Kun puoliso on todennäköisesti pettänyt mutta ei myönnä sitä?!
Mitä vaihtoehtoja tässä on? Tämä tilanne, koko elämä on jumissa epätietoisuuden vuoksi. Puoliso ei ole jäänyt kiinni housut kintuissa mutta monenlaisia ns. merkkejä on ollut ilmassa ja mies vain inttää että nainen on vain kaveri. Voisi sanoa että 99% on varmaa että jotain peliä on ollut ja on vielä meneillään. Pitkä liitto takana, mies ei halua erota. Väittää että kuvittelen vain kaiken tms. En todellakaan tiedä mitä teen??? Luottamusta toiseen ei ole, saako sitä edes enää takaisin. Suuresti epäilen.
Mihin asioihin tässä kannattaisi nyt kiinnittää erityisesti huomiota kun päätöksiä tulevaisuuden suhteen alkaa tekemään? Mun ajatukset kiertää vain yhtä ympyrää enkä pääse täältä ulos. Ahdistaa ja ahdistaa. Kiitos jos joku jotain vinkkejä antaisi.
Kommentit (237)
Mitäs oot päästäny ittes plösähtämään. Ja tää miehen pano on varmaan myös nuorempi?
Menkää pariterapiaan. Oma ajattelusi kuulostaa oudolta.
Mihin parisuhteessa oleva mies tarvitsee naiskaveria?
Minusta ero on ratkaisu. Ulkopuolelta kun on vaikea tietää, että onko kyseessä se, että puoliso on pettänyt vai onko syynä se, että toinen on sairaalloisesti mustasukkainen. Toki voi olla molemmat samaan aikaan.
Käykää nyt kuitenkin pariterapiassa ennen eroa.
Joo uskomatonta mitä vastauksia.
Ootteko te kaikki jotain katkeria, mielenvikaisia sinkkuja?!
Ei ap
Vierailija kirjoitti:
Mihin parisuhteessa oleva mies tarvitsee naiskaveria?
Kaikki miehet eivät ole pettäviä sikoja tai sovinisteja. Osa miehistä näkee naiset ihmisinä, joita voi kohdella kaverina.
Aloittaja ei ole mitenkään avannut tilannetta, joten emme me tiedä, onko kaveruus mitenkään epänormaalia.
Jos jotain on oikeasti meneillään, niin kyllä se jossain vaiheessa paljastuu.
Tiedän fiilikset, voimia sinulle. Itsellä oli vuosia sitten sama tilanne, ei selvinnyt kun täysin pitäviä todisteita ei löytynyt. Ei erottu, asia hautautui. Mutta välillä mietin, että olisiko pitänyt palkata yksityisetsivä, niin ei märehtisi ehkä turhaan menneitä.
Kyllähän tuo "kuvittelet omiasi" kuulostaa ihan tyylipuhtaalta gaslightningilta.
Minun miesystävälläni on kaksi läheistä naispuolista ystävää, exälläni oli yksi, jonka kanssa hän petti minua. Voin sanoa, että ero on melkoinen kun kyseessä on oikeasti pelkkä ystävä ja sitten "pelkkä ystävä".
Olen ollut tuossa tilanteessa ja jos toinen ei myönnä mitään niin itse siinä saa salapoliisityön tehdä. Mutta sontaa sekin on, siinä saa kuulla olevansa vainoharhainen hullu ja stalkkeri tms. Kunnes työ palkitaan kuten minulla kävi. Oli toinen aika hiljaista ihmistä kun käry lopulta kävi. Mutta raskas tie se on itse selvittää.
Ainahan voi vaan jättää mutta sitten saa kuulla olevansa vainoharhainen, mt ongelmainen ja mitä lie koska jättää vain luulojen perusteella.
Ihan älytöntä henkistä välivaltaa tuo pettäminen.
Onneksi karma hoitaa. Silloinen kumppanini päätyi yhteen henkilön kanssa jonka kanssa petti mutta tämäpä petti sitten ex kumppaniani. Saipahan kokea sen ihanuuden itse.
Mitä väliä? Miksi jäisit roikkumaan löysään hir teen?
