Suomen ongelma: toiset vaikenee mm-ongelmista kokonaan ja toiset käyttää liian kovaa retoriikkaa
Tässä sitä nyt sitten ollaan, yhtä aikaa Ruotsin ja. Amerikan tiellä.
En edes oikein osaa sanoa kenen syy alunperin on. Onko Persut pilanneet aiheen liian kansanomaisilla lausunnoillaan, ettei muut halua siihen koskea, vaikka onko normaalisti käyttäytyvät ihmiset peloteltu rasisti-kortilla hiljaiseksi, jolloin vain rohkeimmat tai hulluimmat lähtee aihetta edes koskemaan.
Minusta tässä rasismi-puheessa pitäisi olla aina seuraavassa lauseessa kommentti, että mm-ongelmiin puuttuminen on täysin sallittua ja suotavaakin, kuhan sen tekee sivistyneesti.
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten keskustella kun sanat joilla pitäisi keskustella ovat mustalistattu.
Vasemmisto on keksinyt tilalle uudissanat jotka eivät puolestaan ole mustalistattu. Näitä ei missään nimessä pidä omaksua.
Esimerkki ja testi: rodullistettu
Kiinnostavaa. Mitä mielestäsi sanalla rodullistettu tarkoitetaan?
Jos vastaisin tuohon mitään, sitten pääsisinkin vääntämään sanan merkityksestä vasemmistolaisen omalla kotikentällä ja häviäisin aina. Riittää että tunnistaa vassaritermin ja varoo sitä kuin ruttoa. Sanaa käyttävien seuraa vältettävä.
Tarkoitatko vasemmistolaisella minua? Olen se joka tuota kysyi.
Olen ajatusmaailmaltani keskellä, en pidä itseäni vasemmistolaisena. En usko siihen, että kaikki tuotannon välineet tulisi pitää valtiolla.
Jos moitit termiä rodullistettu, sinulla on jokin käsitys siitä mitä sillä tarkoitetaan, eikö niin, ihan loogisesti ajateltuna. Miksi muuten vastustaisit sitä?
Itse käsitän, että rodullistetulla tarkoitetaan henkilöitä, jotka ovat erilaisia kuin "me", eli erilaista alkuperää. He ovat se "toinen", joka on huonompi kuin "me". Sillä termillä tuodaan näkyväksi se, että "me" olemme omasta mielestämme normi, ja "he" ovat niitä toisia. Samoin kuin aikanaan mies oli ihminen ja nainen oli poikkeus.
Onko sulla tähän jotain omaperäisempää näkemystä? Kiitos jos vastaat.
-sama
Vasemmistolaisetkaan eivät pidä itseään kovin vasemmistolaisena ja näkevät oikeiston menneen äärilaitaan. Totuus on kuitenkin päinvastainen, vasemmistolaiset ovat menneet syvään päätyyn muun muassa Hesarin puoluekarttojen mukaan. No itseään ei kykene näkemään objektiivisesti.
Ps. älä viitsi käyttää tuota uuskieltä.
Sääli, toivoin että sinusta olisi ollut keskustelemaan.
Voi hyvin, kaikkea parasta.
sama
Vierailija kirjoitti:
Jep. Ap on oikeassa. Ja ratkaisu on Tanskan ja Norjan tie ulkkispolitiikassa ja ehkä jatkossa myös Japanin mallia. Ja nassut pois hallituksesta.
Ja kun ulkkispolitiikasta ja ongelmista aletaan puhua asiallisesti ja rauhassa, tippuu myös äärioikeiston kannatus, koska sehän on se ainoa asia, millä he ääniä ovat saaneet.
Niin, mutta mitä sitten jää jäljelle? Ei yhtäkään puoluetta koska se projekti mitä salaliitoksi kutsutaan on jotakuinkin kaikkien puolueiden agendalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten keskustella kun sanat joilla pitäisi keskustella ovat mustalistattu.
Vasemmisto on keksinyt tilalle uudissanat jotka eivät puolestaan ole mustalistattu. Näitä ei missään nimessä pidä omaksua.
Esimerkki ja testi: rodullistettu
Kiinnostavaa. Mitä mielestäsi sanalla rodullistettu tarkoitetaan?
Jos vastaisin tuohon mitään, sitten pääsisinkin vääntämään sanan merkityksestä vasemmistolaisen omalla kotikentällä ja häviäisin aina. Riittää että tunnistaa vassaritermin ja varoo sitä kuin ruttoa. Sanaa käyttävien seuraa vältettävä.
Tarkoitatko vasemmistolaisella minua? Olen se joka tuota kysyi.
Olen ajatusmaailmaltani keskellä, en pidä itseäni vasemmistolaisena. En usko siihen, että kaikki tuotannon välineet tulisi pitää valtiolla.
Jos moitit termiä rodullistettu, sinulla on jokin käsitys siitä mitä sillä tarkoitetaan, eikö niin, ihan loogisesti ajateltuna. Miksi muuten vastustaisit sitä?
Itse käsitän, että rodullistetulla tarkoitetaan henkilöitä, jotka ovat erilaisia kuin "me", eli erilaista alkuperää. He ovat se "toinen", joka on huonompi kuin "me". Sillä termillä tuodaan näkyväksi se, että "me" olemme omasta mielestämme normi, ja "he" ovat niitä toisia. Samoin kuin aikanaan mies oli ihminen ja nainen oli poikkeus.
Onko sulla tähän jotain omaperäisempää näkemystä? Kiitos jos vastaat.
-sama
Vasemmistolaisetkaan eivät pidä itseään kovin vasemmistolaisena ja näkevät oikeiston menneen äärilaitaan. Totuus on kuitenkin päinvastainen, vasemmistolaiset ovat menneet syvään päätyyn muun muassa Hesarin puoluekarttojen mukaan. No itseään ei kykene näkemään objektiivisesti.
Ps. älä viitsi käyttää tuota uuskieltä.
Sääli, toivoin että sinusta olisi ollut keskustelemaan.
Voi hyvin, kaikkea parasta.
sama
Hyvä, luovuit uuskielen tuputuksesta.
Mua alkaa itseäni heti ärsyttämään kaikenlainen nimittely ja oman sananvastuun välttely näissä keskusteluyrityksissä. En hyväksy minkäänlaista syrjivää kieltä tai ihmisryhmien yleistämistä vaikka mikä olisi, mutta heti on joku haukkumassa vassariksi vaikken todellakaan sitä ole (yrittäjällä ei oo tässä maassa varaa olla). Sitten joku taas haukkuu tätä haukkujaa, ja kierre on valmis. En ymmärrä, miksi aina täytyy ryhtyä nimittelemään ja pilkkaamaan eri mieltä olevaa ja tekemään typeriä oletuksia. Sana "vassari" on alkanut mennä itsellä samantien ihon alle, joten jätän yleensä keskustelematta.
Tässä ne kaksi sivistynyttä ihmistä keskustelee sivistyneesti.