Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jotkut saavat kivan työn, perheen, mukavan miehen, terveyden ja jotkut saavat vain kärsimystä täynnä olevan elämän

Vierailija
20.07.2023 |

Minä kuulun jälkimmäiseen

Kommentit (124)

Vierailija
21/124 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota vastuu elämästäsi ja äänestä Kokoomusta. Siitä se lähtee.

Vierailija
22/124 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On paljon sattumanvaraisuutta - kaikkea ei voi valita ja kaikkeen ei voi vaikuttaa. Useimpien elämä on kuitenkin edes osittain kivaa, kun keskittyy niihin asioihin, joihin voi vaikuttaa.

(Samalla antaa niiden asioiden, joihin ei voi vaikuttaa, olla vaan. Ei missään tapauksessa jää piehtaroimaan siihen kurjuuteen ja hakkaamaan päätä seinään turhaan.)

Kun tekee paljon pieniäkin hyviä valintoja, ja yrittää yhä uudelleen ja uudelleen, todennäköisyys onnistua edes jossakin kasvaa.

Toisekseen useimmilla ihmisillä on jonkinasteista kärsimystä tai hankaluutta ihan riittämiin. Kaikki eivät vain näytä sitä ulospäin. Itse olen sitä sorttia, joka vetäytyy nuolemaan haavat omassa rauhassa, ja jakaa ilot mielellään muiden kanssa. Raivostuttavaa, että joku kehtaa tulla valittamaan, miten minulla on niin ,,helppoa,,. Pakkoko siinä paskassa on kokoajan kieriskellä vain siksi, että sitä on. Sairaaksihan siitä tulee, että valittaa ja muistaa kokoajan kaiken ikävän.

Kun keskittyy pieniinkin hyviin hetkiin tietoisesti (vaikka samalla olisi suuret asiat paskasti), niin hyvät tunteet lisääntyvät ja elämä tavallaan ,,hymyilee,,. Siitä se onnellisuus tulee - ihan sivussa vaan. Onneksi on edes pari ystävää, joiden kanssa ilot voi jakaa aidosti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/124 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama. Pelkkiä hoitovirheitä ja harvinaissairauksia. Rahaa ei ole ja kaveruus suhteet  loppu.

Vierailija
24/124 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ympäristö vaikuttaa ihmisen kasvuun merkittävästi. Ja sit kautta valintoihin, kaikkeen.

Suku, uskonto, kulttuuri, aika, sosiaaliluokka. Toiset lähtee takamatkalta, ja joutuvat hiihtelemään sakkokierroksia, se on selvä.

He, joilla paremmat eväät on onnelliseen elämään ollut, harvemmin sitä ymmärtävät. Luulevat kaiken olevan omaa ansiotaan. Eivät ymmärrä, miten eri tekijät vaikuttaa.

Vierailija
25/124 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa mulla ihan hyvä ympäristö mutta geenit paskat.

Vierailija
26/124 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut kaiken tuon hyvän, myös 4 lasta ja 3 lastenlasta.

Mutta myös 4 keskenmenoa, 1 lapsen kroonisen sairauden, avioeron ja omaisuuden menetyksen, vanhempien ennenaikaiset kuolemat, krooniset hulluksi tekevät kivut, taloudelliset vaikeudet ja työkyvyttömyyden.

Mikään ei ole mustavalkosta

Vierailija
27/124 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kaiken voi menettää sekunneissa.

Vierailija
28/124 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

niinpä, mutta yritän olla vertaamatta itseäni muihin

se on vaikeaa

Vierailija
29/124 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole sattumasta kiinni. Aktiivisesti olen tavoitellut kaikkia unelmiani. Ihan kaikkea en ole saavuttanut, mitä olen havitellut, mutta aika tyytyväinen voin olla elämääni tällä hetkellä. Suuria menetyksiäkin olen kohdannut, mutta elämä opettaa niidenkin kautta suhtautumaan positiivisemmin ja kiitollisuudella jäljellä oleviin asioihin.

Vierailija
30/124 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on mukava elämä. Hyvä työ vaikkakin on osa-aikatyö, 2 lasta , naista ei ole ollut 6 vuoteen eikä tule enää olemaan. Lapset mun luona vuoroviikot. Haluan olla vain lasten kanssa vuoroviikoin ja vuoroviikoin sitten yksin. Mulla ei edes ole aikaa naiselle. Asun maalla vuokralla. Terveydestä en tiedä mutta olen onnellinen :)

Vierailija
31/124 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Usein asiat ovat omista päätöksistä kiinni. Viisaat tekevät hyviä päätöksiä ja tulokset kertyvät elämän aikana. Hölmömmät tekevät jatkuvasti huonoja päätöksiä ja surkeus kasaantuu.