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut tuossa tilanteessa ja jos toinen ei myönnä mitään niin itse siinä saa salapoliisityön tehdä. Mutta sontaa sekin on, siinä saa kuulla olevansa vainoharhainen hullu ja stalkkeri tms. Kunnes työ palkitaan kuten minulla kävi. Oli toinen aika hiljaista ihmistä kun käry lopulta kävi. Mutta raskas tie se on itse selvittää.
Ainahan voi vaan jättää mutta sitten saa kuulla olevansa vainoharhainen, mt ongelmainen ja mitä lie koska jättää vain luulojen perusteella.
Ihan älytöntä henkistä välivaltaa tuo pettäminen.
Onneksi karma hoitaa. Silloinen kumppanini päätyi yhteen henkilön kanssa jonka kanssa petti mutta tämäpä petti sitten ex kumppaniani. Saipahan kokea sen ihanuuden itse.
*väkivaltaa, ei välivaltaa:)
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän tuo "kuvittelet omiasi" kuulostaa ihan tyylipuhtaalta gaslightningilta.
Minun miesystävälläni on kaksi läheistä naispuolista ystävää, exälläni oli yksi, jonka kanssa hän petti minua. Voin sanoa, että ero on melkoinen kun kyseessä on oikeasti pelkkä ystävä ja sitten "pelkkä ystävä".
Mutta aloituksen perusteella emme tiedä, vaikka kyseessä olisi sairaalloisen mustasukkainen ihminen, joka hakee syytä kontrolloida puolisoaan entistä tiukemmin. Joten kantaa ei voi oikein ottaa tuntematta tilannetta.
Siksi terapia olisi paras vaihtoehto.
Tunnen yhden todella mustasukkaisen naisen, hänen mielestään hänen miehensä flirttailee jopa lihatiskin myyjälle jos se sattuu olemaan nainen.
Sama jos mies puhuu jollekin naiselle vaikka kahvilassa niin hän yrittää heti kuulemma iskeä sitä.
Nuo monenlaiset merkit on vain pääsi sisässä niin kauan että löydät pitäviä todisteita jotka voit esittää myös miehellesi. Joko etsit todisteet tai eroat. Mutta lopeta tuo märehtiminen ja miehen syyttely, kun ei ole niitä pitäviä todisteita.
Mihinkö kannattaisi kiinnittää huomiota? Ihan siihen millaista elämää sinä haluat elää. Sillä ei ole mitään väliä mitä mies haluaa, touhuaa, jne.
Oho, jopas tuli outoja kommentteja?! Meillä on hyvin pitkä parisuhde eikä tämmöistä ole vielä koskaan tapahtunut. Tuntuu kamalalta kun luottamusta ei enää ole ja tajuaa toisen valehdelleen useista asioista. Mies sanoo että minun vuokseni on valehdellut. Kun on tiennyt että suuttuisin tapahtuneista asioista niin siksi on puhunut mitä sattuu. No, herää kysymys että miksi on tehnyt asioita jos on tiennyt niiden loukkaavan minua? ap
No jos sinulla on vahva epäilys, niin ehkäpä sitten vain alat siirtelemään tavaroitasi toiseen osoitteeseen ja alat elämään ihan ikiomaa elämääsi ilman tuota toista?
En oikein ymmärrä miksi ihminen jää kituuttamaan tuollaiseen huonoon suhteeseen, jossa ei ole millään tavoin hyvä ja levollinen olo.
Mielummin olisin siis yksin, kuin miettisin koko ajan toisen tekemisiä. Eroaminen on hyvin helppoa, oli sitten avopari tai aviopari. Pitäisi vaan tehdä jotain ja ja se tekijä olet sinä. Sinä vastaat omasta elämästäsi, ei se toinen.
Vierailija kirjoitti:
Tunnen yhden todella mustasukkaisen naisen, hänen mielestään hänen miehensä flirttailee jopa lihatiskin myyjälle jos se sattuu olemaan nainen.
Sama jos mies puhuu jollekin naiselle vaikka kahvilassa niin hän yrittää heti kuulemma iskeä sitä.
Yksi kaveri oli tällainen. Raivosi miehelle, kun alainen soitti kotiin, ja kysyi lyhyesti yhtä työhön liittyvää käytännön asiaa. Liitto päättyi, koska eihän kukaan tuollaista kestä.
Hoida pääsi kuntoon.