Kun puoliso on todennäköisesti pettänyt mutta ei myönnä sitä?!
Mitä vaihtoehtoja tässä on? Tämä tilanne, koko elämä on jumissa epätietoisuuden vuoksi. Puoliso ei ole jäänyt kiinni housut kintuissa mutta monenlaisia ns. merkkejä on ollut ilmassa ja mies vain inttää että nainen on vain kaveri. Voisi sanoa että 99% on varmaa että jotain peliä on ollut ja on vielä meneillään. Pitkä liitto takana, mies ei halua erota. Väittää että kuvittelen vain kaiken tms. En todellakaan tiedä mitä teen??? Luottamusta toiseen ei ole, saako sitä edes enää takaisin. Suuresti epäilen.
Mihin asioihin tässä kannattaisi nyt kiinnittää erityisesti huomiota kun päätöksiä tulevaisuuden suhteen alkaa tekemään? Mun ajatukset kiertää vain yhtä ympyrää enkä pääse täältä ulos. Ahdistaa ja ahdistaa. Kiitos jos joku jotain vinkkejä antaisi.
Kommentit (237)
Vierailija kirjoitti:
Jollain tapaa säälin niitä salarakkaita, koska niin kauan kun puoliso on mukana kuvioissa, he ovat vain niitä numero kakkosia. Okei, yhdessä on vietetty kivaa mutta toinen palaa kuitenkin sinne tuttuun taloon puolison luokse. Ja oi voi, jos salarakas toivoo saavansa varatun itselleen, eikä varattu osaa tai ei halua tehdä seuraavaa siirtoa jättää puoliso. Hän jää ikuisesti kakkoseksi.
Kaikkia naisia ei haittaa olla kakkosia, vaan he haluavatkin sen ukon palaavan omaan kotiinsa. Kun eivät halua miestä pysyvästi riesakseen. Mistään rakkaussuhteestahan ei aina välttämättä ole kyse. Ja ei, en ole kakkosnainen enkä siihen hommaan lähtisi, mutta kaikkia nyt ei vaan mikään pysyvä rakkaussuhde kiinnosta.
Usein kakkosen matkaan kyllästyttyään palaa ukko takaisin ruikuttamaan, jotta petetty huolisi takaisin. Ja tätä tosiaankin tapahtuu turhan usein.
Että älkääpä kakkoset ilkamoiko liian nopeasti.
Laihana lohtuna se, että tulee se ukko luoksenne takaisin jos petetty ei tätä enää huoli.
Se on outo juttu, vaikka on paljon sinkkumiehiä, että naiset monesti kiinnostuvat varatuista ja alkavat lyödä kiilaa pariskuntien väliin. Jotkut naiset haluavat ilmeisesti kisailla, kuka voittaa miehen itselleen. Ken on heistä kaikkein kaunein, seksikkäin, nuorin.. *uorin. Mutta aina ajan kuluessa löytyykin vielä kauniimpi, seksikkäämpi, nuorempi ja *uorampi. Se on elämän laki. Rakkaudeton laki. Osanottoni liehittelijöille. Voititte petturin. Hetkeksi.
Nainen on naiselle susi.
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut tuossa tilanteessa ja jos toinen ei myönnä mitään niin itse siinä saa salapoliisityön tehdä. Mutta sontaa sekin on, siinä saa kuulla olevansa vainoharhainen hullu ja stalkkeri tms. Kunnes työ palkitaan kuten minulla kävi. Oli toinen aika hiljaista ihmistä kun käry lopulta kävi. Mutta raskas tie se on itse selvittää.
Ainahan voi vaan jättää mutta sitten saa kuulla olevansa vainoharhainen, mt ongelmainen ja mitä lie koska jättää vain luulojen perusteella.
Ihan älytöntä henkistä välivaltaa tuo pettäminen.
Onneksi karma hoitaa. Silloinen kumppanini päätyi yhteen henkilön kanssa jonka kanssa petti mutta tämäpä petti sitten ex kumppaniani. Saipahan kokea sen ihanuuden itse.
Noinhan tuossa käy todella usein. Syyttely kontrolloivaksi. rajoittavaksi, ehdottomaksi ja mt-ongelmaiseksi kuuluu tietyn tyyppisten pettäjien tapaan toimia. He tekevät usein tuota useassa suhteessa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän tuo "kuvittelet omiasi" kuulostaa ihan tyylipuhtaalta gaslightningilta.
