Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun puoliso on todennäköisesti pettänyt mutta ei myönnä sitä?!

Vierailija
21.07.2023 |

Mitä vaihtoehtoja tässä on? Tämä tilanne, koko elämä on jumissa epätietoisuuden vuoksi. Puoliso ei ole jäänyt kiinni housut kintuissa mutta monenlaisia ns. merkkejä on ollut ilmassa ja mies vain inttää että nainen on vain kaveri. Voisi sanoa että 99% on varmaa että jotain peliä on ollut ja on vielä meneillään. Pitkä liitto takana, mies ei halua erota. Väittää että kuvittelen vain kaiken tms. En todellakaan tiedä mitä teen??? Luottamusta toiseen ei ole, saako sitä edes enää takaisin. Suuresti epäilen.

Mihin asioihin tässä kannattaisi nyt kiinnittää erityisesti huomiota kun päätöksiä tulevaisuuden suhteen alkaa tekemään? Mun ajatukset kiertää vain yhtä ympyrää enkä pääse täältä ulos. Ahdistaa ja ahdistaa. Kiitos jos joku jotain vinkkejä antaisi.

Kommentit (237)

Vierailija
61/237 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas joku läski nalkuttaja näkee merkkejä kaikissa muissa paitsi itsessään.

Vierailija
62/237 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti pitkässä parisuhteessa mies hoitaa kaiken yksin. Talonmies, automies, pihamies ja vielä on 50-kymppisenä urheilua harrastaneena nuorekas, niin vaimo voi tässä iässä tuntea alemmuutta ja mielikuvitus voi alkaa laukkaamaan.

Nauti miehestä.

Miehetkin on ihmisiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/237 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sulla on noin paha luottamuspula miestä kohtaan ja satunnainen seksi jonkun tutun kanssa on asia, josta et pääse millään yli, eroaminen on ainut järkevä vaihtoehto.

En minä käsitä, miksi te valkoiset roskat mesotte tällaisista, erotkaa perkele jos ette osaa yhdessä olla ja sovussa elää.

Mokomakin asia... jos seksielämä on kunnossa, ei ole tarvetta pettää. Seksielämä ja tunne-elämä, luottamussuhde ja kunnioitus toimii kun seksistä ja kaikesta muustakin puhutaan avoimesti kumppanin kanssa, tarpeista, toiveista, epämiellyttävistä asioista ja peloista.

Puhuminen ja kuunteleminen helpottaa asioita, usko pois.

"jos seksielämä on kunnossa, ei ole tarvetta pettää" 

Oletko nyt vähän naiivi? Pettämisessä on hyvin vähän tekemistä seksin kanssa. Kyllä sillä haetaan vähän syvällisempiä asioita elämään kuin pelkkää nussimista. 

Aloituksenkin parisuhteen ongelmat on vähän muualla kuin siinä että mies käy nussimassa toista naista. 

Sekin on mahdollista, että parisuhde on ihan kunnossa, mutta pettävä osapuoli ei ole tasapainossa itsensä kanssa ja hakee jännitystä tai ihailua pettämisen muodossa.

Tai sitten sillä toisella on elämä muuten hyvin kunnossa, mutta puoliso on vain hirviö.

Ehkä miehellä on normaali elämä, on töitä, on ystäviä, on juttukavereita ja mukavia ihmisiä ympärillään, mutta sitten kotona on yksi vaimo, joka epäilee kaikkea ja kaikkia. Vaimolla on liikaa aikaa, todella huono itsetunto ja hänelle mikään miehen tekemä ei kelpaa ja ole tarpeeksi.

Vaikka mies istuisi illat pitkät vaimonsa vieressä pitäen tätä kädestä kiinni, niin silti vaimo epäilee miestään kaikesta. Mies ei saisi varmaan edes käydä töissä tai kaupassa, koska niissä paikoissahan voi tulla NAISIA vastaan!! Hui kamala!

Toivottavasti siis mies jättää tuollaisen korppikotkan ja alkaa elämään.