Jos on sairas, eikä saa kunnollista miestä, miten siihen voi "viisailla päätöksillä" vaikuttaa?

Kaikkiin sairauksiin ei voi tietenkään vaikuttaa, mutta moniin voi. Useilla on elintasosairauksia ja huono kunto. Noihin voi selkeästi itse vaikuttaa hyvillä päätöksillä.

Kunnollisen miehenkin varmasti saisi kun ei valitse niitä resupekkoja ja jänniä tapauksia.

Vierailija
32/124 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskottelin itselleni ihan samaa pitkälle aikuisikääni, miten elämäni on kuin soutaisi vuotavaa venenettä ankkuri laahaten mutapohjaa pitkin syystalven räntäsateessa. Sitten oivalsin, miten kaikki ne vastoinkäymiset ovat myös suunnannäyttäjiä elänkö itseni näköistä elämää ollenkaan. 

Itsensä vertaileminen on aina oire siitä, ettei tee mitään sellaista mitä pitäisi ja olisi hyvää minulle. Sitä kuvittelee, että olisin onnellinen elämällä jonkun toisen elämää. 

Pitää tapahtua jotakin vielä pahempaa kuin siihen asti ennen kuin saa kunnon tällin, että nyt on aika  miettiä mitä minä oikeasti tahdon. Olipa se vakava sairaus, omaisuuden menetys, perheenjäsenen kuolema, vaikea onnettomuus, niin suurin osa tajuaa vasta silloin, miten hauraalla pohjalle  elämämme on ja elämmekö omanlaistamme elämää.

Et voi kun kysyä itseltäsi ihan heti, että mitä sinä haluat tehdä juuri nyt. Muutokset lähtevät pienistä arjen teoista, joten opettele niin kuuntelemaan itseäsi. Se on todella vaikeaa, sillä se  että olet rehelllinen itsellesi ja löydät aidoimman itsesi on kaiken nykyisen ajattelumuurisi takana.HArjoitus voi viedä vuosia, Onnea sille matkalle, jos uskallat lähteä liikkeelle epämukavuusalueelle.

Vierailija
33/124 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vetovoimanlaki. Negatiivinen ihminen saa paskaa yllin kyllin. Positiivinen ihminen on kuin Hannu Hanhi. Kaikki onnistuu.

Jeesus sanoi tämän näin: "Mitä kylvät sitä niität."

Ei se sen kummempaa ole. Jos olisit lukenut Raamatun, tietäisit.

Ei olisi ikinä uskonut,,että Räsäsen Päivikin eksyy palstalle hakkaamaan ihmisiä Raamatulla päähän. No, tää on tätä atk aikaa. Sarille terveisiä.

Vierailija
34/124 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Usein asiat ovat omista päätöksistä kiinni. Viisaat tekevät hyviä päätöksiä ja tulokset kertyvät elämän aikana. Hölmömmät tekevät jatkuvasti huonoja päätöksiä ja surkeus kasaantuu.

Kyllä me jokainen lähdetään eri eväin kulkemaan tätä elämää. Jotkut saavat kaikenlaista tukea perheeltään. Ei se kyllä pelkästään omista päätöksistä ole kiinni.

Vierailija
35/124 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muidtithan sanoa tuon ihmiselle joka istuu pyörätuolissa tai sairastaa syöpää tai on sokea jne

Onnesta 50 % on omaa asennetta elämään.

Vierailija
36/124 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulla on mahdollisuus kirjoitella kärsimyksestäsi täällä aamulla, kuulut alle 2 prosentin onnekkaiden joukkoon maailmassa.

Vierailija
37/124 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivät onnekkaat ihmiset omista immuniteettia vastoinkäymisten suhteen. He eivät vain anna niiden lannistaa.

Vierailija
38/124 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vetovoimanlaki. Negatiivinen ihminen saa paskaa yllin kyllin. Positiivinen ihminen on kuin Hannu Hanhi. Kaikki onnistuu.

Jeesus sanoi tämän näin: "Mitä kylvät sitä niität."

Ei se sen kummempaa ole. Jos olisit lukenut Raamatun, tietäisit.

Jobin asenne oli positiivinen ja silti Herra iski häntä kaikella kurjalla mitä keksi.

Vierailija
39/124 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muidtithan sanoa tuon ihmiselle joka istuu pyörätuolissa tai sairastaa syöpää tai on sokea jne

Tunnen sokeita, jotka käyvät töissä, harrastavat jne. eli miksi oletat, että päätöksiä ja valintoja voi tehdä vain terve ja varakas?

Tuosta syystä joku "saa" hyvän elämän ja toinen ei. Se hyvän elämän "saava" tekee valintoja, joiden ansiosta oma elämä on kaikista rajoituksistaan huolimatta hyvää.

Vierailija
40/124 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi viisi