Minun miesystävälläni on kaksi läheistä naispuolista ystävää, exälläni oli yksi, jonka kanssa hän petti minua. Voin sanoa, että ero on melkoinen kun kyseessä on oikeasti pelkkä ystävä ja sitten "pelkkä ystävä".
Osaatko sanoa ihan konkreettisia esimerkkejä millä tavoin erosivat?
Vierailija kirjoitti:
Uskomatonta, kuinka täällä haukutaan naista jota petetään tai jonka mies on aikeissa pettää, mutta tsempataan miestä, joka pettää tai on aikeissa pettää.
Tämä sama kaava toistuu useissa ketjuissa.Aika paljon kakkosnaisia paikalla, tai naisia, jotka mielellään sekaantunat varattuihin?
Onnea vaan pettäjän liehittelyyn ja tsemppiä tulevaan pettämiseen, pettää se petturi teitäkin vielä, ette ole lopulta sen kummempia naisia pettäjän silmissä, kaikki arkistuu, semmoista se on.
Mielestäni suurin osa kirjoituksista oli sellaisia, jossa kehotettiin omaan elämään. Niissä kirjoitettiin, että ap lopettaisi miehen tekemisten kyyläämisen ja alkaisi mielummin järjestelemään omaa tulevaa elämäänsä.
En minä ainakaan kauan viitsisi lyödä päätäni seinää huonossa parisuhteessa, jossa on pettämisepäilyjä, valehtelua, ikävää käytöstä, syyttelyä ja pahoinvointia. Se on jo tuossa vaiheessa ihan täysin sama pettääkö mies vai ei, jos arki on miehen kanssa rumaa ja ikävää. Ei se parisuhde siitä enää koskaan hyväksi tainedes kohtalaiseksi muutu, ei vaikka parisuhde olisi kestänyt 20 vuotta.
Minä ainakin tykkään elää rauhallisesti, hyvillä mielin ja tulevaan iloisesti katsoen, enkä jäisi huonoon parisuhteeseen, koska pidän itsestäni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut tuossa tilanteessa ja jos toinen ei myönnä mitään niin itse siinä saa salapoliisityön tehdä. Mutta sontaa sekin on, siinä saa kuulla olevansa vainoharhainen hullu ja stalkkeri tms. Kunnes työ palkitaan kuten minulla kävi. Oli toinen aika hiljaista ihmistä kun käry lopulta kävi. Mutta raskas tie se on itse selvittää.
Ainahan voi vaan jättää mutta sitten saa kuulla olevansa vainoharhainen, mt ongelmainen ja mitä lie koska jättää vain luulojen perusteella.
Ihan älytöntä henkistä välivaltaa tuo pettäminen.
Onneksi karma hoitaa. Silloinen kumppanini päätyi yhteen henkilön kanssa jonka kanssa petti mutta tämäpä petti sitten ex kumppaniani. Saipahan kokea sen ihanuuden itse.
Noinhan tuossa käy todella usein. Syyttely kontrolloivaksi. rajoittavaksi, ehdottomaksi ja mt-ongelmaiseksi kuuluu tietyn tyyppisten pettäjien tapaan toimia. He tekevät usein tuota useassa suhteessa.
No mutta miksi toinen jää siihen ränkyttämään? Mitä hän hyötyy loppujen lopuksi siitä, että kuuntelee toisen ihmisen pahoinvointia? Ei mitään. Tilanteeseen jäädessään toinen rikkoo itsensä vain koko ajan syvemmältä ja syvemmältä ja kaikki asiat tulevaisuudessa voivat vaikeutua, kun itseään ei saa enää taistelujen jälkeen koottua.
Poistukaa ikävistä tilanteista, viisaampi väistyy aina. Lähtekää, ottakaa välimatkaa ja luottakaa siihen, että sitä pärjää kyllä ihan yksinkin.
Vierailija kirjoitti:
Se on outo juttu, vaikka on paljon sinkkumiehiä, että naiset monesti kiinnostuvat varatuista ja alkavat lyödä kiilaa pariskuntien väliin. Jotkut naiset haluavat ilmeisesti kisailla, kuka voittaa miehen itselleen. Ken on heistä kaikkein kaunein, seksikkäin, nuorin.. *uorin. Mutta aina ajan kuluessa löytyykin vielä kauniimpi, seksikkäämpi, nuorempi ja *uorampi. Se on elämän laki. Rakkaudeton laki. Osanottoni liehittelijöille. Voititte petturin. Hetkeksi.
Nainen on naiselle susi.