Vierailija
64/237 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kerran joutunut valhetelemaan puolisolle että en tiedä kuka tulee työpaikan illanviettoon, meillä oli siis työasioihin liittyvä palaveri ja sen jälkeen mentiin asiakkaan kanssa syömään ja naispuolinen työkaveri oli mukana.

Naispuolinen kollega oli mukana ja vaimoni ei voinut häntä sietää ja sain koko ajan nalkutusta ja mykkäkoulua jos tein tämän naispuolisen kanssa töitä ja kävin lounaalla.

Jäin tästä valehtelusta kiinni ja sehän sitten tarkoitti vaimoni mielestä sitä että olin pettänyt häntä tämän naisen kanssa. Käski minun vaihtamaan työpaikkaa, kun en tähän suostunut niin alkoi eroprosessi, hyvä niin, vielä tänäpäivänäkin väittää että ero johtui siitä että minä petin.

Vierailija
65/237 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas joku läski nalkuttaja näkee merkkejä kaikissa muissa paitsi itsessään.

Eikä tarvitse olla edes läski, että pää on pipi.

Vierailija
66/237 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sulla on noin paha luottamuspula miestä kohtaan ja satunnainen seksi jonkun tutun kanssa on asia, josta et pääse millään yli, eroaminen on ainut järkevä vaihtoehto.

En minä käsitä, miksi te valkoiset roskat mesotte tällaisista, erotkaa perkele jos ette osaa yhdessä olla ja sovussa elää.

Mokomakin asia... jos seksielämä on kunnossa, ei ole tarvetta pettää. Seksielämä ja tunne-elämä, luottamussuhde ja kunnioitus toimii kun seksistä ja kaikesta muustakin puhutaan avoimesti kumppanin kanssa, tarpeista, toiveista, epämiellyttävistä asioista ja peloista.

Puhuminen ja kuunteleminen helpottaa asioita, usko pois.

"jos seksielämä on kunnossa, ei ole tarvetta pettää" 

Oletko nyt vähän naiivi? Pettämisessä on hyvin vähän tekemistä seksin kanssa. Kyllä sillä haetaan vähän syvällisempiä asioita elämään kuin pelkkää nussimista. 

Aloituksenkin parisuhteen ongelmat on vähän muualla kuin siinä että mies käy nussimassa toista naista. 

Sekin on mahdollista, että parisuhde on ihan kunnossa, mutta pettävä osapuoli ei ole tasapainossa itsensä kanssa ja hakee jännitystä tai ihailua pettämisen muodossa.

Tai sitten sillä toisella on elämä muuten hyvin kunnossa, mutta puoliso on vain hirviö.

Ehkä miehellä on normaali elämä, on töitä, on ystäviä, on juttukavereita ja mukavia ihmisiä ympärillään, mutta sitten kotona on yksi vaimo, joka epäilee kaikkea ja kaikkia. Vaimolla on liikaa aikaa, todella huono itsetunto ja hänelle mikään miehen tekemä ei kelpaa ja ole tarpeeksi.

Vaikka mies istuisi illat pitkät vaimonsa vieressä pitäen tätä kädestä kiinni, niin silti vaimo epäilee miestään kaikesta. Mies ei saisi varmaan edes käydä töissä tai kaupassa, koska niissä paikoissahan voi tulla NAISIA vastaan!! Hui kamala!

Toivottavasti siis mies jättää tuollaisen korppikotkan ja alkaa elämään.

Miehellä? Kyseessä kun ei ole sukupuolisidonnainen asia voisi käyttää esim sanaa kumppani. 

Vierailija
67/237 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti? Tämä jo kertoo paljon. Aloittajasta. Pilaat mielenterveytesi ajattelemalla kaikkea mahdollista mitä mies on "todennäköisesti" tehnyt. Omat epäilysi ja ajatuksesi ovat pahimmat vihollisesi.

Jos jotain on ollut se paljastuu kyllä. Keskity nyt vain olennaiseen. Mies ja nainen voivat olla hyvinkin kavereita. Itselläni myös luotettava miesfrendi ja olemme naimisissa tahoillamme.

Vierailija
68/237 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pääsin lukemaan viestittelyä mieheni ja ystävättärensä välillä. Puhelin oli jäänyt auki keittiön pöydälle, kuva naisesta siinä. Uteliaisuus heräsi.

