Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ymmärrä väitettä, että helsinkiläiset olisivat ylimielisiä

Vierailija
21.07.2023 |

Tunnen monia stadilaisia, kaikki ovat todella mukavia eikä kukaan ole ylimielinen.

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lantavarpaiden vakio höpötyksiähän tuo on. Seuraavaksi kertovat kysymättä että Helsinki on niin pieni kaupunki kun ovat jo Tukholmassakin käyneet :D

Hmm, kommenttisi varmasti vähentää aloituksessa olevan väitteen esiintyvyyttä.

Vierailija
22/51 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesäksi maalle ja itse sitten he oikein tunnista miten itseään täynnä monasti ovat ja keskustelut katkaistaan jos jollakin hiukan ylevämmät tarinat omaan erinomaisuuteen nähden.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolisoni eräs sukulainen, joka asuu muualla Suomessa, tekee aina aivan valtavan numeron meistä ns. hesalaisista. Aina selittää, että te hesalaiset sitä ja tätä, mitenkäs te viitsitte siellä Hesassa asua, itse en koskaan voisi asua Hesassa, on se Hesa kyllä kamala paikka. . . Joku kerta vielä räjähdän! Helsinki on minun synnyinkaupunkini enkä ole ikinä haukkunut hänelle hänen kotikaupunkiaan, vaikka en voisi ikinä kuvitella asuvani siellä.

Vierailija
24/51 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se pääosin johdu alemmuuden tunteesta, kun muualta tullut ei tunne oloaan kotoisaksi, ja kuvittelee itse muiden ajattelevan hänet junttina. Oman elämän pieni piiri maalla saattaa myös tuntua pieneltä, ja ajatellaan ulkopuolisten väheksyvän sitä. Miehet saattavat vielä kuvitella, että opiskelukaupungeissa saa naisia sormia napsauttamalla.

Vierailija
25/51 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lantavarpaiden vakio höpötyksiähän tuo on. Seuraavaksi kertovat kysymättä että Helsinki on niin pieni kaupunki kun ovat jo Tukholmassakin käyneet :D

Syytön minä siihen olen jos faktat ei kelpaa - noin se vaan menee eikä ole vain 1 tai 2 kertaa kun on nuo samat jorinat kuultu.

Vierailija
26/51 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippumatta asuinpaikasta osa ihmisistä on mahtavia, osa selllaisia ettei heidän kanssa halua olla missään tekemisissä. Moni sitten jotain tuolta väliltä. 

Vierailija
27/51 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinkiläiset on mukavia mutta tietyllä tapaa välinpitämättömiä koska Helsingissä "on kaikki", eikä heidän tarvitse vaivata päätään muiden suomalaisten asioilla (noin kärjistetysti sanottuna). En itse esim. jaksa enää tapailla ketään pääkaupunkilaista, koska kokemukseni mukaan heitä ei kiinnosta nähdä vaivaa suhteen ylläpitoon vaikka itse tulisin katsomaan heitä Helsinkiin miljoona kertaa. Miksi vaivautua kun Helsingissä on niin paljon valinnanvaraa siinä ketä tapailee?

Suurkaupungissa myös luontaisesti on paljon väkeä ja kaikenlaista meneillään jatkuvasti, joten ihmiset turtuvat ja keskittyvät omiin menoihinsa ja asioihinsa - tämä saattaa ehkä jollekin näyttää "ylimieliseltä".

Vierailija
28/51 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinhän se on. Globaalina kosmopoliittina ja lantavarpaana olen onnellinen, että Heseen ei ole oikeastaan mitään tarvetta mennä. Se on lähinnä vihtumainen ylisuureksi paisunut kalastajakylä kallioisella niemellä, joka ei sovellu nykyaikaiseen urbaaniin elämään. Tältä maalta matkustaakin mielummin suoraan Vantaalle joka on Suomen portti maailmalle ja sieltähän lentää helposti mihin tahansa merkillepantavampaan paikkaan.

Taitaa sinullakin heinät hiertää kengissä kun asut jossain persreiässä susirajan takana :D

Ei hierrä. Meille on lapsena opetettu maalaisjärki ja tavat. Heinäiset sukat vaihdetaan ja pestään ja maailman metropoleihin matkustaessa puetaan suutarin tekemät kävelykengät ja peltolenkkarit jää kotiin.

Vierailija
29/51 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinki:

-merkkivaatteet, kalliit autot, ulkokuori erittäin tärkeää

-ei kontaktia tuntemattomiin, oma kupla, ihmettelevät jos tuntematon alkaa juttelemaan

-aina kiire päästä seuraavaan päämäärään mentaliteetti

-ideologiat: woke, vihreät jne

Maaseutu;

-käytännöllinen ja mukava pukeutuminen, ulkokuori ei yhtä tärkeää

-katsotaan vastaantulevia runtemattomikin silmiin ja voidaan alkaa spontaanisti ja rennosti jittelemaan

-ehtii pysähtymäänkin, ei jatkuva kiire seuraavaan paikkaan

-ei niin ideologioista kiinnostuneita

Vierailija
30/51 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisikohan tämä kommentti oiva esimerkki vastaukseksi...

