia myyjän työsuhteita koska selkeästi jokaisessa marketissa on kymmeniä ihmisiä töissä ellei satoja ja joka ikinen on tällaisella 25-30 tuntia viikossa sopimuksella siellä töissä. Tämä on ihan työnanatajapuolen luomaa köyhyyttä jolle pitäisi laittaa lain mukaan stoppi. Ei näy persuja kieltämässä tätä toimintaa.

Vierailija
25/78 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on todellisuudesta pahasti irti.

No se on persu, sitä puuttuu aivot tai ne on pippurin kokoiset. Ei voi persuilta enempää vaatia, kunhan öyhöttävät.

Vierailija
26/78 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koskapitemmän päälle se tarjkoittaa, että myös vihervassarin pitää mennä töihin saadakseen rahaa. Kyllähän se pistää miettimään kun sohvalla makaaminen ja veronmaksajan rahoilla loisiminen tulee loppumaan.

Ei pitäisi kommentoida tätä, mutta alkaa pikkuhiljaa tökkiä tämä väite, että vihreitä ja vasemmistoa kannattavat ovat työn vieroksujia. Äänestän aina joko vihreitä tai vasemmistoa ja olen keskituloinen työssäkäyvä. Puolisollani on samat äänestyskäyttäytymiset ja hänen palkkansa on tuplat minun palkkaani nähden. Jälkikasvummekin käy töissä opiskelujen ohessa. Minulta ja puolisoltani uusi hallitusohjelma ei ole ottamassa mitään pois. Siitä huolimatta olen eri mieltä tämän hallituksen talouden vakauttamistoimista. Miksi kurjistaa niiden elämää, joilla on jo vaikeuksia tulla toimeen? Minä voisin maksaa vähän enemmänkin veroa enkä huomaisi sitä edes. Otan nyt vaan kantaa tähän ärsyttävään jatkuvasti toistuvaan väitteeseen siitä, että me äänestäjät ajattelisimme äänestäessämme vain välitöntä omaa hyötymistämme. Meidän perheen tuloilla pitäisi äänestää Kokoomusta, mutta sen arvomaailma ei sovi omaani.

Tunnen kyllä muutaman työtävieroksuvan vassarin, mutta tietenkin myös hyvätuloinen voi äänestää vihreitä tai vasemmistoa, onhan esim moni lehdistön siteeraama asiantuntija vihervassari, mutta hyvässä duunissa.  Itse taas äänestän aina PS puoluetta, en kuitenkaan ole rasisti.  Enneminkin rasismin kieltäjät ovat suurimpia rasisteja, ihmisten luokittelijoita ja ns auttaessaan nostavat itseään toisen muualta tulleen kustannuksella.

Vierailija
27/78 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Munkin vihreitä ja demareita äänestävät kaverit on kaikki keskiluokkaisia, perheellisiä palkansaajia. Luultavasti hyvin tyypillisiä äänestäjiä.

Vierailija
28/78 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä monelle jää käteen alle tuo summa, vaikka töissä ihan kokopäiväisesti olisikin

Esimerkiksi kaupat ei tarjoa lainkaan kokoaikaisia työsuhteita. Työntekijät saa 25-30 tuntia sopimuksen ja sillä pitää selvitä. He voisi tarjota koko aikaisia myyjän työsuhteita koska selkeästi jokaisessa marketissa on kymmeniä ihmisiä töissä ellei satoja ja joka ikinen on tällaisella 25-30 tuntia viikossa sopimuksella siellä töissä. Tämä on ihan työnanatajapuolen luomaa köyhyyttä jolle pitäisi laittaa lain mukaan stoppi. Ei näy persuja kieltämässä tätä toimintaa.

Osa-aikaisuudelle pitäisi tehdä samanlainen ehto kuin määräaikaisuudelle, eli pitää olla pätevä syy, miksi ei palkata kokoaikaiseksi. Jos työtä marketissa riittää, niin silloinhan perustetta ei ole.

Vierailija
29/78 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa juuri katselin yhtä L&T:n työpaikka ilmoitusta. Käsitti kaksi työpaikkaa. Ravintola pitäisi siivota ja aikaa kaksi tuntia aamusta. Siinä ajassa pitää siivota keittiö, vessat ja ravintolapuoli, sisältää myös koneen käyttöä. En söisi kyseisessä ravintolassa koska mitään tuollaista fasiliteettia ei siivota hygieeniseksi 2 tunnissa. Työaika 10 tuntia viikko. Samassa ilmoituksessa oli porrassiivoukseen työpaikka vastakkaisella suunnalla kaupunkia noin 5 tuntia viikossa, työaika liukuva. Nyt vaan sellainen kysymys, että mitä tämä pelleily on? Tätä on paljon. 