Oli kirjottanut naiselle poikamme kuolemasta, laittanut kuvankin pojastamme, kertonut miten surivat veljet ja mieheni, lapsieni isä.

Ei mitään minusta. Yhdessä ollaan oltu 30 vuotta. Loppuviesteissä jo kirjotti kuinka haluaisi nähdä ystävättärensä alasti.

Luin koko viestiketjun. Olen todella pettynyt mieheeni. Viestittelyn alottivat pari kuukautta ennenkun poikamme kuoli toukokuussa.

Pahinta tässä on että kyseessä on selvästi ihastuminen mieheni puolelta.

Ei ole ollut hänestä miestä eroamaan ennenkun on sutinansa alottanut. Noloa.

En ymmärrä en.

Vierailija
69/237 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivaa säälittävää uhriutumista vain sen takia kun itse on pöättänyt jotain mutta todisteita ei ole niin tyypilliseen naismaiseen tapaan käännät asian mielessäsi niin että sinä päätät että mies pettää ja miehen pitää todistaa sinulle että ei petä herää vain kyaymys että miten sen putöisi pystyö todistamaa kun sitö ei edes tapahdu missään muualla kuin naisen korvien välissä ja naisen mielessä. Mutta toisaalta kyllähän tämä jo oikeuttaa naisen vihan ihan kaikkia miehiä kohtaa

Vierailija
70/237 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä pääsin lukemaan viestittelyä mieheni ja ystävättärensä välillä. Puhelin oli jäänyt auki keittiön pöydälle, kuva naisesta siinä. Uteliaisuus heräsi.

Oli kirjottanut naiselle poikamme kuolemasta, laittanut kuvankin pojastamme, kertonut miten surivat veljet ja mieheni, lapsieni isä.

Ei mitään minusta. Yhdessä ollaan oltu 30 vuotta. Loppuviesteissä jo kirjotti kuinka haluaisi nähdä ystävättärensä alasti.

Luin koko viestiketjun. Olen todella pettynyt mieheeni. Viestittelyn alottivat pari kuukautta ennenkun poikamme kuoli toukokuussa.

En ymmärrä en.

Eli hän joutui hakemaan lohtua toisaalta...

Uskottomuus liittyy ihmisen omiin kehitysprosesseihin ja teemoihin, joita jokin tilanne herättää. Pettäminen liittyy usein elämän siirtymävaiheisiin ja joskus uskottomuuteen liittyy poikkeava elämäntilanne, esimerkiksi sairaus, työttömyys tai lapsettomuus. Nousee tunnelmia ja oloja, joihin ihminen lähtee hakemaan ratkaisuja.

Joskus uskottomuus on alun alkaen halua irrottautua suhteesta, halutaan itsenäistyä parisuhteesta, mutta uskallus puuttuu. 

(en minäkään olisi uskaltanut puolisolle sanoa, että haluan eron juuri kun olemme menettäneet lapsemme)

Vierailija
71/237 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vainoharhaisuus on kamala parisuhteessa. Kannattaa hoitaa nuppi kuntoon ja mennä pariterapiaan. Vainoharhainen ja kaikkea epäilevä pelkää hylätyksi tulemista ja on epävarma itsestään ja viehätysvoimastaan jne. Vastapuoli alkaa pelkäämään vainoharhaisen jokaista liikettä koska kaikki tulkitaan niin vinosti. Erittäin paha solmu joka kannattaa joko terapiassa avata tai päättää suhde. Sillä jos ei tuosta epäilevä parane tilanne pahenee. . .

Vierailija
72/237 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä en.

Minä ymmärrän. Kun lapsemme sairastui ja myöhemmin kuoli kaikkien sympatiat oli minun puolellani. Ja miehelle lähinnä neuvottiin miten hänen tulisi tukea minua. Yhteiskunta unohtaa,  että pojat ei ole vain poikia vaan tuntevia ihmisiä. 

Vierailija
73/237 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen kerran joutunut valhetelemaan puolisolle että en tiedä kuka tulee työpaikan illanviettoon, meillä oli siis työasioihin liittyvä palaveri ja sen jälkeen mentiin asiakkaan kanssa syömään ja naispuolinen työkaveri oli mukana.

