Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jotkut saavat kivan työn, perheen, mukavan miehen, terveyden ja jotkut saavat vain kärsimystä täynnä olevan elämän

Vierailija
20.07.2023 |

Minä kuulun jälkimmäiseen

Kommentit (124)

Vierailija
41/124 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Usein asiat ovat omista päätöksistä kiinni. Viisaat tekevät hyviä päätöksiä ja tulokset kertyvät elämän aikana. Hölmömmät tekevät jatkuvasti huonoja päätöksiä ja surkeus kasaantuu.

Muidtithan sanoa tuon ihmiselle joka istuu pyörätuolissa tai sairastaa syöpää tai on sokea jne

Tunnen sokeita, jotka käyvät töissä, harrastavat jne. eli miksi oletat, että päätöksiä ja valintoja voi tehdä vain terve ja varakas?

Tuosta syystä joku "saa" hyvän elämän ja toinen ei. Se hyvän elämän "saava" tekee valintoja, joiden ansiosta oma elämä on kaikista rajoituksistaan huolimatta hyvää.

Vammaisurheilun parissa on monia entisiä urheilijoita. Muutamia, jotka ovat ennen vammautumistaan olleet absoluuttisella huipulla.

Vierailija
42/124 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Usein asiat ovat omista päätöksistä kiinni. Viisaat tekevät hyviä päätöksiä ja tulokset kertyvät elämän aikana. Hölmömmät tekevät jatkuvasti huonoja päätöksiä ja surkeus kasaantuu.

Ei kuitenkaan aina. Olen tavannut paljon ihmisiä, joille on tullut ero, itse sairastunut vakavasti , menettänyt työpaikan, asuntoon tullut joku iso vahinko, ehkä palanut. Ei siinä omilla valinnoilla olisi voinut mitään pelastaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/124 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta kaiken voi menettää sekunneissa.

Tämä on totta. Omaisuus, terveys jopa henki voi lähteä. Elämä on jonkinlainen illuusio. Kun kaikki sujuu ikäänkuin omalla painollaan tuudittaudutaan siihen, että kaikki säilyy muuttumattomana ja elämä on vakaasti paalutettu. Tosiasiassa kaikki on lopulta sattumasta kiinni: saatko ennakoimattoman aivoinfarktin, ajaako joku päällesi suojatiellä vai menetätkö omaisuutesi. Kun se tapahtuu, se käy hetkessä ja nopeasti. Se minkä olet uskonut olevan pysyvää maailman tappiin, sitä ei enää ole.

Kukaan ei voi tietenkään elää ajattelemalla kokoajan oven takana väijyvää katastrofia, mutta on hyvä tiedostaa että kaikki on mahdollista. Toki myös toiseen suuntaan. Aika moni asia on kiinni sattumasta, vaikka sitä ei oikein haluaisi uskoa. Itse ohjailemme elämää tiettyyn suuntaan. Aina ei silti käy hyvin, joskus taas kohdille osuu ihan älytön munkki. Life is like a box of chocolate. You'll never know what you gonna get (Forrest Gump).

Vierailija
44/124 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, kiitän "onneani" tänä päivänä, etten ollut niin malttamaton, että olisin tyytynyt huonoisiin parisuhteisiin. Vaikka jokainen seurustelun lopettaminen teki kipeää, niin punaisia lippuja ei kannata jättää huomioitta. Nyt minulla on lopulta maailman paras puoliso.

Vierailija
45/124 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muidtithan sanoa tuon ihmiselle joka istuu pyörätuolissa tai sairastaa syöpää tai on sokea jne

Miksi tuo asia pitäisi sanoa henkilölle, joka istuu pyörätuolissa tai sairastaa syöpää tai on sokea jne? Tottahan edellinen kirjoittaja kirjoitti. Useat asiat ovat todella kiinni omista päätöksistä. Tätä eivät tietenkään ne märisijät halua kuulla, jotka ovat laiskoja, eivätkä ole valmiita tekemään yhtään mitään parantaakseen elämäänsä. 

Vierailija
46/124 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vetovoimanlaki. Negatiivinen ihminen saa paskaa yllin kyllin. Positiivinen ihminen on kuin Hannu Hanhi. Kaikki onnistuu.

Jeesus sanoi tämän näin: "Mitä kylvät sitä niität."