No loppujen lopuksi tuollaisia naisia on aika vähän. Itse en ainakaan tiedä ja tunne yhtäkään.
Kutsu se nainen teille käymään ja keskustelette kolmistaan, siinä se selviää, ovatko enemmän kuin kavereita, jos joudut kolmanneksi pyöräksi, jätä häntäheikki ja suuntaa kohti omaa, parempaa elämää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nainen on naiselle susi.
No loppujen lopuksi tuollaisia naisia on aika vähän. Itse en ainakaan tiedä ja tunne yhtäkään.
En minäkään tunne tuollaisia naisia tai miehiä. Tavallinen mies ei ainakaan petä tai jätä.
Toisen ihmisen kautta ei voi elää, pitää välittää omasta itsestä ja toivoa itselle kaikkea parasta. Vaikuttaa oudolta peliltä, jota mies pelaa, ei parisuhteelta mikä se sitten onkaan. Pelurin kanssa ei pidä elää, on oikeus luotettavaan ihmissuhteeseen jokaisella.
Ihmiset eivät ole biologialtaan "pariuskollisia", vaan kukasta kukkaan lenteleviä, se kannattaa jokaisen pitää mielessä. Suhde on aina riskinottoa, joskus toimii, useimmiten ei.
Kummallista, että naisella voi ihan hyvin olla miespuolinen ystävä, mutta jos miehellä on naispuolinen ystävä, niin kyse on seksistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jollain tapaa säälin niitä salarakkaita, koska niin kauan kun puoliso on mukana kuvioissa, he ovat vain niitä numero kakkosia. Okei, yhdessä on vietetty kivaa mutta toinen palaa kuitenkin sinne tuttuun taloon puolison luokse. Ja oi voi, jos salarakas toivoo saavansa varatun itselleen, eikä varattu osaa tai ei halua tehdä seuraavaa siirtoa jättää puoliso. Hän jää ikuisesti kakkoseksi.
Ja vaikka varattu valitsisikin salarakkaan niin se suhde kaatuu parissa kolmessa vuodessa. Koska epärehellisyyden pohjalle ei kestävää suhdetta vain pysty rakentamaan.
Ei välttämättä kaadu, tiedän muutamankin parisuhteen, joka on alkanut "hämärissä oloissa", mutta ne ovat olleetkin sitten niitä loppuelämän parisuhteita. Yksi tällainen parisuhde on naapurin vanhuksilla, jotka ovat nyt noin 86 ja 87 vuotiaat. Molemmilla oli lapsia puolisonsa kanssa ja kohtuullisen hyvä elämä, mutta sitten toinen ihminen tuli elämään ja se oli menoa.
Rouva kertoi asiasta minulle vuosia sitten, joten uskon sen olevan niin kuin hän sen sanoi. Rouvan exä kuoli pari vuotta sitten, mutta eron jälkeen heistä tuli aikanaan ihan hyviä ystäviä taas ja lapset, sittemmin myös lastenlapset ja lastenlasten lapset tulivat kaikkien kanssa toimeen hyvin.
Muitakin tarinoita on tuttavapiirissä ja kaikkia yhdistää se, että parisuhteet eivät olleet enää mitään rakkaudentäytteisiä, vaan rikkinäisiä suhteita. Muutamassa on odotettu eroon saakka, mutta muutamassa ystävyys on alkanut jo ennen eroa. Ystäviä ei ole koskaan liikaa.
Avoimesti keskustellen kirjoitti:
Kutsu se nainen teille käymään ja keskustelette kolmistaan, siinä se selviää, ovatko enemmän kuin kavereita, jos joudut kolmanneksi pyöräksi, jätä häntäheikki ja suuntaa kohti omaa, parempaa elämää.
Tätä en ymmärrä. En oikeasti ymmärrä miksi ns. petetyn pitäisi saada jutella sen toisen ihmisen kanssa asiasta. Pettäjä on aikuinen ihminen ja kyllä hän tietää mitä tekee, ei hänen tarvitse taluttaa sitä toista ihmistä kotiin puolisonsa ruoskittavaksi ja sylkykupiksi, vaan pettäjän on se, jota ruoskitaan. Hänenkin ruoskinta ei tarvitse kestää mitään kohtuutonta aikaa, vaan jos tilanne on se, että hänellä on toinen ja parisuhde on sen takia katki, niin silloin se nyt vain menee niin ja ostettu hyväksyy asian.