Vierailija
30/78 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnen kyllä muutaman työtävieroksuvan vassarin, mutta tietenkin myös hyvätuloinen voi äänestää vihreitä tai vasemmistoa, onhan esim moni lehdistön siteeraama asiantuntija vihervassari, mutta hyvässä duunissa.  Itse taas äänestän aina PS puoluetta, en kuitenkaan ole rasisti.  Enneminkin rasismin kieltäjät ovat suurimpia rasisteja, ihmisten luokittelijoita ja ns auttaessaan nostavat itseään toisen muualta tulleen kustannuksella.

Kumma juttu, että kaljabaarien terasseilla notkujat ovat lähinnä persuja.

Vierailija
31/78 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Persut osaa näköjään vain valehdella.

Halla-aho toimii trumpismin sääntöjen mukaan, samoin puoluetrollit.

Vasurituutin propagandahuutoa päivään. Joka sana valetta noin vaihteeksi.

Vierailija
32/78 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osa-aikaisuudelle pitäisi tehdä samanlainen ehto kuin määräaikaisuudelle, eli pitää olla pätevä syy, miksi ei palkata kokoaikaiseksi. Jos työtä marketissa riittää, niin silloinhan perustetta ei ole.

Tämä on sitä tilastokikkailua millä luodaan köyhien joukko ja "työvoimapula". Kai me saadaan työvoimapula aikaiseksi minne tahansa jos joka tunnille viikossa tehdään oma työpaikka. Ei se silti tarkoita sitä että olisi 40 työpaikkaa kun sen 40 tuntia voi yksi ihminen tehdä. Se että tälle ei tehdä mitään on täysin tahallista.

Vierailija
33/78 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vihervassarit haluaa Suomeen orjatyöläisiä - nostaa heidän omaa statustaan kun joku tienaa vielä vähemmän.

Vasurit haluavat lisää hyyssättäviä hyvesignaloimiseensa, kokkareet ne haluavat jenkkityylistä epätoivoista halpatyövoimaa.

Vierailija
34/78 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on sitä tilastokikkailua millä luodaan köyhien joukko ja "työvoimapula". Kai me saadaan työvoimapula aikaiseksi minne tahansa jos joka tunnille viikossa tehdään oma työpaikka. Ei se silti tarkoita sitä että olisi 40 työpaikkaa kun sen 40 tuntia voi yksi ihminen tehdä. Se että tälle ei tehdä mitään on täysin tahallista.

Ja jokaista tuntia kohti voidaan tuoda maahan yksi m.m.! :)

Vierailija
35/78 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vihervassari. Minulla on AMK-tutkinto. Työelämässä olen ollut kohta 30 vuotta. Palkkani on koko aikana suurimmillaan ollut 2700 euroa/kk/brutto.

Koulutukseen, työn vaativuuteen (lastensuojelu) ja työkokemukseen nähden nykyinen palkkani on pieni. 1600 euroa kuukaudessa olisi jo umpisurkea palkka minulle.

Vierailija
36/78 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja jokaista tuntia kohti voidaan tuoda maahan yksi m.m.! :)

No sitähän oikeisto haluaa, että täällä ei kotimainen työntekijä pärjää ja että tänne voidaan laahata orjatöihin ihmisiä ulkomailta joille ei tarvitse taata eläkettä eikä terveydenhuoltoa, eikä palkkaa. Näin tekee jokainen oikeisto ideologialla elävä maa.

Vierailija
37/78 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ongelma ei ole se summa, vaan se, että ihmisiä jaotellaan meihin ja muihin. Kukaan ei voi valita syntymäpaikkaansa. Suomalaisella ei ole yhtään suurempaa oikeutta tähän maahan.

Mun esi-isät on saamelaisia ja asuneet täällä vuosituhansia, sotineet kaikissa sodissa suomalaisten puolella itsenäisyyden säilyttäen, joten kyllä minulla on oikeus verrattuna tulijaan, jolla on oikeus omaan maahansa, ei minun maahan.

-Jos koet, että sinulla ei ole oikeutta, poistu maasta!

Ei tässä ole kyse sinun esi-isistäsi, eikä tietystä maa-alueesta, vaan ajattelutavan erosta. Kannattaa ennemmin miettiä, mitä sinä voit tehdä maasi hyväksi kuin sitä, mitä maa on muka velkaa sinulle. Katsos tämä maa on me kaikki, jotka asumme täällä. Mitä sinä teet ansaitaksesi olemisen täällä? Ei minun tarvitse mihinkään poistua, mutta on sekin hyvä huomata, että halutessaan suomalainen voi muuttaa muualle, ja sekin on ihan ok.

Vierailija
38/78 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihervassari nyt ulisee kaikesta. Vian ei tarvitse olla suuri, jos se sijaitsee aivoissa.

Vierailija
39/78 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

1600e on liian pieni palkka. Eihän sillä kunnolla tule toimeen esim hesassa, jossa vuokraan menee helposti jo 700e.

Vierailija
40/78 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No se on ihan eri asia mitä käteen jää, itse ajattelen että kyse on 1600e tienaamisesta, ennen veroja.

Henk. kohtaisesti tuolla hinnalla sätkisin ehkä viikon, sitten liike lakkaisi.