Naispuolinen kollega oli mukana ja vaimoni ei voinut häntä sietää ja sain koko ajan nalkutusta ja mykkäkoulua jos tein tämän naispuolisen kanssa töitä ja kävin lounaalla.

Jäin tästä valehtelusta kiinni ja sehän sitten tarkoitti vaimoni mielestä sitä että olin pettänyt häntä tämän naisen kanssa. Käski minun vaihtamaan työpaikkaa, kun en tähän suostunut niin alkoi eroprosessi, hyvä niin, vielä tänäpäivänäkin väittää että ero johtui siitä että minä petin.

Eli mitä pahaa olisi tapahtunut jos olisit kertonut totuuden? Olitko jo aiemmin jättänyt asioita kertomatta? Olitko kehunut kolleegaasi vaimollesi vai mistä tuo ongelma alunperin lähti?

Vierailija
74/237 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

😂 no onko se nyt ihme ettei nainen usko miehen sanaan joka on jäänyt kiinni valehtelusta 🙃

Vierailija
75/237 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut tuossa tilanteessa ja jos toinen ei myönnä mitään niin itse siinä saa salapoliisityön tehdä. Mutta sontaa sekin on, siinä saa kuulla olevansa vainoharhainen hullu ja stalkkeri tms. Kunnes työ palkitaan kuten minulla kävi. Oli toinen aika hiljaista ihmistä kun käry lopulta kävi. Mutta raskas tie se on itse selvittää.

Ainahan voi vaan jättää mutta sitten saa kuulla olevansa vainoharhainen, mt ongelmainen ja mitä lie koska jättää vain luulojen perusteella.

Ihan älytöntä henkistä välivaltaa tuo pettäminen.

Onneksi karma hoitaa. Silloinen kumppanini päätyi yhteen henkilön kanssa jonka kanssa petti mutta tämäpä petti sitten ex kumppaniani. Saipahan kokea sen ihanuuden itse.

No jos toinen alkaa sanomaan puolisoaan "vainoharhaiseksi ja mt ongelmaiseksi" niin kuin kirjoitit, niin suhde ei ole millään tavoin terve.

Jokainen on vastuussa omasta elämästään. Jos ei eroa, niin ehkä sitten pitää kärsiä, mutta toista ei voi kärsimyksistään syyttää.

Mies loukkaa ja haukkuu, mutta ei halua erota. Ei kuulosta hyvältä sellainen mies. 

Tuossa pidemmässä lainauksessa ei kyllä sanota missään että oli nimenomaan mies joka loukkaa ja haukkuu.

Vierailija
76/237 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeintä on miettiä, mitä itse haluat elämältäsi ja saatko sen tilanteessa, jossa olet vai joudutko tekemään muutoksia. Keskityt miehen elämään ja tekemisiin, vaikka voit itse huonosti. Mies ei halua erota, mutta haluatko sinä? Mitä tapahtuu, jos muutat toiseen osoitteeseen? Haluaako mies silloin tehdä töitä parisuhteen eteen vai osoittautuuko lähteminen oikeaksi ratkaisuksi?

Vierailija
77/237 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

😂 no onko se nyt ihme ettei nainen usko miehen sanaan joka on jäänyt kiinni valehtelusta 🙃

Niin ja se valehtelu muistetaan kauan, helposti jopa 25 vuotta! Se valehtelu otetaan esille joka ikisessä riidassa ja vastoinkäymisessä, eikä sen anneta unohtua ikinä, ei vaikka toinen olisi asiaa pyytänyt tuhat kertaa anteeksi, selittänyt asian ja ollut ihana upea ihminen sen jälkeen 24,5 vuotta.

Kummassa on siis vika, siinä, joka livautti pienen valheen vai siinä, joka repii asian esiin raivopäisenä vuosienkin jälkeen?

Vierailija
78/237 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä en.