Petetty rääkyy ja riehuu aikansa tai on rääkymättä ja riehumatta, mutta ei siinä enää välttämättä kannata pistää kapuloita rattaisiin jo omankin hyvinvoinnin takia. Elämä jatkuu silti, vaikka parisuhde ei jatkuisikaan. Tulevaa tulee rakentaa, jos vanhaa ei pysty enää korjaamaan, antaa siis sen vanhan parisuhteen hajota ja sitten kohdistaa katseensa tulevaan ja yrittää tehdä siitä ja elämän perustuksista mahdollisimman vahvat. Vain niin on mahdollisuus joskus oikeaan onneen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka mies on myöntänyt valehtelun niin ei pyydä sitä edes anteeksi vaan syyttää siitäkin minua. Minun syy että on joutunut valehtelemaan? Minun syy että joutuu toimimaan näin. Mä en nyt ihan ymmärrä tätä kuviota.
En minä ole mikään hullu joka ei anna toisen elää elämäänsä. Mutta siinä vaiheessa kun puoliso mm. alkaa viettää enemmän aikaansa toisen naisen kanssa kuin perheensä niin kyllä minusta asiaan pitää puuttua ja vaatia selitystä. Ja kun selviää monta asiaa joista on puhunut ihan omiansa niin kyllähän se luottamuksen vie mennessään! Esimerkiksi tämmöinen asia. Mies viettää aikaa tämän naisen kanssa vaikka väittää olleensa yksin taikka jonkun toisen tyypin kanssa. Tämä selviää monen mutkan kautta eikä meinaa myöntää sitten niin millään. Lopulta toteaa että jouduin valehdella sulle kun olisit muuten suuttunut. Toinen esimerkki. Mies kertoo ettei tunne tätä ky. naista kauhean hyvin, ihan vain joitakin sanoja vaihtaneet. No, selviääkin että on puhunut ja paljon tämän kanssa. Mennyt kertomaan minuun liittyviä arkoja henkilökohtaisia asioita sekä puhunut parisuhteestamme vaikka hyvin tietää etten sellaista voi hyväksyä. Toteaa vain minulle ettei sellaisesta voi kukaan loukkaantua saatikka suuttua. ap
Ikävä totuus: miehesi ei kunnoita sinua ja tunteitasi, vaan vähättelee ja valehtelee. Häntä et saa enää muuttumaan rakastavaksi.
Tähän on yksi ratkaisu: ero. Kaikki muu vain pitkittää sun tuskaa.
Eli voit alkaa lapioida sontaa, jos haluat, vaatia mieheltä sitä ja tätä, mutta mitään et häneltä saa mikä sua oikeasti helpottaisi. Se helpottaa, kun otat hyvinvointisi omiin käsiisi, katsot silmiin tilannetta sellaisena kuin se on, ja toimit sen mukaan.
Tämä. Liian rikkinäistä ei kannatakaan yrittää korjata. On silkkaa typeryyttä yrittää korjata huonoa, se on kuin yrittäisi korjata lunastuskunnossa olevan auton jesarilla ja nippusiteillä.
Jos täysin rikkinäisen auton haluaa korjata aika hyväksi, niin se pitää viedä ammattikorjaajalle, joka osaa tehdä korjauksen, tietää keinot, mitä ja miten toimitaan sekä käyttää reilusti aikaa kaiken rikkinäisen saamiseksi suurinpiirtein hyvään kuntoon. Ammattikorjaaja ei vain laita pintaa kuntoon, vaan tekee kaikkensa myös muiden tärkeiden osien kanssa. Ammattikorjaajakin voi nostaa kädet ylös ja sanoa, että ei, tähän en pysty, tämä on liian iso ja hankala korjattava.
Se on siinä vaiheessa ihan sama kumpi autoa on ajanut, sillä luultavasti joku perustavanlaatuinen vika on jätetty huoltamatta jo pitemmäksi aikaa, ehkä vuosiakin. Luultavasti niitä isoja vikoja on useampikin, mutta aikaa ja paukkuja korjaamiseen ei ole ollut kenelläkään, vaan on vain ajateltu, että kyllä se siitä, kyllähän tämä toimii vielä. Määräaikaisissa katsastuksissakaan ei kaikkia piileviä vikoja välttämättä huomata.
Ihan sama juttu on siis parisuhteessa. Joskus vain rikkinäistä on liikaa ja suhteesta ei tule enää mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskomatonta, kuinka täällä haukutaan naista jota petetään tai jonka mies on aikeissa pettää, mutta tsempataan miestä, joka pettää tai on aikeissa pettää.