Vierailija
31/51 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä helsingistä tai helsinkiläisistä muuta kuin että helsinki on lähellä lentokenttää jossa tapaan vaihtaa konetta.

Vierailija
32/51 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syytön minä siihen olen jos faktat ei kelpaa - noin se vaan menee eikä ole vain 1 tai 2 kertaa kun on nuo samat jorinat kuultu.

Ja montako kertaa sinä olet nämä omat jorinasi maalaisista sanonut? Varmaan vähintään yhtä monta, joten olisko puolin ja toisin pieni itsetutkiskelun paikka? Tuskin olet sen oikeutetumpi mollaamaan muita kuin he sinua...

Vierailija
33/51 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanoisin että ovat pikemminkin epäaitoja, koska yrittävät olla sitä mitä milloinkin koetaan hienoksi. Ja nauravat maalaisille, jotka eivät sellaisesta välitä ja sen vuoksi eivät pukeudu tai puhu muodikkaasti.

Kyllä. Juuri näin me kaikki 665 000 asukasta toimimme ja ajattelemme.

/s

Aivan juurikin näin on. Olen yksi noista

665 000:sta asukkaasta ja allekirjoitan tämän ihan täydellisesti. Tärkein pointtini koko Helsingissä asumisessa, ellei jopa elämisessäkin. Ehdottomasti.

Vierailija
34/51 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helsinki:

-merkkivaatteet, kalliit autot, ulkokuori erittäin tärkeää

-ei kontaktia tuntemattomiin, oma kupla, ihmettelevät jos tuntematon alkaa juttelemaan

-aina kiire päästä seuraavaan päämäärään mentaliteetti

-ideologiat: woke, vihreät jne

Maaseutu;

-käytännöllinen ja mukava pukeutuminen, ulkokuori ei yhtä tärkeää

-katsotaan vastaantulevia runtemattomikin silmiin ja voidaan alkaa spontaanisti ja rennosti jittelemaan

-ehtii pysähtymäänkin, ei jatkuva kiire seuraavaan paikkaan

-ei niin ideologioista kiinnostuneita

Hieno yleistys. Toki Helsingistä voit löytää ihmisiä, jotka sopivat maaseutu-kuvaukseesi ja toisinpäin.

Vierailija
35/51 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinki ja pk-seutu ovat ainakin muualta muuttaneille Suomen helpoin paikka asua. Ei kyräillä tuntemattomia, ja ihmisiä on helppo lähestyä. En siis allekirjoita. Muuten Helsinki ei kyllä ole kovin viihtyisä kaupunki, mutta ei nyt mennä siihen 😇

Vierailija
36/51 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen aina tullut hyvin toimeen helsinkiläisten kanssa. Ehkä itse ylimielisenä sovin joukkoon?! 😂👍

Vierailija
37/51 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puolisoni eräs sukulainen, joka asuu muualla Suomessa, tekee aina aivan valtavan numeron meistä ns. hesalaisista. Aina selittää, että te hesalaiset sitä ja tätä, mitenkäs te viitsitte siellä Hesassa asua, itse en koskaan voisi asua Hesassa, on se Hesa kyllä kamala paikka. . . Joku kerta vielä räjähdän! Helsinki on minun synnyinkaupunkini enkä ole ikinä haukkunut hänelle hänen kotikaupunkiaan, vaikka en voisi ikinä kuvitella asuvani siellä.

Minäkin olin veljeni mielestä vielä ok, kun olin muuttanut Turkuun. Mutta nyt, kun asun pk-seudulla, olen kuulemma mennyt ihan pilalle, enkä edes asu Hgissä. Itse en mielestäni ole muuttunut, ehkä veljeni enemmän.

Vierailija
38/51 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinkiläiset on silleen piiloylimielisiä.

Vaikka olisivatkin ystävällisiä, niin se ylimielisyys on siellä piilossa, niin että sitä ei huomaa.

Vierailija
39/51 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketä oikeastaan kiinnostaa syrjäisen rannikkoseudun asukkaan ymmärtämättömyys?

Vierailija
40/51 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinkiläiset on todella kylmää ja ilkeää porukkaa. Minulla oli eksä, joka oli toiselta paikkakunnalta meni lukioon Helsinkiin, ja kertoi että kiusattiin. Oli todella hyvännäköinen mies, urheilullinen jne. Mutta helsinkiläisille ei kelvannut, kun ei ollut jonkun lähiön kasvatti. Kyllähän sen tunnelman siellä aistii, muita ihmisiä ei väistetä, ei hymyillä, ei tervehditä. Espoossa ihan eri fiilis. Ihmiset paljon rennompia. Helsinkiläiset on piilojuntteja, siis kuvittelevat olevansa jotain hienoa porukkaa kun asuvat "isossa kaupungissa", vaikka väkiluku on eurooppalaisen keskikokoisen kylän luokkaa, asunnot on ihan törkeän huonossa kunnossa ja vanhoja hintatasoon nähden, ja kulttuuria on olevinaan joku Kiasma. Masentunutta, ahdistunutta porukkaa, jotka purkaa omaa sosiaalista vaivaantuneisuuttaan ja itsetunto-ongelmiaan ihmisiin, joilla on vähemmän rahaa. Ei jatkoon.

Nimin. asuin siellä 10 v koska oli pakko. Never again.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yksi