Ei se sen kummempaa ole. Jos olisit lukenut Raamatun, tietäisit.

Jobin asenne oli positiivinen ja silti Herra iski häntä kaikella kurjalla mitä keksi.

Job on mielikuvituksen tuotetta. Vain ihminen voi keksiä Jumalan, joka tappaa lapsia huvikseen.

Vierailija
47/124 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, kiitän "onneani" tänä päivänä, etten ollut niin malttamaton, että olisin tyytynyt huonoisiin parisuhteisiin. Vaikka jokainen seurustelun lopettaminen teki kipeää, niin punaisia lippuja ei kannata jättää huomioitta. Nyt minulla on lopulta maailman paras puoliso.

Et kuitenkaan ole malttanut opetella kirjoittamaan virheittä.

Vierailija
48/124 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja monilla ei ole mahdollisuutta päästä valitsemaan kymmenien, ellei satojen joukosta maailman parasta puolisoa.

Vierailija
49/124 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et kuitenkaan ole malttanut opetella kirjoittamaan virheittä.

Todistit juuri vasta-argumentoijien pointin, että onnellisuus on myös asenteesta kiinni. :D Elämää vihaavat ovat takuuvarmasti onnettomia.

Vierailija
50/124 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä me jokainen lähdetään eri eväin kulkemaan tätä elämää. Jotkut saavat kaikenlaista tukea perheeltään. Ei se kyllä pelkästään omista päätöksistä ole kiinni.

Itse lähdin kulkemaan tätä elämää kuvainnollisesti pettuleivän turvin - huonoista lähtökohdista. Olen tehnyt lapsesta lähtien hyviä päätöksiä ja elämä on nykyään hyvässä kuosissa.

Tietysti tuurillakin on vaikutusta. Jos olisin sairastunut syöpään, tilanne olisi toinen. Totuus on kuitenkin, että usein asioihin voi vaikuttaa itse. Ihmiset eivät vain halua ottaa vastuuta omista asioistaan ja syyllinen täytyy aina löytää jostain muualta.

Vierailija
51/124 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aijaa että siis 5mil väestössä jokaisella on oma elämäntarinansa? Enpä olisi uskonut. Ei ollakaan samasta puusta veistettyjä liukuhihnatuotteita.

Vierailija
52/124 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rajusti kärjistäen, olen huomannut että toista näistä yhdistää ajatusmalli "en pysty, en voi, minun ei tarvitse" ja toiset ajattelee ehkä toisella tapaa.

Vierailija
53/124 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä vaiheessa kun tällaiselle kaikki on omista valinnoista kiinni -julistajalle sattuu ensimmäinen vastoinkäyminen, vika on 99 % tapauksissa muiden kuin hänen itsensä. 

Vierailija
54/124 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vetovoimanlaki. Negatiivinen ihminen saa paskaa yllin kyllin. Positiivinen ihminen on kuin Hannu Hanhi. Kaikki onnistuu.

Jos sulla on persoonallisuushäiriöisiä ihmisiä lähipiirissä niin ei siinä kyllä oma käytös auta.

Vierailija
55/124 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se oikeasti on 50/50. Vaikuttaa sekä omat valinnat että tuuri. Ainakaan itse en vähättele tuurin merkitystä. Myös suhteilla on joskus paljonkin vaikutusta. Osa sanoo esim. hommanneensa työpaikkansa aina itse, mutta ei itsekään myönnä, että sillä on iso merkitys, mistä suvusta sattuu tulemaan. Jos kunnallispoliitikon muksu hakee kunnan kesätyöpaikkaa, saan hän sen paljon todennäköisemmin kuin työttömän yh:n tai vaikka edes tavan duunarin muksu, vaikka kumpikin hakee sitä ihan itsenäisesti. Varakkaan perheen muksu saa enemmän lähtökohtia. Monelle vanhemmat maksaa ajokortin. Minä en olisi sitä saanut jos en olisi onnistunut saamaan hyvin kesätöitä ja töitä lukion oheen. Voinhan minä sanoa että hommasin hommat itse, mutta siihen kyllä vaikutti isäni hyvä maine yrittäjänä. Vaikka isä oli hyvämaineinen, tulot olivat pienet kun hän veloitti töistään ihan liian vähän eli ei osannut hinnoitella ja lisäksi meillä oli äiti osa-aikainen omassa työssään ja täysin onneton rahankäyttäjä. 