Tämä sama kaava toistuu useissa ketjuissa.Aika paljon kakkosnaisia paikalla, tai naisia, jotka mielellään sekaantunat varattuihin?
Onnea vaan pettäjän liehittelyyn ja tsemppiä tulevaan pettämiseen, pettää se petturi teitäkin vielä, ette ole lopulta sen kummempia naisia pettäjän silmissä, kaikki arkistuu, semmoista se on.
Mielestäni suurin osa kirjoituksista oli sellaisia, jossa kehotettiin omaan elämään. Niissä kirjoitettiin, että ap lopettaisi miehen tekemisten kyyläämisen ja alkaisi mielummin järjestelemään omaa tulevaa elämäänsä.
En minä ainakaan kauan viitsisi lyödä päätäni seinää huonossa parisuhteessa, jossa on pettämisepäilyjä, valehtelua, ikävää käytöstä, syyttelyä ja pahoinvointia. Se on jo tuossa vaiheessa ihan täysin sama pettääkö mies vai ei, jos arki on miehen kanssa rumaa ja ikävää. Ei se parisuhde siitä enää koskaan hyväksi tainedes kohtalaiseksi muutu, ei vaikka parisuhde olisi kestänyt 20 vuotta.
Minä ainakin tykkään elää rauhallisesti, hyvillä mielin ja tulevaan iloisesti katsoen, enkä jäisi huonoon parisuhteeseen, koska pidän itsestäni.
Tuliko nyt parempi olo? Totuus kestää aina tarkastelua. Siksi pettäjien tuominen päivänvaloon ja heidän saattaminen pilkan ja häpeän kohteeksi on ihan luonnollinen ilmiö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle tuo valehtelu olisi jo itsessään pettämistä ja syy eroon. Se on sivuseikka, miten pitkälle on menty. Joka tapauksessa on tehty asioita, jotka ei selvästi miehen omastakaan mielestä päivänvaloa kestä ja vielä valehdeltu niistä. Ilman avoimuutta ja rehellisyyttä ei ole toimivaa parisuhdetta.
Valheellisuus on pettäjän ja sarjapettäjän ominaisuus josta eivät pääse täysin eroon koskaan.
Mutta tyypistä pääsee eroon helpostikin halutessaan. Tyyppi voi jatkaa siis valitsemallaan tiellä ja hänestä eroava omallaan, kaikki olisi siis hyvin, kunhan vain lopetettaisiin toisessa roikkuminen ja otettaisiin elämä omiin hyppysiin.
Jos ei itse tee mitään, niin ei kai siitä voi oikein toistakaan loputtomasti syyttää?
Siksi ero tollaisista, lapset mukaan ja julkinen teilaus tuollaisille. Oppivathan käyttäytymään kuin ihmiset eikä kuin viidakon eläimet.
No nyt menee jo sairaaksi. Vai että pitäisi vetää lapsetkin mukaan ja saattaa pettäjä julkisuuteen?
Hahaa, hauskaa. Juu, jos on tuollaisen naisen kanssa, niin ihan varmasti mies löytää paremman, ihanamman ja viisaamman nopeasti, ei tarvitse edes kauan etsiä.
Vierailija kirjoitti:
Minä en huomannut kovinkaan montaa juttua, jossa olisi tsempattu pettäjää. Luemmeko samaa ketjua edes vai ihanko itse keksit tuon lukematta kirjoituksia?
Täällä on kyllä sanottu, että ero on joskus ihan se toimiva hyvä ratkaisu ja mies jatkakoon pelaamistaan niillä korteilla, mitä hänellä on.
Täytyy tehdä vaikeat päätökset. Toki vaikea vedota siihen, että minä tiedä, vaikka et todellisuudessa tiedä. Sinulla täytyy olla joku 100% todiste, mutta sitä ei kuitenkaan tarvitse kertoa enempää. Eroonhan ei mitään syytä tarvita sinänsä, mutta olisi varmasti sinunkin mielenrauhan kannalta parempi, jos voit olla varma, että näin on käynyt.
Hetken se saattaa sattua, mutta pettäminen usein muuttaa suhtautumisen kokonaisuudessaan toiseen. Ja jos ei ole lapsia, niin mitään lopullista ei tapahdu, eikä kenenkään mieli mene lopullisesti rikki, joten en näe sitä niin kipeänä vaihtoehtona. Ja löytyyhän niitä uusia