Uskottomuus liittyy ihmisen omiin kehitysprosesseihin ja teemoihin, joita jokin tilanne herättää. Pettäminen liittyy usein elämän siirtymävaiheisiin ja joskus uskottomuuteen liittyy poikkeava elämäntilanne, esimerkiksi sairaus, työttömyys tai lapsettomuus. Nousee tunnelmia ja oloja, joihin ihminen lähtee hakemaan ratkaisuja.

Joskus uskottomuus on alun alkaen halua irrottautua suhteesta, halutaan itsenäistyä parisuhteesta, mutta uskallus puuttuu. 

(en minäkään olisi uskaltanut puolisolle sanoa, että haluan eron juuri kun olemme menettäneet lapsemme)

Viestittely alkoi jo ennen poikamme kuolemaa.

Ei ole mitenkään viesteissään maininnut olevansa varattu mies.

Elikkä jymäyttää naisystäväänsä. Nainen luulee ihastuvansa vapaaseen mieheen?

Miksi teillä miehillä pitää olla jo uusi nainen ennenkun eroatte? Jos edes eroatte?

Pieni sivusuhde tuo mukavasti jännitystä elämään?

Miksi mies on aina se uhri, vaikka jäisi kiinni rysän päältä?

Vierailija
79/237 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut tuossa tilanteessa ja jos toinen ei myönnä mitään niin itse siinä saa salapoliisityön tehdä. Mutta sontaa sekin on, siinä saa kuulla olevansa vainoharhainen hullu ja stalkkeri tms. Kunnes työ palkitaan kuten minulla kävi. Oli toinen aika hiljaista ihmistä kun käry lopulta kävi. Mutta raskas tie se on itse selvittää.

Ainahan voi vaan jättää mutta sitten saa kuulla olevansa vainoharhainen, mt ongelmainen ja mitä lie koska jättää vain luulojen perusteella.

Ihan älytöntä henkistä välivaltaa tuo pettäminen.

Onneksi karma hoitaa. Silloinen kumppanini päätyi yhteen henkilön kanssa jonka kanssa petti mutta tämäpä petti sitten ex kumppaniani. Saipahan kokea sen ihanuuden itse.

Mun exälle kävi myös noin, nainen jonka kanssa ehti asua vähän yli vuoden petti ja jätti. Tämän jälkeen alkoi juoda ja yritti takaisin, ei mun sitä pelätä tarvinnut mutta hommasin sille lähestymiskiellon :) Oli kyllä perusteetkin siis. Nykyään olen onnellisesti uudessa suhteessa, exä varmaan jossain sillan alla päätellen kondiksesta missä tuli alkukesästä vastaan. Käy vähän sääliksi mutta itsepähän on elämänsä sössinyt

Vierailija
80/237 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä en.

Viestittely alkoi jo ennen poikamme kuolemaa.

Ei ole mitenkään viesteissään maininnut olevansa varattu mies.

Elikkä jymäyttää naisystäväänsä. Nainen luulee ihastuvansa vapaaseen mieheen?

Miksi teillä miehillä pitää olla jo uusi nainen ennenkun eroatte? Jos edes eroatte?

Pieni sivusuhde tuo mukavasti jännitystä elämään?

Miksi mies on aina se uhri, vaikka jäisi kiinni rysän päältä?

Mitä väliä? Toinen on aikuinen ihminen ja hän tekee niin kuin parhaaksi katsoo. Kenenkään ei tarvitse alkaa toisen tekemisiä jeesustelemaan, vaan huolehtia itsestään niin kuin haluaa.

Mies ei omista vaimoaan ja vaimo ei omista miestään, ei vaikka he olisivat naimisissa. Jokaisella saa olla omia ystäviä ja omat yksityiset ajatuksensa, joihin ei edes aviopuolisolla ole mitään sanomista.

Ihmiset ovat erehtyväisiä ja aina kaikki asiat eivät mene niin kuin ehkä parasta olisi, mutta kukapa täällä taas olisi se, joka ei tee virheitä koskaan ja missään asiassa? Sellaista tyyppiä ei olekaan.

Ihan jokaisen aikuisen normaalin ihmisen kuuluu kuitenkin huolehtia itsestään, se ei ole muiden tehtävä. Jos ei ole sinut edes itsensä kanssa, niin miten voi olla muiden kanssa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kaksi