Veli on menestynyt hyvin ja hyvin pitkälle tuurilla, vaikka hän on jo sen unohtanut miten pääsi alkuun. Sattumalta ja suhteilla sai määräaikaisen työn, joka toi hänelle sitten lisää ja lisää duunia kunnes oli tarpeeksi kokemusta.  Totta kai se on vaatinut kovaa työtä, mutta alkuaikojen tuurilla oli iso merkitys. Omalla kohdallani nykyinen työ on kyllä hyvän hakemuksen ja aiemman kokemuksen ansiota, mutta lisäksi tuuria kun olin vain oikeassa paikassa oikeaan aikaan niin minua kysyttiin tähän. Se oli hyvin pienistä asioista kiinni, että näin kävi. 

Yksi sukulainen taas ei ole valinnut itse sitä, että hän vammautui synnytyksessä lääkärin virheen takia. Tämä on selvitetty myöhemmin asiakirjoista tutkimustyön yhteydessä. 

Vierailija
56/124 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sulla on persoonallisuushäiriöisiä ihmisiä lähipiirissä niin ei siinä kyllä oma käytös auta.

Jos se lähipiiriläinen on mies, jossa roikut ja olet itse diagnosoinut hänet persoonallisuushäiriöiseksi, niin vika on vain sinussa, että et lähde siitä suhteesta. Jos se on vanhempasi, niin jätä heidät mökkiinsä häiriöidensä kanssa.

Vierailija
57/124 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveyttä tai koulutustasoa ja urakehitystä ei aina voi valita.

Mutta ihmissuhteet on sellaisia missä itsellä on myös paljon vaikutuksen paikkoja. Muillakin kuin kauniilla ja rikkailla ja terveillä on ystäviä ja parisuhteita ja perheitä.

Vierailija
58/124 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

55 lisää, että pyydettiin hakemaan ja tein hakemuksen. Siksi hakemus ja että pyydettiin tähän. 

Vierailija
59/124 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tuli ajatus, että yhdessä kestäisimme paremmin ja saisimme jaettua selviämistä helpottavia kokemuksiamme. Miten ihmeessä tämä yhdessä toimiminen voisi onnistua?

Tämä netti ei ole paras vaihtoehto, koska tämä on liian hajalla, ongelmia on niin paljon, että kohtaamiset sekoavat. Ihmis kontakti on paras.

Olen usein ajatellut, että kirkot olisi hyvä paikka kokoontua, erilaisten ryhmien. Ja kirkot on meidän kustantamiamme. 1% tuloista on todella paljon. Sen kerran, kun olen yrittänyt kirkon palveluja käyttää, niin siellä olen aina vain kuulija. Saan kuunnella esiintyjiä katsomossa. Yhdessä oloa ei ole. Eikä yhtään vapaata keskustelua. Olen objekti.

Sitten on kirjastot. Niissä voisi olla mahdollisuus vapaasti kokoontua juttelemaan toisten ihmisten kanssa. Ketään varsinaista ohjaajaa ei saisi olla, ihmisten pitää saada tulla kuulluiksi, ei kuulustelluiksi tai haastatelluiksi.

Sitten kauniilla ilmalla voisi kokoontua puistoihin, joissa on oltava istuma ryhmiä, joissa on iso pöytä. Niihin voisi muodostua itsekseen aamuryhmiä, ja muita ryhmiä. Ilmoitustaulu viereen, missä voisi olla ehdotuksia tapaamisista.

Kaljakuppilat eivät ole tähän hyviä, koska niistä seuraa kylkiäisrnä lisää huolia ja rahan menoa.

Toivon kovasti meille yhteisiä hetkiä kasvotusten. Silloin voisi esim. löytyä tarvitsevalle jotain, jonka olisin heittämässä pois, muuton tai remontin tai muun syyn vuoksi.

.

Yksinäisyys pitää saada vähenemään.

Vierailija
60/124 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin on vaan paremmat geenit. Esim. synnynnäisesti huippuälykäs ihminen elää todennäköisesti paremman elämän kuin ihminen, joka on syntynyt ökyrikkaaseen perheeseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yhdeksän